KULTAINEN 60-LUKU *uuteen viikkoon*39
Hyvää huomenta kultaiset ' sisaret' !
Taas on uuden viikon aloitus tehty, joten ei muuta kuin ' pinoilemaan' ystävät hyvät !!!
t. emmi
Kommentit (27)
Viime viikon olinkin palsta tauolla, en vain yksinkertaisesti jaksanut palstautua, koska miehen kanssa oli kaikenlaista kädenvääntöä, näitä kultturellisia juttuja ;-)) Ihan sovussa ollaan, mutta välillä harmittaa se hänen sukunsa, onneksi ovat kaukana. Hänen veli pyytää jatkuvasti ' rahaa' ja nyt pyytää 300e ja antoi mahdollisuuden maksaa JOPA erissä. Voi että mua ketuttaa... Omaa miestäkin harmittaa ja hävettää, mutta minkäs teet. Vanhemmilleen voi lähettää rahaa, mutta rajansa kaikella.
Voi Senniina rukkaa .. Mitäköhän tuohon muuta sanoisi kuin koita kestää ja jaksaa, ja jos et jaksa niin ei muuta kuin appi ja anoppi takaisin Turkkiin. Sinnikäs olet :-)) Kurjaa, että Meralin vauva-aikakin menee tavallaan vituralle, kun he ovat koko ajan nurkan takana vaanimassa. Senniina, miten teidän päivät menevät kun miehesi ei ole kotosalla ?? Miten poikasi on suhtaunut Turkin isovanhempiin ja vastavuoroisesti miten he ovat suhtautuneet poikaasi ??
Pinkerton, mistä se masa sinne teille hyppäsi ?? Onko sulla aikaisemmin ollut synnytyksen jälkeen masista/tai ilman synnytyksiä ?? Asuuko sulla ketään siellä lähistöllä, sellaista henkilöä, ketä voisi hädän tullen auttaa lasten hoidossa ?? Voi helskuti kurjaa on tuollainen olo.
Wemppa oli saikulla hyvä, toivottavasti olet levännyt ettei paineet rupea liiaksi nousemaan.
Pietullakin oli kaikki ok, ja kovasti suunnitteli hankintoja, ihanaa .. Ja pian koittaa vapaus- mahtavaa.. Hyvän summan sait veronpalautuksia. Itse sain vuonna 2005 1800e, ja oli mahtavaa saada se raha siihen normaali liksan lisäksi :-))
Äitivelhokin jo matkalla np-ultraan .. tsemppiä !!!
ONNITTELUT isolle T:lle Taisit täyttää 38v, itse hiivin perässä ja maraskuussa sitten tulee vuosia saman verran, ikävää mutta totta. Mutta olo on edelleen kuin 20v ;-)) Ja Tikrunpentukin sai kaksi toppahaalaria .. Voi että nuo vauvojen tamineet on ihania, itse taas eilen katselin tiinun vanhoja pikkuisia tamineita.
Tiinu vain kasvaa. Nyt ei ole ryöminyt viikkoon, teki vissiin lakon tai sitten unohti sen ? Sellainen äidin ilopilleri, melkein aina hekottaa ... Ihana vauva !!!
(.) Eilen laitoin vanhat liivit päälleni ja NE mahtuivat ' jippiii' etuvarustus näyttää kutistuneen vanhoihin mittoihin, mutta kyllä niistä on se ryhti kadonnut pois, liekö koskaan palaa ...
Missä on teti, valtsu, elsamarja ja ullrike.. käykäähän kirjailemassa muutama sananen !!!
Ja Anille vilkutuksia ja töihin jaksuja ! Ndille päiväkotiin ! Ja kp:t on siellä unohtuneet ... Ihan hyvä mietiä aina välillä jotakin muuta.
Kaikille hyvää alkanutta viikkoa !
emmi ja tiinu ( tätiä tässä odottelen ... )
Hei,
siihen perjantain neuvolaan piti vielä palata, kun asia on minua suuresti huvittanut. Tai ainakin pari juttua siellä. Ensinnäkin neuvolatäti oli n. 25-vuotias ja luultavasti nielaissut jo pari kertaa nähtyään syntymävuoteni (1969). No, hän kutsui minut sisään ja onnitteli raskaudesta ja kysyi samaan hengenvetoon, oliko se toivottu? Vastasin, että on toivottu, kyllä. Tutkimukset ja muut meni ihan hyvin, mutta kun piti kertoa suvun sairauksista, niin 29-vuotiaana kun odotin ensimmäistä, taisin sanoa, ettei mitään erikoista ole. Nyt sitten (tietoisuuden kasvaessa) luettelin molempien sukujen sairaudet, niin etteivät ne mahtuneet aiheelle varattuun lokeroon! Siinä tyttö taas vilkaisi minua sen näköisenä, että kannattaako tuossa vielä lisääntyä noilla geeneillä;-)
Seuraava hupaisa yksityiskohta oli, että hän kertoi seulonnoista ja sanoi, että verikokeet ovat kyllä aika tarkkoja tuollaisten vanhojen äitien kohdalla niin kuin sinä!
Oikeasti, en loukkaantunut mistään, muistan toki, miten itse näin nämä asiat 25-vuotiaana ja siksi se ehkä huvittavaa olikin. Ajatus siitä, miten tämä maailma näyttää erilaiselta eri ikäisenä...
Hyvää viikkoa kaikille!
että kuinka huono olo pitää olla, jotta voi jäädä saikulle. Kirjoittaisko neuvolantäti sairaslomaa, jos keskiviikkona valitan kurjaa oloani? Kertaakaan en ole yhdessäkään raskaudessa oksentanut, joten en tiedä tulisko siitä parempi olo ainakin hetkeksi.
Pinkerton, mistä se masa nyt sinne tunki, oletko keksinyt jotain puuhaa mikä tuntuisi mukavalta? Toivottavasti saat jostain järjestymään omaa aikaa.
Voi Pinkkis, mistä se masis nyt sinne sun luoksesi on löytänyt tiensä... Kannattaa kyllä mielestäni hakeutua lääkärin puheille asap eikä turhaan kainostella, niin kuin et varmasti teekään. Huumorin avulla sitä jaksaa... jotenkin oudon lohduttavalta kuulostaa se, mitä kirjoitit, että ehkä tähän olotilaan onkin joku " oikea" syy -et kyllä missään tapauksessa ole huono äiti tms. Tsemppiä!
Wemppa, hyvä että saikku on auttanut sinua karistamaan työstressit hevon kuuseen, minne ne kuuluvatkin. Minkälaista työtä teet? Sen takia kyselen, että olen itsekin kärsinyt työperäisestä stressistä aikaisemmin... nyt raskaana ollessa kumma kyllä ainakaan vielä en. Nyt pystytkin sitten hieman korvaamaan huonoja yöunia päikkäreillä, hieman olen kade siitä mahdollisuudesta, täytyy myöntää...
Emmi, en voi kuin ihaillen ihmetellä sitä, että joku kykenee onnistumaan parisuhteessa toisesta kulttuurista olevan miehen kanssa. Tuntuu nimittäin välillä aina sen verran haasteelliselta ihan tällaisen kotimaisen versionkin kanssa. ;) Ymmärrän hyvin, että esim. raha-asiat saavat pinnan helposti kiristymään, eri kulttuureissa taitaa olla todellakin erilaiset tavat sen suhteen, keitä autetaan rahallisesti jne. Minkä kokoinen Tiinu nyt on? Olet varmasti sen kertonutkin, mutta eipä taas muistu mieleen... Täällä mietin, että kannattaako ostaa 50/56 toppahaalari vai seuraavaa kokoa oleva. Meidän aikaisemmat lapsoset ovat kyllä olleet syntyessään 53 cm pitkiä, joten ehkä kallistun isomman koon puoleen.
Senniinalle myös tsemppiä appivanhempien kanssa. Kuinka kauan vierailua vielä kestikään? En ikinä itse selviäisi moisesta rypistyksestä täyspäisenä, nimimerkillä *syvästi ihaillen*
Pietulle on sitten iskenyt pesänrakennusvietti oikein kunnolla. Täällä myös lieviä ensioireita siihen suuntaan havaittavissa, mutta perässä tullaan. Itsellä vielä 7 viikkoa töitä jäljellä, ja tuntuu, että se kestää ikuisuuden. Toisaalta viikot menevät kyllä töissä tosi nopsaan, kuten Tikrukin kirjoitti.
Tikru - mistä ostitkaan vauvalle ne haalarit? Onko kukaan käyttänyt vauvalla sellaista toppapussia, mitä esim Travallella näyttää olevan (pingviinikuvioinen)? Olisikohan sellainen hyvä jouluvauvalle?
Äitiwelholla oli mielenkiintoisia neuvolakokemuksia. Minulla on varsinainen neuvolatäti noin 50 v., mutta kesällä oli sijaisena sellainen itseä reilusti nuorempi. En kyllä ainakaan huomannut mitään omituista suhtautumista tai ihmettelyä ikäni suhteen, joten eiköhän näitä terveydenhoitajia löydy joka lähtöön iästä riippumatta. Itse " inhoan" eniten sellaisia lässyttäviä versioita, jotka puhuvat minulle kuin olisin hieman hidasjärkinen tai lapsi.
Ankkis - saikkua voi ja pitää vaatia, kun oma olo on huono. Ei kai siihen mitään mittaria ole olemassa. ;) Luulisin, että suurimmalla osalla naisista on taipumus vähätellä omia oireitaan eikä ottaa niitä todesta ennen kuin on ihan pakko. Joten saikulle vaan heti, kun tuntuu, ettei jaksa. (Tiedän, olen hyvä neuvomaan toisia, omalla kohdalla toteutus hieman ontuu..)
Pippurille voimakasta plussasädetystä!
Anille mukavia työpäiviä! Ehkä se kp:ien laskemisen unohtaminen onkin ihan hyvästä... näitä tarinoita kuulee aika usein, että kun on ajatukset jossain muussa asiassa niin raskautuminen onnistuukin paremmin. ++++
Ullrike, Minea, Valdevina, Levinia jne. kuulumisia kaipaillaan.
on: keskiviikkona neuvolalääkäri. painoa on varmaan tullut miljoona kiloa. liitoskivut on alkaneet vaivata. hirveä flunssa paljastuikin keuhkoputkentulehdukseksi ja hapen vajaukseksi, joten olen nyt saikulla ainakin muutaman päivän. poitsulla on välillä rauhallisempia päiviä, mutta sanokaa please, että se on ihan ok ja vauvalla silti kaikki kunnossa... liikkeitä lasken neuroottisesti ja pelkään kohtukuolemaa. plääh.
Peltis ja poitsu 27+3
Niin se keski-ikä hiipii huomaamatta kimppuun.... Tuskin olisit 25-vuotiaana ostanut synderahoilla pölynimuria. =)))
Hengissä ollaan. Reissu heitetty ja viikko on sen jälkeen tässä jo käpsehditty mutta en vaan saanut aikaiseksi palstautua.
Reissu meni hyvin mutta matkat olivat kyllä liian pitkiä noin pienen kanssa. Mien meinasi jättää meidät jo tuonne tienposkeen kun poika ei meinannut rauhoittua ollenkaan. No olispa itse kellon ympäri sellaisessa kaukalossa kun on tottunut liikkumaan lattialla ja tutkimaan asioita. No kun poika ja minä vuodatettiin muutama kyynel niin mies kyllä heltyi ja toi meidät kotia asti:)
Poju on kovasti oppinut kaikkea uutta. Matkan aikana oppi istumaan tuolissa. Nyt ei kotiin tulon jälkeen sitterissä syöminen enää onnistu ja piti hommata syöttötuoli jossa nyt niin reteesti istuu ja syö.
En nyt muista mitä kaikkea on tapahtunut täällä mutta paljon kuitenkin:) Nyt vain näin pikaisesti tässä kun poju nukkuu niin täytyy käyttää hyväksi kun on niin kauhean seurallinen ettei tahdo oikein yksikseen leikkiä.
Mukaaa viikon alkua kultsuille!
T:Teti ja Poju 7kk
Emmi: Kiitos, kyllä olen levännyt. Ja siis erityisesti tuo mieli on levännyt, sillä puolella kun mulla niitä ongelma alkoi olemaan. Kulttuurierot parisuhteessa... hm... kokemuksesta tiedän, että ne voivat olla raskaita. Omalla kohdalle jopa erottavia. MUTTA, kyllä tässä nykyisessä suhteessakin on näitä ajatusmaailman eroja, ja mies ei ole kuin savosta....
Tsemppiä sinne. Eipä näissä jutuissa voi kun vaan yrittää ymmärtää toisen tapoja ja tottumuksia. Mutta ymmärrän hyvin, miten ketuttaa esim. juuri tuo rahan lähettäminen. Tuskin sitä liikaa on itsellännekään.
Mikäs aika päivästä Emmi sulle sopisi parhaiten treffeille? Käykö aamupäivä? Niin ja koskas tätsyn pitäisi tulla...? en olee enää kierrostasi selvillä, kuumeiluvaiheessa sitä aina muistaa milloin kenelläkin pitäisi olla ko. vieras.
Minä en ole Senniinalle pahemmin kommentoinut appivanhemmista, mutta täysin samaa mieltä olen muiden kanssa. Tekisi ihan mieli sanoa " otan osaa" , koska minulle on aina riittänyt jo viikonloppuvierailukin. Mutta lokakuu lähestyy jo vauhdilla ja vierailun loppukin häämöttää.
Äitivelho: Aika huvittavia kommentteja neuvolassa... Vaikka kyllä sitä varmaan itsekin silloin parikymppisenä ajatteli eritavalla asioista. Mutta mielestäni silti alalla työskentelevä voisi harkita sanansa paremmin. Meitä " vanhoja" äitejä kun alkaa kuitenkin olla nykyään aika paljon, ja joku saattaa ihan toisissaan pahoittaa mielensä tuommoisista jutuista.
Pinkerton: Pois pois masis!!
piti jatkaa Pinkertonille, mutta painoinkin vahingossa " ok" . Niin, sitä vielä, että varmasti tunnet itsesi ja haet apua, jos olo alkaa olemaan liian ahdistava.
Peltimetsuri: Niin, juuri ennen koneelle tuloa vedin vajaan tunnin päikkärit ja kieltämättä se on ihaninta tässä saikussa. Saa oikeesti levätä silloin kun kroppa sitä vaatii. Työni on henkilöstöasioiden hoitamista. Yleensä en stressiä työasioista ole ottanut, mutta organisaatiomuutos laittoi meidät kaikki koville. Muuttui työnantajaa myöden kaikki.
Usko pois, siellä masussa on kaikki ok. Itselläkin välillä synkät aatokset valtaa mielen, kun vauva on hiljaa ja nukkuu. Tämä masuasukki on mielestäni paljon vilkkaampi kun kukaan aiemmin ja siksi hiljaiset hetket saavat pelot heräämään. Mutta samoin kuin sinulle sanon, niin rauhoitan itseäni, kaikki varmasti kunnossa. Täytyyhän niiden pientenkin välillä levätä ja olla rauhassa.
Ankkis: Pahalle ololle ei ole mittaria. Pitää kuunnella itseään ja tehdä itse se päätös milloin tarvitsee saikkua. Meillä ainakin neuvolassa suhtaudutaan sairaslomiin " positiivisesti" . Ja sitä saa helposti, ei tarvitse kovasti perustella... Minä tässä paraskin neuvoja. Valvoin monta yötä ja itkin töissä pahaa mieltä ja oloa....
Teti: Poika jo 7kk... Apua, mutta onneksi me äidit ei vanheta ollenkaan.
Pietu: Sulla on ihan mielettömän paljon suunnitelmia äippäloman alkuun. Ihailtavaa energisyyttä. Mistähän löytäisin itsestäni sen nappulan jota painamalla saisi tuollaista virtaa... Vaikka voin nyt ihan hyvin, suoriudun juuri ja juuri normaaleista kotitöistä. Mitään ekstraa ei jaksa edes suunnitella. Ehkä sitten ensi viikolla...
Isotikru sai äippäpakkauksen. Nyt jo kaduttaa, että valitsin rahana... Mutta kun makuupussi on tallessa kuopukselta ja 60 senttisiä toppahaalareita olen saanut pari kappaletta naapurilta, niin ajattelin, että en sitten ota koko pakkausta. Mutta olisi sitä ollut niin ihana hypistellä...
Täällä aurinko yrittää pilkottaa pilvien takaa. Taidanpa lähteä tyttöä vastaan koululle päin. On niin kauniin näköinen syyspäivä...
wemppa
Kiitos kaikille tosi paljon tuki-viesteistä - tukevat viestit kuulosti pöljältä..... Lyhyesti, lääkitys aloitettu ja terapiaa ootellessa... tuttu kamu mulle tämä masa, kerran aiemminkin iski voimalla ja sillain kevyemmin joka syksy. En taida olla Marco Bjurströmin katainen naminami.......
kaikille kaikkea hyvää, nyt ei pysty keskittyyn lasten kanssa.
On hiljaista ... Missä kaikki meidän ihanat 60-lukulaiset piileksii ??
täällä podetaan hampusärkyä :-(( Pakko mennä paikkauttamaan hammas, se lohkesi muutama päivä sitten .. ja nyt särkee tai jomottelee silleen mukavasti ' auts' No en menekään tavalliselle lekurille vaan aion porauttaa hampaani uutta menetelmää käyttäen, eli laser-poralla .. Ei kuulemma satu eikä muutenkaan ole epämiellyttävää, ja hintakin sama kuin normaali poralla tehtynä. Katsotaan jos vaikka jo tänään saisi hampaan hoidettua.
Pinkerton-hyvä, että homma on hanskassa !!! Mä olen aina vissiin hieman sellainen ' masentunut' tai alakuloinen, joten en koskaan ole potenut varsinaista masista, mutta aivan varmasti se on oloista yksi kamalin. Toivottavasti pian helpottaa, vaikkakin nuo masislääkkeethän yleensä otavat jonkin aikaa ennen kuin alkavat toimittamaan tehäväänsä, mutta jo pelkkä se tieto, että apua on haettu ja saatu helpottaa, ja toivottavasti pian pääset terapiaankin !!! Tsemppiä ja jaksamista sinne !!!
ankkis, hae vain saikkua vapaasti, jos siltä tuntuu, ketään toinen ei voi tietää oloasi kuin sinä itse, ja sitä kykenetkö töihin. Itse olin 2kk saikulla, lääkärin kirjoittamalla saikulla ja en yhtään potenut huonoa omaatuntoa, koska olo oli sen verran karsea ja oksyä riitti, joten töihin meno olisi ollut lomaa sen rinnalla. Mulla tuo huonovointisuus alkoi heti herättyäni, en voinnut juurikaan olla pysty asennossa saatika liikkua. Ja sitä kesti siis rv6-rv14, jolleoin loppui kuin seinään. Se on raskaudesta ainut asia mitä en ikävöi ja hieman pelottaa jos seuraavalla kerralla olen yhtä kanttuvei ... Jaksamista ..
jaa-a, on kierto kyllä sen verran sekaisin, ettei näillä kp:llä raskaudu, jollei sitten kierto palaa normaaliin. Eilen tuli täti eli kierron pituudeksi tuli mahtavat 23. Katselen nyt tuonne ensi kevääseen ja sitten lekuriin jos pituutta ei kierrolle tule lisää. Ovistikkuja en ole hankkinut lisää, mutta olen tikkujen mukaan ovuloinnut, ja aikaisessa vaiheessa, mutta tässä kierrossa ovis tuntemukset olivat vasta kp16 tietämillä, joten siitä 7pv ja täti, eli luteaali aika jää liian lyhyeksi. Däm. Yksi kierto oli ok, kp26, mutta muuten nämä kolme olleet tynkiä ....
Wemppa, mulla ei ole autoa käytössäni joten julkisiin ja omiin jalkoihin on luottaminen :-)) Tiinu nukkuu aamun päikkärit tuonne 11-11:30 ja sen jälkeen klo.12 ruokailee, ja sitten oltaisiin niin kuin vapaat lähtemään .. eli puolenpäivän aikoihin. Onko paikka jo sovittu ? Jnejnejne ja ketkä kaikki tulevat .. ??
Tetii ihana oli kuulla teistäkin. Teillä poju onkin jo suuri ja menee hurjaa vauhtia, ja istuu jo tuolissakin :-)) Mutta miehellesi pitkäjänteisyyttä pojun kanssa !! Miehet on niin erikoisia tapauksia .. Mutta hyvä, että kaikki on reilassa ! Lähdetkö töihin nyt äippiksen loputtua ??
Peltis-tiinu oli 8kg ja 66cm 5kk Nlassa, ja ensi viikolla on 6kk Nla ja uudet mitat. Kaikki on mennyt hienosti, kasvua tulee, varsinkin leveyssuuntaan :-)) Ja noista miehistä, mäkin olen ollut ihan suomalaisen miehen kanssa myös yksissä ja naimissakin oltiin, mutta ei siitä mitään tullut, enemmän oli riitaa kuin tämän ulkomaan elävän kanssa. Hää vasta vaikea tapaus olikin, 10v silti jaksettiin :-))
Nyt tiinu nti heräsi joten eikun katsomaan millainen nti siellä sängyssä oikein huutelee :-)) t. emmi
Täällä ei ihmeenpiä....lapset tarhassa ja äiti lähdössä tästä haastatteluun, työ sellaiseen. Muutaman hakemuksen tuossa aamutuimaan laitoin menemään, joten ainakaan ei voi itseä syyttää saamattomuudesta.
Kaikille voimia näiden syksyn pimeiden iltojen kanssa, mä en koskaan ole itseäni kokenut mitenkään syysmasis tyypiksi, mutta eilen ainakin oli huono päivä.
Nyt täytyy juosta...palailen paremmalla ajalla,
Pippuri
tehtiin mekin tytön kanssa " turkkilaiset" tänään. Kävin viemässä pojan tosin kouluun kasiin, mutta menin uudestaan nukkumaan, kun tyttökin oli tullessani unessa. Herättiin sitten klo 12.30..Teki ihan hyvää, mutta pää on ku Haminan kaupunki sellasen nukkumisen jälkeen. Yökin meni ihan ok, Meral söi kerran ja aamulla tietty enneku lähdin ja itse sain välit nukuttua suht hyvin.
Emmi, appivanhemmat ovat ottaneet pojan tosi hyvin vastaan. Mies pelkäsi kertoa siitä niin paljon, että kertoi vasta kun kone oli jo laskeutunut. Jankutin hänelle monta kertaa, että kerrot sitten, ettei tule yllätyksiä ja hän sanoi, että joo joo. Appivanhemmat ajattelivat kuten minä ja olisivat toivoneet kuulleensa pojastani aikaisemmin, jotta olisivat voineet ostaa tuliasia. Kaiken huippu tulee tässä: mies kertoi Meralista vanhemmilleen itse, vasta kun tyttö oli jo syntynyt??! Minä elin koko ajan uskossa, että he tietävät. Siskolleen oli kyllä kertonut ja luuli, että tämä kertoo vanhemmillekin..prkl sentään.
Palailen näihin kulttuurijuttuihin myöhemmin ja muidenkin kuulumisiin, koska nyt on syöttöväli ja pitää rientää kaupan kautta poikaa hakemaan koulusta. Emmi taisi kysellä myös päivien kulumisesta, palailen siihen myös.
nyt mortonki!
Täällä on pitänyt työrintamalla sen verran kiirettä että en ole edes ehtinyt päivällä lukemaan teidän kuulumisia.
Pinkertonille jaksuja sinne kotiin. Voi kun olisit lähempänä niin pistettäisiin vaikka tapaamiset pystyyn. Minulla on nämä syksyajat kanssa huomattavasti vaikeampia aikoja kuin muut ajat. Keväällä tunnen herääväni taas eloon. Saa nähdä mitä pullan syntymä saa vielä lisäksi aikaan. No se on sen ajan " murhe" .
Wemppa,ihana että saikku auttaa. Koskas sulla seuraava neuvola olikaan? Niin ja äippäloma ei ole kaukana...
Teti ihana lukea pojun kehityksestä. Ja vauva-arki kuulostaa ihanalle. Noita tuskaisia automatkoja sattuu vähän isompienkin lasten kanssa.... Viikonloppu reissut sinne itä-Suomeen päin ovat meillä kesäaikaan lähes joka viikonloppuista hommaa...
Emmin tiinu kasvaa aivan hurjaa vautia. Ei siis ihme jos vauvakuume alkaa nostamaan päätään.
Oma kylki alkaa olemaan tooosi hellä. Ja vatsan vetää ihan kovaksi monet kerrat päivässä mutta hetken päästä jo antaa periksi joten ei vielä onneksi mitään hätää. Pesänrakennusvietti on alkanut mutta välillä väsy painaa kroppaa niin että tulee ajateltua että ehkä ensi viikolla...Aamulla on lonkatkin aika hellänä mutta kun vähän aikaa kävelee niin helpottaa. Masu ei niin kamalan isolta itsestäni vaikuta ja aika moni on yllättynyt kun sanon että la on marraskuussa. No edelleenkään ei syötätä niin kuin aiemmissa raskauksissa. Emmi sanoit noista liiveistä; minä olen odottanut koska nämä minun meijerit kasvaa että pääsisi ostamaan uusia liivejä mutta edelleen pidän keväisiä liivejä. Tai sitten maidon tuotanto on tässäkin raskaudessa melko vähäistä...Iho ainakin on toistaiseksi tosi hyvässä kunnossa,saa nähdä mitä se marraskuussa on...
Nyt tyttöjen kanssa saunaan ja nukkumaan....Jospa ensi viikolla olisi aikaa olla pinossa vähän enemmän.
-pietu ja pulla 33 tasan
Pikaisesti tulin aamukaffelle koneelle ja kirjoittamaan muutaman sanansen..sattumalta heräsin ennen kellon soittoa enkä vasta sitten kun torkku on huutanut puol tuntia...
Ihanaa kun jaksaa töissä tämän ja ens viikon niin sitten saa elelllä oman rytminsä mukáan mikä tarkoittaa kyllä ettei meillä myöhään saa koululaisten takia nukkua mutta eipä tarvii ennen kasia herätä kun kuopusten koulu alkaa keskiviikkoa lukuunottamatta 9.ta ja keskiviikkoisin 10.ltä..tosin olen suunnitellut koirulin kanssa saattavani pimut kouluun mutta katsotaan nyt millaiseksi kunto tässä viikkojen edetessä kehkeytyy...
Eilen illalla kaupassa käydessä jomotti joka paikkaan navasta alaspäin ja aikasmoista hiipimistä sitten oli tuo liikkuminen..
ja tänään olisi taas apteekkikeikka kun renniet alkaa loppumaan..
Pietu moikkis, sulla ei oo enään montaa työaamua,,noh perästä tullaan..mulle työkamu sanoi eilen eka kertaa että noh nyt sitten on se vatsa vasta ruvennut kasvamaan niin että kunnolla huomaa mutta mulla on tota etuvarustusta ym ihan riittämiin ilman tikrunpentuakin..
Senniina sinä olet aikasmoinen sissi kun kestät niitä vanhuksia,, noi
miesten kertomiset taitaa olla ihan yleismaailmallisesti per..tä ainakin omani kertoo vanhemmilleen valikoivasti asioita..ne mitkä vois jättää kertomatta kerrotaan ja ne mitkä pitäis mainita niin ei taatusti mene perille...
Pippuri pidän peukkuja että työnhakeminen tuottaa toivotun tuloksen.
Emmi voi sua hampikipusta,,,muakin on viimeaikoinen hoidettu laserporalla ja täytyy sanoa että se on hyvä keksintö, paitsi nyt raskausaikana haistan kyllä voimakkaasti sen kärtsän mikä poratessa tulee...toivottavasti sait sen hampaan hoidettua !!
Ankkis pyydät saikkua sieltä neuvolasta, itse kärvistelin ihan liian kauan alkuraskaudessa sen kuvotuksen ja väsymyksen kanssa !
Saikku kyllä raskaana ollessa on oikeutettua, vaikka eihän raskaus ole sairaus MUTTA....
Pinkerton Jaksuja arkeen ja hienoa että olet saanut apua ja toivotaan että alkaa pikkuhiljaa helpottamaan. Päivä kerrallaan eteenpäin !!
Wemppa edelleen kadehdin sun päikkäreitäsi, noh nukuin mä itekkin viikonloppuna mökillä päikkärit ja täytyy sanoa että oli uoea fiilis kun oli levännyt kunnolla !!
Treffit sopii mulle lokakuun tokalla viikolla kaikkina muina päivinä paitsi maanantaina ja ajankohta paremmin aamusta mutta kyllä se iltapäiväkin sopii !
Pitäisiköhän meidän alkaa miettiä ihan konkreettisesti että missä ja milloin ja kuka ilmoittautuu mukaan ??
Teti moikka, kuullosti niin tutulta tuo miehen hermostuminen automatkalla, meillä isukki saattaa hermostua jo kauppamatkalla ja on ihan vakio että kun lähdetään esim pohjoiseen niin muutaman kilometrin ajattuamme allkaa muksuilla tappelu ja isäntä kiekasee että palataan kotiin.. mutta aikaamyöten tuohonkin tottuu eikä enään noteeraa tai pahoita mieltään!
Peltimetsuri kiitos onnitteluista ja tietty kaikille muillekkin kiitokset..
Vauvalle ostin haalarit Lindexiltä ja tiedän tuon Travellen pingviini pussipuvun mutta Lindexiltäkin vastaava löytyy valkoisena ja hinta tais olla 19,90??
Harkitsen vielä haenko tuon vai maltanko mieleni...
Äitivelho olipas kommenttia neuvolantädiltä mutta ehkä pimu oli aloitteleva terkkari eikä vielä osannut käsitetellä erilaisia tilanteita.. toivottavasti ei ole kovin monen odottavan äidin päivää pilannut kommenteillaan..
Nyt on pakko lopettaa ja puettava vaatteet päälle ja koiruli ulos lenkille ja töihin..
Mukavaa keskiviikkoa kaikille !!
Mulla oli ihan kamala maanantai kun olin aivan raivotautinen joten toivottavasti tämä perheellisten pahantuulisuuden päivä on helpompi..
Isotee+tikrunpentu rv 31+6
Pietu: Mun seuraava neuvola on 12.10.
Niistä treffeistä, lokakuun tokalla viikolla mulle kävisi parhaiten tiistai. Itse varmaan lähtisin liikkeelle jo aamusta ja kävisin samalla shoppailemassa jossain, " perillä" voin olla kahteen/kolmeen asti. Sitten on lähdettävä jo kotiinpäin erinäisten iltakuvioiden vuoksi.
Juttuhan lähti liikkeelle siitä " Tikkurilan uimahallin nurkilta" , mutta onko se kaikille treffeille tulijoille sopiva paikka. Siis Tikkurila yleensä..Vai mitä muuta ehdotatte?
Palailen myöhemmin päivällä.
wemppa
Vähemmälle on tää palstailu viime aikoina jäänyt, välillä olen yrittänyt käydä kurkkimassa teidän kuulumisia.
Uusia kuumeilijoita ja odottajiakin on tullut joukkoon, teretulemasta minunkin puolesta!
Levinialle <3-onnittelut Hopen syntymän johdosta.
Odottajilla on jo huimat viikot, loppusuorat häämöttää ja äippälomien alkuunkaan ei taida olla enää pitkästi.
Ani on aloittanut duunin, onnittelut työpaikasta.
Vauvallisilla vauvat kasvaa ja uutta jo kuumeillaan ;-)
Meillä hevimies on jo kohta 10 viikkoinen. Kyllähän näihin pikakelauksella menneisiin viikkoihin mahtuu kaikenlaista.. Itse olin yhden viikon sairaana flunssaa ja kuumetta ja siihen päälle vielä rintatulehdus. Poika onneksi ei saanut kuumetta, oli vain vähän nuhainen. Kuumeisen viikon jälkeen menikin vielä viikko toipuessa. Sitä se on kun vuosiin en ole kunnolla sairastanut, niin nyt sitten iski viimesen päälle. Yksi viikko menikin sitten ristiäisjärjestelyissä, ne on nyt onnellisesti ohi ja poika on saanut nimen Petrus Hugo Ilmari. Iskä oli vielä viime viikon isyyslomalla ja me vaan olla löllöteltiin kolmistaan kun isommat oli koulussa. Nyt alkoikin sitten toisenlainen arki.
Hyvin on Petrus kasvanut 2 kk neuvolassa pituutta oli 59 cm ja paino jäi vielä himpun alle 5 kg. Syö hyvin ja tissimaito on toistaiseksi riittänyt hyvin. Öisin herää kerran syömään. Välillä on ollut levottomia iltoja, mutta ne on enemmänkin olleet yliväsymyksestä johtuvaa, kun ei oikein malttaisi käydä nukkumaan mutta ei jaksa valvoakaan. Valveilla ollessa on kova poika juttelemaan ja hymyilemään. Siis summa summarum meillä menee tosi hyvin ja vauva-arki on ihanaa ja nyt vielä viime päivinä on sääkin suosinut vaunulenkeillä.
Kauniita syyspäiviä kaikille
toivottelee valtsu ja petrus
olinhan minä lukenut Ankkiksen plussasta!
Onnitteluhalaukset sinulle ja enkeleitä mukaanne!!!
-valtsu-
kun pinniksessä ollaankin taas valveilla...
Kiva kuulla valtsun ja tetin kuulumisia.
Pinkertonille toivotellaan vain leopoa ja vireää mieltä. Hyvä että apua löytyi nopeasti.
Emmille hus hampikivut!
Treffeistä: jos siellä vandan puolella treffataan niin sopisiko Jumbo? Pääsettekö julkisilla hyvin sinne? Huonon sään sattuessa voi sitten himmailla sisätiloissa, ja sinne saa auton hyvin parkkiin (ja pääsee täältä lännestä näppärästi kehää pitkin). Tai siis pääseehän Tikkurilaankin mutta miten lie siellä parkkisysteemit sun muut, en tunne seutuja kun käynyt viimeksi varmaan kymmenen vuotta sitten...
Mulla sopii Jumbokin, tulen " kaukaa maalta" ja ihan sama minne päin suunnistan. Jumboon sen verran selkeet opasteetkin, että uskon jopa löytäväni perille. Varsinkin jos lähden liikkeelle jo aamusta...
Mikäs päivä olisi paras? Tiedän sopia kuopuksen hoidosta mummon kanssa...
wemppa
Hyvää alkavaa viikkoa. Olo on väsynyt, mutta työstressin olen onnistunut häivyttämään. Kyllä sairasloma tuli tarpeeseen, ja tehosi hyvin. Eilen ajattelin, että olen ollut töistä poissa vasta muutaman päivän, ja tuntuu kuin en olisi ollut siellä moneen kuukauteen.
Pitäisi kai lähteä ulos, saisi pientä pirteyttä tähän olotilaan. Nukuin taas äärimmäisen huonosti, kuopus herätti pari kertaa ja pissahätä toiset pari...
wemppa 26+2