Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Kesäheinät vko 39 ***

24.09.2007 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)

[size=2][color=0000EE]25.4.

[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]23.5.

[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]24.5.

[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]11.6.

[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]13.6.

[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]19.6.

[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm

Sannnis, poika

Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]20.6.

[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]21.6.

[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]23.6.

[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]25.6.

[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm

kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]26.6.

[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm

jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]27.6.

[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm

s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]28.6.

[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]29.6.

[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm

peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]30.6.

[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm

besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm

[size=2][color=0000EE]1.7.

[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm

AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm

@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]2.7.

[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]3.7.

[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]4.7.

[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm

[size=2][color=0000EE]6.7.

[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm

[color=CD2990]nepu83, (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]7.7.

[color=CD2990]hippaliinu, (40+4); poika 3840 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]9.7.

[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]10.7.

[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]15.7.

[color=CD2990]Monument, (41+3); tyttö 3560 kg

[size=2][color=0000EE]20.7.

[color=CD2990]alli-75 (41+4); poika 4595 g, 55 cm

[size=2][color=0000EE]22.7.

[color=CD2990]Onassis (42+1); tyttö 4026 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE] 7.8.

[color=CD2990]kissantassut (42+3) klo 13.28; poika 4404 g, 55 cm

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluksi onnea Jippiin Aleksi Anterolle. Ihanasti sointuva nimi on. Minun isäni toinen nimi on myös Antero ja mietittiin pitkään Justukselle sitä, mutta kun mieheni halusi Sakarin niin ei sen kanssa sopinut. Ehkä sitten seuraavalle ;) Ja tuskin Aleksin unet liian pitkiä on, niin kauan kun herra kasvaa hyvin niin antaa nukkua. Jullekin nukkuisi mielellään kylki kyljessä kokoajan, mutta olen yrittänyt opettaa hiukan pois sylistä jo. Liinassa tuokin herra vetäisi sikeitä vaikka koko päivän. Ja oltiin lauantaina Habitaressa ja hyvin nukkui 3h kun vaunut oli liikkeellä kokoajan.

Vaategalluppiin sen verran, että meillä muuten on kaikki käytettyjä, mutta olen joutunut ostamaan koko potkareita kokoa 62-68 muutamat ja muutamia edestä avattavia pitkähihaisia paitoja. Tämä siksi kun täällä kämpässä on niin kylmä...

Ja lelut ei meillä pysy vielä kädessä. Nyt viime viikon aikana on alkanut vähän yrittämään hapuilua, mutta ei suuremmin.

.. jaaha, herra heräs just, joten jäi pikaiseksi tällä kertaa..

Hyvää viikonalkua kaikille.

Vierailija
2/32 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa. Ei oo oikeen ehtinyt ja vähän kiinnostuskin lopahtanut, kun en hitto soikoon vieläkään pääse sinne toiseen yhteisöön (meseen). En tiiä mikä vikana, en oo enää jaksanut edes yrittää.

Meillä Juuso poika kasvaa ja voi hyvin. Hieman ollaan jo pottua varovasti maisteltu, kun päivisin oli niin rätynen. Toki hampaitakin saattaa olla tulossa, mutta katsotaan nyt. Pottu ei oikeen hyvältä ilmeistä päätellen maistu. Masu on kuitenkin sen hyväksynyt, ei siis masu vaivaa perunasta tullut.

Kova poika nauramaan tuo meidän Juuso, ihan ääneen hihkuu. Ja kova meno päällä koko ajan. Kunhan se saa jalat alleen, niin luulen että sitä ei pysäytä mikään. Hän on oppinut pomppimisen taidon ja aina kun pitää pystyssä kainaloiden alta, pomppiminen alkaa =) Vielä Juuso ei käänny, kyljelleen kuitenkin pääse jo. Että ei siitä paljoa puutu. Mahallaan Juuso ei kuitenkaan kauheesti viihdy, että siinä varmaan yksi syy miks ei niin kova kiire kääntymään oo. Muuten kyllä tykkää köllötellä lattialla.

Yks päivä kokeiltiin rintareppua, mutta heti kauhee huuto päälle. Ei vissiin tykännyt hommasta.

Mun perään alkoi huutaa yks päivä viime viikolla kun olin vanhempieni luona, ja menin hakemaan vaunuja autosta. Juuso oli papan sylissä eteisessä ja se näki kun menin ovesta ulos. Samantien huuto päälle ja huuto loppui kun naps, kun tulin sisälle ja otin syliin.

Mitäs muuta...noh, me ollaan varattu kirkko ym. mennään naimisiin ensi kesänä. Taloa edelleen kaupataan, kattojia on käynyt mutta ei vielä sen kummempaa. Kova hinku olis jo päästä rakentaa. Olis sitten sekin joskus valmis. Perjantaina olis sitten neuvola ja eka rokotus. Vähän jännittää että miten menee kun neuvola aika on just sillon kun Juuso yleensä menee päikkäreille. Voidaan saada kivat huudot aikaan...Oli vähän eri rytmit kuukausi sitten kun aikaa varailtiin.

Jeps että tämmöstä tänne.

Terkkuja kaikille Juusolta ja peetalta =)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jiipille onnittelut hyvin menneistä ristiäisistä, rankkaahan se on järjestää mutta nyt ovat ohi :). Ihana nimi teillä! Kiva oli kuulla Peetankin kuulumisia pitkästä aikaa! Minäkään en aina pääse sinne yhteisöön, jostain syystä se tökkii kovasti. Aina en kyllä ehdikään. Mutta täälläkin meitä aktiiveja vielä on, tänne vain! Tsemppiä vain häävalmisteluihin ja tulevaan rakentamiseen. Ellu, meilläkin on tosi kylmä asunto kun esim. patterit ei toimi kunnolla (on kyllä otettu yhteyttä isännöitsijään, mutta mitään ei tapahdu). Saas nähdä kun kunnon talvikelit alkavat... Ikkunatkin menevät aina kylmään ilmanaikaan ihan huuruun riittämättömän lämmityksen ja ilmankierron takia, oikea paljon pyykkäävän pikkulapsiperheen unelma-asunto siis.

Ei mitään uutta auringon alla. Tänään sain vihdoin ajan sille kallonkutistajalle, meni yli 2 viikon päähän. Onneksi mies on vielä nämä viikot kotona, muuten pelottaisi aika tavalla.

Jatkan vielä lisäkysymyksellä gallupiini siitä, missä iässä vauvanne ovat alkaneet kiinnostua eri esineistä, että minkälaisia vauvanviihdyttimiä teillä on ja kuinka ovat pelittäneet? Meidän Herra Pätkänukkujalle pitäisi keksiä jotain kivaa sitten kun mies menee takaisin töihin, jotta äiti saisi edes kerran päivässä jotain syödäkseen.

Vierailija
4/32 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi Peetalle vielä tarkennus. Oliko se niin, ettei sinulle aukea koko tuo yhteisösivu? Vai oliko se vaan ettet pääse kirjautumaan? Muuten tosi kiva kuulla kuulumisia, tule toki kertomaan edes tänne mitä sulle ja Juusolle kuuluu. Meidän Juuso (eli katti) voi hyvin ja laiskistuu ja läskistyy ;)

Tassuille: Julle alkoi reilun kahden kk iässä viihtymään leikkimatolla pieniä aikoija. Meillä on sellainen missä lelukaaressa roikkuu kamaa ja lisäksi on peili josta voi katella. Just peili alkoi ekana kiinnostaa. Nyt melkein 3kk vanhana jaksaa jo katella lelujakin ja yrittää vähän jo napata niistä kiinnikin. Ja itse saan syötyä silleen, että herra on sitterissä vieressä ja heiluttelen aina välillä helistintä hänelle ja juttelen ruokapalojen välissä (Jos siis ei jaksa olla matolla sillä hetkellä).

Nyt menen vessaan kun kerran herra vielä nukkuu. Nämä päivän päikkärit ku yleensä ei kestä paljon puoltatuntia pidempään meillä.

Hyvää maanantaina jatkoa!

-E & J-

Vierailija
5/32 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa into lopahti ton yhteisön kanssa takkuamiseen tai siis sinne kirjautumiseen, joten poistin itseni sieltä. yritin kyllä kerran liittyä uudelleen, muttei huolinut mua, en päässyt edes hakemaan jäseneksi :) jätin siihen, ehkä joskus, maybe...

Meillä myös alettu vierastamaan kun äiti katoaa hetkeksi, vanhin pojistani kävi viikonloppuna ja kun isoveikka piti sylissään hetken ja äiti katosi nurkan taakse, aloitettiin huuto joka loppui hetki kun tulin takaisin ja otin syliini, siitä sitten naurettiin veikalle ihan kovasti.

Hieman tuo vierastaminen jännittää mua sen perhetyöntekijän vuoksi, ei ole mukava lähteä jos toinen huutaa kovin :(

Galluppiin leluista, meillä ollut alusta asti sellainen mobile sängyn päällä ja sitä on alexina seuraillut aika pienestä asti ja siihen saa musiikin myös, niin sitä on tykännyt kuunnella aina hetken. Eli vessassa käynnin ajan tms. Lattialle olen laittanut sitten ihan sen hymynaamahelistimen ja nallen ja katselukirjan ja niitä katselee jo ihan kivat pätkät, mutta yksin ei kovin mielellään. Parasta katseluviihdykettä ovat isot siskot ja heille nauretaan jo ääneen.

Eli mä saan ihan hyivn tehtyä hommia kun siskot juttelevat vauvan kanssa, niin hän viihtyy kivasti. Mutta aamuisin kun ollaan kahdestaan, viihtyminen lattialla on sit eri juttu :)

Aamulla heti herättyään Alexina on hurjan touhukas ja juttelee leluilleen sen aikaa että juon kahvit. Ja hän on alkanut yrittämään mahalleen ja huitoo leluja jo kovasti ja ottaa niitä välillä käsiinsäkkin jos oikein onnistuu saamaan otteen.

Joo ja siihen omaan nuppiin, täällä ilmottautuu toinen jolla aika päänsisäisen maailman ronkkimiseen. Meillä huutokohtaukset nyt vähentyneet ja eilen oli pitkästä aikaa sellainen isompi itkuhetki.

Olen huomannut että neiti on todella tarkka maidon lämmöstä !

Huutaa ainakin sille jos liian lämmintä tai liian kylmää ja pulloista suostuu juomaan vain siitä mam ultiventistä, muiden kanssa huuto alkaa heti kun tarjoaa ja yltyy jos sitkeästi yrittää vaan.

Yöt menee edelleen hienosti ja nyt kaksi yötä nukuttu 21.30-6.00 ilman syömistä, kerran herännyt, mutta ottanut vain tutin ja nukkunut takaisin. Syömisen määrä ei ole muuttunut, nyt vain syö iltaisin senverran enemmän kuin meni yöllä eli about desin.

Ja vaatteista, suurimman osan olen ostanut kirppareilta, mutta uusiakin muutaman, lähinnä alennusmyyneistä keväällä ja nyt kun kasvanut.

Mukavaa viikonalkua kaikille !

Vierailija
6/32 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ollaan yhtä viikkoa joulua lähempänä. Aika menee hurjaa vauhtia eteenpäin.:) Alotettiin eilen keittiöremppa ja ihan kivaa touhua. Ainakin vielä..:) Oli kyselyä leluista. Vilillä on soiva mobile sängyn yläpuolella ja tykkää siitä kovasti ( rauhottuu musiikkia kuullessaan) ja lattialla ollessa kattelee mielellään sellasta telinettä missä roikkuu erilaisia härveleitä. Helistimistä ei vielä perusta sen koommin, muut toimineet kyllä hyvin viihdykkeenä. Isommat muksut viihdyttävät myös Viliä,joten saa onneks kotihommiakin tehtyä. Nyt päivällä nukku peräti 3 tunnin unet (yleensä vain puol tuntia tirsaa) ni sain kivasti jotain aikaseks keittiössä. Nyt jatkamaan vanhojen kaakeleiden irrotusta. Palailemisiin..

Vierailija
7/32 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taas tunnin vaunulenkki ja sen jälkeen Onni vielä nukkui 1,5 tuntia, kuten eilenkin (ja silti oli ihan Onniksi ok yö, ei juuri valvonut enempää kuin yleensäkään eli kyllä hän ilmeisesti ihan tarvitsisi sitä unta päivälläkin, ei vain aina malta nukkua).

Ellu ja muut, mitenkäs se nyt olikaan sitterin kanssa, minkä ikäisenä vauvaa sai alkaa laittaa sellaiseen, joka ei mene vaakatasoon? Me saimme käytetyn lahjaksi ja sitä ei saa vaakatasoon, joten emme vielä ole ottaneet käyttöön. Just vasta muistin, että samasta paikasta tuli joku mobilehässäkkä, pitäisi etsiä sekin ja tutkia vaikutusta.

Ai Allista on keittiöremontti hauskaa :). Kiva, jos se sujuu hyvin eikä ainakaan vielä töki! Minä patalaiskana ihmisenä inhoan kaikkia remppahommia ja olen vain hyvin tyytyväinen jos saan kaiken sellaisen nakitettua miehelle tai ylipäätään jollekulle muulle. Ikävää, että S@ri@lla iltahuudot ovat taas alkaneet, onneksi sentään yöllä saat hyvin nukkua! Sitä odotellessa... :) Hieno homma, että sinäkin sait ajan varattua, itsestäni ainakin tuntuu jo vähän paremmalta kun tietää, että jossain vaiheessa pääsee ammatti-ihmisen juttusille.

Vai on Nikillä ja S@ri@lla alettu vierastaa tai ainakin äiti on yli-pop. Koskakohan meillä? Toivottavasti ei sentään niin äidin pojaksi rupea kun mies menee takaisin töihin, ettei isi kelpaa iltaisin, muuten menee kyllä nukkumiset, ja minä olen niistä muutamasta tunnista kyllä niin mustasukkainen.

Jahah, pitää mennä taas kaivelemaan pumppu esiin. Onnistuisinkohan lypsämään tässä koneella jos pistän sen sähkömoottorin?

Vierailija
8/32 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna jännätään ystävän puolesta, kun lähtevät käynnistämään 16 päivää yliaikaisena. Meillä on jo ennestään samana vuonna syntyneet esikoiset ja nyt kakkosetkin tulevat samassa tahdissa ja muutenkin elämä menee tosi samoilla raiteilla.

Meillä rontti Aleksi on keksinyt alkaa puremaan imettäessä, vähemmän kivaa äidin mielestä.

Leluista, mieluiten seuraa ihmisiä, muuta jonkin verran myös roikkuvia leluja ja vähän yrittää niitä tavoitella. Mahallaan ei viihdy yhtään (esikoinen oli aina mahallaan), mutta selällään makailee mieluusti.

Nyt pörähti kyllä sylissä siihen malliin, että pesulle lähtö tuli ja oikein voimakkaalla haju efektillä höystettynä.

Vierailija
9/32 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä Emmillä tuntuu olevan aikas mukava rytmi jo nyt, mikä tuntuu oudolta kun muistaakseni siskollaan sitä ei ollut oikeen ollenkaan. (Tais minunkin voimani olla silloin niin vähissä, että en vaan muista.) Hyvä homma nyt kuitenkin että tämä vauva-aika tuntuu paremmalta. Eli jonkinmoista babybluesia oli minullakin esikoisen kanssa. Silloin kaikki ystävät sanoivat että pyydä apua jos tarviit, mutta enhän minä torvi tajunnu silloin mitään apua pyytää. Muutenkin kun olen tottunut tuleen toimeen omillani, niin luonne ei vissiin antanut periks. Hyvä että te täällä edes olette tajunneet hakea apua samaan vaivaan.

Niin tassut kyseli siitä sitteristä istuma-asennossa.. meillä ainakin on ollut ihan vauvasta asti sitterissä, jota ei saa ihan makuuasentoon ja muutenkin kun on kova pulautteleen on ollut hyvä olla pystymmässä. Lisäks ne juoksu-kaksostenrattaat joissa Emmi välillä kanssa nukkuu ei mene ihan vaaka-asentoon, eli on niissäkin ollut vähän istuvassa asennossa koko ajan. Nythän hän haluaa jo sylissäkin nähdä kaikenlaista eli on puoli-istuvassa asennossa siinäkin välillä. Eli vauva sitteriin vaan. Esikoisemme viihtyi oikeastaan enemmänkin sitterissä (nukkuikin mielellään siinä), mutta Emmi on mieluummin kovalla lattialla ja nukahtaa siihen sitten jos väsy tulee.

Niin ja leluista. Emmillekkään en ole ostanut mitään mobilea tai leikkimattoa, vaan meillä on kameran jalassa roikkumassa semmonen soiva pelle. Ja niitä vanhanajan vaunuleluja, joissa muovisia hahmoja monta vierekkäin kumilangassa, on viritetty siihen. Hän jo osaakin vetää sen vaunulelun suuhunsa (kun on tarpeeksi ulottuvilla eli kädet ylttää). Viihtyy ehkä kymmenisen minuuttia (joskus vielä pidempäänkin) siinä ihan itsekseen eli ehtii käymään vessassa tai jotain. Lisäks mulla on semmosia vauva-kirjoja (joita tilasin jo esikoiselle) ja kaikenlaisia pehmo ja helistimiä pilvin pimein. Mutta ei ne vielä tunnu kauheesti kiinnostavan. Emmi ei kanssa viihdy mahallaan kovasti ainakaan vielä.

Niin ja tietysti hän on kovasti kiinnostunut siskostaan eli joskus aika kuluu siskon touhuja katsellessa.

No tulipas paljon taas tekstiä.

Huomenna on vauvatreeni, joten tarttis mennä nukkuun että jaksaa taas aamusta viedä isosiskon kerhoon ja lähteä sitten itse jumppaan vauvan kanssa.

joutur ja Emmi 2,5 kk

Vierailija
10/32 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista leluista sun muista oli juttua...

Juuso viihtyy älyttömän pitkiä aikoja lattialla selällään köllötellen. Mahallaan ei viihdy yhtään. Roikkuvista leluista ei juurikaan piittaa, ympärillä on kaikkea paljon mielenkiintosempaa, pää pyörii siis kovasti. Tv on myös hyvin kiinnostava, mun mies sanokin et Juuso on ihan koukussa tunteisiin ja tuoksuihin ja kaunareihin =) Mobile sängyssä on kiva, sitä Juuso tykkää katella. Ja hymynaama helistin, mut sitä pitää jonkun sit heiluttaa.

Mut mä saan kyllä yleensä ihan rauhassa tehä ruokaa sun muuta, jos Juuso on hereillä. Viihtyy niin hyvin yksikseen lattialla, ja kun välillä käy sille vähän juttelee niin aina vaan paremmin viihty.

Juuso ei viihdy yhtään sylissä makuultaan, punnaa itteesä istumaan. Joten me sitten istutaan tai pompitaan. Toki istuessa pidän kainaloiden alta sen verran kiinni ettei koko paino ole pyllyllä.

Juuso nukkuu n. 3 tunnin päikkäreitä, joten sillonkin saa hyvin tehtyä kaikkia omia hommia.

Huomenna olis sitten tarkotus alottaa vauvamuskari. Äitee on alottanut vesijumpan =)

Niin mulle ei siis aukea koko mese sivu, en pääse ilmoittautumaan, ihan vaan tyhjä sivu aukeaa. Eli en pääse puusta pidemmälle.

Vierailija
11/32 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut tosi hyvä päivä (nukkumaan tosin päästiin taas vasta kahdelta, arvasihan sen jo tuolla mahassa, että tämä veikko diskoaa yöt), sillä esikoinen meni ekaa kertaa yksin kouluun ja mennään kohta hakemaan hänet.

Lisäksi sain aikaiseksi soitettua äiti-vauvajumpasta, sellaisesta fysioterapeutin pitämästä, ja siellä aloitellaan nyt sitten kun tuo vauveli täyttää 3kk. Kalenterista malttamattomana katselen, että kolme viikkoa pitää vielä malttaa odottaa. Lisäksi päätin, että rupean käymään esikoisen kanssa kävelyllä kahtena iltana viikossa niin että tuo tissivauva jätetään sitten isin huomaan puoleksi tunniksi. Toivottavasti pärjäävät jotenkin silloin. Se on vaan huono juttu, kun herra ei huoli tuttia eikä tuttipulloa, mutta yritetään katsoa nuo kävelyt niin, että olisi just tisseillyt sitä ennen. Iltasyömingit on kyllä välillä sellaisia, ettei niissä oikein sitä puolen tunnin taukoa taida tulla.

Galluppeihin sen verran, että vaatteista meillä osa kirpputorilta, osa huutiksesta, osa uutena, osa mummun tekemiä ja muutama isoveljen vanhakin on. Hirmuista vauhtia poika vaan kasvaa, joten nyt on jo puoli laatikollista pieniä. Pitänee ruveta myymään niitä samalla kun myyn esikoisen vaatteita.

Meillähän tämä vauva taitaa olla tämän porukan nuorimpia, niin kovin ei vielä lelut kiinnosta. Katselee sellaisia roikkuvia leikkijuttuja hyvin ja juttelee niille välillä. Käteen ei ota vielä mitään jollei laita. Isoveli tosin välillä hakee kynän ja paperia ja laittaa pikkuveljen käteen kynän ja antaa sohia paperille. Eli jollain logiikalla meillä jo piirretään ;-) Ja eilen isoveli rakensi pikkuveljelle zoob-palikoista miekan ja pikkuveli huitoi miekalla zoob-ukkelia eli ihan kunnon teurastusmeinikikin on välillä meneillään.

Mitäs teidän muiden vauvat jo " osaa" ? Meillä kannatellaan päätä jo aika kivasti mahalla ollessa, hymyillään ja nauretaan sekä jutellaan " häy-häy" . Kääntyy pään vetovoiman avulla mahaltaan selälle, mutta ei käänny selältä mahalle (kuten esikoinen teki jo tässä vaiheessa, tosin hän teki sitä jo refleksinomaisesti laitoksella).

Mulla ei ole paljon päätä paleltanut, sillä jo hyvä tovi sitten varasin koko perheelle liput lastenoopperaan ja sinne ollaan nyt sitten menossa. Saapa nähdä saadaanko minä ja vauva käännytys ovelta (molemmille on kyllä ostettu liput) ja sitten mies ja isompi poika saavat mennä kahdestaa. Tuonne lokakuulle olen kans varannut lasten konserttiin liput. Mä kun olen tämmöinen kulttuurihullu, niin tää vauva-aika on vähän vaikeaa, jos ei mihinkään pääse. Jos mun pitäisi sanoa, että mikä on kamalinta vauva-ajassa, niin ehkä sanoisin, että nyt harmittaa kun ei pääse teatteriin (ja sekään ei taida oikeasti olla kovin vakava asia, eihän?). Oli niin mahtavaa käydä miehen kanssa teatterissa, kun esikoinen oli aina ajoittain isällään. Exä tuskin kuitenkaan suostuu ihan yhtä näppärästi tätä pikkuveljeä sitten ottamaan, vaikka tuosta kasvaisikin ;-)

Vierailija
12/32 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hauskaa, että tänne oli tullut näin paljon tekstejä! Jiippi, aika jännä, että vasta 42+4 aletaan käynnistää, harvoin niin pitkälle odotellaan. Toivottavasti kaikki menee hyvin, miksei menisi! Kiitoksia kaikille viihdykekommenteista (saa vastailla toki edelleenkin) ja Jouturille sitterivastauksesta. Täytyy katsoa, millainen leluviritys siellä pussissa oikein on ja kiinnostaako se tämänikäistä vielä yhtään. Sekin riittäisi, että edes suihkuun pääsisi, kyllä minä vauva kainalossa jo olen oppinut eineksiä syömään :) (en edes haaveile vielä oikeasta ruuanlaitosta paitsi miehen ollessa kotona). Kiva, että Peetalla ja Melballa alkaa olla jo harrastuksia ja tekemistä! Kyllä mekin sit joskus, perässä tullaan...

Meilläkin sanotaan jo häy-häy ja häyy ja sen sellaista, tänään keksittiin kiljahtelu. Ensin Onni ihmetteli, että minäkö sen äänen päästin ja sitten piti kiljahdella vielä pari kertaa uudestaan. Ai sitä iloa! Päätä kannattaa jo osittain kun nostaa selältään käsistä, olalla jo tosi hyvin. Onni myös kääntelee jo katsettaan äänen suuntaan, esim. seuraa touhujani keittiössä. Itse hän ei toki vielä osaa kääntyä yhtään. Hoitopöydällä kylppärissä katselee suihkuverhotangosta roikkuvia puseroita ym. pyykkejä ja virnistelee niille, samoin kuin kaikkien tapaamiensa ihmisten naamoille. Siksi mietin, onnistuisiko jokin viihdytin, mobile tms., jo kohtapuoleen.

Nyt käyn varastamassa vauvan mieheltä ja katson, päästäisiinkö vaunulenkille, ihan kiva ilma on. Sähköpumpun (ainoita) etuja, saan tässä surffatessani pumpattua; yksikätisenä kirjoitteluhan on jo kovin tuttua ;).

Mies lähtee tänään illalla kaverille " tuulettumaan" ja odotan jo kauhulla yksinäistä yötä. Sitä kun on turha luullakaan saavansa ajoissa kotiin, vaikka se miten lupaisi... Anoppi tulee onneksi taas huomenaamulla auttamaan, tuosta kun ei varmasti silloin lastenhoitajaksi ole.

Vierailija
13/32 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

nostetaanpas etusivulle

leluista ei meidän herruus juuri välitä. Leikkimaton kirahvi ja apina menettelee, niitä yritetään saada suuhun nyrkillä. Enemmän kiinnostaa äiskän ja iskän kädet tai yleensäkin ihmiset. Ei vielä osaa ottaa käteen matolta tai ei ainakaan ole yrittänyt :-) Mutta eipä tuo vielä käännykään matolla ollessaan.

Mahallaan viihtyy suunnilleen minuutin sitten tulee armoton turhautuminen kun ei pääse liikkeelle - haluaisi siis jo eteenpäin. Selällään voipi olla vähän pitempäänkin jutellen kattolampulle tai noille leikkimaton elukoille. Seisoa ja istua tykkää kyllä, eli kuten Panu, niin Leo pönkkää ihan väkisin sylissä istumaan.

Jostain syystä muuten mahallaan ollessa tulee aina puklu tai siis oksennus (niitä kökköjä). Onko näin muilla? Leo on kyllä muutenkin käynyt oksentamaan melkein joka syötön jälkeen, ihan pienenä ei puklannut kertaakaan, nyt joka kerta... merkillistä

Meillä taitaa olla nyt 3kk tiheän imun kausi päällä. Yöllä syötiin maksimissaan 1½ tunnin välein.....

ja nyt sitten kupeksin netissä vaikka voisin ottaa päikkärit samaan aikaan lapsen kanssa - typerää mutta minkäs teet kun on koukussa :-)

t. Fiikus

Vierailija
14/32 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

väärä vauva, Juusohan punnas istumaan :-)

t. Fiikus

Vierailija
15/32 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ollu hiljasta täällä.:) Äkkiä tulin lukasemaan viestejä ruoanlaiton lomassa. Meillä Vili ei tykkää kans olla yhtään sylissä makuullaan vaan punnaa itteensä istumaan. Lattialla kuitenkin viihtyy makuullaan hyvin,mut sitterissä pitää olla sit jo istuvammassa asennossa. Kovasti juttelee,hymyilee ja nauraa ääneen. Leluihin ei vielä tartu mut innoissaan huitoo niitä kyllä. Osaa vierastaa,se kävi viimeksi neuvolassa ilmi.:) Vielä ei yritä kääntyä mahalleen,eiköhän sekin taito sitten aikanaan tule. Kuten kaikki muutkin taidot.Nyt nautin täysin siitä,että Vili pysyy paikallaan vielä. Pian saa juostakin sit perässä. Nuo pienet kun ovat kovin ehtiväistä sakkia.:) Ja eikun ruoan tekoa jatkamaan,palailemisiin!

Vierailija
16/32 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on tyhjä olo. Esikko menee kaverille suoraan koulusta ja kaverin äiti siis poikia vastassa, joten meillä jää nyt toinen päivälenkki väliin, yhyy!!!

Mä olen käynyt ajan kuluksi kommentoimassa noita " pikakyselyitä" , kun itsellä ei nyt sen kummempaa kuulu. Ensi tiistaita odottelen kiihkeästi, kun silloin taas selviää, kuinka ahkeria me ollaan oltu syömään...Tosin silloin saadaan myös eka piikki, ettei sen puoleen ole mikään kiva käynti tiedossa. Onneksi on nykyisin noita kertoja vähemmän, kun ovat yhdistelleet niitä rokotteita.

Onko teille muuten tullut minkäänlaisia oireita tästä ekasta piikistä?

Mitäs täällä muuta oli ollut; kaksi gallupia - leluista ja (enpä muuta muistakaan, hih!). Meillä kovasti jo kurkotellaan ja " revitään" kaikenlaista, mitä eteen sattuu mm. äippää nännistä tai paidasta, nauretaan ja kiljutaan, mutta varsinaista tarvetta saada juuri lelu käsiin ei vielä ole - kaikki kiinnostaa, kunhan vaan sillä fiiliksellä ollaan.

Pää on meillä vielä tosi painava, mutta siitä on apua, kun masullaan oleminen ei jaksa kiinnostaa pääsee todella hyvin " pääedellä" takaisin kyljelleen. Sitterissä ollaan makoiltu alusta saakka, mutta meillä onkin sellainen portaaton säätö makuulta aivan istuvaan asentoon saakka, chiccoko tuo on.

Eipä juuri nyt mielessä muuta, joten parempi lopettaa nää löpinät tähän!

Vierailija
17/32 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onnea pojan syntymästä! Pisti silmään tuo lastenooppera.. Mihin olette menossa? Olen yrittänyt etsiä vastaavaa siinä onnistumatta (ehkä etsijässä vika=O), joten jos osaisit vähän vinkata, olisi kiva juttu! T. Se porukka täältä teidän kakkosasunnon paikkakunnalta =D

Vierailija
18/32 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä sain annettua rintaa 3 kertaa suht kunnolla kummastakin vasta 7 aikaan ei enää halunnut tissiä (vähän maisteli kummastakin) ja silloinkin annoin pullosta eilen illalla pumpatut. Yllättävää kyllä alkuyöstä jopa nukkuikin noin 2 tuntia syöttöjen välillä sitten aamummalla alkoi nälkä painaa ja heräili tunnin välein. Anoppi tuli klo 9 joten nukuin ilman Onnia vielä melkein yhteentoista. Tuntuu, että siinä tämä päivä menikin, mutta toisaalta tulee se uni näiden meidän pätkäöiden jälkeen tarpeeseen. Fiikuksellakin ollut samanlaista, toivottavasti se on teillä vaan tosiaan pikaisesti ohimenevä kausi! Vaikka minä olen kyllä niin tyytyväinen kun pitkästä aikaa on edes vähän päässyt imettämään muutamana viime yönä, että taidan kerrankin olla valittamatta noista öistä...

Nyt päivälläkin Onni on syönyt ihmeellisen vähän, ei kyllä tunnu kuumeiselta, mutta mietin pitäisikö silti mitata. On myös ollut aika kitinäpäivä, siksikin mietin, ettei yhdessä huonon ruokahalun kanssa ole oire jostain. Katsellaan ja seurataan tilannetta.

Meillä viihdytään sitä paremmin, mitä pystymmässä asennossa. Toisinaan suostuu kyllä löhöilemäänkin ilman viihdykettä (esim. pierupumppaus), kuten edellä kirjoittelin, mutta enimmäkseen syli ja " istuma-asento" (tuettu tietenkin) tai ihan pystyasento ovat pop. Mahallaan olemista ei olla vielä kokeiltu, paitsi esim. isän mahan päällä sohvalla löhöillessä. Kovasti yrittää siinä jo eteen- tai oikeastaan ylös päin, jonkinlainen kiipeily- tai ryömimisvietti taitaa orastaa. Usein myös simahtaa siihen asentoon.

Eipä muuta uutta auringon alla, uhkaavasti on pilvistä mutta ajateltiin silti lähteä lenkille. Tänään ei vielä aiemmin ehditty, kun hyödynsin anopin vierailua vähän siivoilemalla ym. Allille ja Nikille vielä terkkuja!

Vierailija
19/32 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Annika!

Me ollaan kovia käyttämään tuota meidän läheistä Sello-salia. Siellä ollaan oltu useammankin kerran lastenopperassa, kun on joskus halvempaa siellä kuin varsinaisessa oopperassa ja kuitenkin ihan samoja esityksiä. Lavasteet lienee huonommat vaan.

Niin, mut nyt ollaan siis lauantaina menossa kuuntelemaan/katsomaan Ruhtinaan lasisydäntä, mut joku toinenkin oli tänä vuonna ennen joulua, joka me itse ollaan käyty katsomassa jo aikaisemmin... odotapas joo. se on 24.11. Kahlekuningas ja karkuri ja se on Suomen kansallisoopperan esitys. Kansallisoopperassa on tietty paljon muitakin lapsille sopivia oopperoita, mutta siellä hinnat on vaan aika suolaiset ja en viitsisi riskillä ostaa mitään kalliita lippuja, kun en tiedä, että päästäänkö edes vauvan kanssa sisään tai että viihtyykö hän siellä ja sitäpaitsi en kehtaisi kansallisoopperaan 2kk vanhaa viedäkään, toisin kuin tuohon Sellosaliin. Niin ja me käydää näissä lyhyissä esityksissä, tyyliin alle tunti. Ne yli 2h esitykset pitää kyllä jättää jonnekin tulevaisuuteen ja kun jotain Taikahuilua katsoo, niin se on yli 3h.

Onkos sulla mun sähköposti muuten tallessa? Olisi kiva vaihtaa enemmänkin kuulumisia? Mitähän sä nykyään siellä puuhaat?

Vierailija
20/32 |
26.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ihmeempiä meillekään kuulu. Päivä kerrallaan elellään ja katellaan:-) Meral sai viime perjantaina ekan rokotuksen + rotan eikä niistä ihmeempiä tullut. Illalla tyttö oli tosi äänekäs ja levoton, mutta yö meni ihan hyvin. Rotarokotteesta oireet tulee kai myöhemmin, mutta en ole tähän mennessä erityistä huomannut. Maha vaivaa Meralia edelleen etenkin ruokailujen jälkeen, joten 3kk taika ei meillä ainakaan pätenyt. Tarkotan siis sitä, että ähinät loppuis 3kk iässä. Joku mättää varmaan mun syömisissä, mutta en keksi mikä.

Mitenkäs se olikaan, oliko moni palaamassa heti mammaloman jälkeen töihin vai jäättekö kotiin? Mä olen jäämässä kotiin joksikin aikaa. Haluaisin olla sen 3v., mutta saas nähdä kuinka raha riittää..

Eipä tässä sen kummempia. Ihania syyspäiviä ollut!!