Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä oviskivut jokaikisessä kierrossa?

23.09.2007 |

Kysymys siis teille, joilla on oviskipuja. Tulevatko kivut teille jokaikinen kierto vai ei aina?

Kiinnostaa kovasti, sillä minulla on ollut 3 menkat synnytyksen jälkeen ja viime kierrolla vasta ilmeisesti ovuloin ja koin elämäni ensimmäiset (kovat!) oviskivut. Elelen nyt tässä kierrossa oviksenbongausaikoja ja muutamat merkit kehossani viittaavat tulevaan ovikseen, mutta kipuja ei ole (eikä muitakaan tuntemuksia mahassa) ja ovistestikin näyttää " haamua" , ei positiivista vielä. Mietiskelen vain, että josko tuleekin nyt hiljainen ovis tai sitten ovisaikani ei olekaan vielä ja kivut alkavat sitten myöhemmin...

Auttaisi puuhailujen kanssa, jos saisi hieman muiden kokemuksista tietoa :)

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tulevatko kivut teille jokaikinen kierto vai ei aina?

Nytkun on toinen yrityskierto menossa neljättä yrittäessä , olen tuntenut kipua, jomotusta ja turvotusta molemmilla kerroilla ovulaation aikaan ja samanaikaisesti myös testi näyttänyt jotain. Ensin tosi hailakat viivat, mutta sitten myös vahva positiivinen. Ja olen melko varma, että ovul tapahtunut.

Ensimmäista raskautta yrittäessä, en tuntenut yhtään mitään tuntemuksia ovul aikaan, enkä myöskään käyttänyt mitään testejä (kun en sellaisista silloin vielä edes tiennyt ;) ).

Toista ja kolmatta raskautta yrittäessä tunsin ovulaatiokipuja ajoittain (en siis joka kuukausi) ja myöskin silloin aina testit näyttivät jotain kun tuntemuksia oli. Ei siis testeissäkään mitään, jos en ovistuntemuksia tuntenut. En sitten tietenkään voi ihan varma olla taphtuiko ovulaatio lopulta, mutta ainakin selvät merkit olivat.

Vierailija
2/6 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule joka kerta. Tokaa nyt kuumeilen ja ennen kuin kuukautiset alkoivat uudelleen tunsin kipuja kaksi kertaa n 30 pv välein ja sitt kun kuukautiset alkoivat tulivat kivut taas noin 14 pv sen jälkeen. Eli oviskipuja oli ennen kuin kuukautiset alkoivat. Sitt on ollut ollut pari kiertoa välissä, kun kipuja ei ole tuntunut. Itse olen miettinyt myös, että mahtaako olla niin, että en ole ovuloinut niillä kierroilla. Mutta sitä en tiedä, mitään testejä en ole käyttänyt. Ekaa yrittäessämme ei kipuja myöskään aina ollut, mutta silloin kun tärppäsi, kipuja oli - itse asiassa pupuilimme juuri sinä iltana, kun päivällä oli kipuja. Ja plussa tuli! Tsemppiä!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte nyt sanoneet, että fakta on, että kaikki, jotka oviskipuja tuntevat, tuntevat ne ihan joka kuukausi ;) Onhan tämä nyt aika arpapeliä vaihtelevan kierron kanssa, ei voi kuin puuhastella, ja paljon. Oi niitä onnekkaita, joilla on aina sama kierronpituus ja aina sama ovispäivä, tai edes suunnilleen, huoh. Tasaantuvat omat kiertonikin ehkä vielä, mutta kun raskautua haluan, enkä nähdä tulevia kiertoja enää lisää :)

Mites muilla? Olisi ihan kiva hahmottaa, että onko yleisempää se, että kipuja ei joka kuukausi tule, kuin että tulee.

Vierailija
4/6 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta joskus niiden voimakkuus vaihtelee..

Vierailija
5/6 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niissä kierroissa kun kivut tuntuu, niin ovis tapahtuu. Jos ei kipuja - ei ovista. Faktahan on se, että ovista ei kaikilla ole joka kierrossa. Ilmeisesti n. 30v naisella voi olla jopa joka toinen kierto sellainen, että ovulaatiota ei ole.

Muistetaan kuitenkin myös se, että jokaisella elimistö toimii eri tavoin (eli en halua yleistää)

Vierailija
6/6 |
28.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla ainakin oviskivut tuntuvat lähes joka kuukausi, mutta kuten aiemmin todettu, minullakin niiden voimakkuus vaihtelee. Viimeksi ei tuntunut kyllä juuri mitään, mutta kirkkaan liman silti bongasin, eli kyllä uskon oviksen tapahtuneen ilman kipuja. Tälläistä kokemusta täällä.