Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirppiksen vaattteista, kunnosta ja hinnoista.

23.09.2007 |

Mitä te muut olette valmiita maksamaan likaisesta tai rikkinäisestä vaatteesta kirppiksellä, jos se vaikka on merkkivaate?

Itse kävin nyt viikonloppuna kirppiksellä kiertelemässä ja jäin ihmettemään, kun esim. polvista kuluneista ja pinttyneen likaisista farkuista pyydettiin kolmea euroa, kun ne olivat Disney. Nopeasti niitä ensin katsoin ja kysyin hintaa ja sitten vasta tutkin tarkemmin (huono valaistus), mutta itse en ollut valmis maksamaan niistä mitään, sen jälkeen kun niiden kunnon huomasin. Sama myyjä sitten innoissa tarjosi heti " ensiaskelkengiä" jotka oli niin huonokuntoiset että olivat ihan kasassa ja niin kuluneet että hyvä ettei reikiä ollut. Huomasin tämän että useammalla myyjällä oli todella huonokuntoista vaatetta ja tavaraa. Esim. Reimatec haalalari, joka oli polvista lähes rikki kulut olisi maksanut 30¿. Tuskin olisi edes vettäpitänyt. Sen lisäksi eräs myyjä möi homeisia tuotteita, kun eihän se käyttöä haittaa...

Ostatteko te muut tälläistä ja onko hinta teidän mielestä ok? Olenko minä vain liian ronkeli.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosin en myyrmäkihallissa. Minua on harmittanut,kun en sinne ole päässyt,mutta ei harmita enää :)

Itse etsin tytölle 80cm syyspukua, mutten löytänyt. mutta muutamalla myyjällä oli reimatec-haalareita myynnissä, sekä syys että talvipukuja. Harmittelin, kun ovat meille väärän kokoisia, (tosin olivat sinisävyisiä ja vihreäsävyisiä,mutta värillä ei olisi meille ollut väliä) siis 86cm-98cm, eli ei mahdu meillä kenellekään... hintaa haalareilla oli 12-17e joka myyjällä. ja ihan hyväkuntoisiakin olivat, polvissa hieman karhentumaa,mutta ehjiä.

mutta on niitäkin myyjiä,jotka tahraisista vaatteista pyytävät 4e, ikävä kyllä..

No, löysin meille kuitenkin Reiman talvihatun tytölle 2e sekä 4*pitkät kalsarit isommille, á 20c..muuta ei tarttunut mukaan.

Vierailija
22/32 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse huomasin samaa napapiirin kirpparilla (tampereella) vaikka kyllä löysin onneksi myös hyväkuntoista ja halpaakin tavaraa! Kangasalla (pakko " mainostaa" ) tämä prisman takana oleva kirppis on kyllä minunkin mielestä paras itsepalvelukirppis ikinä, sieltä olen itse löytänyt parhaimmillaan hyvät vauvan potkarit hintaan 5 snt. ja usein löytyy paljon muutakin hyvää ja halpaa kuin vauvojen ja lasten juttuja. eikä esim brion tai jonkun muun " merkkituotteen" tavaratkaan ole olleet mitään erityisen kalliita. itsekään en tahraisista, rikkinäisistä tai muuten pahasti kuluneista asioista mitään maksaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa olen sekä ostanut että kerran myynytkin. Ainakin kesällä siellä oli hinta-laatusuhde kohdillaan. Myös tamperelaisista mll:n kirppareista on hyviä kokemuksia. Uutta/uudenveroista tavaraa en kirppareilta odotakaan löytäväni, niitä saa kaupasta. Mutta uuden ja roskiskaman välimuotoja (= käytetty, yleisilmeeltään siisti vaate) nimenomaan silloin tällöin kirpparilta haeskelen.

Vierailija
24/32 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut myy halvalla ja toiset " kehtaa" pyytää risasta ja likaisesta törkeitä hintoja. Itse myyn vain ehjää ja hyvälaatuista. Joskus kysyn, jos on pieni tahra jäänyt jonnekin, että haluaako joku sen " kaupan päälle" . Huonot heitän yksinkertaisesti pois. Meillä kyllä lotrataan Vanishia ja ostelen aika paljon vaatetta, joten luonnollisesti ne ovat hyvässä kunnossa. Lisäksi esikoinen ja nuoremmat ovat eri sukupuolta, joten kaikki on periatteessa yhdellä olleita. Toisaalta pienistä vaatteista (<74cm)kukaan ei haluaisi maksaa mitään, vaikka olisivat kuin kaupasta otettuja..

Empä ole pitkään aikaan kirppareilla käynyt, kun on huutonet. Voisihan sitä tosin taas pistäytyä joskus =)

Vierailija
25/32 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih!

Vierailija
26/32 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse tykkään noista SPR:n kirppareista. Eihän niissä yhdellä käynnillä välttämättä montaa löytöä tee, mutta toisinaan kyllä. Vaatteet ovat ehjiä ja tahrat yleensä merkitty erikseen. Jos löytää jotain vikaa, eikä lapussa ole mainittu, niin voi saada vielä hinnan alennusta. Ja mielestäni hinnat ovat kohdallaan. Parhain löytöni oli juuri äsken Remu 110cm vk-takki, water free, vaaleenpuna-sininen, 3,5e!! Tuossa taisi hinnoittelija olla aika tietämätön, missä hinnat liikkuvat noiden kohdalla. Olisko ovh. 45e? En tiedä ihan tarkkaan.

Vierailija
27/32 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastailla : )

On tosiaan paljon myyjissä ja ostajissa eroja. Itse möin kirpparilla omia ja lasten vaatteita, jotka osa olivat hyväkuntoisia ja osa sellaisia ehjiä, mutta esim. nukkaa pinnassa. Melkein kaikki vaatteet menivät, kun hintahaarukka tosiaan 0,50 -max. 2 ¿. Itse halusin vaan päästä vaatteita eroon, en niinkään tienata. Valitettavasti, kun ei ollut ketään sukulaista kelle esim. poikien vaatteita antaa.

Mutta harvoin näitä löytöjä tosiaan tekee, kun huuto.net on suosittu paikka. Ja kyllä itsekin sinne reimatecit laitan myyntiin ; )

Itse olen kyllä sitä mieltä, että paikkahinnat nostavat liikaa hintoja, sillä miettikää oikeasti kuinka monta lasten vaatetta saat myydä siihen, että edes paikkamaksun saat takaisin.

Siksi tosiaan esim. MLL:n kirpparit hyviä vaihtoehtoja!!

Vierailija
28/32 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä kehua, että täällä Lappeenrannassa torilla oleva sunnuntai-kirppis on ollut oikein hyvä ja suosittu. Ekat myyjät saapuvat paikalle jo siinä puolen kuuden aikaan aamulla, että saavat varattua parhaat paikat. :O

Myynti alkaa klo 7. On usein paljon lastenvaatteiden myyjiä ja hinnat ovat noin yleisesti suht halpoja. Ostin esim. Baby Björnin pottatuolin 1,5¿, gore-kengät 5¿, lasten kirjoja yleisesti siinä 0,50¿ kpl ja sitten reimatecin vk- haalarin sain 15¿, oli oikein siisti.

Mikäs sen mukavampaa aurinkoisena kesäaamuna kierrellä torilla ja samalla hilppasta vaikka torikahvioon aamukahville. Harmi kun tulee taas talvi ja kirppis loppuu... :((

Vierailija
29/32 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, mistä Jkl:n SPRn kirppikseltä olet parhaiten löytänyt lastenvaatteita?

Meitä lähinnä on Ahjokadun SPR-kirppis, jossa tulee piipahdettua usein kun on kotimatkan varrella, mutta empä juuri ole sieltä lapsille löytänyt mitään.

Tytölle löysin viimekeväänä aivan uudet karvavuorikumpparit 2e (Nokialaiset), mutta siinäpä ne :/

Kyllä kierrätys on hieno juttu, jos vaan tosiaan hinnat on kohdillaan!

Nykyään vaan jokapaikassa kiskotaan hirveitä hintoja myyntipaikoista että itse en ole " raaskinut" lähteä edes myymään, vaan olen työkavereiden lastenlapsille kuskannut vaatteita.. Ovat tietysti olleet mielissään kun ovat saaneet hyvää vaatetta edulliseen hintaan ;)

Vierailija
30/32 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuten kannata sinne UFF:n tai Fidankaan keräyslaatikkoon laittaa mitään pesurättikuntoista tavaraa!!! Ne nimittäin taatusti lajitellaan roskiin sielläkin. Eihän niitä kannata laittaa myyntiin, ei niitä kukaan osta. Säästätte toisten työaikaa, jos viette ne itse roskiin saman tien.

Terv.nimim.kirpparilla töissä ollut

Vierailija
31/32 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on jo ihan OT mutta ei kai nykyään enää oikein suositella noita " räteiks kelpaavia" edes siivouksessa, kun niillä siivoaminen ei välttämättä ole niin tehokasta eikä jälki laadukasta. Muistelen tämän lukeneeni jostain Marttojen vinkeistä :o) Että roskiin vaan reilusti ja ne mitkä kompostoituu niin biojätteisiin.

Vierailija
32/32 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyykkivuori:

Hei, mistä Jkl:n SPRn kirppikseltä olet parhaiten löytänyt lastenvaatteita?

Meitä lähinnä on Ahjokadun SPR-kirppis, jossa tulee piipahdettua usein kun on kotimatkan varrella, mutta empä juuri ole sieltä lapsille löytänyt mitään.

Tytölle löysin viimekeväänä aivan uudet karvavuorikumpparit 2e (Nokialaiset), mutta siinäpä ne :/

Tuolta samasta juuri löysin sen Remu takin, mutta kieltämättä ei sieltä sen tyyppistä vaatetta juurikaan löydä. Tarkoitin lähinnä sitä, että SPR:n kirppiksellä on kiva käydä sen vuoksi että kaikki on ehjiä, suht tahrattomia ja tietyn tavaran löytää nopeasti kun on tavaratalomainen. Harvoin löydän parempaa kyläilyvaatetta, mutta kotiin ja kerhoon kyllä. Lisäksi kattelen itelleni sieltä jotain tai kodin tavaroita. Viimeksi löysin Reiman ulkoiluhousut itselleni, 5e. Eikä mitään käytön jälkiä.

Kirrin SPR:llä on ehkä vieläkin huonommin lastenvaatteita. Siellä on enemmänkin huonekaluja, mutta sikahintasta mielestäni.

Se on niin tuurista kiinni, mitä milloinkin löytää. Itse olen löytänyt ihan mukavasti leluja, sadetakkeja, mekkoja, kakkoshaalareita, parit kumpparit, uimakellukkeita, kirjoja, pehmoleluja, vaunut, potan, BB jakkaran vessaan, lakkeja, kaulureita, pikkuhousuja, yöpukuja, pitkiä kalsareita jne. 2-4vuotiaille en löydä juurikaan paitoja tai puhumattakaan housuista, takeista tai ykköshaalareista.

Mutta tosiaan, jos haluaa kassikaupalla ostaa, niin MLL kirppikset on hyviä. Harmi, että niissä vaan on aina niin älyttömästi väkeä. Nopea ja aikaisin pitää olla! ;)