Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vettä kestävistä toppapuvuista kyselisin

23.09.2007 |

Eli minä en ole ostanut koskaan ennen toppapukua joka kestäisi esim.loskassa istumista tai vetisestä liukumäestä laskemista.Nyt haluaisin kuitenkin ostaa molemmille pojilleni sellaiset. Toinen täyttää kohta 4 ja toinen vasta vuoden. Vuoden ikäinenkin on silti kovasti esikoisen perässä menijä ja hänenkin olisi kiva antaa temmeltää maassa ja laskea liukumäkeä vaikka olisi märkä ilma.En jaksa enään toppapuku kurahoudut yhdistelmiä. Kyselisin että mikäköhän merkki olisi hyvä mutta edullinen ja mistä kaupasta saisi halvimmalla. Tiedän että alennuksistahan saa mutta haluaisin ostaa nyt jo. Olen ajatellu tuota Lassien suprafil pukua joka taisi maksaa jotain 59,90e prismassa. En ole varma hinnasta.Tuon hintaluokan pukua etsisin.Onkohan muita pukuja?Tuossa puvussa on ainakin polvista alaspäin ja pepusta alaspäin kurahousua joten ainakin pitää veden.Kaipaisin myös kokemuksia tästä puvusta ja muistakin vastaavista puvusta. Tiedän että reimatec on kaikista paras varmasti mutta josko tälläiselläkin hinnalla hyvän puvun saisi.Osaisiko joko kertoa myös että paljon maksaa reimatec puvut alennuksissa tammikuusta lähtien?Myös syksyhaalareista kaipaisin tietoja että mitä merkkejä löytyy ja minkä hintaluokan pukuja semmoisia jotka kestää veden.Kiitos vastauksista jo etukäteen!

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutta 2plus lehteä, jossa on vertailussa ja esittelyssä reilusti eri hintaluokkien pukuja. Jutusta ilmeni myös eri pukujen ominaisuudet, koska " vedenkestävä" tai kulutusta kestävä saattaa tarkoittaa monenlaisia veden- ja kulutuksen kestoja. Vedenkestoa mm. mitataan vesipilariarvolla ja kulutuskestoa kierrosluvulla. Myös eri merkeillä on eri hintaisia ja ominaisuuksiltaan erilaisia pukuja. Eli kannattaa perehtyä aiheeseen ihan kunnolla jos haluaa olla varma siitä mihin rahansa laittaa.

Vierailija
2/16 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tykännyt tosi paljon Travallen Remu haalareista, sekä toppa-että välikausihaalareista. Jonkinlaista kokemustakin on, esikko on kolme ja toinen 8kk ja useammat haalarit on tullut ostettua.

Miusta Remussa on hinta-laatusuhde kohdallaan. Vauvamallin toppis maksoi 60e, isompien haalarit ovat vähän kalliimpia. Mutta kuitenkin halvempia kuin Reimatec.

Toisaalta sitten kun lapset menevät hoitoon olen vähän ajatellut ostaa sellaiset haalarit, jotka kestävät kuivauskaapissa kuivaamisen;ei tarvitsisi pelätä että tarhassa pilaavat haalarin kuivauskaapissa.. Travallella ei ainakaan vielä taida sellaista löytyä..

Mutta tosiaan tuo Kaksplus kantsii lukea:)

tikru

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on molemmat lapset käyttäneet juuri tuossa 1-2v. noita lassien kurahousuosan sisältäviä pukuja ja ne on olleet erinomaisia - päiväkodissa erikseen kehuivat noin pienen asuina niitä kun ei tarvi kurahousuja pukea. Puku on muita pukuja vähän painavampi, mutta ei oleellisesti mielestäni, ei meillä haitannut. Puku kestää hyvin pakkasen - ei jäädy mitenkään se kurahousuosakaan. Ja sateella voi sit laittaa pelkän kuratakin päälle lisäksi, mutta sitä sadetakkia tarvii tosi harvoin.

Isommalla lapsella en ole ko.pukua enää käyttänyt. Enemmän on ollut käytössä Remut ja niihinkin olen ollut tyytyväinen. Toki joskus niidenkin kanssa kuravaatteita tarvitaan - etenkin etelän ' talvessa' kun lumi ei meinaa tulla ollenkaan vaan hiekkakuraa on pitkän aikaa, viime vuonnakin ihan jouluun asti ;-). Eli ihan kurahousutunta vuotta en ole elänyt aikoihin!

Vierailija
4/16 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaosassa haalareissa on teipatut saumat joten ei päästä vettä läpi kuin yläosasta mutta harvoin talvisin tai loskakeleillä yläosa kastuu läpimäräksi. Puvuissa kuitenkin vettä ja likaa hylkivä kangas yläosassakin. Remun haalarin ovh hinta travallen myymällässä on 99 e. Vauvamallistojen hinnasta en tiedä mutta ostin keväällä alennusmyynneistä pojilleni ( 4 v ja 1 v) remun haalarit tulevaa talvea varten 49 e /kpl joten ei kallis. Myös välikausipuvut remulta hyviä ja niissäkin teipatut alaosan saumat. Välilausipuvun tarkkaa hintaa en muista mutta olisko ollu jotein 50-60 e. Ja tosiaan talvihaalarissa kuopuksella 1 v on koko 86 cm eikä baby mallinen ja sen ovh oli myös 99e Babymallit taitaa olla edullisempia.

Harvoin meillä lasiietecinkään puku olis läpimäräksi kastunut mutta onhan niilläkin nykyään jo hitaa noin 60 e.

Siitä lassien kurahousupuvusta olen kuullut sellaista että on ihan unelma pienille lapsille jotka ei esim osaa liukurilla laskea pulkkamäessä. Haalari luistaa hienosti ja pitää vettä mutta pakkasilla tuntuu tönköltä ja kumiosa alkaa halkeilla. Mulla ei itsellä siitä haalarista ole kokemusta.

Suosittelen siis remua ja kannattaa ale myymmistä käydä hakemassa sellanen niin pääsee halvemmalla.

Vierailija
5/16 |
23.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sellaisen aikanaan esikoiselleni, joka oli 1v3kk. Jotenkin se kurahousualaosa otti juuri kävelemään oppineellä kiinni, että hän kaatui sen kanssa koko ajan ja kiukustui. Myin puvun, kun vasta kotona oli testattu.

Suosittelen siis, että kokeilette ainakin pienimpien päälle niitä pukuja ja katsotte, miten taapero kävelee siinä puvussa, niin säästytte virheostoilta. Kokeilemalla näkee myös sen, ovatko haalarin suhteet (niska-peppu-mitta, hihojen pituus, lahkeiden pituus) juuri sinun lapselle sopivat, kun lapset ovat erimallisia, samoin haalarit

- tiukkis

Vierailija
6/16 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä jäi myös 1½v ko puku käyttämättä. Puku oli liian liukas, eli tyttö yritti epätoivoisena kiipeillä, mutta liukui pienessäkin nyppylässä alas ja tuskastui. Muutenkin puku oli hänelle liian kankea. Isommalla varmaan toimii paremmin. Reimatecistä (talvihaalari) maksoin muistaakseni viime talven alessa jotain 80-90¿, -30% taisi alennus olla.

Vierailija
7/16 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö istui yks päivä tosi isossa kuralätäkössä useita minuutteja eikä Lennen välikausipuku päästänyt vettä yhtään läpi. Talvipukua en ole vielä viime talvena käyttänyt (siis Lennen) mutta nyt täksi talveksi hommasin sen.

Meillä on toisena pukuna juuri tuo Lassien " kuminen alaosa" puku, hiukan se tuntui välillä tönköltä mutta ihan ok puku sekin!

Vierailija
8/16 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

harkitsen nyt vähän tuota remua tai lenneä. Lassie suprafilista en ole nyt enään varma mutta esikoiselle ainakin taidan ostaa sen

Vierailija
9/16 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi hyvä merkki on Jonathan, jota myy Jesper Junior sekä kotimyyjät. Yhteystiedot löytyvät sivulta http://www.saunalahti.fi/paivirai/ kohdasta myymälät - muu Suomi. Hyvä laatu ja huomattavasti edullisempi hinta kuin esim. Reimatecilla.

Meillä oli viime talvena Remun toppahaalari ja olin siihen erittäin tyytyväinen.

Vierailija
10/16 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisella Lassien parin kympin haalarilla pärjää pakkaskelit, jos on märkää loskakeliä niin olen pitänyt veden pitävää välikausihaalaria villapuvun kanssa ja hyvin on kaksi talvea pärjätty. Täällä etelässä on tietysti aika leutoa, mutta muutenkin olen sitä mieltä että pakkasella ei vaatteet kuitenkaan kastu. En ole tutustunut valikoimiin, mummo on ostanut Rasavil-merkkiset ja ollaan kyllä oltu tyytyväisiä.

Vierailija
11/16 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neidillä juuri vuoden täytettyään sekä myös 3 ja 4-5 vuotiaana.

Aivan ihana puku loskakeleille. Erinomainen puku myös juuri kävelemään oppineelle lapselle. Ei ole ollenkaan tönkkö tai liukas.

Vierailija
12/16 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa hintaluokassa tosiaan Lassie Suprafil (hyvä, mutta en minäkään 1-vuotiaalle suosittelisi, kun on sen verran kankea), Lassietec, Jonathan. Jesper Junior mainosti juuri Reima Casual pukua tarjouksessa muistaakseni tämän kuun loppuun hintaan 59,90, jossa alaosan saumat teipattu ja vettäpitävää kangasta. Tästä Reiman puvusta ei itsellä kokemusta.

Vierailija
13/16 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemusta useasta Jonathanin haalarista ja hyviä ovat!!! Jonathanilla on ainakin pari mallia, kalliimpi niistä aivan reimatecin laatuinen ja maksaa normaalilla hinnalla vain 87 euroa. Viime talvena pojallani oli reimatec, sitä ennen Jonathan ja tulevaksi talveksi ostin taas Jonathanin. Ihana vaalean vihreä-harmaa malli! Pitää hyvin kosteuden ja on kevyt ja mukava päällä. Suosittelen!

Vierailija
14/16 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut Lennen haalarit huuto.netistä käytettyinä. Meillä täällä pienessä kaupungissa Lenneä myy ihan Lastenvaateliike (yksityinen siis, ei kuulu mihinkään ketjuun) ja esimerkiksi Moda. Löytyisikö googlettamalla tietoa kotikaupunkisi myyjistä?

harkitsen nyt vähän tuota remua tai lenneä. Lassie suprafilista en ole nyt enään varma mutta esikoiselle ainakin taidan ostaa sen

[/quote]

Vierailija
15/16 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noita haalareita saa edullisemmin - ihan uusiakin kun on lahjaksi saatuja tai keväällä alesta ostetut ei mahdukaan syksyllä, laputkin monessa vielä kiinni ja hinta noin puolet ovh:sta.

Mulla kokemusta Jonathanista: vedenpitävyys hyvä, mutta en tiedä onko kulutuskestävyys ReimaTecin luokkaa. Helmikuussa vuoden täyttävälle vauvalle ostin juuri tuon Lassien Suprafill - haalarin. niitä näyttää hiekkalaatikolla muillakin olevan ja käy myös välikausipukuna kun vuori on irroitettava. Uudenveroisesta käytetystä maksoin 24 e. Kurapukualaosan pakkasenkesto on 20 astetta. Kunnon pakkaskelejä varten meillä on toinenkin haalari, mutta harvoinpa eteläsuomessa niin vilpoista on.

Vierailija
16/16 |
25.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli viime vuonna aluksi reimatec 1-vuotiaalla, mutta se oli niin kankea, ettei liikkumisesta tullut mitään. Ostin sitten jonathanin baby-mallisen haalarin joulun jälkeen alesta (35 e) ja se oli huippuhyvä! Korostan siis, että se oli hyvä juuri kävelemään oppineelle, kevyt ja pehmeä ja ovh noin 55 euroa. Poika istui märässä lumessa sillä ja pyllähteli vähän väliä ja oli myös räntäsateessa, mutta kertaakaan ei vesi mennyt läpi. Kangas ei ole niin kulutuksen kestävää kuin esim reimatecin tai remun tai lennen, mutta ei tarvitse vielä ollakaan. Tänä vuonna, kun poitsu on 2 v, hän tulee kulkemaan reimatecin babymallisessa haalarissa.

Jonathania myy jesper ja junior http://www.saunalahti.fi/paivirai/

lenneä monet lastenvaateliikkeet (www.lenne.ee)