Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita konsteja saada menkat pois kun raskaus...

Vierailija
22.09.2007 |

tällä menolla vuodan kuiviin joka kuukausi. valehtelematta menee 100 super tamponia viikon aikana. sama juttu ennen raskauksia ja sen jälkeen, ei vaikuttanut mitään. endometrioosia tms. ei ole, vuodan vaan paljon. pitäis varata aika gynelle, mutta mitä vaihtoehtoja olisi? lapset on tehty joten ei ole tarvetta enää kuukautisillekaan.

kiitos asiallisista kommenteista.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kierukka sai aikaan kaksi lasta :-) joten se ei toimi, eikä vuodot jää pois kuitenkaan. mitä pillereitä voi syödä putkeen? jotain erityisiä vai ihan normaali e-pillerit? tuo kiinnostaa vaihtoehtona.

Vierailija
2/9 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen pitäisi olla vähintään yhtä varma kuin sterilisaatio.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole auttanut, niin ehdottomasti kohdun poisto.

Vierailija
4/9 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei kyllä mitenkään helposti ryhdytä, aika hermeettinen vuoto täytyy olla.

Onhan niitä pillereitä, joita otetaan tyyliin kolme kiertoa vuodessa, ei kyllä ole kokemusta asiasta.

Vierailija
5/9 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin on, hormonikierukka petti. 3 kk asennuksesta. kierukka poistettiin ja jäätiin odottamaan mitä käy. lapsi nukkuu nyt uniaan sängyssään. toinen toisessa sängyssä. silloin kuparikierukka.

Vierailija
6/9 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on sterilisaatio nyt joten en tarvi ehkäisyä... siis ehkä en :-) nauroin lääkärin kanssa että mun tuurilla putket kasvaa takasin kiinni. ne siis katkaistiin ei laitettu klipsejä.

Vierailija
7/9 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei nyt lopeta menkkoja, niin ainakin vuoto niukkenee lähes olemattomiin.

Vierailija
8/9 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat menkat vähentymään, kaikkea et voi saada. Hormoonikierukka vähentää vuotoa todennäköisesti, mutta tulos vasta esim. 6kk päästä asennuksesta, joten sulla ei tästä kokemusta. Kierukka on ehkä ollut poissa paikaltaan tai what ever oli syy raskauteesi, niin nythän ollaan hoitamassa vuotoasi, ei ehkäisemässä. Hormonikierukan kanssa kun käytät kondomia ja paikallisia ehkä vielä, niin johan alkaa olla tehot.

Sterilisaatio muuten lisää useimmilla naisilla vuotoa. Siksi steriloiduille naisille on alettu asentaa hormonikierukkaa vuotoon.

Vuotoon on myös lääke. Caprilon niminen, olen itse käyttänyt tätä vuosia, niukentaa vuodon. Ilman en voinut istua 45 minuuttia super tamponin ja megasiteen kanssa, kun vuosi ylitse. Nyt voin nukkua yön tavalisella tamponilla. Kysy lääkäriltäsi tarkemmin sopiiko sinulle.

Käy katsomassa myös käypä hoito suositukset runsaalle kuukautisvuodolle. Siellä on mm. konstit arvoida, onko vuoto sairaalloista. Kun vuoto on liian runsasta ja kivuliasta, suositellaan, että kuntasi maksaa sun hormonikierukan hoitona. Myös tulehduskipulääkkeet vähentää vuotoa hieman.

Kohdunpoistoon lähetään vasta kun kaikki muut konstit on koetettu.

Kuukautissuojaksi suosittelen runsasvuotoiselle kuukautiskuppia. Sinne mahtuu paljon enemmän kuin mihinkään tamponiin! Tulee muuten halvemmaksi jo parissa kuukaudessa;) Lisäksi voi vielä käyttää sidettä tietysti.

Mutta liian runsaat kuukautiset ovat sairasta. Hanki oikeaa hoitoa.

Vierailija
9/9 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla käytössä Implanon niminen kapseli (käsivarressa, ihon alla). Kuukautisia ei ole asettamisen jälkeen tullut (ollut nyt vuoden), on kuulemma ihan normaalia. Tosin kapseli saattaa myös aiheuttaa välivuotoja, eli riippuu ihmisestä miten toimii. Mulla toimii ainakin niin kiittettävästi että meinaan laitattaa uuden heti kun tästä kapselista teho loppuu eli kahden vuoden päästä.