Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Inhoittava vaiva...

22.09.2007 |

onko muita peräpukamista kärsiviä? Itsellä viikkoja 15+1 ja nyt vaivana ensimmäiset pukamat. En ole vielä mitään tehnyt asian hyväksi... kyselisinkin mitä voidetta ootte käyttäneet vai miten saaneet helpotusta?

Vimpuliina 15+1

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista saa rasvaa nimeltä Scheri-jotakin, auttaa aika nopeasti kutinaan tai kipuun, mutta ei poista pukamia. Niiden poistaminen on ymmärtääkseni ylipäänsä aika vaikeaa, jos eivät itsestään lähde.

Vierailija
2/8 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasapu pukamiin oli mulla edellisissa raskauksissa JOHANNIS-öljy, jota saa luontaistuotekaupasta. Toi öljy on punaista ja jonkin verran varjaa, mutta mulla pukamat parani KOKONAAN tuolla öljylla hoitaessa.

Öljya pukamia (ulkoa ja " sisalta" ) useamman(!) kerran paivassa ja muista hyva alapesu!

Pikaista paranemista ikavaan vaivaan!

bucomama rv 13+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa sama vaiva ollut jokaisessa raskaudessa. Kahdessa ensimmäisessä oireet alkoivat joskus puolessa välissä raskautta ja käytin Scheriproct voidetta. Ja on lievittänyt kipua ja kutinaa ja pienentänyt pukamia. Nyt kolmas raskaus ihan alussa ja pukamat jo ilmaantuivat. Tota voidetta ei saa käyttää ensimmäisen raskauskolmanneksen aikana. Onkohan joku voide mitä voisi käyttää, vaiva meinaan aika ikävä:(

Voiko bucomama tota öljyä käyttää koko raskauden ajan, siis ihan alkuraskaudessakin?

Vierailija
4/8 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. on mullakin ollut joka raskaudessa. Mulla siihen on liittynyt yleensä myös ummetus. Hoitona oon käyttänyt hätätapauksessa vatsanpehmennyslääkettä (Lacto -jotain), suihkuttelua, oon yrittänyt syödä paljon kuituja yms. , ja Pajalan puuroa, johon tulee pellavasiemeniä, luumuja, aprikoosia, grahamjauhoja. NÄillä oon saanut vaivan helpottuun pikku hiljaa. Mitään pukamavoidetta ei oo tullu hommattua.

Edelleen yritän muistaa syödä leseitä, pellavansiemeniä, luumuja yms. ennaltaehkäisevästi, koska tiedän että aika helposti tulee pukamat.

On kyllä vihonviimeinen vaiva.. Toivottavasti sullakin helpottuu.

Vierailija
5/8 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylla ma toisessa raskaudessa kaytin koko raskauden ajan tarvittaessa. Toi Johannis-öljy on ihan puhtaasti luonnon tuote. Siina pullossa lukee muuten, etta hierontaöljyksi, palovammoihin ja ihon kuivuuteen...tohon listaan pitais ehdottomasti lisata pukamat ;-)

Vierailija
6/8 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua pelästyttää, mutta meillä ainakin kiellettiin neuvolassa pellavansiemenet. Niihin keräytyy kai helposti jotain myrkkyä. Mä olen kanssa kuidun vuoksi käyttänyt ennen raskautta.Muut siemenet kyllä käyvät.

Vierailija
7/8 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

epämuodostumia tai muita haittavaikutuksia.

Vierailija
8/8 |
24.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ainakin sen verran pahat ulkoiset pukamat, ettei siinä paljon rasvailut ja suihkuttelut auttaneet. Ilmeisesti noihin ns. lieviin tapaukusiin auttaa sitten edellämainitut. Mulla alkoivat lopulta vuotaa verta ja siinä vaiheessa menin työpaikkalekurille (olin suunnilleen viikolla 30 raskaana silloin) ja lekuri tyhjensi pukamat. Operazuuni kesti n.15 minuuttia ja sen jälkeen ei ole ollut mitään vaivoja. Sanoi, että on mahdollista, että alkavat jälleen vaivata. Meinaan kyllä mennä taas heti lekurille.

Eli jos sulla ei heti rasvat sun muut ala tehota, niin ei kannata jäädä kärvistelemään ton vaivan kanssa vaan mennä lekuriin. Tosin en osaa sanoa, tekevätkö julkisella miten helposti noita tyhjennyksiä.

Nuo pukamat on ihan synnytystäkin ajatellen todella ikävät, nehän sitten yleensä ponnistusvaiheessa aktivoituvat kunnolla ja voi olla aikamoisen kipeät. Mulla on sektio tulossa, joten sikäli mun ei tota tartte miettiä.