Millaisia painoja käytätte bodypumpissa ja kauanko olette harrastaneet?
Pitääkö treenin jälkeen olla monta päivää ihan kuollut, jotta siitä on hyötyä? Minulla ei ole eka kertojen jälkeen tuntunut lihaksissa juurikaan jälkeenpäin, onkohan liian pienet painot? Toisaalta tekniikka kärsii selkeästi, jos yritän laittaa kovin paljoa enemmän painoja...
Kommentit (5)
oma painoni on 50 kg (pituus 155cm) ja tankoon lataan vaihdellen:
* alkulämmittely 3.5 kg/pää
* kyykky 12.5-15kg/pää
* rintalihas 5-6 kg/pää
* selkä 6-7.5 kg/pää
* ojentaja 3.5-5kg/pää
* hauis 3-4.5kg/pää
* askelkyykky 0-5 kg/pää
* olka 2.5-3.5 kg/pää
Kuormistusta vaihtelen niin. että toisinaan painotan alavartaloa ja toisinaan ylävartaloa ja välillä taas teen koko setin omilla maksimipainoillani..harrastanut muutamia vuosia
Lämmittely 10 kg
jalkakyykky 17,5 kg
rinta 10 kg
selkä 15 kg
ojentajat, koukistajat 7,5 kg
lonkankoukistajat 15kg
hartiat 5kg
vatsat
No pain no gain. Pumpin pitää tuntua kunnolla lihaksissa, muuten ei tee mitään.
ojentajat, koukistajat 7,5 kg
lonkankoukistajat 15kg
Mitäs nämä on? :)
Itse vasta aloitin pitkän tauon jälkeen.
- verryttely, rinta, hauis, jalkakyykyt 4,5kg puolelleen, eli 9kg
- jalat 6,7 kg puoleleen, eli 13,4kg
- Selkä 6kg, eli 12kg
- ojentajat 3,7kg, eli 7,4kg
Ja pitää tuntua, mutta aluksi voi ottaa iisimmin että kroppa tottuu. Itse luulen että lisään seuraavaksi jalka ja hauis painoja (hauis-ohjelma on nyt aika iisi ja lyhyt)
Tuo onkin hyvä idea, että vaihtelee painoja painottaen eri treenikerroilla eri lihasryhmiä. Sitä koitankin, kunhan saan tekniikan kunnolla haltuun.
selkeästi painavat mutta juuri ja juuri siedettävät.
Nyt en ole enää ehtinyt mutta silloin kun kävin laitoin 5kg per pää jaloille (heikot polvet), 12kg/pääty rinnalle, selälle 12,5/pääty, hauis 3,5/pääty, ojentajat 6kg, toisiin jalkoihin ei mitään, olkapäihin 3kg. Tällöin olin harrastanut n. 2v n. 2krt/vk.
Pitääkö treenin jälkeen olla monta päivää ihan kuollut, jotta siitä on hyötyä? Minulla ei ole eka kertojen jälkeen tuntunut lihaksissa juurikaan jälkeenpäin, onkohan liian pienet painot? Toisaalta tekniikka kärsii selkeästi, jos yritän laittaa kovin paljoa enemmän painoja...
[/quote]