Mistä löytäisin 4-vuotiaalle lapselle nahkaiset tossut päiväkotiin?
4-vuotias poika aloittaa pian päiväkotiuransa ja nyt olen netistä etsiskellyt kivoja sisätossuja. Niitä löytyy kyllä, mutta koot ovat pieniä.
Tarkoitan nyt tossuilla esim näitä tinyzone-merkkisiä, en perinteisiä " tintti-tossuja"
Olisko täällä jollain tietoa??
Kommentit (21)
Olepa itse koko päivä nahkatossuissa ja mieti sitten onko mukavaa. Jaloille tulee kuuma ja hikoaa.
Osta mielummin ihan tavalliset kankaiset kerhotossut, joissa on nahkapohja.
Pitänee käydä bobossa katselemassa, olen kyllä valmis sijoittamaan vielä tuon 30¿ hyvälaatuisiin tossuihin.
Nahkaiset haluan siksi, että ne ovat kestävät ja kauniit.
En usko että se jalka nyt kovinkaan olennaisesti nahkaisissa tossuissa hikoaa.
ap
Itsekin olisit varmasti mielummin koko päivän kangastossuissa tai sandaaleissa, kuin umpinaisissa nahka" kengissä" . Vai?
Ostin Crocsit lapsille sisätossuiksi ja ongelma poistui =) Eihän ne maailman näteimmät kengät ole, mutta päiväkotiin sisäkengiksi mitä mainioimmat.
työssäni käytin nahkaisia kenkiä lähes koko päivän yhteenmenoon, ilman hikoamisongelmia :)
Päiväkodissa tossut ei sitäpaitsi kuitenkaan ole jatkuvasti jalassa.
ap
ja jalat todella hikoaa niissä, varsinkin kesällä. Onko omasi umpinaiset, vai onko niissä " hengitys" reiät? Minun on pakko vaihtaa välillä päivän aikana toiset kengät jalkaan ja en todellakaan muuten ikinä hikoile muissa kengissä....
Vierailija:
Päiväkodissa tossut ei sitäpaitsi kuitenkaan ole jatkuvasti jalassa.ap
minulla jalat ei vaan yksinkertaisesti koskaan hikoa, miehellä valitettavasti minunkin puolestani :/
Onkohan mulla sitten huono verenkierto taimitälie kun tuntuu että jalat on aina kylmät, kesät ja talvet ;)
ap
En ole nähnyt noin isoilla pojilla ikinä mitään nahkaisia tossuja, niitä näkee vain vaippaikäisten ryhmissä. Isommilla on perus jumppatossut tai crocsit.
Siis esim. nuo Tinyzone-tossut on ihan niinkuin ne jumppatossut, niissä on vain joku kiva kuva.
kuten spidermania ym
Harmittaa vaan nuo pienet koot.
Crocseja voisin kyllä myös harkita, samaa hintaluokkaakin suurinpiirtein ovat.
ap
Miltäköhän toisista lapsista tuntuu, kun leikin tiimellyksessä astutaan kunnon KENGILLÄ sormille? Lapsen jalkakaan ei saa kunnolla harjoitusta kun jalassa on koko päivän kovapohjaiset kengät. Paras vaihtoehtohan olisi olla paljain jaloin, jolloin jalkapohjan lihakset pääsevät hommiin. Koska se ei onnistu päiväkodissa, niin ohutpohjaiset tossut ovat kakkosvaihtoehto. Ja itsekin astelen välillä pistokkailla/takaremmillisillä sandaaleilla kantapäällä hiukan sivuun, jolloin kantapää osuu ikävästi kengän reunaan. Pahimmassa tapauksessa nilkka venähtää samalla. Miksi lapsille pitää antaa arkikäyttöön niin huonot kengät, joita käytetään luultavasti enemmän kuin ulkokenkiä?
Sillä juoksentelu- ja pomppimis- ym. liikuntamäärällä varmasti nilkka nyrjähtäisi ennen pitkää. Eikä kengät tosiaankaan ole mikään hyvä vaihtoehto sisällä pidettäväksi. Ennen uskottiin että jalka tarvii tukea mutta nyt suositellaan että jalkaa ei tuettaisi, vaan että se olisi mahdollisimman lähellä paljasta jalkaa eli ohut tossu on siinä mielessä hyvä vaihtoehto.
koskaan Crocsit meinanneet luiskahtaa jalasta, tai mennä niin että nilkka vääntyisi.
Eikä ne ole kovat tai painavat kengät, vaan pehmeät. Enemmän se sattuu kun astuu nahkatossulla sormien päälle...
Vierailija:
En ole nähnyt noin isoilla pojilla ikinä mitään nahkaisia tossuja, niitä näkee vain vaippaikäisten ryhmissä. Isommilla on perus jumppatossut tai crocsit.
Ap, tilaa esim. Tinyzonelta, Robeezilta, Starchildilta tai Ollipopsilta.
Ja vaikka lapsen jalka uppoaisi pehmeisiin Crockseihin, jalan lihakset eivät siltikään pääse työhön niin kuin ilman kenkiä. Eikä se pohja todellakaan tunnu pehmeältä jos sillä astuu sormille/varpaille tai vahingossa potkaisee toista lasta kasvoihin möyrintäleikeissä.
Vierailija:
koskaan Crocsit meinanneet luiskahtaa jalasta, tai mennä niin että nilkka vääntyisi.
Meidän lapset on hoidossa 3 päivänä viikossa max. 5 h kerrallaan, siitä ajasta tunti pari ulkona tai nukkumassa. Tuskin ne Crocsien myrkyt sukan läpi kovinkaan vaarallisesti imeytyy :) Henkilökunnallakin näkyy olevan jalassa Crocsit.
Vierailija:
Meidän lapset on hoidossa 3 päivänä viikossa max. 5 h kerrallaan, siitä ajasta tunti pari ulkona tai nukkumassa. Tuskin ne Crocsien myrkyt sukan läpi kovinkaan vaarallisesti imeytyy :) Henkilökunnallakin näkyy olevan jalassa Crocsit.
Ne on kyl aika tyyriit taittaa maksaa n30¿. Toisaalta taas Tintti tossut maksaa kanssa n20¿ ja ne on musta ihan hirveitä..