Onko muilla " hyvillä ihmisillä" tällaista syndroomaa?
Olen siis kiltti ja kunnollinen ihminen, mutta en ollenkaan siedä sitä että " jään kiinni" jostakin mikä ansaitsee moittimista. Esimerkiksi kun poikani melkein 10 v sitten tönäisi erästä tyttöä niin että hänelle tuli haava otsaan. Ja jouduimme sitten pyytelemään sitä anteesi. En ole vaan itse osannut antaa kyseiselle äidille anteeksi sitä että hän " aiheutti kasvojenmenetykseni" moittimalla poikaani tönimisestä sen sijaan että olisi painanut villasella ja sanonut että vahinkohan se oli.
Samoin vihaan vieläkin ala-asteen opettajaani joka sai minut ja kaverini kiinni lappujen lähettelystä ja laittoi jälki-istuntoon. Ja vihaan naapuriani joka hermostui kun peruutin hänen pihatielleen (luulin saaneeni siihen luvan) koska automme ei muuten kunnolla käänny pihastamme. Kaikilta olen pyytänyt kiltisti anteeksi ja juttelen muka ystävällisesti jos joudun näkemään. mutta sisälläni kiehuu kamala viha, voisin vaikka murhata ne ääliöt!
Kommentit (37)
Entäs jos minä tulen ja tönäisen sinua tai lapseni tulee ja vetää sinun lastasi turpaan? etkö tuohdu ja halua selvittää asiaa? miksi näin tapahtui. vai luikitko mielummin karkuun " ettei kukaan vaan nää" .
Eli siis mielummin otat vaikka mieheltäsikin turpaan ja piiloudut kotiin " kunnes mustelmat katoaa" ettei vaan tarvitse selitellä.. ja kulissit pysyy..
Olet säälittävä, kanattaisi hakea apua!!!
Kuka se sinun tai lapsesi puolia pitää jos kaiken lakaiset maton alle. Itse kyllä pidän oman ja lasteni puolia vaikka henkimenisi ja rähisenkin. Minua paskat kiinostaa mitä mieltä muut on. eihän minun tarvitse elää elämääni muille vain itsellemi.
Hakeudu itsetunto kurssille.
niitä sun lapsuudenkasvatuksen aiheuttamia traumoja. Kärsit siitä itsekin, niin miksi et tekisi asialle jotain niinkuin helppoa kuin ammattilaiselle jutteleminen...
Mutta selitetään nyt sen verran että ko. " töniminen" johtui siitä että lapsijoukko riehaantui perhekerhossa ja ehti sattua yhteentörmäys ennen kuin kukaan kerkisi mennä hätiin. Poikani oli tietysti isompi ja innostuessaan ei muista varoa rajojaan, mutta vahinko se silti oli. Ja pyydeltiin anteeksi ja hyviteltiin mutta ko. äitiin en ole sen jälkeen kyllä osannut suhtautua.
Omien lasteni suhteen olen sitä mieltä että kyllä heidän on vähän tönimistäkin kestettävä. Jos sitä tapahtuu liikaa niin hoidan asian viemällä omani pois enkä rähisemällä muille.
ap
vaikka se muuten voisikin olla hyvä idea niin taatusti joku saa kuitenkin selville että käyn jossain psykiatrilla.
ap
Toisaalta ymmärrän sua, en osaa asiaa selittää, mutta en mä halua, että tollasista pienistä asioista nostetaan hirvee äläkkä.
Ja toiseksi, kuinka kehtaat käydä esim. gynekologilla. siis mieti. tai ihan tavis lääkärillä. Ziisus sentään.
enkä tiedä viitsinkö toiste käydäkään. Tavis lääkärilläkin on vastenmielistä käydä.
ap
miten esim hoidat papan? et mitenkään? kuolet mielummin tyhmyyttäsi kohdunkaulan syöpään tjms. Kuin menet lääkäriin? No ainakin hautajaisissasi riittäisi puhetta siitä kuinka yksinkertainen olit...
Kun tapaan sellaisen ihmisen, jonka kanssa on ollut joskus " nokat vastakkain" , niin muistan kyllä asian, mutta en tunne vihaa näitä ihmisiä kohtaan. Osaan siis päästää asioista irti, vaikka niitä turhan kauan märehdinkin.
sattaa saada raukkaparka hepakan ja tehdä jotain. Tälläississa ulospäin kilteissä ihmisissä piilee hulluus.
Viestisi ja vastaustesi perusteella itse en kutsuisi sinua hyväksi ihmiseksi. Kuulostat ilkeältä ja itsekeskeiseltä, jopa pelottavalta.
Saisit minusta ystävällisen vaikka hiukan pidättyväisen kuvan.
Luuletko että kenellekään oikeasti kerron mitä ajattelen???
ap
Mitä tarkoitat ap?
Ei sillä minulle ole väliä, miltä livenä vaikutat. Kaikki varmaan tänä päivänä tietävät sen, ettei se kerro ihmisestä mitään, millaisen vaikutelman antaa. Esimerkiksi kaikkein miellyttävimmän vaikutelman antavat narsistisesta luonnehäiriöstä kärsivät ihmiset. Nämä tekstisi kertoivat minulle sitä, mitä kerroin aiemmassa viestissäni. Etkö ole kiinnostunut sittenkään siitä, mitä siitä sinun muille näkymättömästä puolestasi muuta ajattelevat? Luulin, että juuri sitä tulit tänne kyselemään. Itsehän sinä siitä kärsit, jos pyörittelet pahoja ajatuksia päässäsi. Ihmeellinen kommentti, että sinusta saa aivan toisen kuvan. Kuulostat vaaralliselta. HUI!
Kysyit että määrittelenkö itseni hyväksi ihmiseksi? Vastasin että pyrin käyttäytymään niin että sinä määrittelisit minut hyväksi ihmiseksi jos tapaisit livenä.
Se mitä olen oikeasti on ihan toinen juttu. En oikeasti haluaisi olla ollenkaan tämän ihmiskunnan jäsen. Elän omaa päänsisäistä elämää, jossa olen suvereeni ihminen eikä minun tarvitse välittää kenestäkään, eikä hyvällä ja pahalla ole merkitystä, koska ne ovat aina suhteessa johonkuhun toiseen ihmiseen. On siis olemassa oikea elämä jota elän päässäni ja kulissielämä jota elän muitten kanssa.
ap
(siis todennäköisesti hän) terrorisoinut jotain perhettä 5kk ajan aivan silmittömästi jostain aivan mitättömästä jutusta.
On hirveää, että joku jää jostain pienestä asiasta kuukausiksi kostamaan - ja samloilta kuullostavat sinun juttusi - vihaat näitä ihmisiä, ja voisit vaikka murhata...?
Uskon, että jos joskus saat mahdollisuuden, yrität varmaan kiusaa tai kostaa näille ihmisille jollain tapaa - varsin alhaista toimintaa.
Musta vaan tuntuu, että ehkä se sun kulissis ei ole niin toimiva kuin itse yrität uskotella. Aliarvioit ihmisiä, mutta hyvä niin, jotta viisaat voivat pysyä loitommalla.
Mulla tuli tuosta sun perheestäsi mieleen Jorma Reini.
Lapsuudenperheeni on suht näkyvä yhteiskunnassa ja mielle lapsille aina terotettiin että miedän on oltava esimerkillisiä eikä vanhemmille saa tuottaa häpeää.
ap