Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin halveksin aikuisia, perheellisiä ihmisiä, joita omat vanhemmat vielä avustavat taloudellisesti runsaalla kädellä...

Vierailija
21.09.2007 |

Yksi tuttuni on tällainen, kahden lapsen äiti, miehensä kanssa itse pienipalkkaisessa työssä ja tämän näisen vanhemmat käytännössä maksavat heille kaiken paitsi perustoimeentulon: matkat, vaatteet, kesäpaikan, ym. ylellisyyden, joihin heillä ei muutoin olisi varaa. Naurettavinta tässä on se, että tämä kyseinen tuttavani ylpeänä aina kehuskelee matkoillaan, kesäpaikallaan ja shoppailuillaan (vanhempiensa rahoilla), niin kuin ne olisivat heidän omaa ansiotaan...

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö päähäsi voi mahtua, että vanhemmat kenties nauttivat kun voivat tarjota lapselleen paremman elintason. Ei kait se sinulta ole pois? Eri asia on jos maksamisen takana on kerjääminen.

Vierailija
2/56 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta minusta siinä ei ole mitään vikaa, että varakkaat isovanhemmat kustantavat pienituloisen lapsiperheen elämään luksusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mikäs siinä, jos isovanhemmat omasta vapaasta tahdostaan näin haluavat tehdä. Ei ole minulta pois.

Vierailija
4/56 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ap:n esimerkissähän sekä perheen isä että äiti työskentelevät ja isovanhemmilta tosiaan saadaan vain ylimääräistä hyvää.

Vierailija
5/56 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta myös ystävä brassailu on mautonta.

Vierailija
6/56 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä vanhuuden turvaahan tuo ikääntyvä sukupolvi itselleen ostaa anteliaisuudellaan. On aika lyhytnäköistä ajatella vain tätä hetkeä - ei mene kauankaan, kun osat vaihtuvat ja vanhemmat tarvisevat runsaasti huolenpitoa. Sitä ei helposti saa katkerilta lapsilta, jotka ovat joutuneet selviytymään niukalla budjetilla vanhempien käyttäessä rahansa vain itseensä.

Vierailija
7/56 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme olleet hyvin tiukoilla jo jonkin aikaa, ruuan kyllä saamme pöytään ja katon päittemme päälle, mutta muuten elämä on aika niukkaa.

Isovanhemmat auttavat meitä taloudellisesti, juuri esim. kustantamalla meidät lomalle aurinkoon.

En nyt tällä asialla erityisesti brassaile - kerron kyllä jos kysytään, koska moni voi taas ihmetellä miten meillä on varaa matkustella. Isovanhemmat ovat hyvin toimeentulevia, joten heiltä se ei ole pois, eivätkä he niitä rahojaan jonain päivänä mukaansakaan saa.

Vierailija
8/56 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä heillä itselläkään ole ollut paljoa mistä antaa, mutta asuntovelat poismaksetut ja itse hieman perintöä saaneet. Meillä on lähinnä auto vanhemmiltani tällä hetkellä käytössä. Ja joskus ostavat lapsillemme vaatetta tai antavat hieman rahaa. Mieheni opiskelee toistaiseksi, mutta valmistuu muutaman vuoden päästä hyväpalkkaiseen työhön ja vitsailee aina, että maksaa sitten takaisin kustantamalla heidät vuorostaan lomalle. Oletko varma, ettet ole itse kateellinen, ap?

Vierailija
9/56 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritämme välttää perintöveroa, joten ne " lipuu" pikkuhiljaa meidän omaisuudeksemme. Mitä pahaa siinä on?

Vierailija
10/56 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanteessa avustajina ovat tämän pariskunnan miehen vanhemmat, itse asiassa miehen isä jä tämän vaimo, eli miehen äitipuoli. Miehen isä itse on pa ja tyhjäntoimittaja, mutta vaimolla on perittyä omaisuutta, jota mies käyttää surutta omien lastensa avustamiseen... tietysti hänen vaimonsa myös tykkää miehen lapsista ja lastenlapsista ja pitää heitä kuin omina lapsenlapsinaan. Jotenkin mauton kuvio minusta kuitenkin... ap

Vierailija
11/56 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis tuossa aloitusviestissä puhuin naisen vanhemmista, koska pelkäsin ensin että joku saattaisi tunnistaa tapausen ja muuntelin vähän yksityiskohtia... kyse on siis miehen vanhemmista (isästä ja äitipuolesta), sama se oikeastaan minulle vaikka joku tunnistaisikin!

ap

Vierailija
12/56 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkisitkö mieluummin " ystäväsi" sosiaalitoimiston luukulla? Toivottavasti minulle ei ole tuollaisia " ystäviä" .

Vierailija
13/56 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmeisen kateellinen. Minusta on jotenkin väärin, että aikuiset lapset maksattavat elämänsä vanhemmillaan. En tarkoita ap:n kirjoitusta sellaisenaan, matkat ja lomathan ovat kivoja lahjoja jos vanhemmilla on ylimääräistä antaa.

Tiedän muutaman perheen, joita jo aikuisten lasten vanhemmat avustavat PERUSelämässä jatkuvasti. Näissä perheissä molemmat aikuiset käyvät töissä, mutta taloudenpito on täysin holtitonta. Tämän vuoksi pienituloiset vanhemmat joutuvat " lainaamaan" perheelle rahaa ruokaan ja laskuihin. Ikinä ei senttiäkään tule takaisin. Itse olen ilmeisesti kateellinen tai muuten paha ihminen, koska ei moista toimintaa voi ymmärtää. Jos ihmiset ovat kolmekymppisiä, töissä ja perhettäkin on kertynyt, niin on korkea aika oppia laskemaan tulot ja menot oikein ja jättää omien vanhempien rahat rauhaan!

Vierailija
14/56 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuossa ap:n tapauksessa mautonta on kyllä se, että maksajana on pariskunnan miehen isän vaimo, joka ei ole edes miehen oma äiti. Vähän hyväksikäytön makua kieltämättä... mitähän äitipuolen mahdolliset omat sukulaiset sanoo?

Vierailija
15/56 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kyllä säälittävää jos aikuiset ihmiset ei hallitse sen vertaa omaa rahankäyttöään, että kustantaisivat itse oman elämänsä. menot pitäisi miettiä tulojen mukaan, eikä aina olettaa että muut pelastavat pulasta. Itselläni on kaveri jolla on kyllä varaa ostella tavaraa ja käydä baareissa mut sit porukoilta ruinataan aina loppukuusta ruokarahaa.

Vierailija
16/56 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juur luin taasjostain lehdestä kuinka suomalaisten tapa kasvattaa lapsia on karu, niin että lasten kaikki ihmisoikeudet eivät edes yleensä toteudu tavallisessa suomalaisessa kasvatuksessa.

MIkään ei ole hienompaa kuin saada tukea, läheisyyttä, myötätuntoa- ja se että on mahdollisuus myös antaa tukea, läheisyyttä jne.

Suomalaisten historia on karu, ja niinkuin sullakin, myötätunnon sijaan on kateus- josta ei ole muuta kuin haittaa.

On paljon arvokkaampaa jakaa kuin pärjätä yksin.

Vierailija
17/56 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmia voi tosiaan joskus tulla liian avokätisistä lahjoista. Viimeistään perinnönjaossa perijät voivat nostaa asiasta haloon. Eikös lahjoissakin ole joku raja, että kuinka paljon voi verovapaasti lahjoitella? Eihän se tietenkään yhdestä matkasta täyty, mutta jos näitä lahjoituksia tulee useana vuotena peräkkäin...

Vierailija
18/56 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin minä ajattelen. Mulla yksi kaveri, joka on saanut vanhemmiltaan mm. tietokoneen, digikameran, gore tex-asua, lasketteluvälineet viime talvena, matkan, pyörän jne., kaverini tuntee huonoa omaatuntoa, koska pystyisi ne itsekin maksamaan eikä koe lahjoja pyytäneensä. Olen sanonut, että nauti nyt, vanhemmille tulee vaan hyvä mieli kun voivat jotenkin avustaa " lastaan" .Kivat vaan niille, joilla tuollaiset vanhemmat sattuu olemaan.

Vierailija
19/56 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon arvokkaampaa jakaa kuin...

Antaminen on jaloa, mutta kerjääminen ja toisten siivellä eläminen on törkeää.

Vierailija
20/56 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän äitipuolen perilliset voi tosiaan nostaa asiasta haloon viimeistään perinnönjaossa jos sille päälle sattuvat...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä