Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenelläkään ollu kasvohermohalvausta?

Vierailija
20.09.2007 |

kauanko kesti ja mikä auttoi paranemiseen? Mulla ollu la asti..tää on perseestä :(

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sulle, tiedän että alku on hankalaa, kun juomat valuvat pitkin leukaa jne. Tilanne voi parantua paljon jo muutamassa viikossa ja huomattavasti muutamassa kuukaudessa.

Minä sain jumppaohjeita korvapolilta, jossa minua hoidettiin. Jumppasin kyllä tunnollisesti ohjeitten mukaan, ehkä se vaikutti siihen että kasvot ovat normaalinnäköiset nykyään. Ainoastaan vasen luomi roikkuu pikkuriikkisen.

Korvapolilla tehtiin tasaisin väliajoin testejä, miten kasvohermojen toiminta on palautunut. Minulla oli testien mukaan aika huonosti parantuneet hermot, mutta eipä sillä ole ollut merkitystä, koska lihakset toimivat hyvin kumminkin. Kasvot ovat siis normaalin näköiset ja lihakset tottelevat " käskyjä" .

Viimalla kannattaa yrittää suojata vähän halvaantuneen puolen poskea, ettei sitä ala särkemään. Minulla oli jostain syystä jonkin verran särkyä poskessa ja korvan seudussa, mutta ei pahasti.

Antoivatko sulle mitään lääkettä? Siihen aikaan sanoivat, ettei lääkkeistä (esim. kortisonista) ole todettu olevan mitään apua toipumisessa. Ehkä tilanne on muuttunut tai on tullut uutta kokemustietoa.

Vierailija
2/9 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei siitä ole ollut apua ainakaan vielä, jos tulee olemaankaan. Mä kävin eilen kuulokokeessa eikä tää o onneks kuuloon vaikuttanu. Sain kanssa ohjeeksi että irvistelyä peilin edessä paljon, mutta rupee otsaan särkemään kun väkisin yrittää vääntää..:( mulla oikea puoli halvaantunut, tod näköisesti herpes aiheutti, oli viikko sit huulessa ja sen jälkeen tää tuli :( voikohan alkoholia käyttää kun on tää? Ollaan kavereiden kanssa järjestetty miehillemme yllärisynttärit kun kaikilla samana pvänä syndet ja ois siellä kiva juoda boolia! Eikös alkoholi nimenomaan pistä veren kiertämään ;-) täytys varmaa lääkäriltä kysyä.mulla on 2vkon päästä uus aika..katsotaan mihin päin tää on menny

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumppaohjeet sain ja niitä tein. Parani ihan entiselleen. En saanut mitään lääkitystä. Minulla se taisi aiheutua kylmästä viimasta (oli ennätyspakkaset) ja flunssasta.

Kysy vielä lääkäriltäsi alkoholin käytöstä ja siitä, miten varmasti paranisi ja parhaiten. Tsemppiä!

Vierailija
4/9 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mennyt vasen luomi ollenkaan kiinni muutamaan viikkoon, kieli ei toiminut, ei huulet eikä nielu kunnolla. Siis oli paha syödä kun nieli " väärään kurkkuun " . Ja ruoka jäi halvaantuneen puolen poskeen syödessä. Hampaita pestessä ei voinut purskuttaa, ja esim. p-kirjaimen sanominen oli vaikeaa.

Tilaa siis kesti muutaman viikon pahimmillaan, sitten alkoi vähitellen palautua normaaliksi. Silmää piti hoitaa koko ajan ettei kuivuisi, pystyin nukkumaan vain silmä peitettynä jne. Koko ajan jumppasin ja söin B-vitamiinia hoitajan suosituksesta. ihan täysin en parantunut, mutta kukaan asiasta tietämätön ei arvaisi.

Nyt kun keski-ikä kolkuttaa tuo halvaantunut puoli näyttää rypistyvän nopeammin, esim silmän ympärillä on juonteet jotka toiselta puolelta vielä puuttuvat. Eli toinen puoli näyttää kymmenen vuotta vanhemmalta...

Vierailija
5/9 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on onneksi aika lievä, ei naamasta huomaa jos en puhu enkä hymyile. Ainut on että oikea silmä ei räpsy juuri ollenkaa, yöksi laitan geeliä ettei kuivu. Huomenna lupauduin töihin, päiväkodissa varmaan lapset katsoo ihmeissään kun suu menee vinoon kun nauran, mut ei voi mitään :( ei tää kuitenkaan työntekoon vaikuta, en vaa mielellään olis näytillä, mut empä meinaa kotiinkaan eristäytyä :)

Vierailija
6/9 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä ruuasta sitä saa paljon vai ostanko ihan vitamiineja?? joo hampaiden pesu on ärsyttävää.. pitää kädellä peittä oikea puoli ettei vedet oo ympäri kylppäriä..ja syöminen ei oo kovin kivaa myöskään. Ravintolaan en ole menossa syömään ennenku tää helpottaa

Vierailija
7/9 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin toinen puoli.

Kuulemma aika yleistä raskausaikana tällaiset halvaukset. Tsemppiä ap, kyllä se siitä!

Vierailija
8/9 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on paljon B-vitamiineja erilaisia ja on vielä pitkävaikutteinen. Syön sitä, koska en syö punaista lihaa ja välillä suupieleni halkeilevat.

Vierailija
9/9 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasen puoli kasvoista jämähti liikkumattomaksi. Silmä ei sulkeutunut kunnolla, syöminen ja puhuminen oli kamalaa. Kolmisen viikkoa oli pahinta aikaa. Sitten rupesi hieman hellittämään. Ja parin kuukauden kuluttua oli jo aika hyvä tilanne. Noin puolen vuoden kuluttua tapahtuneesta silmää rupesi vähän väliä nykimään ja vielä tuo halvaantunut puoli on kipuherkempi. Esim. kosmetologilla ihon puhdistus siltä puolelta oli tuskaa.

Joskus väsyneenä tuntuu, että suupieli vetäytyy hieman vinoon, mutta sitä ei muut huomaa.

Onneksi se meni ohi! Vähän järkyttävää, jos sellaiseksi kasvopuoleksi olisi joutunut jäämään...