Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: Sukusi vanhimpien vauvanhoitovinkit?

Vierailija
20.09.2007 |

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapseni ei olisi halunnut lähteä isomummin luota ja sai sen takai itkuraivarit, niin isomummi tuli siihen viereen huutamaan lapselle kuinka rumalta lapsi näyttää naama vääränä siinä huutaessaan... JA lapsi itki siksi, kun mummin luona oli ollut niin kivaa...

VÄlillä kyllä tulee niin suru puseroon, kun tajuaa miten julmasti itseäkin on kohdeltu lapsena. Ei ole paljon tunteita tarvinnut näyttää, kun aina on vaan huudettu päälle ja lopulta lyöty. Onneksi omilleni ei selllaista tehdä.

Vierailija
2/7 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä isomummo kehotti antamaan kuukauden ikäiselle, kun arveli että mulla ei maito riitä. En oikein koskaan käsittänyt, mistä moinen arvelu syntyi, ilmeisesti siitä että hänellä itsellään ei jonkun lapsen kohdalla ollut maito riittänyt? Sain ohjeenkin moisen keittämiseen, mutta onneksi olin itse ihan hyvällä fiiliksellä niin jaksoin suhtautua asiaan hymyillen ja vakuutella mummolle että maitoa kyllä tulee ihan riittävästi yhden vauvan tarpeisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta anopilla vinkkejä piisaa: vauva pitää syöttää neljän tunnin välein (jos itkee aikaisemmin, niin vauva saa liian vähän maitoa ja sitten pitää antaa korviketta), kuukauden ikäisenä vauvalle voi ruveta antamaan kunnon ruokaa, esim. maksamakkaraa, vauvan lämpötila kokeillaan sormista ja varpaista ja jos ne ovat viileät, niin enemmän päälle (vaikka hiki tippuisi niskasta), särkylääkkeeksi ihan pienellekin asperiinia, yskät ja nuhat johtuu kylmästä (siis siitä, ettei ole villahousuja, jotka pitää lapselle pukea säällä kuin säällä), suolaa pitää laittaa vauvan ruokaan, koska eihän suolaton ruoka millekään maistu. On niitä muitakin, mutta ei juuri nyt tule mieleen. En ole noudattunut näitä ohjeita yhdenkään lapseni kanssa.

Vierailija
4/7 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerivettä ja appelsiinimehua heti vauvasta. Kun en noita vinkkejä noudattanut niin olin hankala miniä ( ja olen vieläkin) ;)

Vierailija
5/7 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkki a la anoppi...

Vierailija
6/7 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

6kk ikäiseltä vauvalta olisi pitänyt jättää päiväunet pois, niin sitten yöllä nukkuisi paremmin. Jep jep.

Toinen neuvo hyviin yöuniin oli se, että laittaa vauvalle peiton päälle.

Vierailija
7/7 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

koskemaan huonekasveihin: oppii nopeasti jättämään ne rauhaan!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän