onko kenkiin saatavilla mitään suutarin laittamia " liukuesteitä" ? Potuttaa kun on saatavilla
niin paljon kauniita kenkiä,erityisesti saappaita, mutta melkeinpä kaikissa on sellainen tasapohja, ettei niillä uskalla talvella kävellä, tai jos on vähänkään lunta tai jäätä.
Ne kaupasta saatavat härvelit jotka voi itse kiinnittää kenkiin, on kuitenkin aika karut ja mummomaiset. Ja ne kun tulee näkyviin. Niin oisko mitään minkä suutari vois kiinnittää pohjaan..?
Kommentit (6)
Eihän ne tietenkään sellaista paksupohjaista talvikenkää vastaa (ties vaikka sellaisiakin olisi saatavana), mutta eivätpähän liu' u suoran pohjan tapaan.
No ei vaiskaan.
Täytyy koputtaa puuta, mut mä en muista et oisin koskaan kaatunut liukkauden takia.
Niitähän myydään sellasia rautakehikoita jotka sidotaan jalkapöydältä remmeillä kiinni.
Vierailija:
Niitähän myydään sellasia rautakehikoita jotka sidotaan jalkapöydältä remmeillä kiinni.
mutta jos joku tuollainen kumiläpyskä (?) on saatavilla, niin se kai voisi toimiakin..?
-ap
Mutta jos siis ylipäätään hyviä liukuesteitä etsit, niin hommaa Yaktraxit (yaktrax . com). Itse käytän niitä talvella lenkkeillessä, ja toimii tosi hyvin. Voi juosta käytännössä peilijäällä, ja ote pitää, kuuluu vaan narsk narsk.
Itse ostin ulkoilukauppa . comista, maksoi vähän päälle 30 e + postikulut. Onhan se vähän tyyris hinta kumilenksuista ja rautalangasta, mutta ne vaan toimii.
Eli ihan niin kuin autonrenkaissa. Mutta kuten autonrenkaissa, ne sitten tosiaan ovat siinä aina. Eli esim. kovilla lattiapinnoilla saattavat olla liukkaat. Ja pehmeisiin lattiapintoihin voi tulla jälkiä.