Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymyksiä, vastauksia toivotaan :)

19.09.2007 |

Hei!

Me ollaan yritetty lasta nyt neljä kiertoa. Oon ovuloinut yhdessä kierrossa, muut on mennyt aivan harakoille. Kierto on kohtuu säännöllinen, 32-42 pv. Kannattaisko jo mennä johonkin gynelle hakemaan apuja? Tai paremminkin, antaako ne mitään, kun on kuitenkin yritetty näin vähän aikaa. Ahdistaa vaan, jos turhaan se vuosi pitää kitkuttaa, kun ei niitä munasoluja vaan kypsy.

Ja sitten se ärsyttävä raha-asia, kuinka paljon voi olettaa rahaa menevän alkuhoitoihin? Opiskelijapariskunnalla ei kovin paljoa ole... jostain ne rahat toki revitään.

Oletan siis, että mulle määrätään clomifenit. (Kai.)

Kiitos jo etukäteen kaikille ystävällisille vastaajille!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

jos nyt jotain yrittäisin auttaa.

Eli kun maisitset yritystä olleen 4 kiertoa, niin oliko joku ehkäisy ennen sitä?Mikä? Miten pitkään? Oliko kierto väli silloin tuo sama? Tuo kierto väli ei ole kovin säännöllinen, itselläni on 4pvn heittoja ja siitäkin lääkäri mainitsi, että on epäsäännöllinen. :) Noilla pitkillä kierroilla on aika todennäköistä, ettei ovulaatiota tapahdu.

Tikuillako ovista metsästit? Ja yhden kerran on tasavahvat tulleet? Onko tikut olleet saman merkkisiä? Mistä ostettuja? Eri tikut reagoi erilailla ja itselläni nuo netistä tilatut, halvavat testit ei jostain syystä näytä viivan vaihtelua, RFSUn taas näyttävät. En osaa tosin sanoa, mistä voi johtua..?

Onhan tuo 4 kiertoa toki aika " vähän" , tuntuu siis nyt, kun takana itsellä alkaa olla kohta 20, mutta tuossa vaiheessa on tuo tuntuu pahalta, sen muistan. Minkä ikäisiä olette? Jos ikää on niukasti (en sano vuosia), niin kannattaa vielä varmaan odottaa, jos rahassakin on tiukkaa ja etenkin, jos takana on pilleri- tai muu hormoniehkäisy. Mutta toki voithan käydä omalla gynellä ja kertoa samalla asiasta.

Tsemppiä ja hyviä hermoja! :)

Naanuli

Vierailija
2/3 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen yrityksen aloittamista meillä oli käytössä kondomit. Hormoniehkäisyä olen käyttänyt viimeksi kolmisen vuotta sitten. Ikää on mulla pian 25, mies vuotta vähemmän, eli ihan kakaroita ei kuitenkaan olla. Mahikset ei ainakaan enää parane...

Tosiaan yks (yritys)kierto on ollut 32pv, silloin tiedän oviksen tapahtuneen, ilman tikkuja. Vuoden ajan oon kiinnittänyt huomiota kierron kulkuun, ja väittäisin tuntevani kroppani kohtuu hyvin, ja tunnistavani oviksen ilman tikkujakin. :) Silloin kun sen huomaan, jää kierto lyhyeksi, muuten ne venyy sinne 40pv kieppeille. Ens kiertoon oon ostanu tikut ihan vaan sen takia, että voisin olla VARMA. Ostin juurikin niitä RFSU:n tikkuja.

Luulen, että vielä ens kierto katotaan omillamme, sitten ehkä mennään eteenpäin. Rahatilannekin paranee loppuvuodesta. :)

-p

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Riippuen siitä, että yksityiselle vai julkiselle olisitte pyrkimässä tutkimuksiin...hinnat vaihtelevat suuresti.

Ja julkisella puolella se raja jotta tutkimuksiin pääsee, on kaiketi se 1 vuosi yritystä ilman ehkäisyä.

Yksityiselle voi ymmärtääkseni hakeutua aiemminkin.

Tai ainakin me hakeuduimme, eikä meitä poiskaan käännytetty ;)

Mulla oli aiemmin kierrot kuin nakutetut 28 pv, ja melkein tunnin tarkalleen alkoivat kuukautisetkin.

Sitten kun vauvaa alettiin toivomaan ja yrittämään, kierrot venähtivät pitkiksi (olikohan " huippu" jopa lähemmäs 60 pv), ja epätoivo iski.

Kun olimme yritelleet vasta muutaman kuukauden, hakeuduimme yksityiselle juuri siksi, että kierrot olivat niinkin pitkiä.

Sain Lugesteron kuurin, ja seuraavasta kierrosta sai alkunsa meidän nyt 5 v poikamme :)

Hänelle toivoimme pienellä ikäerolla sisarusta, ja 8 kk:n yrittelyn jälkeen hakeuduimme saman yksityisen gynen luokse.

Kierrot olivat pitkät taas, ja imetyskin varmaan (ja synnytyksen jälkeen hormoonitoiminnan palautuminenkin niin ja näin) vaikutti siihen, että tärppiä ei tullut.

Sain taas Lugesteron kuurin, minkä käytin, ja ei tullutkaan enää vuotoja, vaan tulikin ihanainen plussa ;) Tämä poika nyt 3,5 v :)

Nyt pian 2 vuotta ollaan toivottu kolmatta pienokaista perheeseemme, vaille tulosta :(

Kierrot eivät ole nyt niin pitkiä, 28-35 päivää, mutta ei tärppiä :(

Lugesteroneja olen taas käyttänyt, useammassa kierrossa, sekä yhdessä kierrossa Clomeja, ei tulosta :(

Mulle gyne tuumasi, että " kiertosi ovat normaaleja, ei huolta vaikka eivät päiväntarkat olekaan, ei ole hälyyttävää, etteivät aina päiväntarkat olekaan" , eli tärppi VOI TULLA pitkässäkin kierrossa, kuten mulla molempia poikiamme yritellessämme :)

Voithan toki pyytää, että tekevät ne tutkimukset, mitä teidän talous antaa myöten, eiköhän ihan " perus-jutuilla" saa jo osviittaa mistä on kyse, ja rahatilanteen parantuessa (jos tärppiä ei ole kuulunut siihen mennessä) jatkaa tutkimuksia.

Inhmillisiä seikkoja nuo rahajututkin, varmasti ymmärtävät, eivätkä varmaan muutenkaan " huvikseen" määrää ns. ylimääräisiä tutkimuksia.

Olen itse vähän semmoinen malttamaton tapaus, etenkin kun kyse niinkin ihanasta asiasta kuin vauva, ja sen odotus, joten malttamaton olen, joten ymmärrän varsin hyvin, että mietityttää, että tuleeko sitä vauvaa, ja koska, mutta oikeasti...muutama kuukausi on vielä lyhyt aika (en sano tätä tosiaankaan millään pahalla, tai vähätelläkseni asiaa!).

Mutta jos vähänkään epäröit, ettei kaikki ole kunnossa, ja haluatte saada varmuutta asiaan, niin toki oman mielenrauhan takia kannattaa käydä gynen juttusilla, saattanee olla pienestäkin seikasta kiinni, ettei raskaus ala.

Toivotan tsemppiä tulevaan, ja pikaista plussaa! :)