Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mielestäni hoitajien ei kuuluisi saada palkankorotuksia.

Vierailija
18.09.2007 |

Yhtä paljon työtävieroksuvaa porukkaa en ole nähnyt missään muissa työpaikoissa. Kahvittelu, syöminen ja juoruaminen täyttävät työpäiviä jatkuvasti. Potilaita ei haluta hoitaa päivystyksessä eikä ottaa osastoille, lääkäreitä painostetaan hävittämään potilaat taívaantuuliin, mieluiten toiseen hoitopaikkaan/-laitokseen.

Tämä ei ole provo vaan arkipäivää julkisessa terveydenhuollossa.

T: lääkäri

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joku vielä kehtaa lääkäriksikin itseään kutsua.

Minä hoitajana toivon saavani palkankorotuksen, myös toivon hieman sitä opettajillekin. Mutta en paljoa heille, koska heillä on niin hyvät lomat.

Jos itsellenikin kuuluisi parin kuukauden kesälomat ja talvella lapsien kanssa lomat aina yhtäaikaa, tyytyisin tähän palkkaan.

Itse tällä hetkellä hoitovapaalla, enkä takaisin mene ellei palkaa tule enempi.

Vierailija
22/52 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lääketieteellisen sisäänottomäärät tulisi vähintään kaksinkertaistaa ja valintakriteereitä muokata niin, että alalle hakeutuisivat muutkin kuin pelkästään rahanahneet ja statusta kaipaavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suurin osa hoitajista on laiskoja ja vähän yksinkertaisia. Joukossa on toki helmiäkin, mutta valitettavan vähän. Pahimpia on nämä nuoret, jotka eivät osaa mitään ja ovat imeneet jo opiskeluaikana rutina-asenteen " korkean" koulutuksensa myötä.

t: myös lääkäri

Vierailija
24/52 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

BUAHHHAAAHHAAAAAAA

PÄIVÄN NAURUT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pitäisiköhän teidän vaan keskittyä nico-petterin vaipan vaihtoon ja miettiä mistä Prismasta saa halvimmat Reimatecit.

Vierailija
25/52 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen toiset 8 tuntia töitä ilman korvausta.

Vierailija
26/52 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärillä on lääketieteellinen tuntemus ja hoitajilla hoitotieteellinen, tottakai molemmat tietävät myös jotain toistensa alasta. Tarkoitus on kuitenkin tuoda oman alan tietämyt potilaan hyväksi.

Hoitaja elää läsnä potilaan elämää, hänen tehtävänsä on raportoida lääkärille voinnissa tapahtuvat muutokset esim. kipu. Lääkäri sitten tutkii hoitajan kertoman perusteella mikä kipulääkitys sopisi parhaiten potilaalle. Hoitaja toteuttaa määräyksen ja tuo lisänä kivun hallintaan hoitotieteen näkemyksen esim. tyynyjen avulla tukeminen hyvään asentoon, lääkityksen oikea antoajoitus suhteessa kivun aiheuttajaan esim. haavahoito.

Omalla työpaikallani näen lääkärin 2krt/vko, paljon on vastuullani niinä muina hetkinä kun olen vuorossa. Koskaan emme kierrä läpi kaikkia 32 potilasta, vaan valitsen ketkä tarvitsevat lääkärin hoitoa ja keille riittää hoitajien apu. On myös tilanteita joissa lääkärillä on kiire, hän ilmoittaa tullessaan että vain akuutit potilaat. Minä valitsen sitten ne akuuteimmat.

Hoitotyön vastuun koen rankkana seuraavissa tilanteissa:

* Arvio siitä, koska potilaan kunto on niin heikko että teen päätöksen kertoa omaisille loppu hetkien luultavasti alkaneen

* Vaihtuvat lääkenimet, jatkuvaa korvaavien lääkkeiden etsimistä farmacasta

* Aika pula kun terminaalivaiheen potilas itkee pelkoaan tulevaa kuolemaa kohtaan, takertuu käteen. Kuinak ennätän hoitaa hänellekin arvokkaan ja turvallisen lähdön?

* Potilaan tilassa tapahtuva äkillinen muutos esim. tajuttomuus, halvaus. Voin ottaa yhteyttä lääkäriin vain puhelimitse. Minun kattavan raportoinnin tuella sitten päätetään jatkosta. usein potilas jää osastolle ja hoidamme oireita.

* Lääkäri kokee potilaan kipulääkityksen riittäväksi, potilas hoidettaessa valittaa kipuja. Miten toimisin?

* Minuuttiaikataulu työssä, työnkuvani on liian laaja. Olen mukana perushoidossa, otan näytteitä, jaan lääkkeitä, olen lääkärinkierrolla, istun remonttipalaverissa, jne.

Vierailija
27/52 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule kuin muun alan akateeminen. Koska keskustelun taso on 0 niin kannanpa korteni kekoon: mielestäni hoitajien kuuluu saada palkankorotus yhtälailla kuin päiväkotien työntekijöiden jne. Mielestäni lääkärien ei kuulu saada palkankorotusta. Missään en ole tavannut ja nähnyt yhtälailla rahanahnetta sakkia, jonka työmoraali on surkea. Osa lääkäriksi opiskelevista on tosi tumpeloita kemiassa, matematiikassa ja biologiassa, mutta kirurgeiksi jne. vaan päätyvät. Ei ihme että korvausvaatimukset ovat lisääntyneet viime vuosina hel*******.

Vierailija
28/52 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen moista kommenttia olisi hyvä laittaa faktaa siitä paljonko yksittäinen hoitaja saa jononpurkukorvausta ja paljonko lääkäri ja vasta sitten miettiä mistä johtuu, että jonon purkaminen on niiiiin paljon kiinnostavampaa ja kummalle ryhmälle se jono tuo etuja.

Vierailija:

Nyt kun viime aikoina on purettu jonoja joissa hoitajat saavat korvauksen työmäärän mukaan niin johan alkaa tapahtua.

Vierailija
29/52 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden johdolla edetään.

Lääkäri sanoo, että vain akuutit niin se sitten on.

Vierailija
30/52 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niiden johdolla edetään.

Lääkäri sanoo, että vain akuutit niin se sitten on.

Vierailija
31/52 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun illalla tehdään jononpurkuja niin hommat tapahtuvat tuplavauhdilla. Yhdyn ap:n mielipiteeseen.

Kirurgi

Vierailija
32/52 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan enemmän ehtisi päiväsaikaan hoitaa potilaita jos kirurgit eivät aina hoitaisi yksityisasioitaan työaikana? Näet illalla kun tehdään privaattia ei ennätetä.

Terveisin hoitsu, joka saa pääsääntöisesti odottaa lääkäriä

Vierailija
33/52 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

delta, ei jakseta lähteä valvomaan pieniä koululaisia hammaslääkäriin, ei edes vanhempainvarttia viitsitä pitää vaan sekin hoidetaan puhelintuokiona...ja kyseessä ekaluokka. Mistä kumman työstä tämmöiset työntekijät vaatii lisää palkkaa???

Vierailija
34/52 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika jännä juttu, että ihmiset puhuu että olemme vain syömässä tai kahvilla, mutta kukaan ei ajattele että myös me tarvitsemme ruokaa ja juomaa elääksemme! Meilläkin on lakisääteiset ruoka ja kahvitauot, jotka yleensä pidetään silloin kun potilaat ovat omansa juoneet ja meille ehkä aika liikenee!!! Useimmiten joudumme kesken ruuan syönnin lähtemään vastaamaan soitokelloon tai puhelimeen, ja sitten saamme nauttia ihanasta toiseen kertaan mikrossa lämmitetystä sopasta. Namps!

Vierailija
35/52 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mukaan hammaslääkäriin? Sinun lapsesihan se on?

Olen itse opettaja ja totta että päiväni loppuvat usein näennäisesti aikaisin. Käyn hakemassa lapseni päiväkodista ajoissa, leikin hänen kanssaan illan ja kun hän menee nukkumaan kaivan laukustani opeoppaat ja alan valmistella seuraavan päivön tunteja/ korjaamaan kokeita/ kirjoittamaan vanhemmille sähköpostia jne. Kyllä me töitä saamme paljon tehdä palkkamme eteen....

Vierailija:

delta, ei jakseta lähteä valvomaan pieniä koululaisia hammaslääkäriin, ei edes vanhempainvarttia viitsitä pitää vaan sekin hoidetaan puhelintuokiona...ja kyseessä ekaluokka. Mistä kumman työstä tämmöiset työntekijät vaatii lisää palkkaa???

Vierailija
36/52 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Nyt kun viime aikoina on purettu jonoja joissa hoitajat saavat korvauksen työmäärän mukaan niin johan alkaa tapahtua.

Halvalla kun tehdään, niin se näkyy työn kuin työn laadussa=)

Vierailija
37/52 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen leikkausosastolal töissä ja kirurgit aina valittavat siitä kuinka valmistelut kestävät. Mutta juuri eräs ulkomailla työskennellyt kertoi kuinka siellä kirurgit tekevät nuo samat valmistelut, joten siellä taas valittavat hoitajat siitä miten on hidasta... Meidän työpaikallamme ainakin on jokainen kirurgi lämpimästi tervetullut seuraamaan vierestä kuinka valmistelut tehdään ja kertomaan kuinka ne voi tehdä nopeammin. Juuri koskaan emme leikkausten välissä kahvilla käy ja jos kerran viikossa niinkin tapahtuu että 5 tai 10 minuuttia istutaan kun ruokatauko venyy myöhään iltapäivään ja työt ovat alkaneet klo 7 niin minusta se ei ole mitenkään rangaistava teko.

Se, että ylimääräisten potilaiden ottamisesta naristaan, johtuu siitä että leikkauslistat ovat pääsääntöisesti nyt jo niin pitkät että menee ylitöiksi useamman kerran viikossa. Joten ottaa pikkusen nuppiin vähitellen kun aina pitää joustaa. Laiskuudesta ei oel kyse, vaan siitä että meilläkin on oikeuksia eikä minusta ole oikein että aina pitää venyä, mihin tahansa ja uskoa lääkäreitä joilla ei ole mitään tajua siitä kuinka kauan ihan oikeasti ylimääräiset leikkaukset kestävät.

Näissä palkkakeskusteluissa on täysin väärin laskea palkka keskimääristen ansioiden mukaan, koska osa ei mitään lisiä saa ja ne jotka saavat, saavat ne korvaukseksi siitä että työajat ovat surkeat.

Vierailija
38/52 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osastoltamme puuttuu viidestä sairaanhoitajan toimesta sijainen, joten vuorossa olen ainoa sairaanhoitaja 32:lle tuoreelle leikkauspotilaalle. Lähihoitajat hoitavat perustyön ja minun vuoroni on temppua toisen perään, vaikka haluaisin keskittyä hoitamaan kokonaisvaltaisemmin.

Sinulle ja muille joidenka mielestä emme ansaitse yhtään lisää liksaa toivon seuraavaa:

Toivottavasti jäät auton alle ja saat vaikka kivuliaan säärimurtuman ja kontuusiovamman päähän, mutta olet tajuissasi. Tulet ensiapuun, jossa on kiireinen ilta eikä kukaan päivystäjistä ehdi tutkimaan sinua pitkään aikaan. Lääkäri määrää tuskiisi kipulääkettä mutta juuri sillä hetkellä kaikille ensiavun hoitajille iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta että he ovatkin alipalkatussa ammatissa, joka on heidän oma valintansa mutta he haluavat muuttaa elämänsä suuntaa ja lopettaa palkasta vinkumisen. Ja niin nuo sisaret marssivat jonossa kaljalle juhlistamaan päätöstään ja sinä jäät kieriskelemään tuskissasi ensiavun kapealle pritsille :)

Vierailija
39/52 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Osastoltamme puuttuu viidestä sairaanhoitajan toimesta sijainen, joten vuorossa olen ainoa sairaanhoitaja 32:lle tuoreelle leikkauspotilaalle. Lähihoitajat hoitavat perustyön ja minun vuoroni on temppua toisen perään, vaikka haluaisin keskittyä hoitamaan kokonaisvaltaisemmin.

Sinulle ja muille joidenka mielestä emme ansaitse yhtään lisää liksaa toivon seuraavaa:

Toivottavasti jäät auton alle ja saat vaikka kivuliaan säärimurtuman ja kontuusiovamman päähän, mutta olet tajuissasi. Tulet ensiapuun, jossa on kiireinen ilta eikä kukaan päivystäjistä ehdi tutkimaan sinua pitkään aikaan. Lääkäri määrää tuskiisi kipulääkettä mutta juuri sillä hetkellä kaikille ensiavun hoitajille iskee kuin salama kirkkaalta taivaalta että he ovatkin alipalkatussa ammatissa, joka on heidän oma valintansa mutta he haluavat muuttaa elämänsä suuntaa ja lopettaa palkasta vinkumisen. Ja niin nuo sisaret marssivat jonossa kaljalle juhlistamaan päätöstään ja sinä jäät kieriskelemään tuskissasi ensiavun kapealle pritsille :)

Vierailija
40/52 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa hoitajista on laiskoja ja vähän yksinkertaisia. Joukossa on toki helmiäkin, mutta valitettavan vähän. Pahimpia on nämä nuoret, jotka eivät osaa mitään ja ovat imeneet jo opiskeluaikana rutina-asenteen " korkean" koulutuksensa myötä.

t: myös lääkäri

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme