Anopin kanssa ilmiriita joulusta.
Sanoimme että haluamme olla kotona. Meillä on nyt pieni vauva ja tuntuu helpoimmalta olla kotona. Anoppi vaati meitä sinne ja lopulta löi luurin korvaan ja sanoi että emme tapaa jouluna ollenkaan kun emme mene hänen luokseen. Hän on yksin ja hänellä on auto ja matkaa 7 kilometriä. Ei luulisi olevan vaikeaa tulla välillä meidän luoksemme.
Pitäisikö tuntea syyllisyyttä?
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
jota pompotellaan sinnetänne! Niin kauan kun miellytät ja olet mieliksi etkä osaa asiallisesti sanoa miten toimitte perheenä olet vain tyhmä miniä.
Heti kun he näkevät kypsän otteesi ja sen ettet kuuntele haukkumisia he alkavat kunnioittaa sinua! Oma anoppini jopa itki kun huomasi ettei voinut hallita minua ja meitä.....välit paranivat!
Kannattaa pitää huoli ettei sitten tahallaan loukkaa:) vaikkakin he pitävät kaikkea vastaan sanomisiasi ja tekojasi loukkauksena ainakin aluksi. Terv. anoppi =D
Minä yritin selvittää anopille, mistä oli tässä meidän kylpylä-joulussa kysymys. Että se oli minun ja pienten lasteni joulu, en ottanut sinne edes aikuisia lapsiani mukaan, ja että en painostanut miestä päätöksessä, se oli hänen omansa, että missä ja kenen kanssa joulua viettää.
Anoppi ilmoitti, että on eri asia kun puhutaan aikuisista lapsista, kun puhutaan "laps
Siis jäikö se teini yksin viettämään joulua, tai siis ilman isäänsä?
Sä kuulostat vähän katkeralta ja ehkä sitten syystä, mut en purkaisi teiniin. Ne on hirmu herkkiä ja voit olla hänelle tärkeämpi kuin antaa ymmärtää ja tällainen asenne voi haavoittaa pahasti. Ehkä se anoppi näkee tän?
Anoppi on vähän niinkuin olut, parhaimmillaan kylmänä avattuna pöydällä.
Vierailija kirjoitti:
Lähettäkää kortti, jossa on tervetulotoivotus jouluaaton päivälliselle klo X.
Posti toimittaa sen kätevästi jo ensi vuoden jouluksi.
Minä taas kyllä näen tämän niin, että jouluun kuuluu myös velvollisuuksia. Miksette voi käydä anopilla joulupyhinä kääntymässä, jos on tarjoilutkin tehnyt? Ihmeellistä käytöstä. Kyllä, monet joulut on velvollisuudentunteestakin käyty vanhemmilla ja anopilla. Se kuuluu ihmisyyteen joustaa tarvittaessa ja haluaisitko itse olla tilanteessa, jossa miniä huutelee, ettei voi 7km:n matkaa tulla käymään vauvan kanssa jouluna?
Vierailija kirjoitti:
eli kun kerroitte, että haluatte ollan joulun kotona vauvan kanssa, niin kutsuitteko anopin teille jouluksi vai ette? Vai vasta jälkikäteen?
Mistä lähtien aikuisten lasten on pitänyt viettää joulu vanhempiensa kanssa? Ja kumman puolen vanhempien? Draamaa ja kriisiä...
Mää vietin etukäteisjoulun äidilläni koska niin kovasti tykkää. KIauhee matkustaminen mutta ainoo velvollisuus oli käydä kaupassa kantamassa painavia tavaroita. Melko puhki kun herätys oli klo 4 ja kotona klo 22:n jälkeen. Kallista oli mutta mielestäni kannatti.
Eihh