" Lapsen sairausloma ei ole sitä varten että äiti hoitaa
lasta kotona vaan sitä varten, että sinä aikana äiti etsii hoitajan lapselle" . Tämä pomoni suusta, suututtaa!
Kommentit (15)
Vierailija:
Myöskään kukaan ei tee töitäni kun olen poissa. Työt odottavat kun palaan töihin eli mitä työnantaja itseasiassa menettää? Minähän tässä häviäjä olen kun haluan ITSE hoitaa sairaan lapseni! Ap
ymmrtänyt, että jompikumpi vanhemmista hoitaa lasta kotona!
Tilapäinen hoitovapaa
Työntekijän lapsen tai muun hänen taloudessaan vakituisesti asuvan lapsen, joka ei ole täyttänyt 10 vuotta, sairastuessa äkillisesti työntekijällä on oikeus saada lapsen hoidon järjestämiseksi tai tämän hoitamiseksi tilapäistä hoitovapaata enintään neljä työpäivää kerrallaan. Sama oikeus on myös lapsen vanhemmalla, joka ei asu tämän kanssa samassa taloudessa. Tilapäiseen hoitovapaaseen oikeutetut saavat olla tilapäisellä hoitovapaalla saman kalenterijakson aikana, mutta eivät yhtäaikaisesti. (29.6.2006/533)
Työntekijän on ilmoitettava työnantajalle tilapäisestä hoitovapaasta ja sen arvioidusta kestosta niin pian kuin mahdollista. Työnantajan pyynnöstä työntekijän on esitettävä luotettava selvitys tilapäisen hoitovapaan perusteesta.
mutta mulla se ei onnistu, vaikka kuinka etsisin en saisi hoitajaa lapselle..joten itse hoidan hänet kipeänä
mistähän sitä oikein saisi ylipäänsä hoitajan lapselleen, ja jos sellaisen ihmisen tuntisi, joka lasta hoitaisi, tuskin kukaan suostuisi vaikka ripulitautia tulemaan itselleen hankkimaan.
eli kyllä alle tuon hoidetaan kotona ja kymmen vuotiaan kanssa nyt jo helpompaa toipilaana pärjää jo itsekseen.
Siis että kertoo selväsanaisesti, mistä sellaisen voi hommata.
Meillä ei sukulaiset (siis isovanhemmat) pärjää lasten kanssa, joten omillamme ollaan lastenhoidon kanssa. Jos on tuuria, niin MLL:stä saattaa saada hoitajan, mutta ei ne koulutytöt pääse koulupäivän aikana tulemaan, eli ovat käytettävissä lähinnä iltaisin ja viikonloppuisin.
Mutta tiedä vaikka pomollasi olisi hyviäkin ideoita, mistä hoitajan voi nypätä!
että voin olla viikon poissa. Työpaikallani on työntekijöitä, jotka ovat olleet poissa sairauden takia parikin viikkoa. Jostain syystä ongelmana on se, että sairaana on lapsi. Jos itse olisin poissa pari viikkoa sairauden takia, mitään ongelmaa ei olisi. Ap
Mutta työnantajan ei tarvitse maksaa siitä palkkaa, ellei tes velvoita. Amen!
En viitsinyt lähettää niitä palkkakonttoriin, kun hänellä meni hoitopäivät yli sallitun (siis palkallisen). En halunnut, että palkkakonttorin intopinkeilijät tekevät mitään vähennyksiä hänen palkastaan.
Luultavasti (tai siis varmasti) ylitin valtuuteni, mutta ei kiinnosta.
Terv. Yksi esimies
muistaa, että en ollut hoitamassa häntä. Tärkeämpää oli istua toimistossa tekemässä töitä. Jos olen viikon poissa, ei se ole paljon verrattuna siihen kuinka paljon tosiaan istun siellä toimistossa.
Vierailija:
muistaa, että en ollut hoitamassa häntä. Tärkeämpää oli istua toimistossa tekemässä töitä. Jos olen viikon poissa, ei se ole paljon verrattuna siihen kuinka paljon tosiaan istun siellä toimistossa.
Näin se on niin kuin ap:n esimies sanoi. Työantajasi ei ole velvoitettu kustantamaan lapsesi sairauslomaa.
Myöskään kukaan ei tee töitäni kun olen poissa. Työt odottavat kun palaan töihin eli mitä työnantaja itseasiassa menettää? Minähän tässä häviäjä olen kun haluan ITSE hoitaa sairaan lapseni! Ap