Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ottaako kaikki ensiasunnon lainan toisen puolison nimiin? Maksatteko molemmat silti

Vierailija
18.09.2007 |

lyhennyksiä? Teettekö jotakin kuitteja niistä sen osapuolen hyväksi joka ei omista asuntoa virallisesti?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki, meillä molempien nimissä. Laina menee mieheltä ja vastike minulta. Tarvittaessa vaihdetaan maksajaa ja summia.

Vierailija
2/5 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai mitä oikein ajat takaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä minä tietenkään osallistu lainan lyhennykseen koska en juridisesti omista asuntoamme. Hulluahan sellainen olisi, varsinkin kun elämme avoliitossa.

Vierailija
4/5 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei kai kenenkään kannata suostua maksamaan lyhennyksiä sellaisesta asunnosta, jota ei itse omista?

Vierailija
5/5 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, että jotkut tekee niin että toiselle tulee 49% ja toiselle 51%. Tällä tavalla vähemmän omistava voi ostaa seuraavan kodin " ensiasunnon ostajana" ja saa veroedun, mutta kumpikin puoliso omistaa käytännössä samalla tavalla kodin.

Meillä on omistussuhteet 50-50 ja laina kummankin nimissä. Käytännössä mies maksaa kuitenkin lainan ja asumiskulut, sillä hänellä on selvästi parempi palkka kuin minulla (tienaa n 2-3 kertaa enemmän kuin minä).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä viisi