Mitä mieltä tästä elatusmaksusta?
Lapsi miehen luona joka toinen viikko ti-su, maksaa silti elatustukea äidille 200 ¿/kk ja miehen tulot ei mitkään huippuisot, brutto jotain 2900 kk.
Kommentit (22)
Se minkä takia ap selvästi *nyppii* on se, että hän on isän asialla. Ei lapsen. Onhan se 200 euroa toki pois isän tuloista, mutta jos tyyppi tienaa 2900 brutto, niin hälle itselleen jää varmasti 2000 euroa netto, jolla kyllä elättää ihan varmasti sekä isän itsensä että lapsen 12 päivänä kuussa (ja niissäkin lapsi varmaan syö päiväkodissa tai koulussa osana päivänä osan aterioista), varsinkin kun ei tarvitse maksaa hoitomaksuja, lääkärikuluja, kampaajakäyntejä ja kaikkia muuta.
Tuo 440 ei muuten ole mikään minun oma keksintöni vaan oikea realistinen summa, mitä keskimäärin eroperheessä menee rahaa lapseen. Ydinperheessä lapseen menee rahaa 500 euroa eli keskimäärin lapsen kulutus kyllä erossa pienenee.
Oletko ap koskaan oikeasti laskenut lapsesta tulevia kustannuksia? Siitä voin olla ihan varma, että mikäli isä maksaa lapsestaan 200 euroa, niin taatusti se ja lapsilisä menee ihan varmasti lapsen kuluihin lähikodissakin ja ihan varmasti äiti saa laittaa lisää omasta pussistaan jatkoksi. Miten paljon, niin se riippuu sitten esimerkiksi hoitomaksuista, harrastuksista, lapsen sairastelusta, kulutustottumuksista, puhelinlaskuista jne. ja toki ennenkaikkea siitä, että minkä verran äidillä on laittaa rahaa lapseen. Minä olen erittäin pitkään pitänyt kirjaa oman lapseni kuluista ja se on noin 560 euroa päiväkotiaikana ja siinä ei ole edes mitään asumiskuluja tms. mukana, vain ja ainonastaan lapsen kulut.
esim. kyseisessä tapauksessa se oli äiti, joka halusi eron. Eli ei siinä paljon auta neuvot, että kannattaisi miettiä etukäteen noita elariasioita tms.
Kyseinen isukki ei siis ole perhettä perustamassa kenenkään kanssa, onpahan vai niin kiltti ja nöyrä, että ei uskalla exälleen pistää vastaan, koska pelkää, että se vaikuttaisi tapaamisasioihin tms.
Noh, onneksi viimein löytyi myös niitä, jotka ymmärtää isänkin puolen tässä asiassa.
t. ap