Ei kai liikkeet voi tuntua rv 14??
Viikkoja siis vasta 13+0 ja muutamana päivänä alamahassa tuntunut sellaista hassua " lepatusta" ja " tönimistä" . Aivan kuin ensimmäiset liikkeet ensimmäisessä raskaudessa (tuntuivat joskus rv 18-19)... Mutta eihän siis liikkeet oikeesti voi tuntua vielä näillä viikoilla??? Raskaus ei voi olla pidemmällä, koska ultrassa on käyty jo kolmeen kertaan (huomenna np) ja nyytti on ollut joko hieman viikoja pienempi tai viikkojen kokoinen.
On vain niin hassu tunne =)
Nekku
Kommentit (5)
Mielestäni olen tuntenut liikkeitä sekä ekassa että tässä raskaudessa jo joskus rv 13 paikkeilla. Ei tietenkään vielä mitenkään säännöllisesti. Myös mies väittää tuntevansa kädellä vatsan päältä (rv 14) ja itse tunnen liikkeitä jo päivittäin. Kai se on jostain kohdun asennosta ja vatsanpeitteistä ja istukan sijainnista yms. kiinni, miten tuntuu. Onhan sillä sikiöllä toisaalta jo mittaa sen verran, että ei kai sen nyt ihan hirveä ihme ole, jos sellaisen 10 cm mittaisen otuksen kieppuminen jossain tuntuukin.
Mulla nyt toinen raskaus ja liikkeet tuntuneet jo viikolta 12 lähtien... Nyt kun puoliväliä mennään niin ovat jo tosi voimakkaita, ties mikä painija tuolta on tulossa!=) Esikoisen liikkeet tiedostin virallisesti viikolla 17, nyt tiesin mitä odottaa!
Minä tunsin kohdussa kaikenlaista supistelua ja rapistelua jo 6-viikosta lähtien. Tiesin heti, että olen raskaana. Tein raskaustestin vasta näiden huomioden jälkeen. Tämä on sentään 3. raskauteni, joten tiedän tarkalleen, miltä liikkeet tuntuvat.
Ilmoittauduin neuvolaan, jossa sanoivat heti että täytyy olla kuvittelua tai suoliston temppuilua. Menin itse ultraan heti nähdäkseni, olenko kenties pidemmällä jo raskaana. Edelliset kuukautiset kun kestivät vain 1,5 päivää.
Olin ihan oikealla kohdalla raskaana, mutta ultraaja ei osannut sanoa syytä liikkeiden tuntemukseeni.
Menin istukkabiobsiaan Naistenklinikalle rv 12, mutta sitä ei voitu tehdä, koska istukka oli suoraan vauvan alla. Siinä olikin vastaus tuntemuksiini. Kun istukka on alla, ei ole mitään vaimennuksia, ja tuntee kaiken! En ollut siis kuvitellut mitään.
Olin lapsivesipunktiossa rv 16.
Istukan sijainti on siis hyvä, ja minä saan estoitta iloita kaikkinaisesta vauvan voimistelusta!
-muhvi rv 24+6
itse tunsin liikkeet 13+1. luulin ensin olevani 2 viikkoa pidemmällä ja en pitänyt minäänihmeenä että liikkeet tuntuu, niinpä sitten selvisikin sikiön olevan 2 viikkoa pienempi seuraavassa ultrassa ja näin ollen ensimmäiset liikkeet tuntui jo 13+1 eikä 15+1. Minulla on taka istukka joka mahdollistaa sen että tuntee liikkeet paremmin kun kohdun etuseinämä on aivan paljas. Ainakin näin pääteltiin lääkärin kanssa sillä esikoiselta oli etu istukka ja seuraavalta etu takas. istukka ja liikkeet tuntui ensimmäiseltä vasta 17rv ja toiselta 15+0.
Minulla on esikoisesta tuntunut ensimmäiset liikkeet viikolla 16, kahdesta seuraavasta viikolla 14 ja tästä neljännestä viikolla 15 :) Vilkkaita masuasukkaita ovat kaikki ja nämä kolme masun ulkopuolelle päässeet ovat sitä edelleen :D
Viime kerralla ei liikkeiden aikaista tuntemista haitannut edes etuseinässä ollut istukka ;)
Porenn ja Pikkukulta rv 17+3