Mielipiteitä nimistä Samuel ja Saaga?
Kommentit (25)
Samuli ja Satu
tai
Samuli ja Taru
Saaga ja Samuel ovat turhan kankeita jokapäiväisessä käytössä, niistä väännetään nopeasti jotkut lempinimet. Sitten sun mielestä kauniit nimet on käytössä vain virallisissa asiapapereissa.
Samuel ihan jees (samuli vois olla vieläkin kivempi)
Saaga kuulostaa mummolle;)
(ethän pahastu, itehän kysyit)
Saagaksi kutsutaan yleisesti, niin vanhemmat ja sisarukset, muut sukulaiset kuin kaveritkin.
Muuten ihan kivat nimet! Samuel & Saga, Samuli & Satu
Jotta nimi Saaga sopii suomalaiselle ja suomenkieliselle oikein hyvin, paremmin kuin Saga. Joka on ruotsinkielinen nimi.
Naapurissakin asuu tosi vanha Saaga-mummo.
sitä on annettu nimeksi ennen vuotta 1960 27 naiselle.
Tänä vuonna 39:lle.
Saga-nimen oli sen sijaan saanut ennen vuotta 1960 liki 2000 naista.
Että kumpikohan niistä nyt on vanha ja kumpi on väännös.
Ei ne ole toisiaan poissulkevia ominaisuuksia.
On paljon samoja nimiä joista on ruotsin- ja suomenkielinen versio kuten Eva - Eeva, Pia - Piia.
vuosina 1899 - 1959 vain 27 kappaletta, niin ei se a) ole kovin vanha ja b) kovin yleinen tuona aikana.
Sinun isäsi on voinut yhden yksittäistapauksen tuntea tai sitten sen mammavainaan nimi on ollut Saga ja isäsi vain luulee, että se oli Saaga.
Minun mielessä Saga kirjoitetaan juuri näin, ei 3 aalla, mutta se on mielipiteeni, ei varmaan fakta, koska sen enempää taustoja en tunne.
Suomessa lausutaan niin kuin kirjoitetaan.
Itse haaveilen joskus saavani tytön, jolle olen suunnitellut toiseksi nimeksi Saga. Mutta Saagakin on oikein nätti. Nimi ei tunnu keksityltä, mutta kuitenkin Suomessa harvinaiselta.
Samuel on nimenä runollinen.
Eikä nuo sovi yhteen. Samuli ja Saaga tai Samuel ja Saga. Edes.
Ja sopiihan ne yhteen.
Kivemmat kuin iänikuiset Sami ja Sanna.
Saaga ok nimenomaan noin kirjoitettuna, ei Saga