Millä viikolla suunniteltu sektio tehdään?
Siinäpä se kysymys tulikin :-)
Kommentit (5)
Vastaan tähän saman kuin silloinkin: tutuilla sektio on tehty LA:na tai mahdollisimman lähellä sitä.
hyvin, yleensä viikolla 39 ja tosiaan mahdollisimman lähellä LA, mulla LA 28.9 ja sektio tehdään 27.9 eli päivää aiemmin, olis tehty 2 päivää aikaisemmin mutta ei ollut listassa tilaa joten päivää aiemmin sitten.
kaikki kolme on suunniteltuja sektioita. Eka tehtiin rv 39+1, toka rv 39+ ja viimesin rv 38+6.
Ainakin mulle on joka kerta määrätty ja etsitty sopiva päivä rv 39 tienoille. Niin ja kaikki pk-seudun synnärit oon käynnyt läpi :)
-MM-
Toka lapsi syntyi mulla sovitulla sektiolla, 40+1 (tai menkkojen mukaan 39+6). Kolmonen olis syntynyt sovitusti 39+4 mutta lähti syntymään spontaanisti 38+6 eli kiireellinen sektio sitten. Nyt odotan neljättä ja jälleen odotetaan sinne että tulee 39 viikkoa täyteen vaikka menkkojen mukaan silloin on jo 40 viikkoakin täynnä, huh..Eli pitää olla lääketieteellinen syy ja myös toisen lääkärin lausunto jos leikataan aiemmin, näin sanottiin mulle viikko sitten naikkarilla.
ja nyt olen jälleen menossa synnytystapa-arvioon. Kaksi sektiota takana, toinen kiireellinen edistymättömyyden takia (42+5) ja toinen sitten tämä suunniteltu, perätilassa oli silloin. Nyt en ole edes ajatellut koko asiaa, mutta eiköhän sitä leikkausta suositella kahden sektion jälkeen, luulisin.