Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** Kesäheinät ja vko 38 **

17.09.2007 |

[size=2][color=FF3030]Tässä pinossa vaihtavat kuulumisia vauva-arjen iloista ja suruista kesäheinät eli ne, joiden laskettu aika oli kesä-heinäkuun -07 vaihteessa (21.6.-10.7.)

[size=2][color=0000EE]25.4.

[color=CD2990]Oona1975, (30+3); tyttö 1225 g, 39 cm

[size=2][color=0000EE]23.5.

[color=CD2990]Äp81, poika 1925 g, 44 cm

[size=2][color=0000EE]24.5.

[color=CD2990]joors1, (35+3); poika 2390 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]11.6.

[color=CD2990]Cityäippä, (36+2); poika 3185 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]13.6.

[color=CD2990]Fiikus77, 13.6. ; poika 2840 g, 46 cm

[size=2][color=0000EE]19.6.

[color=CD2990]Senniina, (38+6); tyttö 3730 g, 50 cm

Sannnis, poika

Elisabet73, (37+6); tyttö 3422 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]20.6.

[color=CD2990]Hemppu79, (38+3); tyttö 3990 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]21.6.

[color=CD2990]Miiu77, (40+0); poika 3895 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]23.6.

[color=CD2990]Koala-72, (39+3); poika 3390 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]25.6.

[color=CD2990]-Veruska-, (39+3); tyttö 2826 g, 49 cm

kihara-74, 25.6. klo 15.10; tyttö 4400 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]26.6.

[color=CD2990]claudiina@, tyttö 3210 g, 50 cm

jiippi, (39+5); poika 3630 g, 50.5cm

[size=2][color=0000EE]27.6.

[color=CD2990]Misti, (38+5); tyttö 3430 g, 50 cm

s@nde, (39+6); poika 4485 g, 54 cm

[size=2][color=0000EE]28.6.

[color=CD2990]Kuutar78, (40+2); poika 3620 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]29.6.

[color=CD2990]pals, 29.6. (40+0); poika 3630 g, 51 cm

peetta, 29.6. (40+0); poika 3435 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]30.6.

[color=CD2990]anjuusa, (39+3); poika 3350 g, 50 cm

besero, (40+4); poika 3028 g, 48 cm

[size=2][color=0000EE]1.7.

[color=CD2990]ElluP, (39+3); poika 3525 g, 51 cm

AMS74, (40+3); tyttö 3580 g, 50 cm

@nikki, (40+6); poika 2625 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]2.7.

[color=CD2990]Amalia-Joel, (39+3); tyttö 3770 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]3.7.

[color=CD2990]peipposka80, poika 3255 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]4.7.

[color=CD2990]löllöriini, (40+1); tyttö 3775 g, 51.5 cm

[size=2][color=0000EE]6.7.

[color=CD2990]s@ri@, (40+0); tyttö 3590 g, 50 cm

[color=CD2990]nepu83, (40+4); tyttö 3610 g, 49 cm

[size=2][color=0000EE]7.7.

[color=CD2990]hippaliinu, (40+4); poika 3840 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]9.7.

[color=CD2990]joutur, (40+5); tyttö 3740 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE]10.7.

[color=CD2990]melba, (40+4); poika 3100 g, 50 cm

[size=2][color=0000EE]15.7.

[color=CD2990]Monument, (41+3); tyttö 3560 kg

[size=2][color=0000EE]20.7.

[color=CD2990]alli-75 (41+4); poika 4595 g, 55 cm

[size=2][color=0000EE]22.7.

[color=CD2990]Onassis (42+1); tyttö 4026 g, 51 cm

[size=2][color=0000EE] 7.8.

[color=CD2990]kissantassut (42+3) klo 13.28; poika 4404 g, 55 cm

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttua on taas riittanyt, kaikenlaisia tapauksia sita meidan vauvoista loytyykin! Ihmeellista miten ovat kaikki niin erilaisia nukkumisten ja syomisten yms suhteen.

S@ri@: Meidan neiti on myoskin surkean huono syomaan. Painoa ei ole tullut toivotulla tavalla ollenkaan, viime viikolla vain 60g. Mulla on siita tietty ihan hirvea huoli, mutta talla kertaa neuvolan tati sanoi, etta lopetetaan nuo viikkopunnitukset ja siirrytaan kuukausipunnituksiin, kun kerran tytto on iloinen ja tyytyvainen. Mina menen taysimetyksella, joten noita millimaaria on tosi vaikea arvioida, mutta sen tiedan, ettei Mimi sielta paljoa ehdi syomaan kun jo lopettaa. Eilen ja tanaan olen lypsanyt pulloon ja saanut selville, etta kerrallaan tytto syo noin 50-60ml ja on muka taynna. Sitten alkaa naureskelu ja maidon pois sylkeminen (vaikka sita valuisi suoraan suuhun!), ja joskus itkeskely kun vaan tungen tissia tai nyt pulloa suuhun.

Nailla maarilla ei siis paljoa maitoa kulu vuorokauden aikana. Sen olen aina tiennytkin, ja pelannyt etta kyseessa on mun maidon riittamattomyys. Nyt pulloon pumpatessani sita kuitenkin tuli 100-120ml kerralla, pumppasin siis molemmat tissit niin etta molemmista lahti tulemaan yksi heruminen.

Neuvolassa siis sanoivat, etta ei kannata huolestua JOS vauva on tyytyvainen ja virkea ja iloinen, niinkuin onkin. Mimin isa on pitka ja hoikka ja tosi huono syomaan, ehkapa tama vaan tulee isaansa.

Nyt ajattelin, etta alan pidentamaan syottoja, vietan tissi vauvan kasvojen lahettyvilla vaikka tunnin, josko tama sen tunnin aikana sitten vaikka vetaisi viela toiset 50ml niin olisin tyytyvainen.

Sitten D-vitamiineista: arvatkaa tuliko mulle uusi huolen aihe!!! Ei taalla Englannissa sellaisia tunneta tai maarata ollenkaan! Olen ymmartanyt, etta D-vitamiinia Suomessa annetaan vahaisen auringonvalon takia, mutta eihan taallakaan ole arskaa nakynyt koko kesana, ja talvi on jos ei nyt niin pimea kuin Suomessa, niin kuitenkin pimeaa kun toihin lahtee ja sielta tulee kotiin. Me ollaan huomenna tulossa Suomeen (sunnuntaina ristiaiset), saako niita ihan apteekista ilman resepteja? Pitaiskohan ostaa.

Eipa tassa muuta. Tassulle iso halaus, kylla teilla tuntuu nyt olevan kaikenlaista meneillaan. Oletko miettinyt, voisiko kyseessa olla rinta/pulloraivarikausi? 6-viikkoisella kuulemma tosi yleinen. Niin ja sen verran viela, etta en minakaan saa pulloon pumpattua kuin 20ml jos ei heruminen lahde kayntiin, ja se on pumpulla nakojaan mulle TOSI hankalaa. Vauva taas saa herumisen aikaan hyvin nopsaan imullansa. Ja vauva on kuulemma muutenkin tehokkaampi imija kuin pumppu,joten kylla vauvasi varmasti saa aidinmaitoa enemman kuin luuletkaan!

Jaahas nyt pakkailemaan, ihanaa tulla Suomeen! Hirvittaa nuo ristiaiset, poraan varmaan silmat paastani kun kyseessa on oma rakas vauva ja kaikki on niin herkkaa niin herkkaa :)

Monument & Mimi 9vko

Vierailija
22/42 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kirjottelen neuvola kuulumisia. Eli tänään oli 2kk:n neuvola ja paino oli 6860g ja pituus 63cm. Pipokin jo 42,5. Kakkajuttu ei neuvolatädin mukaan hälyttävä,seurattava kuitenkin. Todennäkösesti reagoi vaan maitomerkin muuttumisesta. Nyt meillä käytetään semperiä ja kakkaamistahti rauhottumaan päin. Nyt ei muuta tällä erää. Vieraita tulossa joten palailemisiin.:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allilla, hyvä kun kaikki ok, ja kakkakin tasoittuu. Monumentille vain pikaisesti, että kyllä saa d-vitskuja apteekista ilman reseptiä. Siinä olivat hyvät uutiset. Huonot tulevat siinä, että vauvat sietävät vitskuja kovin eri tavoin. Jos olen oikein laskeskellut frekvenssejä kesäheinien viesteistä, useimmille Deetipat-niminen valmiste sopii (meille ainakin). Toisille käy Jekovit, ja kovin moni (kukaan?) ei taida käyttää Devitolia. Vain kokeilemalla selviää, ikävä kyllä... mutta kokeilla kuitenkin kannattaa. Eivät vauvat näillä leveysasteilla saa valosta tarpeeksi d-vitamiinia (siis eivät Lontoossakaan), eihän heitä voi viedä suoraan auringonvaloon joka näin pohjoisessa on d-vitskun saamisen edellytys, ikävä kyllä.

Tsemppiä reissuun!

Vierailija
24/42 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekin välillä.

Meillä ollut pari yötä ja päivää taas mahavaivaista. En osaa paikallistaa suoraan mistä voisi johtua, luultavasti d-vitskuista tän päivänen, koska osui nuo mahakitinät noin 3 tuntia siitä kun annoin täyden satsin. Ja koska ne kesti vain sellaisen tunnin verran niin en usko, että oli ruokaan liittyvääkään.

Ensi viikolla on viimein onneksi neuvola, viimeksi ollut 6 viikkoa sitten. Kyllä on kiva saada viralliset luvut herran kasvusta, vaikka kotona ollaankin punnittu, että seitsemän kiloa lähenee kovaa vauhtia ja 68t vaatteet alkaa olemaan kohta sopivia ainakin torson kohdalta (joskin hihat ja puntit vielä vähän pitkiä niissä).

Monumentille oikein hyvää matkaa ja ristiäisiä. Kaikki menee varmasti hyvin. Toivottavasti ainakin paremmin kun meillä (jätkä huus kun syötävä koko seremonian ja mun oli pakko pitää puolet ajasta sylissä et sai pappi puhuttua tarvittavat). Ja varmaan kannattaa joo niitä vitskuja ostaa kun täällä olette, ne kun ei paljon maksa ja ei niistä haittaakaan kasvulle ole.

Mulla on samoja mietteitä ollut kuin tassuilla ja anjuusalla tosta seurustelusta. Mutta kuten tassuilla, meilläkään ei nukuta pitkiä unia (tänään 2 kertaa 40 minuuttia ja illalla puoli neljästä puoli kuuteen kun työntelin ensimmäisen tunnin). Todellakin pakko syödä jne ja jättää jätkä leikkimatolle siksi aikaa köllimään. Toisaalta hyvä että tottuu vähän yksinkin olemaan, niin ei ole niin äitiriippuvainen. Mutta tietysti tulee näitä masupäiviä jolloin ei jaksa yksin olla yhtään kun kipristää ja silloin äiti kanniskelee.

Jostain syystä meidän jätkä oli ihan uninen ja torkkui puoli kuudesta puoli kasiin sitterissä tänään. Vain vähän jaksoi keskustella. Sitten nukahti puoleksi tunniksi ja sen jälkeen kun käytiin kylvyssä niin nyt taas juttelee isälleen tuolla sängyssä. Ja mä kun toivoin että olisi käynyt yöunille, as if!

Jahas, melkein C.S.I.-aika. Se on sarja jota mä en jätä väliin, olen ihan koukussa. Oikein hyvää viikonjatkoa kaikille ja yhteisön puolella lisäkuulumisia sitten taas (kun en millään ehdi molempiin paikkoihin kirjoittamaan tuon herran kanssa).

-Ellu ja Julle 2,5kk-

Vierailija
25/42 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä tulee jatkuvasti, masentaa tälläinen synkkä päivä. Mies työkeikalla, esikoisella huono päivä ja pientäkin ottaa mahasta. Esikko käy nukkumaan yleensä 20 aikoihin, mutta yhäkin hereillä, saattaapi tulla vaikea yö. Vielä kun aasi p*rk*** (= luetaan varsa) potkaisi minulta polven turvoksiin, onhan ollut täydellinen päivä.

PAITSI minulla oli hieroja piiiitkästä aikaa. Teki kipeän hyvää.

Meillä on kanssa nimenantajaiset sunnuntaina, niihin pitäisi ehtiä leipomaan ja siivoamaan.

Kiirettä pitää.

Jiippi ja yhä nimetön

Vierailija
26/42 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tassulle vastausta: Meitin tyttö oli siis viimeksi neuvolassa 6600g ja 62,5 ja ikää oli 10 viikkoa. Nyt ens viikolla on se 3kk lääkärintarkastus, etä saas nähä, kuinka isoksi on plikka venähtänyt.

Meil on ollut karmee viikko. Vanha omakotitalo ja alkuviikosta huomattiin keittiössä vesivahinko. On tiskialtaan alta putki vuotanut ja ties kuinka kauan. On ilmoitettu vakuutusyhtiöön ja tehty ilmoitusta. On käynyt vakuutusyhtiön valtuuttama tarkastaja jne. Nyt toivotaan, ettei ole kosteutta kovasti rakenteissa, en oikein nyt just tähän elämäntilanteeseen toivoisi mitään mega-remonttia. Plaah, kaikki tökkii!

Iltahuutoja ollaan onneks saatu jo aika paljon vähemmäksi ja tähän meillä on auttanut maissivelli. Sanokoot neuvolassa mitä tahansa, niin nälkähän tuolla neitokaisella on ollut ja maito sulaa liian nopsasti vatsasta pois. Ei ole mitään masuvaivojakaan tullut ja parin päivän testailujen jälkeen olen antanut tytölle maissivelliä 3 kertaa päivässä, aamulla, iltapäivällä ja illalla. Se on kuitenkin ihan tuttelipohjaista soosia ja aika lurua tavaraa. Sitä maissijauhoa on joukossa vain 3%.

Kuten huomaatte, koitan täs kovasti puolustella ratkaisuani, antaa jo muutakin evästä, mutta itse koin, että pakko antaa sapuskaa, kun koko ajan vaaditaan useammin ja enemmän maitoa.

Nyt oli kyl aika omanapaiset toitotukset, sorry, mutta pakko purkaa...

Vierailija
27/42 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on anoppi auttelemassa, joten olen jo ehtinyt syödä aamiaista ja välipalaakin, täyttää, tyhjentää ja taas täyttää tiskarin sekä imuroida. Anoppi pyyhki vähän pölyjäkin kun Onni nukkui 30 min (jee) päikkärit. Äsken simahti nyt uudestaan ja kun anoppi vahtii, karkasin koneelle. Tänään Onskulla on ollut vähän käninäpäivä, masu tuntui vähän vaivaavan ja/tai sitten vierastaa uutta hoitajaa (???). Olen kyllä itsekin ottanut toki Onnia syliin vähän väliä ja ruokkinut, vaihtanut vaippoja yms. (Tänään aamulla tuli muuten Onnin ekat niskakakat, tai melkein ainakin, selkäkakat! :D)

Varmaan vähän kaikki miettivät tuota seurusteluasiaa, kun sitä niin kovasti joka puolella toitotetaan, niin kuin tietysti ihan hyvä onkin. Sitä vaan tosiaan syyllistyy ihan kaikesta, kuten [b]S@ri@llekin[/b] totesin. Esim. luin uusimmasta Vauva-lehdestä siitä vauvasta erossa olosta ja sen jälkeen itkin varmaan 2 tuntia. Meillä kun mies päästää minua aina iltaisin nukkumaan ja viikonloppuisin ottaa puoletkin yöstä, eli Onni on minusta tuntikausia silloin erossa. Jotenkin en usko, kun isästä on kysymys, että Onnilla nyt on elinikäiset traumat, mutta se artikkeli oli niin ehdottomaan sävyyn kirjoitettu " ensisijaisine hoitajineen" jne. että

minulle

jäi traumat. Ja anoppikin välillä päästää nukkumaan. Ei vaan oikein voi tuon Herra Pätkäunen kanssa mitään muutakaan.

Ja tosiaan samat sanat kuin [b]Ellulla[/b], ettei päivälläkään saa yhtään mitään tehtyä niiden 30 min torkkujen aikana, ellei saa jostain apuja tai sitten laita vauvaa välillä itsekseen. Ja toisilla on sitten esikoisia huolehdittavana, tai hoitavat vauvaa yksin tms., ei sitä vaan aina voi olla vauva " iholla" 24/7. Olen siihen Vaavi-sänkyyn kyllä tosi tyytyväinen, saan sillä Onskun mukaani huoneesta toiseen ja hän näkee sieltä ulos. Otan sitten viereeni jos on joku homma kesken (ai miten niin jos...) kun hän herää, ainakin Onni näkee minut ja kuulee ääneni, ja voin ehtiessäni työnnellä tuttia suuhun ja silitellä. Rintareppuakin tosiaan käyttelen silloin tällöin. Onhan se sylittely ihan parasta, mutta ei aina mahdollista.

Tänään aamulla sain (rasti seinään!) taas annettua rintaa jonkin aikaa! Nyt päivällä ei sitten enää oikein kelvannutkaan. Olen tosi tyytymätön tuohon sähköpumppuun, sillä ei irtoa rinnasta edes sitä vähää mitä käsin. Olen vissiin tainnut aika apinan raivolla käsin pumppailla... Varmaan vien tuon sähkiksen takaisin kun se etukäteen maksettu 10 pv on kulunut. Vitsi että olen pettynyt! Yritän vielä tarjoilla suoraan rintaa jos se vaikka vahingossa sattuisi kelpaamaan, ja pumppailen sen mitä jaksan ja ehdin (se 8 kertaa on ollut tosi haastavaa saada kasaan noiden lyhyiden unien takia) ja nyt sitten katsotaan, koska loppuu homma kokonaan.

Totta muuten [b]Monument[/b], vauva kyllä saa heruteltua paljon paremmin rinnasta kuin pumppu. Alkuaikoina minäkin tein sitä, että sai huutaa kunnes tissi kelpasi, mutta kun maito alkoi oikein silmissä vähetä, vaihtoehtoja ei oikein ollut. Imetin kyllä aina kun mahdollista, pari tuntiakin putkeen jos Onni vaan söi, ja silti maito kaikkosi. Esim. alkuaikoina rinnat pingottuivat maidosta jos oli pidempi imetystauko, mutta sitä ei ole nyt tapahtunut enää moneen viikkoon. Ja alkuun Onni söi tosi hyvin rintaa, hyljeksiminen alkoi ihan selvästi vasta kun maito loppui. Huomasin esim. siitä, että söi ensin rintaa tosi ahnaasti ja sitten alkoi itku, joka tyyntyi vasta pullolla, johon taas kävi ahnaasti kiinni jne.

[b]Jiipilläpäs[/b] on taas sattunut ja tapahtunut tallilla, se oli muuten hurja se sun korvajuttu, en ole ikinä moista kuullut! Todella huonoa

säkää

. Sinulta minun pitikin kysyä siitä vissystä, että tiedätkö onko väliä, mitä vissyä siihen sammakseen käytetään? Olemme nyt penslailleet puolukoinnin lisäksi vissyllä & vanutikuilla, ostin jotain KevytOloa ja vasta sitten tuli mieleen, olisiko pitänyt perinteistä suolavissyä ostaa. Mikä on vaikuttava ainesosa, vai onko väliä?

[b]Kiharalle[/b] peukut pystyyn, ettei olisi pahempi juttu se vesivahinko! Kaameita ovat, home on asia jota pelkään kuin ruttoa. Toivottavasti teillä ei ole ehtinyt aiheutua mitään vakavaa. Tuohon velliasiaan sanoisin, että huono omatunto pois. Kun vauva kuitenkin pääasiassa elää maidolla ja velli on vain pieni lisä, niin minusta sitä ei tarvitse hävetä. Nimimerkillä Kokemusta on ;) sanoisin, että niitä uniakin ihan tarvitaan, eikä vauvalle itselleenkään varmaan mitään hupia se huutaminen ole. Ja entisaikoina kun ihmisillä ei oikein ollut juuri mitään ruokaa, vauvoja eläteltiin ties millä mitä jostain saatiin revittyä, siihen verrattuna kaikki nämä nykyiset vauvanmurkinat kuitenkin ovat erinomaista ja tutkittua tavaraa.

Vierailija
28/42 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lohdutuksen sananen täältä - että elästä huoli :) Meillä on kans annettu velliä 10 viikkosesta alkaen pehmeellä laskulla eli nyt vajaat 2 viikkoa on neiti maissivelliä saanut. Meän neitillä alko oleen syömäkerrat, -tiheys ja -määrät melkosia, joista huomasi, että nälkähän neitillä on koko ajan. Päätin ittepäisesti alottaa vellin antamisen neuvolan kielloista huolimatta ;) (esikolle alotin jo 2 kk lähtien soseen antamisen). Alotin ihan 20 millistä ja lisänny määrää päivä päivältä.

Mun mielestä ei oo mitään järkeä turhaan huudattaa toista nälässä (tää on vain mun mielipide). Nooh, yöunet piteni ja neiti tyytyväinen, ko masu on täynnä pitempään - ei saa enää niitä hitonmoisia raivareita, ko nälkä iskee, tyyliin " mulle-ruokaa-ja-heti-parempi-ois-oikeastaan-olla-jo-mahassa-sitä" . Annan illalla klo puol 9 - puol 10 vellin yötä vasten ja neiti tirpasee jotain 120-150 milliä kerralla, herää puol 6 seuraavan kerran syömään. Mites teillä? Annatko minkä verran velliä kerralla?

Jahhans, kutsu käy...

AJ

Vierailija
29/42 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että olet saanut anoppisi kaveriksi :) Ja että olet saanut imetettyäkin :D Mutta mutta...siitä artikkelista, jonka luit Vauva-lehdestä ja sait ilmeisesti hieman pahan mielen...? Sanon sulle samoin mitä mun mieheni sanoi *hoki* monesti mulle ootusaikana: " Ei kannata lukea liikaa, koska se aiheuttaa turhaa ressiä toisin sanoen sitä ns. ottaa itteensä. Pitää osata suodattaa lukemansa ja ottaa maalaisjärki mukaan ja käyttää sitä" . Nooh, mun kohallani se ainakin piti paikkaansa, koska ressasin kaikenmaailman kauhuskenaariot kohalleni, mitä enemmän surffailin netissä ja luin/kuuntelin kauhukertomuksia esmes synnytyksestä. Aivan turhaan aiheutin itelleni ressiä! Ja kyllä lapselle tekee hyvää oppia olemaan muidenkin kanssa, ko vain äidin. Kuinka se voikaan vaikeuttaa myöhemmässä elämän vaiheessa, esmes silloin, kun lapsi menee hoitoon...? Ja monesti kuulee sanottavan, että kyllä lapsikin haluaa " lomaa" vanhemmistaan, vaikka nyt ehkä kuulostaakin julmalta. Eilen meän neiti kävi isänsä kanssa kahestaan Ikeassa, kun ite siivosin kotona (ressasin kyllä aivan hulluna sillä aikaa kotona, että miten he pärjäävät, kun oli heän eka kauppareissunsa) - tyttö oli saanut parit itkuhermostumiset siellä, mutta isänsä oli rauhottanut tytön ja hän nukkui tyytyväisenä, kun tulivat kotiin. Ja voi niitä suloisia hymyjä sekä hymyjen määrää, kun hän heräsi :) Teki varmaan reissu hyvää myös isä-tytär suhteellekkin :)

Kyllä sie selviät, te selviätte eikä teän Onnille kyllä tule mitään traumoja siitä, jos sie nukut ja hän on isänsä kanssa - isähän on puolet hänestä luonutkin :) Parempi levännyt ja tyytyväinen äiti, kuin väsynyt ja ressaantunut äiti, jonka vauva kyllä vaistoaa. Sie olet teän Onnille se maailman paras ja rakkain äiti, vaikka kuinka monessa voissa sut paistais ;) Ja tottakait sitä ihminen on hieman epävarma ensimmäisen lapsensa kanssa, mutta omiin vaistoihin luottaen pääsee pitkälle :)

Iso ja lämmin halaus sinulle Tassu *rutistaa*

AJ

Vierailija
30/42 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen viettänyt tältä palstalta hiljaiseloa, tuolla Aihe vapaalla olen kyllä riehunut. En ole kyllä teitä hyljännyt, mut suoraan sanottuna, kun olen nähnyt miten monella on ollut kovin hankalaa täällä, niin en ole kehdannut tulla omia kuulumisiani kertomaan. Sama olo siis on iskenyt tämän vauvan kanssa kuin esikoisen kanssa aikanaan. Kun muut kertoo kitinöistä ja yöheräämisistä, niin mä katselen seinille ja totean, että meillä vaihtelee... En vaan " kehtaa" kertoa totuutta. No nyt on ollut pari huonompaa yötä, jolloin poika on mennyt vasta kahdelta nukkumaan, niin kehtaan tännekin pääni taas pistää ;-)

Mä olen kestoilun suhteen hurahdellut ja tilasin nyt sitten pojalle just Ronjalta kolme vaippaa ja itselleni neljä sidettä. Suostuvat tekemään just sellaiset kuin mä haluan (kokonaan kosteussululla ja erikoisia pintamateriaaleja eli trikoota, polyesterimokkaa ja ihanalla siili-bambu-kuosilla). Iguja tilasin kanssa itselle lisää, kun löysin toisesta nettikaupasta ihania kuoseja ja Tirsokkaalle laitoin kans tilausen, että kokeilen sitten niitäkin. Sitten onkin mulla jo melkoinen arsenaali kun nuo kaikki tulee: öö 6 Igua, 2 Tirsokasta, 2 KVK:ta ja 6 Ronjaa eli mitä niistä tulee yhteensä 16, joten niillä pystyy jo varmaan osakestoilemaan tosi hyvin. Sen tässä viime viikolla huomasin, että kun sisäilman kosteus on 60, niin ei edes ihan vuorokaudessa kuivu. Talvella se ongelma poistuu kyllä kun keskuslämmitys on taas päällä.

Tänään ollaan ekaa kertaa iltaakin poikien kanssa kolmestaan, kun miehellä on työmeno. Ei kyllä yhtään hassumpaa. Oho, kun lipsahti.

Vierailija
31/42 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tännekin jorisemaan! Älä nyt Melba sen tautta hiljaiseloa pidä, että ei ole valittamista:-) Sangen vaihtelevaa on meilläkin, mutta tulee vaan enimmäkseen kirjoteltua niistä heikommista hetkistä. Pääasiassahan Meral on hyvin tyytyväinen typykkä. Äipän päässä viiraa vähän enemmän;-)

Ja viettää muuten pitkiäkin tovia yksikseen leikkimatolla..Kun tuntuu siinä viihtyvän, niin olen ajatellut, että mitäs minä siinä vieressä sitten koko ajan notkusin, kun on muutakin puuhaa. Tulipas taas lausehirviö..Meralkaan ei nuku päivisin kuin pikkupätkiä, niin en voi kuvitella päikkäreitten aikaan tekeväni mitään sen kummempia. Tai tietty voin, mutta ne hommat jää aina kesken. En ole osannut tuosta " yksinjättämisestä" kantaa huonoa omaatuntoa. Yritän sen seurustelukiintiönkin kuitenkin täyttää ja onhan ne hoitotilanteet ja imettämisetkin seurustelua ja lähelläoloa.

Mullahan on nuo appivanhemmat täällä, niin ei jää kyllä tyttö huoimota vaille..

Se on kyllä totta, että mitä enemmän lukee ja ettii tietoa, niin sitä enemmän ahistaa. Esimerkkinä mun mielestä esim. nuo rokotteet.

Välillä täytyy sanoa, että onneks ei tule mitään vauvalehtiä ja harvemmin niitä ostelenkaan. Täältä sivuilta tietty tulee joskus luettua niitä syyllistämispinoja..Ei tuo nukuttamispinokaan kaikilta osin mun mieltä ylentänyt nääs. Arvaatte varmaan, kuulunko minä niihin vanhempiin, jotka kantaa ja hyssyttelee lapsensa uneen..ja vielä ihan hyvillä mielin.

Vielä oli jotain kommentoitavaa, mutta nytpä en muista, kun en avannut vastausta uuteen ikkunaan. Päivänjatkoja kuitenkin kaikille ja jaksamisia!!

Vierailija
32/42 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monument, luulin jo että minun neitini on ainut huonosyömäinen ja hidaskasvuinen. Meillä myös yleensä ihan tyytyväinen ja hyväntuulinen tyttö, mutta nuo muutamat totaalimonttu-päivät saa miettimään kaiken mahdollisen. Ja kuten Tassut ja Senniina sanoivat ja A-J, liika " tieto" lehditä ynnä muualta, ahdistaa ja syyllistää välillä aikalailla.

Eli se maalaisjärki kehiin todellakin :D mutta sanoppa tuo sitten tilanteen ollessa päällä tässä hormonihuurussa :/

Melba, hyvät fiilikset vaan kehiin ja julki :D eiköhän tänne palstalle mahdu koko skaala lasten ja vauvojen kanssa olemisesta.

tämä on vaan niin hyvä konsti purkaa mietteitään ja yleensä ne harmitukset tulee sitten kerrottua, mulla ainakaan kun ei ole ketään vierellä, niin tämä palsta on oiva keino purkautua.

Eilen muuten oli hoitaja nyt toista kertaa ja lähdin sydän raastaen hetkeksi pois, tullessani kotiin neiti odotti hieman itkuisena koska ei ollut syönyt hoitajalta. Ahnaasti hän söi sitten 140 milliä minulta ja oli NIIN tyytyväisen oloinen että. Kyllä tuli hyvä mieli.

Siitä neuvolantädistä vielä senverran, että hän otti tämän mun yksinodottamisen aika tarkkaan seulaan ja päivittelee usein kuinka pärjään katraani kanssa. Hänen mielipiteensä on ollut, että mun on pakko olla edes hieman masentunut tämän työmääräni kanssa.

Aina en jaksa ottaa huumorilla tuota huolestunutta asennetta ja ajatella että hyväähän vain tarkoittaa.

Niin ja Tassuille vielä, otahhan kaikki irti anopin vierailusta ja lepää !

Jotain varmaan piti vielä sanoa, nyt pää tyhjeni...

jaksamista kaikille.

Vierailija
33/42 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyypi heti alkuun tunnustaa,et mulla vähän sama juttu kun Melballa. Kirjotuskerrat vaan harvenee,kun ei kehtaa alkaa hehkuttelee hyvin nukuttuja öitä ja sen sellasta.. En tietystikään vähättele muiden väsymystä ja " ongelmia" ,mutta en oikein osaa niitäkään sitten kommentoida ja siksi tulee pidettyä aika matalaa profiilia tälläkin palstalla.. Eihän siitä tarvitsis potea " syyllisyyttä" ,et saa nukkua yöt ja päivätkin menee mukavasti,mutta kuitenkin sitä vähän potee. Toivottavasti ymmärsitte,mitä tarkotin. Tsemppiä kaikille ja varmasti ajan myötä helpottaa!:) Palailemisiin..

Vierailija
34/42 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita ihmeessä kuulumisiasi, vaikka hyvin meneekin. =D kiva ylipäätään on lukea miten teillä muilla arjessa eletään...

Eipä mullakaan sitä valittamista pahemmin ole ja silti täällä kirjoittelen. Tosin olen myös huomannut varsinaisen keskustelun puuttuvan täältä (vrt. esi. aihe vapaaseen). Meillä ei nykyisin enää ole ihmeempiä teemoja, joihin voisi ottaa kantaa ja kertoa oman näkemyksensä - kuten odotusaikana oli ja siksi on vaikea mullakin keksiä kirjoittamista, mutta kummasti sitä jotain aina ajan kulukseen kuitenkin keksii...

Nytpä vaan sitten viikonloppuja toivottelen ja käyn vielä kurkkimassa muita otsikoita!

Nikki ja pojat

Vierailija
35/42 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alli ja Melba (ja muutkin), älkää vain kaikotko täältä siksi että menee hyvin! Minä ainakin luen erittäin mielelläni myös hyviä kuulumisia, en minä ole yhtään kateellinen tai loukkaannu sellaisesta, päinvastoin! Ihan terveellistä on välillä täällä murheen laaksossa saada muistutusta siitä, että vauvan kanssa on ihanaakin. Ja kuten Senniinakin totesi, sitä vaan helpommin avautuu niistä ikävistä asioista ja jättää " itsestään selvät" iloiset kuulumiset kertomatta. Minäkin olen ollut aika yksin vauvan kanssa tähän asti, mies on juu mutta hän tekee pitkää päivää, joten siksikin olen heilunut täällä päivittäin. Tiedän, että olen tuskineni ollut aika dominoiva täällä viime aikoina ja olen siitä pahoillani, tarkoitus ei ole ollut kuitenkaan karkoittaa ketään. Yritetään vaan virittää keskustelua muistakin aiheista :)!

Jep, tieto lisää tuskaa eli pitäisi jättää kaiken maailman vauvalehdet lukematta. Taidan pakata laatikkoon ja kärrätä kellariin ostelemani (aika pino niitä tässä vajaan vuoden aikana onkin kertynyt). Onneksi nyt on mies kotona, ja anoppi käynyt niinä parina päivänä jotka mies on ollut töissä. Ahdistus ei ole hellittänyt mutta en sentään ole enää yksin vauvan kanssa. Lääkäriltä sain jälkitarkastuksessa psykiatrisen sh:n yhteystiedot, häneen minun pitäisi nyt ottaa yhteyttä. Täytyyhän tämän joskus loppua.

Nikille vielä lohduttelen, että odotus oli kuitenkin vähän homogeenisempaa aikaa, nyt kaikilla on vähän eri-ikäiset, -näköiset, -kokoiset ja -tapaiset vauvat ja ehkä siksi jutut vähän eriytyneet. Mutta eiköhän niistä eroistakin jutunjuurta saada aikaiseksi! Yritetään ainakin :)!

Vierailija
36/42 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun unohdin vielä AJ:lle kiitokset sympatioista. Minä tosiaan stressaan varmaan hirveästi kaikkea ihan turhaa. Anoppikin tokaisi tänään (ihan ystävällisesti) että älä yritä olla niin täydellinen äiti. Minkäs teet, kun kaikki on uutta ja outoa ja koko ajan pelkään tekeväni jotain väärin... Mutta se on varmaan totta, että lapsi vaistoaa äidin mielialat, ja sen takia erityisesti haluaisin tehdä tälle päänupilleni jotakin. Pelkään, että tämä ahdistus alkaa jo heijastua vauvaankin.

Jotain hyvää sentään, nyt taas parina yönä tissi on kelvannut, ei pitkään mutta edes hetken. Kun ei pelkällä pumppailulla (ja varsinkaan sillä surkealla sähköllä, tosi hidas ja heikko imu) tuota vähäistäkään maidontuotantoa saanut enää ylläpidettyä. Pari päivää sain enää 5 ml yhteensä kummastakin rinnasta pumppaamalla ja tukka oli jo pystyssä. Tänään olen tunkenut tissiä taas suuhun joka välissä (ei kelpaa, mutta yritän) ja pumpannut selkä-hartialihakset muusina, ja äsken tuli " jo" 30 ml. Kai se tästä, tai kun edes tässä pysyisi, saisi vähäsen rintamaitoa vauvalle päivittäin!

Vierailija
37/42 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sateinen ilma ainakin täällä etelässä. Saapahan taas rästihommia sisällä tehdä hyvällä omalla tunnolla.. Eilinen loppupäivä menikin pihahommissa,mutta aika turhaa tuo haravoiminen on kun puissa paljon on vielä paljon lehtiä. Illalla pitäis mennä siskolikan järkkäämille kynttiläkutsuille. Eli kyseessä on nää Partyliten tuotteet. Oon ihan hurahtanu niihin, vaik kalliita ovatkin. Tykkään hirmuisesti poltella kynttilöitä ja nyt syksyn tullen niitä menee taas paljon.:) Vielä piti sanomani,et en mä kirjottelua lopeta täällä. Hyvä asiahan se on et menee hyvin ja toivottavasti muut saa voimia näistä hyvistäkin kuulumisista.:) Keskustelunaiheita on ainakin minun kovin vaikea keksiä,mutta heitänpä pienen gallupmuotoisen kyssärin teille: Hankitteko vauvalle vaatteet uusina vai käytettyinä? Itellä kaikki melkein käytettyjä. Säästin vanhempien muksujen pienet vaatteet aikoinani ja kirpparilta löytyy tosi hyväkuntoisia vaatteita,välillä ihan uusiakin, lapsille ja itelle ja tietty miehelle myös. Pitkä sentti tullu säästettyä.Tuntuu jotenkin turhalta ostaa uusina kun muksut kasvaa hirmuvauhtia. Jää nopeesti pieniks.. Tässäpä taas vähän juttua, iloista mieltä kaikille ja voimia! Palailemisiin..

Vierailija
38/42 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka hiljaista onkin. Tänään käytiin yhdellä kaverilla jolla on 2,5-vuotias tytär. Syötiin vähän ja jutskailtiin mutta ei oltu kuin 1,5 tuntia kun Onni vaikutti vähän väsyneeltä, ajateltiin että menee iltatankkailut ihan sekaisin ym. kun ei O malta vieraissa nukkua. En ole ihan ympärivuorokautista kirjaa pitänyt mutta just laskeskelin, että eilen 07-19 välisenä aikana eli 12 tunnin kuluessa Onni nukkui pätkissä yhteensä 3 tuntia eli valvoi siis 9! Ja tänään 9.30- melkein 20.30 välillä on nukkunut yhteensä 1,5 tuntia. Voiko tämä olla enää normaalia?

Kiva että Alli on ehtinyt pihahommiinkin välillä! Nyt taidettiin tänne etelään luvata vähän aurinkoisempaa lähipäivinä jollen väärin telkasta kuullut. Olisi ihan kiva päästä Onninkin kanssa ulos. Nukkuisi edes sen verran mitä vaunuilla mennään...

Allin gallupiin vastauksena, että aika paljon on ihan uutena ostettua, lähinnä pikkuvauvan vaatetta, hieman isomman vauvan vaatetta on saatu lahjaksi iso kassillinen ja sitten tietysti ä-pakkauksen vaatteet. Itse olen ostellut 56-62 bodyja, potkareita ym. sekä syyshaalarin, kun äp:n ulkoiluvermeet ovat vielä ihan liian isoja. Niin ja jotain sukkia ja tumppuja sekä pipon. Olen erittäin huono käymään kirppareilla, niillä saisi kyllä kovasti säästettyä.

Gallup 2 eli minkä ikäisenä teillä vauvat ovat alkaneet tuijotella esineitä so. koska kannattaisi hankkia jotain mobilea tai sellaista? Onni kyllä jo kiinnostuneena kyttää hoitopöydältä esim. roikkuvia pyykkejä joten kai joku viihdekeskus kohta jo menisi.

Vierailija
39/42 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteista sen verran, että mulla oli mukamas sitä paljon tallella, mutta ihmeen paljon on pitänyt ostaakin tavaraa. Poika kun syntyi talvella, niin kesä- ja talvivaatteessa menee koot kivasti ristiin. Mulla on myös paljon sellasta vaatetta, että ovat kiertäneet monta lasta. Muut tarvikkeet mulla oli ennestään, vaunut ja sellaset isommat.

Meral on nyt jonkin aikaa viihtynyt " viihdekeskuksessa" tosi hyvin. Olisinko pari kk iästä pitänyt häntä siinä. Alkuun tietty vaan katteli niitä roikkuvia leluja, mutta nyt 3kk iässä yrittää jo kovasti tavoitella niitä ja saakin välillä jostakin narusta tai ulokkeesta kiinni. Mukavasti saa välillä " vapaat kädet" , kun tyttö tykkää siinä loikoilla. Suosittelen.

Rokotuksista ei ole tullut toistaiseksi mitään oireita ja rotastahan vissiin tuleekin 3vrk jälkeen, jos on tullakseen. Ei haittais, jos kakkaamistahti vähän tiivistyisi tuosta 1xvko..

Vierailija
40/42 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarialle tsemppiä kaikessa, neuvolatätisi kommentit ja ihmettelyt eivät kuulostaneet kivalta ollenkaan. Voimia!

Gallupeihin: Me saatiin tosi iso säkki vaatteita käytettynä, ja niitä on ollut käytössä. Myös mun miehen äitiyspakkauslaatikko vuodelta 1986 on ollut kovassa käytössä, se on sisältänyt hänen ja hänen äidin ja enon vanhoja vauvanvaatteita. Ihania retro-frotee-potkiksia sun muuta ;) Nyt vaan kun Panu on kasvanut niin paljon, niin on pitänyt ostaa kaupasta äkkiä paljon vaatteita, kun ollenkaan ei oo enää 70 senttisiä ja yli.. 74cm bodyt on jo vähän kinttanoita kestovaippojen kanssa, muuten menee. 68cm housut menee vielä hyvinkin ja paidat.. Piti ostaa haalari kun se ÄP:n kevyttoppapuku on niin pieni ettei kestot ja vaatteet oikein mahtuneet enää alle, vaikka hihat onkin vielä pitkät siinäkin. Ostin KappAhlista 80cm haalarin, joka on tietysti jonkin verran reilu, mutta ei poika edes hukkunut siihen kun oli tänään rintarepussa kaupapreissulla. Viihtyi muuten mielettömän hyvin kun laitettiin naama menosuuntaan, muuten ei oikein mahdu siihen enää.. Huh huh.

Gallup2: Panu on vähän alle 2kk lähtien hakannut semmosia roikkuvia leluja ihan urakalla, ja nyt tuijottelee marakassia jos antaa käteen. Heilutteleekin vähän, lähinnä itseään päähän..

Eipäs täällä kummempia. Edelleenkään en voi d-vitskulla kiduttaa, mutta palaan asiaan taas ensi viikolla..

-Pals ja Panu 12vko

ps. Panukaan ei nuku päivällä, jotkut päivät menee että valvoo 7.30-20.30 ja nukkuu välissä 20 min yhteensä, senkin yleensä pätkissä. En vaan saa nukkumaan. Tänään meni 2x30min, se on todella hyvin.. Päivisin ei siis puuhata täälläkään ellei viihdy lattialla tai sitterissä, yleensä viihtyy hetkisen silloin tällöin!