Pas lokakuussa
Onkos ketään muita jotka ovat menossa pas:iin lokakuussa? vai mitenhän se nyt lasketaan. Että jos tuleva siirto olis mahdollisesti lokakuussa?
Me olemme miehen kanssa menossa siis seuraavasta kierrosta pakastetun alkion siirtoon, jos vain mahdollista. Takana meillä on
lapsettomuutta viitisen vuotta, josta noin 3,5 vuotta hoidoissa, tosin aika verkkaiseen tahtiin. Ensimmäinen ICSI tehtiin meille huhtikuussa 2005. Elokuussa 2005 tehtiin ensimmäinen PAS. Ja uusi ICSI tehtiin lokakuussa 2005. Toisen ICSI:n ensimmäinen PAS tehtiin tammikuussa 2007. Kaikista hoidoista tulos on ollut negatiivinen.
Nyt viime kierrossa bongailin ovista (ihan huvin vuoksi) ja nyt odottelen menkkoja alkavaksi, ovulaatiosta tänään 14 päivää, ja aamulla tehty apteekin raskaustesti näytti negatiivista. Nyt siis vain odottelen että täti tulisi, jotta päästäisiin uuteen hoitoon.
Terveisin, Nanni
Kommentit (80)
Helena onnea perjantaille!
Testipäivä on jo viikon kuluttua. Nopeasti on taittunut tämä ensimmäinen piinisviikko.
On tämä jännää miten tän palstan kautta näitä tunteita elää. Mulla ihan sydän pamppaili, ku aukaisin näitä sivuja... Jännitin niin Juulian testitulosta.... ONNEA haamuilijasta! Toivottavasti se tarraa sinne ja lujasti. Peukuttelen edelleen viivan vahvistumiseksi!!!!!!!!
Itse ajattelin testin ostaa tänää.... huomenna olisi pp 14... Saa nähä uskallanko vielä testata. Ehkä se rauhoittaisi tätä omaa mieltä, oli tulos sitten mikä tahansa. Pääsee sit uudelleen orientoitumaan seuraavaan vaiheeseen...
Oireilut/oireettomuus ei ole juurikaan muuttunut tässä lähipäivinä....
Eilen kävin urheilemassa... Harrastamani laji on aika fyysinen.... Maha oli sen jlk vähä kipeä, mutta on kyllä jo helpottanut. pitänee yritellä ottaa vähän rauhallisemmin....
Ompas hyvä mieli juulian puolesta! Onnea edelleen meille kaikille matkaan!
Juulialle onnittelut :) toivottavasti haamu vahvistuu vahvaakin vahvemmaksi plussaksi :)
Tein äsken testin ihan sen takia että voin lopettaa luget ja menkat pääsee alkamaan. Eli negahan se oli, niinkuin vahvasti arvelinkin.
Pessimistisistä fiiliksistä huolimatta tehdään 2.PAS heti seuraavaan kiertoon, eli eikun tädin tuloa odottelemaan :)
Kovasti onnea vielä piinaileville!
T.Menina
Se on kaverit PLUSSA !!!!!!!!!
Apua, en pysty keskittymään mihinkään.......... Pää on ihan sekaisin. Mahassa tosi menkka olo... nipistelee tuolta vasemmalta hurjasti.
Arvasin, että itkuhan se tulee, oli tulos mikä hyvänsä... pettymyksestä tai pelosta.... Yritän olla onnellinen tästä tuloksesta hetki kerrallaan. Meillähän on ennen tytön raskautta takana 2 keskenmenoa ja 1 kohdunulkoinen raskaus, ja nyt tietty pelottaa.....Jos tämä homma menee jatkossa pieleen jostain syystä, niin olen kyllä onnellinen plussasta silti. Kolmeen vuoteen ei yhtään plussa yritystäkään takana, ja nyt sitten.... Kroppa siis vielä toimii edes jotenkin.
Toivottavasti se pieni pysyy siellä vielä pitkään......
Tää oli nyt vähän tällaista omaa napaa.......
Meninalle halit ja pahoittelut negasta! Voimia lähettelen ja jaksamista vaan uuteen yritykseen.
Nyt iltapuuron keittoon.....
T. Nallukka, joka on ihan pihalla nyt kaikesta...... :o)
Nallukalta olikin tullut varsinainen ilouutinen! Loistavaa että plussaa paukkaa! Eli pp13 sitten testasit? Onnea!
Mikä siinä onkin, että vaikka tietää ettei oireita voi vielä olla, ihan tavallinen perusolo vetää jotenkin pessimistiksi. Ihan kuin kropassa ei voisi mitenkään tapahtua niin suurta asiaa kun alkion kiinnittyminen ilman että sen tietää ja tuntee ja vaistoaa. Niin on jo kerran käynyt ja silti olen nyt epäuskoinen, että voiko siellä olla elämää kun ei ole mitään merkkejä siitä. Vielä melkein viikko testipäivään. Testaan pp 13, koska käsittääkseni tulos näkyy silloin. Onko siitä monenlaisia ohjeita jos esim. Nallukka olit ajatellut odottaa testausta kunnes on pp 14?
Itse olen yleensä saanut ohjeeksi testata 14 päivää siirrosta. Viimeksi hoitaja sanoi, että 2,5 viikon päästä siirrosta voi testata. Sitten taas viime ivf:ssä lääkäri sanoi pp..10 kohdalla, että etköhän voi jo testata.... Itse kohdunulkoisessa aikoinaan plussasin juuri pp.10 haamun jo. Nyt tässä siirrossa minulla oli ovulaatio reilu 2 vkoa sitten sunnuntaina, ja siihen nähden ajattelin myös, että eiköhän se jo näy jos on näkyäkseen....
Pää on edelleen sumussa... Edelleenkin on hyvin epäuskoinen olo... Voisiko näin onnellisesti käydä jo toisen kerran elämässämme. Alavatsa on kuin tulessa tuolta häpyluiden seudulta. Pelottaa ihan hulluna mennä vessaankin..... On tää hullua... Aina on pieni pelko persuksissa oli missä vaiheessa hoitoa tahansa.... Aina saa pelätä jotain. Ei tämä plussaaminenkaan ole meidän tapauksessa mitenkään henkisesti helpottavaa taustamme kun tietää...
No hetki kerrallaan eteenpäin, tulee mitä on tullakseen....
Shade pitelen ihan hirrrrveästi peukkuja plussaamiselle!!!!!!! Koita jaksella vielä odottaa testipäivää!
Peukutuksia tietty kaikille meille edelleen eri hoidon vaiheisiin!!!!!
Pas ja testipäivä, milloin voi näyttää jo plussaa??
Joops elikkäs mulle tehtiin PAS pari viikkoa sitten ja eilen illalla tein raskaus testin joka näytti negaa=( mut vuotoa ei vain näy. Soittelin polille tänään ja käskivät syödä vielä zumeja ja lugeja ja perjantaina testata uudelleen! Onko mitenkään mahdollista et testi ei ois vielä näyttäny plussaa tässä vaiheessa? Menkka oireet tosin melkoiset=(
Jos jollakinkokemusta niin vastauksia ottaisin mieluusti vastaan!
KOpsasin eilisen kysymykseni tännekin josko täällä ois tietoa paremmin kun näkyy täällä olevan sellaisiakin joille tehty pas useammin kuin kerran. elikkäs tein testin pp13 ja nyt on pp15 eikä vuotoa kuulu ei näy!
wilma
Tässä nyt sitten odotellaan, koska se vuoto alkaa, vielä ois mahkut ehtiä siirtoon vaikka Tehy jyräiskin...
Onnittelut plussanneille, onnekkaita olette!!! :D
Ja sitten oli pakko kommentoida Wilmalle, vaikka en varsinaisesti tähän pinoon " kuulukaan" ... Mun on aina käsketty testata tasan 2 vkoa siirrosta ja jos näyttää negaa niin hormonit on lopetettu. Tuota ihmettelen, että käskivät vielä jatkaa - mulla siis se 2 vkoa on ollut se etappi, jonka jälkeen on lopetettu napit ja nappulat jos ei plussaa ole tullut. Ja sitten vielä vuodon alkamisesta: ne hormonithan sitä vuotoa pitävät poissa! Noiden lääkkeiden lopettamisen jälkeen vuodon pitäisi alkaa parin päivän päästä (paitsi mulla jolla on vuoto alkanut Lugejen lopettamisesta vasta viikonkin kuluttua). Toki vuoto voi alkaa Lugejen " läpikin" , mutta mun käsittääkseni ne pääsääntöisesti pitävät vuodot kuitenkin poissa. Ei ole siis ollenkaan erikoista, ettei vuoto ole alkanut jos hormonihoito on edelleen käynnissä...
Ja lopuksi haluan toivottaa vielä kaikille seuraavaan PASsiin siirtyville onnea matkaan, sitä me tarvitaan!!!!!
ja vielä viime viestit täältä; ensinnä ISOT onnittelut Nallukalle; pikkunykerölle kaikkea hyvää ja voimia nipistäytyä kiinni sinne turvalliseen viihtyisään yksiöönsä :)
Naksulle ja Meninalle hurjat tsempitykset jatkoon ja seuraavaan yritykseen!
Kävin tänään ostamassa uuden testin ja huomisaamuna sitten taas tihrustetaan, toivottavasti asia nyt selviää...
Kauniita unia ja piinakestävyyttä kaikille muillekin lokakuun leideille
J66
(Olin niin hämmennyksissäni että luikahti ensimmäinen viesti pelkällä otsikolla, sori!)
Eli tämän aamun testi oli näemmä jo ihan selvä plussa. Olin psyykannut itseni niin vahvasti olettamaan sitä negaa että tämä on todella positiivinen yllätys!
Nyt on pakko rientää töihin tästä ihmettelemästä, ihanaa päivää ja viikonlopun alkua kaikille sekä plussauutisia myös muille!!
Olin ilmoittautunut lokakuisiin, mutta kierto venähtikin pitkäksi, joten siirtoon päästiinkin vasta tänään. Piti tulla kuitenkin lurkkimaan tänne vielä plussauutisia ja olihan niitä täällä: Oikein suuret onnittelut Nallukalle ja Juulialle plussista!!! Toivotaan hartaasti, että pikkuiset pysyvät mukana loppuun asti! Aina se on yhtä ihanaa kun tulee plussauutisia! :)
Ja pahoittelut neganneille ja onnea sitten seuraavaan yritykseen!
Terveisin: vakoilija-Hessunen sekä iloiset veijarit Onni ja Manni pp0
Heippa kaikille tähän pinoon!
Oli pakko kurkkailla täällä työn lomassa, että joskos Shade olisit jo testaillut? Mitäs kuuluu? peukut on pystyssä edelleen!
Mikä Wilmalla on tilanne, oletko jo saanut varmuutta tilanteeseesi?
Hessuselle tsempitykset piinistelyyn!
Juulia66, mitäs kuuluu? Milloin pääset ultraan? Mikä on mieli?
Täällä eletään ahdistuksen ja onnen välimaastossa. Ultraan päästään varmistamaan tilanne viikon päästä keskiviikkona. Pitää vaan jaksaa odotella, vaikka välillä onkin vaikeaa. Jotenkin olen jaksanut olla tosi positiivinen ja levollinen, että tuolla masussa todella on joku pieni pallero, joka siellä kasvaa iloisesti, mutta eilen taas oli aika lailla oireeton päivä ja ahdistus iskee heti, että onkohan kaikki kunnossa siellä. Yölläkin heräsin monta kertaa, ja sydän hakkaa kahtasataa.... Liittykö lie nuihin ahdistuksen tuntemuksiin vai johonkin muuhun. Näin hirveitä painajaisuniakin.... no ensi keskiviikkona onneksi tilanteesta saadaan lisätietoa. Eiköhän viikko mene nopeaa....
Että tällaisia mielialan vaihteluja täällä....
Terkkuja vielä kaikille ja onnea matkaan edelleen kaikille meille!
Meikäläisellä paukahti negaa lauantai-aamuna kun testasin. Surkeeta on. Seuraavaksi varmaan alkuvuodesta leikataan kohdusta myooma.
En tiiä kuinka kauan seuraavaan hoidon aloitukseen pääsee. Kun on tää hoitaja hommakin. Onnea kaikille plussanneille.
Ikävä kyllä negaksi varmistui.
Toivottelen onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä, tiedän ettei se plussakaan vielä ihan huoletonta auvoa ole. On se alkuaika tosiaan jännittävää ja stressaavaa. Turvallista odotusta toivottelen.
Ensi kuuhun otetaan uusi yritys. On silti tosi paha mieli.
eli myötätuntoiset ajatukset ja tsempitykset jatkoon Helenalle ja Shadelle! Kurjaa kuulla että teille napsahti negat näistä yrityksistä.
Mulla on edelleen itselläni hyvin epäuskoinen olo ja miehen kanssa huomataan puhuvamme jatkuvasti " JOS meille nyt on tulossa toinen..." Osin voi johtua siitä, että " varmistuskäyntini" kai ajoittuisi irtisanoutumisten alle. Joka tapauksessa ei ole sovittu mitään ultraa eikä muuta jatkosta, soittelevat sitten kun aikoja on taas jaossa.
Ymmärrän kyllä hyvin Nallukan tuskailut - erityisesti yöllä näitä tulee ajateltua oikein hiki päässä; kaikki tuleva tuntuu aika hurjalta ja pelot sen kun kasvaa...
Lugeista yritin saada vähän pienennettyä annostusta, 800mg vuorokaudessa tuntuu jotenkin ihan kamalan isolta (ja sotkuiselta) määrältä. Mutta siihen ei tullut lupaa joten samalla määrällä jatketaan toistaiseksi.
Mitään isompia kuvotuksia tai heikotuksia ei ole tuntunut. Mutta mulla oli ensimmäinen onnistunut raskaus myös sellaista aikaa, että ihan viimeisiin viikkoihin saakka olo tuntui tosi reippaalta ja voimakkaalta - hauskaa tietty olisi jos toinen pysyisi ja sujuisi samaan malliin.
Pahoitteluni Helenalle ja Shade:lle negoista. Voimahali ja jaksamista. yrittäkää epätoivonkin hetkellä yrittää jaksaa uskoa tulevaan. Tsempitykset!
Juulia, minä olen käyttänyt lugeja 400 mg/vrk, ja saan ne nyt lopetella, huoh! Meillehän tehtiin pas luonnolliseen kiertoon, mikä oli ihme sinänsä tämän minun ainaisen ovuloimattomuuteni vuoksi. Clomit vain yhtä äkkiä toimikin niin hyvin... Sekin lugejen lopettaminen vähän jänskättää. Tuollakin määrällä saa sotkea menemään, eli sulla varmaan aikamoista! Koita jaksaa lääräillä! Aikansa kutakin! Jospa se on avuksi sille pienelle siellä!
Niinhän tässä taas käy, että kesken menee tämäkin alkanut raskaus.... Tänään ilman mitään ennakkovaroituksia, alkoi aamulla vuoto, joka runsastuu pikku hiljaa. Kävin ultrassa, ja kesken todella menee.... Tai siis tää on ollut kai vain kiinnittymisyritys taas. meillähän on takana tämä mukaan luettuna 3 varhaista keskenmenoa....
Kyllä tää elämä voi hetkessä muuttua ihan päälaelleen...
No tämä ilta surraan, ja yleensä huomenna olen nostanut nokan kohti uusia yrityksiä. Pakko vaan uskoa tulevaan. Tämän vuodon jlk sitten seuraavaan lähdetään yrittään, eli joulukuun PAS sitten meillä seuraavana.
Tsemppiä meille kaikille ja jaksamista. Minäkin yritän olla vahva....
kuinka surullista! Tippa silmässä luin viestisi.
Toivotan levollista viikonloppua ja kovasti menestystä uuteen yritykseen!
Mullakin on tullut pientä vuotoa, katsotaan nyt miten tässä käy. Mitään en tiedä tarkistuskäynneistä vieläkään, voi olla että aikanaan siellä ei ketään sitten näy jos tämä tiputtelu runsastuu.
Onpas tämä nyt harmaa torstai, monestakin syystä, ja pieni pinomme surullisissa tunnelmissa...
Kaikille vielä kuitenkin peukutuksia seuraaviin yrityksiin - testaajiako ei meissä nyt enää olekaan jäljellä?
Mieli on ollut ajoittain vähän surkea, mutta onneksi viikonloppuna oli muuta kivaa tekemistä, joka sai hetkeksi unohtamaan koko asian.
Eiköhän tämä taas tästä. pakko uskoa tulevaan, ja seuraaviin yrityksiin. Seuraavasta kierrosta sitten joulukuussa päästään jatkamaan. Päätin kyllä etten tee raskaustestiä enää koskaan.... Toivottavasti pääsisin veritestiin, joka heti kertois osviittaa tilanteesta.
Mites juulia sinulla tilanne? Toivon sydämestäni, ettei vuoto olisi runsastunut, ja kaikki olisi teillä hyvin!
Hyvää viikkoa kaikille!
Terkuin nallukka, jolla PAS joulukuussa, ja joka kovasti uskoo onnistumisiin tulevaisuudessa :o)
Tsemppiä meille kaikille!
Mulle tehtiin Pas 19.10. Elikä nyt on pp 12. Tuntemukset on välillä vähän nippailee mahaa ja rinnat tuntuu jotenkin turpeemmilta. Muita tuntemuksia ei ole. Perjantaina on sitten testi päivä. Jänskättää.