Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pas lokakuussa

17.09.2007 |

Onkos ketään muita jotka ovat menossa pas:iin lokakuussa? vai mitenhän se nyt lasketaan. Että jos tuleva siirto olis mahdollisesti lokakuussa?

Me olemme miehen kanssa menossa siis seuraavasta kierrosta pakastetun alkion siirtoon, jos vain mahdollista. Takana meillä on

lapsettomuutta viitisen vuotta, josta noin 3,5 vuotta hoidoissa, tosin aika verkkaiseen tahtiin. Ensimmäinen ICSI tehtiin meille huhtikuussa 2005. Elokuussa 2005 tehtiin ensimmäinen PAS. Ja uusi ICSI tehtiin lokakuussa 2005. Toisen ICSI:n ensimmäinen PAS tehtiin tammikuussa 2007. Kaikista hoidoista tulos on ollut negatiivinen.

Nyt viime kierrossa bongailin ovista (ihan huvin vuoksi) ja nyt odottelen menkkoja alkavaksi, ovulaatiosta tänään 14 päivää, ja aamulla tehty apteekin raskaustesti näytti negatiivista. Nyt siis vain odottelen että täti tulisi, jotta päästäisiin uuteen hoitoon.

Terveisin, Nanni

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt ottaa aivoon taas kunnolla ainakin hetken. Eli odotellaan taas seuraavaan kiertoon ja yritetään uudelleen. Mietin nyt vain, että pitäisikö sittenkin kokeilla lääkkeelliseen kiertoon eikö silloin voida vaikuttaa siihen, että siirto/sulatuksen aloittaminen ei sattuisi viikonlopulle? Vai voiko. Tää on taas niin stressaavaa odotella, toivoa ja pettyä ja taas kerätä itsensä ja sama alusta uudelleen. Plääh ja pöh, ei kun ajatukset taas arkeen ja parin viikon päästä uudelleen.

että tällälailla...!

Vierailija
2/80 |
04.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on kyl niin tylsää ku hoito siirtyy... Lyhythän se on tietty tuo kuukausi, mutta odottavan aika on aina pitkä. Meillä kans ensin kokeiltiin luonnolliseen kiertoon, mut vuoto alkoi kp. 16.... Seuraavaks kokeiltiin lääkkeelliseen kiertoon, ja limis ei kasvanut ja siis keskeytettiin ja nyt on menos kp3. ja aloitin tänää Clomit.

Pidelkää peukkuja, et nyt edes jotain täs kropassa tapahtuis, jotta vihdoin päästäis siirtoon.......!

Stressavaa on tää odottelu ja päivien laskeminen todella.... No nyt taas päästiin matkaan, joten usko on kova....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaisit varmasti kertoa paljonko noi lääkkeellisen kierron lääkkeet maksaa? Mulla ei periaatteessa muuta syytä miksi tehdä lääkkeeellinen pas kun toi huono onni sen kanssa, että sulatus/siirto sattuu viikonlopulle luonnolliseen kiertoon yritettäessä, eikä malttaisi kovin montaa kuukautta " kyttäillä" ja laskeskella päiviä.

Peukutuksia sun kropalle, että hoksaa reagoida lääkkeisiin ja valmistautua ottamaan " vauvan" kyytiin.

Ihanaa viikonloppua kaikille...minä lähden tänään pitkästä pitkästä aikaa viettämään iltaan hyvässä naisporukassa ja aion onohtaa kaikki päivien laskeskelut sun muut kokonaan!

Vierailija
4/80 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siirrettiin yksi huurunenä keskiviikkona matkaan. Piti kolme sulattaa ennenkuin yksi selvisi siitä. Viime kerralla ei tarvinnut sulattaa kuin yksi. Meillä kaikki on pakastettu yksitellen. Kaksialkioinen, joka oli ehtinyt tuplaantua siirrettiin siis. Onko muilla tuo ennen passia tehtävä " pesu" inhottava? Minusta se jopa hiukan sattuu ja nyt vielä enemmän kuin viime kerralla. Ja tietysti jos asiaa jännittää se varmasti sattuukin enemmän. Onneksi passi on muuten nopea ja helppo toimenpide.

Nyt siis jännäillään ja odotellaan. Veritesti olisi kaksi viikkoa siirrosta eli 17.10. Varmaan testailen kotona jo edellisenä viikonloppuna niin tietää mitä on odotettavissa.

Blue ja pp2

Vierailija
5/80 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakilu:

Minä ehdin hakea nuo estradiolit vaan apteekista, ennen kuin hoito keskeytettiin. Mulla oli käytössä Merimono 2 mg. Ostin 3x28 tabletin pakkauksen, ja siinä on hinta siinä paketin kyljessä olevassa tarrassa, et 13,55 ¿. Et oisko siitä vielä sit vähennetty kela korvaus osuus, ku mun mielestä se maksoi korkeintaan jotain 10 ¿. Sit lisäksi tulee luget käyttöön, mut nekään ei ole kovin kalliita.

Nyt nuo Clomit oli n. 60 ¿, mut onneksi apteekissa pakkauksia oli jaettu, niin sain ostaa 10 pilleria, joista maksoin n. 33 ¿. Lisäksi joudun kai piikittelen jotain fsh hormonia, joka onkin kai sit tyyriimpi.

Vierailija
6/80 |
05.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sepäs lähti nopeaa....

Blue:

Tsemppiä piinailuun! Odottaminen ja oireiden kuuntelu on aina raskasta, mutta voimia lähettelen! Peukut on täällä pystyssä.

Tuo " pesu" on tosiaan vähän epämukava, mutta onneksi se ei kestä ku niin lyhyen aikaa. Mulla siirrot on aina ollut tosi helppoja ja nopeita. Joillakin kai siinäkin voi olla ongelmaa.

Mulla on menossa clomi päivä numero 2, eli kp. 4.

Hyvää viikonloppua ja kirjoittelemisiin!

T. Nallu

Vierailija
7/80 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ikävä kuulla että pas ei onnistu tässä kuussa. Se on todella iso pettymys.

Nallukka pahoittelut sinullekin, että hoito keskeytyi. Se on tosi hermoja raastavaa.

Blue79 on päässyt jo asiaan eli kovasti onnea matkaan sinulle. Eli tämä on nyt toinen pas-yritys teillä ilmeisesti? Minulle ei muistu mieleen mitään pesujuttua, vai olisiko punktiossa tehty jotain sen suuntaista epämukavaa. Niistä on sen verran kauan, etten muista, mutta uskon että on inhottavaa.

Sattuukohan kenellekään muulle siirto lokakuun 20.päivän jälkeen/tienoille? Odottelen että kierto alkaisi tänään tai viimeistään ylihuomenna.

Monentena kierron päivänä teille on yleensä tehty siirto? Riippuu tietysti kierron pituudesta, mutta jos senkin mainitset =). En tajunnut kysyä muutakuin ultra-ajan ja se tehdään kp 10-12.

Vierailija
8/80 |
06.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että teki hyvää olla viettämässä iltaa hyvässä " nauruseurassa" , ajatuksetkin muuttui heti aurinkoisemmiksi.

Shade: Mun mielestä siihen siirtopäivään vaikuttaa myös kuinka" vanhoina" alkiot on pakastettu...meillä esim. 3 päivänä, joten siirto olisi ollut neljäntenä päivänä ovulaatiosta. Joo, sitä on aina ihan hatarapää kun on käymässä klinikalla eikä muista kysellä kaikkia asioita vasta kotona muistaa, että ai niin sekin piti vielä varmistaa/kysyä.

Nallukka: Kiitos paljon tiedoista... ei noi hinnat nyt ihan pahalta

kuulostaneet, joten edelleen pohdinnan alla lääkkeellinen vai luonnollinen kierto ensikerralla.

Blue: Tosi paljon tsemppiä sun piinailuun, toivotaan, että päivät kuluu nopeasti niin meidän muidenkin hoitoaikataulut etenee nopsasti.

Mutta hei, kertokaa mikä toi " pesujuttu" oikein on....mulle ei ole passia tehty ennen, joten kuvittelin, että siirto tapahtuu samanlailla kuin tuoresiirrossa enkä muista siitä mitään pesujuttua.

Aurinkoisia syyspäiviä kaikille... pitää painua pehkuihin nukkumaan viime yön univelat pois!

Vierailija
9/80 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä menossa piinapäivä 4 eikä mitään tuntemuksia ole. Toivottavasti jotain edest tulisi. Minulla siis toinen pas, edellinen tehtiin syyskuussa. Jokaisella kierrolla voi kokeilla jos edellinen epäonnistuu. Minä halusin lääketieteellisen passin (zumenon), koska sitten ei tarvitse pelätä tapahtuuko ovulaatio vai ei ja koska se tapahtuu. Lääkkeestä ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia. Minulla oli kontrolliultra 10 päivän kuluttua kuukautisten alkamisesta ja siirto siinä 14 pvä siirrosta viime kerralla se oli 13 pvä siirrosta eli kunhan limakalvo on riittävän paksu eli yli 7mm. Minulla ollut molemmilla kerroilla jotain 9:n luokkaa, en muista niin tarkkaan.

Passissa ensimmäisenä lääkäri ns. pesee (tai käyttää sitä termiä itse) ulkoapäin ja sisältäpäin ja sitten kuivaa. En tiedä millä sen tekee kun ei näe käytettäviä välineitä. Se kestää vain hetken ja viime kerralla meni ok, mutta nyt tuntui vähän inhottavalta. Ilmeisesti virtsarakko oli liian tyhjä kun pitäisi olla puolitäynnä. Sitten itse siirto on kivuton ja hetkessä ohi. Koko operaatioon menee aikaa 5 min. Ja sitten vaan takaisin töihin ja normaalia elämään jatkamaan. Veritesti on 2 viikon kuluttua.

Blue ja pp4

Vierailija
10/80 |
07.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä mennään clomipäivä numero neljässä ja kp on siis 6. Nyt on alkanut kuumia aaltoja esiintyä clomien seurauksena, muuten menee ihan kivasti.

Shade: Minulla siirtopäivä tulee tuonne 16.-18.10, jos sinne asti päästään. Niillä tienoin onkin minun syntymäpäivät..... :o) Toivottavasti saisin lahjaksi tämän siirron ja sen myötä onnistumisia.... No toivossa on hyvä elää!!!!

Työt on pitänyt minut kyllä niin kiireisenä, että ei ole paljon ehtinyt pohtia näitä hoitojuttuja. Toivottavasti kroppa ei kuitenkaan olisi liikaa stressaantuneessa tilassa. Onneksi on ollut levollinen viikonloppu!

Tsemppiä meille kaikille, kuka missäkin hoidon vaiheessa kulkee!!

T. Nallu

Vierailija
11/80 |
08.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sovin nyt sitten, että kokeillaan sitä lääkkeellistä kiertoa. Voiko se siis olla niin vaikka kierrossa ei normaalisti olisi mitään ongelmia niin nämä lääkkeet ei välttämättä tehoakaan eikä esim. limakalvo kasvakaan kuten pitäisi.

Blue: kyllä se siitä, mulla ainakin raskausoireet alkoi aina vasta ihan siinä piinapäivien loppupuolella. Mä muistan miten kurjaa toi on kun " tutkii" kokoajan itseään ja " kuuntelee" oireitaan tai onko niitä. Koita vaan rämpiä päivien läpi ja suunnata ajatukisa muualle. Peukutuksia!!!

Nallukka: Uskotaan, että kaikki menee hyvin ja saat synttärilahjasi mukaasi kannettavaksi.Tsemppiä!

Mulla ei ole nyt muuta kuin odotella vaan pari viikkoa, että uusi kierto alkaa ja sitten taas hermoillaan!

Vierailija
12/80 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Tänään siis kp 10 ja kävin ultrassa. Iloksemme huomasimme, että Clomifen oli tehnyt tehtävänsä :o) Limis oli 6 mm, ja oikealla löytyi 1 johtofollikkeli, joka oli nyt 16 mm. Ovulaatio siis on lähellä!

Pistoshormonia ei nyt tarvinutkaan aloittaa, vaan aloitan tänää jo ovistestit, ja sit mietitään siirtoa, ku testi näyttää ovista.

En ole ikinä nuita ovistestejä joutunut tekeen, vaikka hoitoja on takana jo monen vuoden takaa... mites se nyt menee ku en hoksannu kysyä lääkäriltä, että jos ovis on viikonloppuna, niin onko siitä haittaa siirtoa ajatellen?

Huh, ompas nyt hyvä mieli taas. On tää ihmeellistä, ku viime kuussa ei kropassa tapahtunut yhtään mitään, ja tuhruvuotoa oli 12 kp:stä lähtien, ja nyt yhtä äkkiä sit kaikki taas onki niin ku pitää.... Mielenkiintoista. Tää on yhtä tunteiden vuoristorataa ja milloin minkäkin hetken odottelua...

Mitäs muille teille kuuluu?

Iloisin mielein Nallura

Vierailija
13/80 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva nallukka, että kaikki on sujunut just niin kuin pitääkin.

Mä en osaa sanoa vaukuttaako vai ei. Tuolla yksityisellä puolella missä me ollaan ei viikonloppuisin aloiteta sulatteluja eikä tehdä siirtoja. Siksi meillä meni metsään viime kierto. Mutta niissä on kait eri käytäntöjä ja sekin tosiaan vaikuttaa monennenko päivän alkiot on kyseessä.

Minä väin odottelen seuraavan kierron alkamista ja tänään ajattelin hakea lääkkeet apteekista. Tääkin on kuin jotain piinailua, kun odottelee, että jotain alkais taas tapahtumaan.

Moikka ja pirtsakkaa melkein " pakkaspäivää" !

Vierailija
14/80 |
11.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä minäkään osaa vastata kysymykseesi kun en muista edes omia siirtopäiviäni. Hyvältä kuitenkin kuulostaa tuo sun kierto tällä erää. Onnea nyt kovasti, että ensi viikolla pääsisit siirtoon. Mä odottelen sitten sitä seuraavaa viikkoa josko sitten olisi mun vuoro.

Zumenoneja olen napsinut ja ensi tiistaina on sitten ultra ja siellä selviää siirtopäivä. Ikävää päänsärkyä on ollut taas sivuoireena.

Odotukset vaihtelee tyypilliseen tapaan toiveikkuudesta vähän vähemmän toiveikkaaseen oloon. Neljän viikon päästä tulos pitäisi sitten olla tiedossa. Tuntuupa pitkältä ajalta.

Vierailija
15/80 |
12.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille jo näin alkuun tsempityksiä, aika jännittäviä aikoja menossa ja etenkin tulossa!!

Minä olin tänään ultrattavana kp12, Zumenonien napsiminen oli tehnyt tehtävänsä ja kaikki näytti pakkasnykerö(i)lle melkein valmiilta. Siirtopäiväksi tuli ensi keskiviikko. Hui ja hii, kun tuntuu jo likeiseltä! Tietysti pitää varautua siihen, että meidän viimeiset solut eivät sulatuksesta selviä ja vaikka mihin muuhunkin... mutta onpa silti tapahtumaa lähitulevaisuudessa ja odottelu sekä jahkailu asian kanssa nyt takanapäin.

Aika monella onkin nyt lääkkeellinen kierto siirtoa edeltämässä. Toivottavasti on onni myötä!

Vierailija
16/80 |
14.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin mukaan ei haittaa jos ovis tulee viikonloppuna, koska alkiot on pakastettu n.3,5 vrk:n ikäisinä LH huipusta.

Olen vain tulossa hulluksi nuiden ovistestien kanssa, ku ei niistä ei saa mitään selkoa.... To näytti aika tummaa viivaa, pe ei näkyny juuri minkäänlaista viivaa... Tänää sit taas jo hieman tummempi viiva????? Onko teillä kokemuksia kellään? Pakko soittaa ma taas lääkärille, jos pääsis ultraan, ettei ny menis ohi kuitenkaan tuo siirtopv.

Juulia; me varmaan mennään aika samoissa aikatauluissa. Kivaa! Toivottavasti ny kaikki menis hyvin, ku aikaisemmat hoidot on jouduttu jättää kesken mun osalta. Ei pitäis turhaan stressata, mut helpommin sanottu ku tehty...

Onkos muita, jotka pääsee siirtoon mahdollisesti ensi viikolla?

Vierailija
17/80 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsin aamulla ultraan. Ovistestin plussasta oon vähän epävarma, mutta eilen tuli kyllä sellaiset kivut muutaman tunnin ajaksi tuonne oikealle, että ovisajankohdasta ei oikein voinut erehtyä....

Odottelen nyt hoitajan soittoa siirtoajasta. Mut lääkäri sanoi, et huomenna tai keskiviikkona siirretään. Ihana päästä eteenpäin vähän näis hoidossa. nyt vain toivotaan sit, et alkiot selviytyy sulatuksesta!!!

Ja töiden pariin taaaaaas......

Vierailija
18/80 |
15.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantain ultrassa todettiin että kaikki on ihan ok, limiskin jo 7.7mm! Sain itse valita haluanko siirron ma, ti vai ke. Valitsin sitten tiistain koska se on mun synttäripäivä ja ajattelin että jospa se ois hyvä enne...

Huomenna siis siirtoon - sikäli mikäli alkio/t selviytyy sulatuksesta - ja sehän jänskättää ;) Tämä kun on eka pas niin ei ole vielä kokemuksia että miten meidän huurunenät suhtautuu sulatteluun.

Eilen aloitin Luget, ja ne on just yhtä inhottavia kuin ennenkin :(

Näin jo unta että tein positiivisen raskaustestin - toivottavasti oli enneuni!

Suht toiveikkaissa fiiliksissä terveisiä lähettelee

Menina

Vierailija
19/80 |
16.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään ultrassa kun oon syönyt zumenoneja ekan IVF:n ekaa passia varten, limis oli hyvä 7,8 mm ja sitten tänään aloitin luget ja perjantaina olis sitten siirto. Pakkasessa on 2 alkiota, toivottavasti eivät kuole sulatuksessa.

Vierailija
20/80 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi alkio siirrettiin eilen, siirto meni ok. Eka sulatukseen otettu alkio selvityi (se oli oljessa yksinään) eli pakkaseen jäi vielä muhkea satsi huuruneniä odottelemaan :)

Nyt sitten jännätään seuraavat kaks viikkoa... tää onkin se kaikista kamalin vaihe näissä hoidoissa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi