Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pas lokakuussa

17.09.2007 |

Onkos ketään muita jotka ovat menossa pas:iin lokakuussa? vai mitenhän se nyt lasketaan. Että jos tuleva siirto olis mahdollisesti lokakuussa?

Me olemme miehen kanssa menossa siis seuraavasta kierrosta pakastetun alkion siirtoon, jos vain mahdollista. Takana meillä on

lapsettomuutta viitisen vuotta, josta noin 3,5 vuotta hoidoissa, tosin aika verkkaiseen tahtiin. Ensimmäinen ICSI tehtiin meille huhtikuussa 2005. Elokuussa 2005 tehtiin ensimmäinen PAS. Ja uusi ICSI tehtiin lokakuussa 2005. Toisen ICSI:n ensimmäinen PAS tehtiin tammikuussa 2007. Kaikista hoidoista tulos on ollut negatiivinen.

Nyt viime kierrossa bongailin ovista (ihan huvin vuoksi) ja nyt odottelen menkkoja alkavaksi, ovulaatiosta tänään 14 päivää, ja aamulla tehty apteekin raskaustesti näytti negatiivista. Nyt siis vain odottelen että täti tulisi, jotta päästäisiin uuteen hoitoon.

Terveisin, Nanni

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli (kahdesta) yksi sulatuksesta selviytynyt pikku yrittäjä on nyt mukana matkassa. Kaikki meni hyvin ja nopeasti.

Nyt tuntuu ihan tavalliselta, mulla se jännitys taitaa tulla sitten vähän ennen testin tekoa. Olen niin piiskannut itseni siihen hokemaan että muistan muistuttaa itseäni niistä pienistä todennäköisyyksistäni jatkuvasti... :)

Pitelen peukkuja edelleen kaikille porukan jäsenille!!

Vierailija
22/80 |
17.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meninalle ja Juulialle tsempityksiä piinailuun! Toivottavasti meille tulee onnistumisia!!!!

Itselläni on siirto huomenna.... Mulla ma ultrassa huomattiin nestettä=verta vatsaontelossa pieni määrä, ja se ilmeisesti nyt tekee tosi voimakkaitakin kipuja ja paineen tunnetta tuonne alavatsalle. Ei oikein pysty ponnistamaan ja istuutuminen pitää suorittaa hyvin varovasti, ku niin sattuu välillä. Tää on melkein samanmoinen tuntemus ku kohdunulkoisessa taannoin, sellainen puristava inhottava kipu oikealla. Sitähän se ei voi onneks olla, ku oviskin on tapahtunu vasta sunnuntaina, ja kivut alkoi jo silloin oikeastaan.

Toivottavasti siellä nyt ois kuiten kaikki kunnossa, et päästään siirtämään.

Sulatuksessa kai menny kaikki hyvin tai ei ainakaan soittoa tänää tullu, eli ainakin onneksi joku huurunenä on selviytynyt siis sulatuksesta!!!

Oletteko te aloittaneet luget jo ennen siirtoa? Minä kyselin sitä eilen lääkäriltä, mut hän sanoi, että huomennakin kerkeää aloittaa? mites teillä muilla on se menny. Luulin et ne aloitetaan etukäteen....

Tsemmpiä myös Helenalle siirtopäivän odotteluun, kohta mekin toivottavasti piinaillaan kaverina muille!

Kirjoittelemisiin!

T. Nallu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselit lugeista: mulle tehtiin siirto tiistaina, ja luget olin aloittanut sunnuntaina. Potilasohjeessa lukee että " pakastettujen alkioiden siirto tapahtuu alkion iän mukaan 3.-6. Lugesteron-päivänä." Näin siis Helsingin Väestöliitolla.

Sulla onkin/olikin sitten siirto tänään, toivottavasti meni hyvin! Saitko tarkempia ohjeita lugeista?

Vierailija
24/80 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nega tuli, testasin pp 14. Nyt lopetin sitten Zumenonit ja Lugesteronit ja katsotaan taas kerran uutta yritystä muutaman kuukauden kuluttua.

Lugesteroneista kun oli puhetta niin aloitin niiden käytön kaksi päivää ennen siirtoa.

Tsemppiä ja onnea muille!

Vierailija
25/80 |
18.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin siirto on onnellisesti takana. Tuota alavatsaa ultrattiin, mut onneksi siellä ei kivuista huolimatta mitään poikkeavaa näkyny. Siirto ei taaskaan tuntunut oikeastaan yhtään, hyvin meni siis! Mulla on siirrot onneksi ollut aina helppoja.

Yksi Top luokan alkio sulatettiin ja se selvisi yhtä hyvänä, ja siirrettiin. Limakalvo oli 9 mm.

Kiitos Menina ja Blue luge infosta! Kysyin taas sitä lääkäriltä, ja aloitan ne huomenna, siis siirron jälkeisenä aamuna. Että näin erilai nämä voi sitten mennä.... Mullahan oli käytössä ainoastaan clomifen, eli sillai kuitenkin lähes omaan, luonnolliseen kiertoon siirrettiin. En tiedä onko sillä jotain merkitystä???? No kaipa ne tietää siellä.... Aina vaan mietityttää kun muissa paikoissa on erilaisia ohjeita...

Blue pahoitteluni negasta! On tää välillä niin tylsää, ku nuita onnistumisia ei tule.... Yritetään yhdessä jaksaa uskoa huomiseen, ja sen myötä onnistumisiin!!!! Lohtuhali!

Minä sitten vissiin rupean piinailemaan.... Normaalia elämää; työtä, vapaa-aikaa ja liikuntaharrastuksia siis normaalisti. Toivottavasti menkat pysyvät loitolla.....

Vierailija
26/80 |
19.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sitten tehtiin pakastealkion siirto. 2 oli pakkasessa, molemmat sulatettiin ja toinen selvisi hengissä. Elikä 1 siirrettiin. Ei ollut mikään hyvä alkio mutta lääkäri sanoi että huonommillakin on raskauduttu.

Nyt sitten aletaan piinailut. Hyvää viikonloppua kaikille.

Vierailija
27/80 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä voidaan hyvin. Piinapäivä on nyt numero neljä. Normaalia elämää täällä yritellään elää. Mitään tuntemuksia ei oikeastaan ole missään. Välillä nipistelee masua, mutta sekin on ohimenevää.

Lugesteronien kanssa olen päässyt värkkäileen, mutta onneksi se menee jo vanhasta muistista....

Kirjoitelkaahan kuulumisia!

Vierailija
28/80 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän siirtopäivä on vasta ylihuomenna. Saa nähdä miten hermo kestää. Olen yrittänyt olla ajattelematta vielä kauheasti selviääkö alkiot sulatuksesta ja miten tässä ylipäätään käy, mutta aika paljon asia mielessä pyörii. Torstaina alkaa sitten pyörimään toden teolla =).

Blue, olipa tosi ikävä uutinen tuo nega.

Millaisia oireita olette saaneet zumenoneista ja lugeista? En musitanutkaan, että rintoja voi korventaa näin ikävästi. Zumejen aiheuttama päänsärky vaivasi onneksi vaan ekat zume-päivät ja nyt on särky pysynyt loitolla.

Oikein paljon onnea itse kullekin, moni on jo päässyt siirtoon, mä taidan tulla viimeisenä.

Vierailija
29/80 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä ohjelmassa; kolme valvottua yötä takana, ja vatsan nipistelyt tuntuukin jo pään surinaan verrattuna pieniltä :)

Bluelle virtuaalihalit negan johdosta ja oikein roppakaupalla peukutusta valmiiksi seuraavaan yritykseen! Siinä välissä kroppa saa hetken levätä.

Miten teillä muilla, onko kellään Lugeista tullut ummetusta? Ihan älyttömältä tuntuu, enkä keksi mitään muuta syytä - mulla äärimmäisen harvinainen vaiva, mutta tosi kivulias ja inha. (Etenkin kun räkänokastaan ärtynyt pikkuinen huutaa vessan oven takana pöyristyneenä siitä miten pitkään kehtaan viipyä asialla...)

Mikä on Nallukan alamasun vointi nyt? Se aina pukkaa huolestuttamaan, kun ei saa selkoa, mikä kivut aiheuttaa. Mutta siirto ja piinailu ilmeisesti menneet mallikkaasti.

Ai että ärsytti, kun kävin apteekissa vähän isommilla lääkeostoksilla ja sain VÄÄRÄN vahvuiset Luget. Viime tipassa vielä, eli illalla piti jo käyttää sitä uutta pakettia kun iltapäivällä sen ostin. Ei siis mahdollisuuksia palauttaa avattua pakettia, tietenkään. Kun aloin napsutella kapseleita ulos paketista, huomasin että ovatkin puolta pienempiä kuin mulle määrätyt. Eipä muuta sitten kuin puolet lisää kapseleita annostelukertaa kohti. Eli tarkkaan testipäivän perusteella laskemani pakkauskoko riittääkin vain puolet lasketusta: uusi reissu apteekkiin ja uusi kallis pikkupaketti hankintaan :( Mitenkähän ei täti tullut katsoneeksi grammalukua ollenkaan?

Mutta ei täällä muuten mitään hätää - jaha, paitsi tuolla nuhaneidillä, eli menoksi ja muille tsemppiä & kaikkea hyvää!!

Vierailija
30/80 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menossa pp8, eikä tuntemuksista voi sanoa yhtään mitään.

Siis onhan näitä " raskausoireita" kuten rintojen arkuus, vatsan juilinta ja palelu - mutta ne johtuu tod.näk. lugeista ja flunssasta.

Yritän pitää toiveet kurissa ja olla realisti, niin sit ei n. viikon päästä tarvii niin kauhian korkeelta pudotakaan. Tiistaina menen veritestiin, mutta vaiheilen vähän että pitäiskö tehdä kotitesti jo sitä ennen. Negauutista kun ei oo kiva kuulla joltain tuntemattomalta tyypiltä puhelimessa...

Vierailija
31/80 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas kiva kuulla teidän kuulumisia!

Shade Tsemppiä siirtoon! ja peukutuksia alkion sulatukseen! Lugeista minullekin tulee rintojen arkuutta, muuta en ole huomannut. Ärsyttävää kun se hämää tätä kroppaa raskausoireisin oirein.... No ei auta ku jaksaa vielä ens viikkoon.

Juulia, minulla ei ole tullut ummetus oireita Lugeista. Mahaa kyl juilii ajoittain. Välillä tosi kovastikin, mutta välillä ei tunnu sitten kerrassaan mitään. Ne epämääräiset kivut on onneksi lähtenyt pois, ja nestekin oli silloin ultrassa hävinny sieltä vatsaontelosta. Lääkäri vain mietti sitäkin, että onko tuo ovulaatio niin outo tapahtuma minun kropassa, että se sen vuoksi tuo masu oireili melkein viikon. Tiedäpäs häntä...

Nyt pukkaa taas flunssaa, ja sen vuoksi on tosi voimakkaita päänsärkyjä ollut pari päivää.

Menina, minulla nyt pp 6, ja ei oikein tuntemuksia. Välillä rinnat arat, varmaan lugeista ja masua juilii. Välillä pukkaa hikeä ja välillä palelee vietävästi, flunssakin kyllä on... Jaksellaan siis ensi viikkoon. Ajattelin tehdä testin vasta loppuviikosta, ellei ne menkat sit ehdi ensin.... Toivottavsti ei.....

Hyvää loppuviikkoa ja tsempityksiä kaikille!

-Nallukka pp.6-

Vierailija
32/80 |
26.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin kertomaan, että eilen siirrettiin yksi alkio, joka selvisi oikein hyväkuntoisena sulatuksesta. Monen monta päivää on vielä edessä ennenkuin saa testata...

Vierailija
33/80 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Tässä ketjussa on nyt ilmeisesti vain odottelun vaihe?

Mitäs kuuluu? Miten piinispäivät sujuvat?

Menina jokos testailit? Sulla oli kai huomenna veritesti???

Helena, sinullakin oli siirto aika yhtä aikaa kuin minulla? Mitäs kuuluu?

Shade, onnittelut onnistuneesta siirrosta! Tsemppiä myös piinistelyyn!

Täällä oireet ja oireettomuus vaihtelevat. Välillä turvottaa ja nipristelee masua, ja välillä ei sitten niin mitään. Minulla siirto tehtiin siis 18.10 eli nyt on pp. 11 menossa... Siirto tehtiin ns. luonnollisen kiertoon, ja siihen nähden ovulaatio tapahtui jo reilu kaksi viikkoa sitten sunnuntaina. En ole uskaltanut ajatellakaan testaamista.... Jotenkin pelottaa, ettei tarvis taaaaaas pettyä. Pitää elää nyt toivossa niin kauan kuin toisin todistetaan. Niin kauan kuin menkat pysyy poissa, niin on kai toivoa! Ajattelin testailla viimeistään torstaina. Saas nähä miten tässä pysyy housuissa....

Hyvää alkanutta viikkoa kaikille! Ja onnea meille kaikille matkaan!

Vierailija
34/80 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nallukka tiedusteli että miten piinispäivät sujuvat - täällä ne sujuvat aika huonosti. Tänään ois virallinen testipäivä, mutta en menny veritestiin. Meen to tai pe jos ei menkat ala sitä ennen. On nimittäin semmonen olo että ne alkaa tänään, tai viim. huomenna, ja tuntuu ihan turhalta maksaa muutamaa kymppiä veritestistä. Viimeeksin vuoto alkoi veritestipäivänä iltapäivällä, jotain 15 min negauutisen jälkeen...

Mua ahdistaa tää lapsettomuus tällä hetkellä tosi kovasti. Pelottaa todella (eikä ehkä enää ihan aiheettomastikaan) että me ei saada ikinä omaa vauvaa.

Mutta niin kuin Nallukka sanoi: toivoa on niin kauan " kunnes toisin todistetaan" - siihen kai täytyy yrittää uskoa! Ihan itseänikin ihmetyttää että miten musta on tullutkin näin pessimisti...

Parempaa piinistelyä muille lokakuun passilaisille :)

Vierailija
35/80 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hiukan teidän pinoa seuraillut kun itselläni on myös ollut PAS ajankohtainen. Ja mönkäänhän se meni, tänään testasin negan, joten Luget ja Zumenonit lopetettiin siihen. Nyt on taas miljoona kysymystä jatkoa ajatellen, joten ajattelin kysyä teiltä " kanssaihmisiltä" ! :)

Niin, Meninalle vielä tsempitystä, totta se on että toivoa on vielä! Mutta tiedän niiiin hyvin tuon pessimistitunteen - ikinä aiemmin en ole itseäni pystynyt pessimistiksi ajattelemaan, nyt se on väistämätöntä! Me ollaan siis menty PASsin suhteen ihan samoissa ja sun tilannetta erityisesti olen miettinyt ja seuraillut...

Niin, sitten niitä kysymyksiä: Onko teillä aloitettu seuraava PAS jo heti seuraavaan kiertoon? Kun olen ymmärtänyt, että yleensä pidetään välikierto hormooneista, mutta nyt meille tarjottiin mahdollisuutta päästä heti uuteen yritykseen... Tuota mietin lähinnä sen vuoksi, että Tehyläiset saattavat sotkea nyt pakkaa! Jos työtaistelu alkaa, menee seuraava hoitokierto sitten hukkaan ja zumenonit pitää lopettaa kesken. Meidän klinikka menisi nimittäin tuossa tilanteessa kiinni. Jos taas jättäisi Z:t väliin kokonaan, niin olisihan se " lapsellisen optimistinen" mahdollisuus, että luomuplussa voisi paukahtaa kehiin (yeah right!)... Eli siis aloitanko Zumenonit ja otan sen tietoisen riskin, että koko seuraava kierto menee metsään vai luomuillaanko vaan ja toivotaan parasta? Miten te toimisitte? Kun ei millään jaksaisi enää heittää yhtäkään kiertoa haaskuun mutta kun se luomuilu ei meillä sitä tulosta järjellisesti ajateltuna tuota (vaikka selittämättömiä ollaankin)... Olisin erittäin kiitollinen, jos jaksaisitte vastata mun pähkäilyihin ja parempaa onnea teille, jotka vielä piinailette!!!

Vierailija
36/80 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en ole oikeastaan kauhean jännittynytkään, koska tuntuu että nega sieltä tulee joka tapauksessa. Oireita ei ole oikeastaan mitään, vaikka kuinka yrittäisi tulkita. Noh, odotetaan nyt kuitenkin huomisaamuun ennen kuin julistetaan yritykset meidän perheessä päättyneiksi.

Meninalle paljon lämpimiä ajatuksia. Tiedän kyllä omasta kokemuksesta, että muiden olalle taputtelut ei välttämättä ahdistuksessa auta. Mutta toivon oikein kovasti teille kaikkea hyvää (ja myös ylläriplussaa, tietenkin)!

Kaikille pino-piinistelijöille voimia näihin roikkumispäiviin ja ONNEA ihanan lopputuloksen saavuttamiseksi. Palailen huomisaamupäivällä - -

J66

Vierailija
37/80 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

laitan vielä tsempitykset, kun oli viestisi tullut tässä samalla kun omaani kirjoitin.

Valitettavasti en osaa noihin kysymyksiisi vastata, meillä on ollut aina pitempi tauko yritysten välillä erilaisista syistä. Toivottavasti saat täältä hyviä näkemyksiä kuitenkin ja onnea matkaan myös teille!!!

Vierailija
38/80 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juulialle Peukutuksia huomiseen testiin! Itsellä on vähän kans pessimistinen asenne täällä. Mahaa turvottelee kyllä siihen tahtiin että... No toisaalta kun aloin odottaan meidän typyä, niin mulla oli menkkatuntemukset kerrottuna kolmena. Kolme yötä vain odottelin niiden alkua, et päästäis IVF hoidossa eteenpäin. Sit tein testin ku menkat ei alkanut ja VL niin ehdotti, ja tyttäremme oli yllättäen saanut alkunsa jarrupiikin aikana.... Että ihmeitäkin sattuu. Toivottavasti Meninakin sais tästä vielä hitusen uskoa! Pidän peukkuja sinunkin testaukseen!

Naksu, en oikein kans osaa vastata kysymykseesi. Itselläni on nyt kahdessa pas yrityksessä tätä ennen jäänyt hoito kesken milloin mistäkin syystä, ja seuraavaan kiertoon on aina menty. Toisaalta tuo odottelukin on tylsää... Pas:in lääkkeet ei onneksi ole hirmu kalliit, ettei sen vuoksi sit harmita ihan hulluna, jos hoito keskeytyy. Suoraa mielipidettä on kyl vaikea antaa, ku hoidon aloituksella ja kuukauden odottelulla on molemmilla varmaankin puolensa. Apuva, tästä ei oikein nyt apua ollut...... Itse olen aina mahdollisimman pian jatkanut hoitoja..... Tsemppiä päätökseenne!

Vierailija
39/80 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naksu: Olen pahoillani että testasit negan. Itsehän sinun on tietysti tehtävä niinkuin sinusta tuntuu, mutta jos olisin sinä, luultavasti pitäisin nyt tauon lakon uhan takia. Harmittaisi ottaa turhaan hormoneja jos ei pääsisikään siirtoon asti. Muuten ilman muuta jatkaisin heti seuraavaan kiertoon uutta pas-yritystä ja niin aion nyt tehdäkin jos nega ensi viikolla paukahtaa. Toivottavasti keksit mitä teet ja saat mielenrauhan. Hoidot on varsinaista pähkäilyä toisinaan. Onnea seuraavaan yritykseen, oli se sitten nyt tähän kiertoon tai myöhemmin!

Menina: Toivotan vielä onnea sinulle. Ymmärrän, että pelkäät ettette onnistu. Sehän on jokaisen pahin pelko eikä sitä voi olla toisinaan miettimättä. Ja ivf on niin iso hoito, että syöhän se uskoa, jos sekään ei tuota tulosta. Mutta yritä saada laihaa lohtua siitä ajatuksesta, että yleisesti lääkärit korostaa, että hoidot on pitkä prosessi ja niihin kannattaa lähteä sillä mielellä. Yhtä hoitoa kohti on aina todennäköisempää epäonnistua ja vielä kuudes ivf on kannattava kokeilla, vasta sitten tilastot alkaa kääntyä vastaan. Tiedän, että se on laiha lohtu. Ei ne tilastot tietenkään kenellekään mitään lupaa. Me onnistuimme neljännellä ivf:llä ja olin luopunut periaatteessa toivosta jo paljon ennen sitä. En kuitenkaan kestänyt antaa periksi. Piippuun siinä itsensä ajoi, mutta kannatti. Toivottavasti pian tulee se päivä, että sinunkin hoidot tuottaa tulosta!

Juulia, sinulle vielä onnentoivotukset matkaan. Oireet ei vielä tässä vaiheessa onneksi kerro totuutta. Toivotaan parasta ja huomenna palataan.

Kiitos Nallukka onnentoivotuksista! Kyllä se on aina onnittelujen arvoista kun pääsee siirtoon. Mistään hoidon vaiheesta ei uskalla olla varma etukäteen ja sitten on suuri helpotus kun yksi etappi on turvallisesti ohitettu. Onnea ja tsemppiä yhä matkaan!

Omista kuulumisista ei erityistä. Siirrosta on vasta vähän aikaa. Tietysti kroppaa tulee tarkkailtua, mutta tuloksen tietää sitten vasta testipäivänä eikä muu auta. Minulla ei ole mitään vaistoja tai aavistuksia tuloksen suhteen. Tiedän, että jännitys kohoaa ensi viikon alussa, mutta vielä pitää yrittää olla rauhallinen. Sitä kykyä toivottelen muillekin testauksianne odotellessa!

Vierailija
40/80 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitä en kyllä tajunnut odottaa ollenkaan.

Ylihuomenna siis uusi testi. Silloin pitäisi varmaan jo olla tarpeeksi hormonia veressä jos on ollakseen - muussa tapauksessa kai haamuilija häviää sieltä toisesta ruudusta. (Vai onko useitakin haamuja testailtu peräkkäin? Ääähhh...)

Muille vielä innokasta peukutusta ja plussasädetystä täältä!

J66

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi