Ekologiset pesuaineet ja kosmetiikka?
Nostan vanhaa keskustelua...
Kosmetiikasta kiinnostuneille suosittelen linkiksi: http://www.natcosmetics.fi/
Kommentit (24)
Vielä sellainen, että apteekin Ceridal-öljy sisältää pääraaka-aineina parafiiniöljyä ja jojobaöljyä, mutta jojobaöljyä siinä on muistaakseeni vain 5%, vaikka valmistaja mainostaakin tuotetta nimenomaan jojobaöljyllä. Jojobaöljy on PALJON kalliimpaa kuin parafiiniöljy ja luultavasti siksi sitä on niin vähän.
Tässä valmistajan sivuilta:
" Buxus chinensis = jojobaöljy.
Jojoba ei varsinaisesti ole öljy vaan vahaesteri. Öljyt, kuten manteliöljy ym, ovat triglyseridejä, joita bakteerit voivat käyttää hyväkseen ja siksi ne härskiintyvät. Jojoba on ainoa " öljy" , joka ei härskiinny. Siksi Lipolotionissa ei tarvita vettä, säilytysaineita, emulgointiaineita jne. Lisäksi siinä ei kasva bakteerit ja mm candida, joten niitä voidaan käyttää tilanteissa, missä esim. vesi voi toimia kasvualustana. Jojoba omaa tulehduksen estävää vaikutusta, joten se lievittää kutinaa ja ärsytystä."
http://www.ceridal.com/?id=88126&select=Ceridal
" Naturesilta" . Eli ideologia on ympäristöystävälliset tuotteet ja pakkausten kierrätettävyys. Puhdistustuotteilla on bra miljöval-merkki, joka on tiukka ympäristömerkki. Vuodenvaihteen jäkeen shampoot ja saippuat tulevat olemaan lisäksi ihan säilöntäaineettomiakin! Eräs kaverini, joka on luomuihmisiä henkeen ja vereen, kertoi kokeilleensa monia ekologia pesuaineita, mm. elokuuta, ja sanoi että naturesilla pesuteho on tosi hyvä.
Eikä mun mielestä ole kauhean kallis. Kun ovat ns. supertiivisteitä, niin pesee parhaimmillaan 50 koneellista/500 ml:llä, ja hinta 7,10e. Pohjana on kookosöljy. Tuotteita on ihan ihonhoidosta kodin puhdistukseen. Sitten on terveystuotteet, ja kosmetiikkakin. Saa nettikaupasta, kun kirjautuu asiakkaaksi. Tai sit jos tykkää suositella tuotteita, saa vielä 25%:n alen tuosta hinnasta:). Voin kertoa enemmän, jos asia kiinnostaa: annulii75@luukku.com. Firman sivut www.naturesofscandinavia.com.
ja löytää paljon samnalaisia joilta saa hyvä vinkkejä. Suostittelen ekohenkistä keskustelupalstaa http://ysv-foorumi.com/index.php
Siellä on 1800 rekisteröitynyttä.
Keskustellakseen pitää rekisteröityä, mutta voit etukäteen katsoa mitä palstoja sielä on ja rekisteröityä mikäli aiheet kiinnostaa :)
ikuna:
Melvitan karitevoita (luomu) olen ostanut Ruohonjuuresta. Sitä on myös netissä esim. Hyvinvoinnin tavaratalossa. Ecosmet -merkkistä karitevoita olen myös käyttänyt ja sitä löytyy googlettamalla netistä monestakin paikasta.
" Afrikkalaisten karitepuiden hedelmistä tuotettu karitevoi on voimakas kosteuttaja, joka tehostaa solujen uusiutumista ja korjaa ihon hydrolipidisiä kerroksia. Siksi se pehmentää, silottaa ja rauhoittaa ihoa." " Monikäyttöinen karitevoi on puhdas luonnontuote ja se ei sisällä lisättyjä väriaineita, tuoksuja tai muita lisäaineita. Voit käyttää sitä kasvojen, kehon ja hiusten hoitoon."
Jojobaöljyä ja manteliöljyä myydään luontaistuotekaupoissa ja esim. Sokoksen luontaistuoteosastolla. Niitä käytetään myös monen ihan kosmetiikkaliikkeessä myytävän voiteen raaka-aineena samoin kuin karitevoita, joka on usein nimellä shea butter. Jojobaöljy on INCLssä buxus chinensis ja manteliöljy prunus dulcis.
Olen käyttänyt jojobaöljyä kasvoille esim. saunan jälkeen. Se on melko kevyt öljy. Olen käyttänyt sitä myös vauvan iholle ja puhdistanut vauvan peppua jojobaöljyllä kostutetulla vanulapulla.