Synnytystäni yritettiin käynnistää kolme
päivää. Ei käynnistynyt. Kohdunsuu on 3 cm auki, laittoivat kotiin ja ei mitään supistuksia enää. Onko kellekään muulle käynyt näin? Ja onko kuitenkin sitten lähtenyt itse käyntiin?
Kommentit (14)
Kerkesin saada 6 tablettia emättimeen. Kohdunsuu oli kiinni koko ajan.
Siitä se vaan sit lähti ja avautumisvaihe oli todella raju. 6h niin vauva oli maailmassa.
mutta tutulle kävi juuri noin.
Sitten meni pari päivää ja meni sairaalaan liikkeiden vähenemisen takia: vauva oli kuollut :(
esikoisenini oli syntynyt, osastolla oli nuori nainen, jonka synnytystä yritettiin käynnistää. Ei onnistunut ja nainen lähetettiin kotiin ja käskettiin tulemaan uudestaan, kunhan synnärille tulee ensin tilaa!
Kyseessä oli satakunnan keskussairaala ja aikaa jo muutamia vuosia.
Mulla itsellä käynnistettiin myös synnytys ja se kyllä lähti ekalla yrittämällä käyntiin, joskaan ei kyllä ollut kovin kiva kokemus kovien kipujen vuoksi.
Koitas harrastaa miehesi kanssa seksiä, sillä spermakin voi käynnistää synnytyksen, niin mulla tapahtui toisen lapsen kanssa ja oli kyllä paljon mukavampi synnytys.
niin tuolla tavallahan vaarannetaan lapsen terveys. Eihän synnytystä olisi alettu alun perinkään käynnistää ellei vauva pitäisi saada jo ulos sieltä. Kotiinlaittamisella yritetään vain pitää sektiotilastot kauniina.
Mietin vaan kun minulla käynnistettiin ja supistukset olivat niin kovia että huusin kurkkuni käheäksi 6h ajan! Kivunlievitystä en saanut.
vauva voi hyvin, ongelmia odotuksen suhteen omassa voinnissani. ap.
synnytys on yleensä kivuliaampi, koska elimistö saa silloin ylimääräistä oksitosiinia esim. tiputuksessa. Se voimistaa supistuksia.
Cytotec-tableteilla käynnistettiin.
ei ole kokemusta kuin kahdesta synnytyksestä.
Eka käynnistettiin ja toka käynnistyi itsestään.
Eka oli kuin yhtä helvettiä, toka ei tuntunut ekaa verrattuna miltään.
Ilman puudutuksia molemmat, kun ei lääkäri ehtinyt antamaan epiduraalia...
oli niin hel..tin kipeä; supistusten väli max 3 min, enimmäkseen 1-2 min, ja kesti kuiteski 12h.
Verrokkia ei ole, mutta KAIKKI, mitä oon käynnistetyistä synnytyksistä kuullut/lukenut (ja mä oon tehnyt tästä pienimuotoista tutkimusta omiin nimiin..) osoittaa, että käynnistetty on kivuliaampi, just sen rajuuden takia. Ihmettelen, ettei tästä ole virallista tutkimusaineistoa..
Mut tänä kesänä NKL:lla mun huonekaveria käynnistettiin 5 vrk, vähän vihjailivat että viikonlopuksi kotiin, mutta puhkaisivat sitten kuitenkin kalvot viidentenä päivänä (aikaisemmin ei ehtinyt kun salit täynnä, uskomatonta..), lopulta sektio.
Tosin kun kaksosia odotin niin en kerinnyt varmasti niitä pahimpia kokea kun sektioon jouduin, mutta auki olin 3cm ja supistuksia oli tullut jo 5h ajan noin 3min välein.
Toisessa synnytyksessa supistukset tulivat niin kivuliaina että meinas taju lähteä joka kerta. SUpistukset tulivat aina 5min välein ja kolme kertaa peräkkäin. Eli loppui ja alkoi muutaman sekunnin päästä uudestaan ja sit tosiaan meni n. 5min ja taas tuli kahden-kolmen ryhmä. TUskaa oli ja ei kipua voi edes kuvailla.
että tämä tästä käynnistyisi ilman lääkkeitä, täytyy varmaan laittaa sauna lämpiämään, seksiä ja siivousta en enää jaksa harrastaa.. Kohdunsuu on kuitekin jo vähän aukikin, supistukset vaan puuttuu. ap.
Molemmat eteni aika rytinällä. Molemmat kipeitä. Mutta voisin sanoa, että toinen, itsestään käynnistynyt, oli melkein pahempi. Kivunlievitystä ei edes ehditty ajatella, ensimmäisestä sain sentään kohdunkaulapuudutteen. Toinen synnytys oli ponnistusvaiheessa, kun olin ollut salissa hieman yli tunnin.
ja ongelmia odotuksessa. ap.