Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

### Syyssissit viikolla 38 ###

17.09.2007 |

Huomenta ja mukavaa alkanutta viikkoa!

Aloittelin uuden pinon uuden viikon kunniaksi! =)

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamu lähtenyt tissitellessä käyntiin.. =)

Osaako kukaan arvioida, kuinka paljon vauva syö noin suurinpiirtein vuorokaudessa maitoa? Ihan aloin asiaa pohtimaan.. Vaikeahan se tietysti on määritellä kun ei rinnoissa ole mittaria, joka näyttää virtauksen.. =)

Meillä on tänään neuvola, saas nähdä kuinka on poju kasvanut.. Tuntuu että aika huimasti.. Ja torstaina tulee neljä viikkoa ikää.. =)

Itsellä menee tosiaan aika imettäessä tai sitten niistäessä.. Ainakin niin tämä aamu on kulunut.. Josko tuo painokin sitä myöten lähtisi laskuun.. Ei ihan jäänyt kaikki 16 kg synnärille.. =) Eilen uskaltauduin puntarille, 71 kg.. Ensi kesäksi tosin on vasta tavoite omiin mittoihin..

Toivotaan nyt vain että tämä flunssa ei pahemmaksi menisi, yksi tytöistä täyttää 21 pvä 8 vuotta, ja pitäisi vähän lasten kutsuja järjestää tällä viikolla.. Sitten 29 pvä onkin toisen tyttären vuoro juhlia synttäreitä.. Sitten kohta noiden jälkeen onkin ristiäisten aika.. Tämä on pelkkää juhlaa meillä.. Ja ehdinhän minä jo jouluakin pohtia tuossa yksi yö valvoessani.. =)

No, mutta nyt hieman laitettava hiuksia ojoon, jotta kehtaa tänään poistua täältä talosta..

Mukavaa syksyistä päivää kaikille!

Vierailija
2/45 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen kerhossa ja poitsu nukkuu, kun sai pullosta maitoa. Vähän on kyllä apea olo, kun ai tahdo tisseistä maito riittää. Esikoisesta ei ollut mitään ongelmaa, mutta nyt sitten. Tosin en kyllä juo tarpeeksi. Pitäisi koko ajan olla jotain juomista suupielessä... :) Vaikka kuinka tiedän sen, että ei ole huonon äidin mitta jos ei tule maitoa, mutta...kuitenkin vaan ajatukset menee sinne suuntaan. Kuitenkin haluaisin antaa tissiä. Pari päivää sitten tuli ihan ok, mutta nyt sitten on eilisestä lähtien pitänyt ottaa pulloa kehiin. Että ottaa päähän ja itkettääkin tämä tilanne. Mutta, mutta.

Viime yö meni taas oikein hyvin. Herra herätti, kun oli nälkä ja pumppasi sitten molemmat tissit tyhjäksi. Ei ainakaan lisää pyytänyt, että kai sitten sai tarpeeksi. Isukki on tänään vielä lomalla ja huomenna taas menee töihin.

Kurjaa, kun sataa ihan koko ajan. Tekisi niin mieli mennä pihalle, mutta mene nyt sitten, kun vettä tulee kuin esteriltä... ;)

Mukavaa päivän jatkos. Yritän selvitä nyt näitten tissieni kans... :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vm78.. Ihan täysin samalla tavoin tunnein tuosta imetyksestä.. Toissapäivänä meinasi itku tulla kun tuntui ettei maitoa tule yhtään.. Onneksi on tuo ihana ukko-kulta puhumassa järkeä mulle päähän.. =)

Päätin etten stressaa asian kanssa ja sitten stressaan kuitenkin.. PÖH! =)

Vierailija
4/45 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

neiti tissillä eli yhdellä kädellä taas.

vm, älä vielä stressaannu. tuo on tod.näk. väliaikainen tila ja pääset lisämaidosta vielä eroon. kiinnitä vaan huomiota megajuomiseen ja syö hyvin, niin kyllä se maidon määrä lisääntyy. samaten vauva oppii juomaan tehokkaammin. mulla oli sama tilanne toisen kanssa ja olin ihan paniikissa, että imetys ei onnistu. nyt neljännen kanssa on tosi paljon lunkimpi ote.

kuinka usein teidän vauvat kakkaa? meidän vauva ollut kakkaamatta pari päivää ja heti mietin, saako tarpeeksi maitoa. tosin tällä hetkellä maitoa tulee hyvin, eikä hän juo toista tissiä tyhjäksikään. muistelen kyllä että kaverini vauva kakkasi kerran viikossa...

tuolla vauva-puolella oli juttua sairaalan lisämaidon annosta. kyllä käytännöt vaihtelee suomessa. on kumma jos vauva joutuu huutamaan nälissään... tosin mun mielestä jorvissa sitä kyllä annetaan vähän turhaakin, eli ei kovin tueta äidin omaa maidontuotantoa. no, nää on ikuisuuskysymyksiä.

sain eilen neidin nukkumaan paljon aiempaa paremmin, kun otin sisälläkin vaunujen kantokassin käyttöön. sitä on hyvä heijata niin uni jatkuu. ulkonakin oltiin ap, siis eilen. saas nähdä miten tänään, kun on niin märkää. ehkä ip sitten.

sain eilen kummiasiat kuntoon ja kohta pitäis soitella pappilaan ristiäisistä. lokakuun lopussa järkätään. katsotaan millainen pappi nyt sattuu. ollut monenlaisia...

odotellaan täällä leviniaa, minttupipsaa ja muita vastasynnyttäneitä mukaan. onnea kaikille kovasti.

rakkausvauva, kävitkö lääkärillä pukamien vuoksi ja mikä oli " tuomio" ? mulla onneksi vaiva helpottaa...

mukavaa syksyistä päivää kaikille.

apinaemo ja oona kanerva 1 vko 3 pvää

Vierailija
5/45 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitänyt tulla tänne kirjoittelemaan mutta aina vaan jotenkin jää...

Yritän tässä nyt muistella että mitä piti kommentoida.

Haikarapolska kyseli aiemmin cuplaton tipoista niistä on kokemusta ja olikohan joku minifom se toinen eikä meillä ollut apua kummastakaan.Esikoisen koliikin aikaan myös oma maidontuontanto hiipui niin että lisä maitoakin tarvittiin ja sitä tarjoiltiin koliikki-tuttipullosta eikä apua,röyhtäytin usein,jätin kahvit ym kaasua tuottavat ruuat pois,,ei apua mistään.Joten itselläni on kovin passiivinen mieli että koliikkiiin auttaisi mikään muu kuin aika (ja ehkä vyöhyketerapia).

Toivottavasti teillä kuitenkin cuplaton toimii!!Siinäkin on varmasti joku syy-yhteys että koliikki alkaa yleensä 2 viikon ikäisenä,eli samaan aikaan kuin tipat(teillä tosin taisi alkaa aiemmin kun muistaakseni söit niitä lääkkeitä ja aloitit tipat vasta myöhemmin).monille vauvoille ei ehkä tipat sovi ja huutavat siksi.Me otetaan ne vesipohjaiset jekovitit käyttöön,vaikka maistuukin pahalle.

Nyt tuli neidille nälkä palaan syötön jälkeen..

Vierailija
6/45 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppu meni hurjaa vauhtia, kuten koko tämä kolme viikkoa on mennyt sen jälkeen kun neitokainen tuli maailmaan. Kotikin on sen näköinen, että täällä todella asustelee vauvaperhe. Valkoisia harsoja lojuu siellä täällä ja kakki ne rakkausvauvan mainitsemat meijerituotteet pulloista maidonkeräjiin on vallannut keittiön työpöydät ja kaikki muutkin tasot olkkarista makkariin :). Olkkariin on tehty neidin sitterille ja leikkimatolle tilaa elikäs sohvapöytänä toiminut vanha arkku on heivattu sivuun. Nuttuja, rintareppu, liina, makuupusseje yms. on sohvalle majoittunut...jne jne. Vauva-arki on astunut taloon täydellisesti. Isillä on silmäpussit ja äityli näyttää pandakarhulta mustine silmänaluksineen...jotenkin näin kymmenen vuoden vauva tauon jälkeen ei ihan kaikkea muistanut, mutta nyt on kyllä taas mieleen palautunut.

Tyttö syö aika tarkalleen nyt noin kolmen tunnin välein oli sitten päivä tai yö. Ilmavaivoja edelleen potee, eipä ihme kun vetää niin ahneesti rintaa, että nielee myös ilmaa mukaansa aimo annoksen. Mulla ei paljon tasaantumisen merkkejä vielä näkyvissä tuossa maidon määrässä, rintakumeja en kuitenkaan ole nyt tarvinnut muutamaan päivään ja se on hyvä merkki se. Vm ja Piiu, kumpa voisin omasta maitomäärästä antaa teille, tämäkään tila ei ole todellakaan ihanteellinen. Miksei sitä maitoa voisi tulla vain sopivasti kaikkien tarpeeseen?! Älkää naiset masentuko ja ottako paineita tuosta imettämisestä, ei lisämaidon antamisessa ole mitään pahaa ja huonoa. Ja jos imetys ei todellakaan ota luonnistuakseen jättäkää koko touhu pois, ei se tee teistä yhtään huonompaa äitiä. Mä sain neuvolasta imetystuki ry:n yhteystiedot, osoite on www.imetys.fi jospa sieltä voisi kysyä apua ja tukea hommaan. Vauvat kun nyt kasvaa hurjasti niin tuntuu siltä, että ovat alvarinsa rinnalla ja tuntuu riittämättömältä tuo oma maito, mutta kätilösiskoni tuossa opasti minua sanomalla, että moni äiti lopettelee imetyksen juuri tässä vaiheessa sen takia, kun uskovat että oma maito ei riitä, vaikka vauva vain jatkuvalla imemisellään nostattaa maitoa rintoihin enemmän omaan kasvuntarpeeseensa. Silti mä olen sitä mieltä, että jos touhu alkaa tuntumaan liian stressavalta ja on koko ajan kiinni vauvassa, niin ilman muuta lisämaitoa kehiin ja jossakin vaiheessa on vain sitten tehtävä päätös myös imettämisen lopettamisesta, jos homma ei kertakaikkiaan suju. Siinä säästyy oma ja muiden mielenrauha ja vauvakin on tyytyväinen kun äiti on tyytyväinen. Isot tsempitykset kaikille ks. ongelman kanssa painiville!

Me aloittelimme tänään vasta d-tipat. Suoraan annoin Jekovittiä, kun se ilmeisesti vatsaystävällisempi. Tyttö nyrpisteli nenäänsä ja miltei sylkäsi moskan pois, kun maistui niin pahalta. Antibioottikuurini on siis nyt lppunut ja haavahoidotkin vain joka toinen päivä. Minua hoitava hoitsu arveli, että perjantaina voin siirtyä jo pelkkiin suihkutuksiin. Can`t wait!

Apinaemo kirjoitteli rintatulehduksesta. Mulla oli keskimmäisestä rintatulehdus pariin eri otteeseen ja nyt olen ihan hysteerisen tarkka, että en saisi kylmää tai ylipäätänsä pöpöjä rinnoille. Pukeudun säihin nähden vähän turhankin raskaasti, mutta en millään muotoa haluaisi taas kokea tulehdusta rinnoissa. Oli se vaan ihan kamalaa. Mietin, että olisikohan syytä hankkia sellaiset villaiset rinnanlämmittimet. Ruskovilla ainakin niitä myy...

Nyt menen pienlle nokosille, kun tyttökin nukkuu...ja mies.

Hyviä vointeja mammat ja lapsoset

Haikarapolska ja neito 3 viikkoa

Vierailija
7/45 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisikohan joku linkittää nuo edelliset kirjoitukset vielä mukaan tähän, niin pääsevät uudetkin Syyssissinsä saaneet mammat keskuteluun paremmin mukaan. Itse en tiedä miten se tapahtuu.

Vierailija
8/45 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikin ihan pienet imuttelut ja sitten nukahti niinkuin yleensä tissille kuukahtaa ja kun herää niin huomaakin tulevansa huijatuksi kun ruokatarjoilu ei pelaa:)

Piiu mietti että paljonkohan maitoa saa.Se olisi kiva itsekkin tietää.Varsinkin yölä tekisi mieli välillä juottaa pullosta niin tietää varmasti että masu täyttyy.Meillä heräillään 2-3 tunnin välein syömään.Tänään nukkui aamusta 5h.Tehokkaammin kuitenkin saa varmaan tisusta maitoa kun mitä pumpulla pumppaan silloin tulee n.60ml hieman alle kymmenessä minuutissa.Tissi mittari olisi kyllä hyvä!

Kakkaamisesta oli puhetta.Johtunee varmaan noista mun lääkkeistä jollasuora yhteys suolistoon niin meidän vauva kakkaa melkein joka syötön jälkeen.Saa nähdä miten muuttuu kun huomenna lääke loppuu.

Paino on mulla nyt sama kuin ennen raskautta eli ihan hyvin on tippunut.Masu kyllä pullottaa!!!!Mutta eiköhän sekin jossain vaiheessa litisty.

Apinaemo kyseli pukamista.En ole saanut varattua vieläkään lääkäriaikaa kun sängystä noustaan yleensä 11.00.Toivottavsti huomenna jaksaisi varata ajan ja mennä lääkäriin.Mutta pukamavoide on alkanut vähän tehoomaan ja pienelle kävelyllekkin ollaan päästy 2krt.

Viinistä vielä.Raskausaikana join muutaman kerran lasillisen viiniä kun syötiin hyvin.Alkoholin määrä mitä äidinmaitoon tulee on niin minimaallinen että voi kyllä imetysaikanakin ottaa lasillisen ruuan kanssa ja imettää.Ensi viikonloppuna on juhlat ja varmasti silloin tulee se lasillinen juotua hyvän ruuan kanssa.Sen enempiä ei todellakaan tee mieli.Nyt elellään vauvan ehdoilla ja viinejä ehtii kyllä lipitellä sitten joskus enemmänkin.Ekaa kertaa ei todellakaan haittaa olla " lypsylehmä" ja istuskella tissisuussa koko ajan,nautin todella tästä vauva arjesta ja olen myös laittanut taka-alalle sen ajtuksen että tämä olisi todellakin vika,järjellä ajateltuna on kyllä mutta en halua " kirkossa kuuluttaa" muten tämä tuntuu niin lopulliselta.

Jälkivuodosta olisin teiltä kysellyt kun aiemmin olen vuotanut ihan runsaasti ainakin viikon niin nyt vuosin kunnolla synnytyksen jälkeisen päivän ja noin muuten pärjäisin melkein pikkuhousun suojilla?!

johtukohan se tuosta kohtutulehduksesta vai mistä.Kuinka kauan/paljon te olette vuotaneet?

Nyt taidän lopetella ja palailen sitten taas.

rakkausvauvalla on ikää nyt 11vrk.

p.s kaylightin söpöliinille sopii oikein hyvin Sanni nimi:)

Vierailija
9/45 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiun ja Vm:n tavoin olen joutunut pojulle lisämaitoa antamaan ja vähän mielipahaa ja syyllisyyttä siitä tuntemaan. Mulla syynä ei ole - näin uskoisin- maidon riittävyys vaan vauvan väärä imuote, jonka takia maitoa ei ilmeisesti tule riittävästi ja riittävän tehokkaasti, vauva olisi rinnalla koko ajan ja mun rinnat on verillä sen takia. Uskoisin, että maitoa kyllä riittäisi, koska pumppaamalla saan kevyesti desin verran yhdestä rinnasta. Luin juuri imetystukisivustoja ja merkit on juuri kuten siellä, rinnanpäät kipeät, nänni lytyssä ja valkoinen kun vauva lopettaa imemisen jne.. Hyviä neuvoja siellä kyllä on miten rintaa saa syvemmälle vauvan suuhun, mutta ne kun on vaan teoriaa, ei millään meinaa meillä käytännössä onnistua. Ja koko aikaa en voi vaan imettää kun on tuo esikoinen 2v3kk tuossa myös hoidettavana ja huomion kohteena. Joten pulloon on turvautuminen. Toki yritän joka kerta korjata vauvan otetta, mutta huoh, vaikeaa on. Tärkeintä kai kuitenkin on, että vauva saa riittävästi ravintoa ja kasvaa, mutta silti, jotenkin tuo imettäminen vaan tuntuu olevan yksi hyvän äitiyden mittareista ja luo meille äideille ihan turhia paineita..Enpä tiedä..

Poika on huomenna kolme viikkoa ja aivan ihastuttava ja rauhallinen tapaus. Pääsääntöisesti nukkuu kolmen tunnin pätkiä, viime yönä jopa viisi tuntia alkuyöstä. Sen jälkeen tosin valvoi kaksi tuntia, joten väsymys vaivaa meikäläistä, taitaa olla kroonista ainakin seuraavat kuusi kuukautta.. Ja kuten joku kirjoitti niin samanlaiset silmäpussit on myös miehellä esikoisen yövalvomisten takia. Mies raukka meni tänään isyysloman jälkeen töihin, joten ei ole helppoa hänelläkään. Enpä minäkään tosin päivisin saa juuri nukuttua kun tuppaa menemään niin, että esikoisen päikkäriaikaan vauva heräilee uniltaan ja rupeaa tankkaamaan maitoa.

Kakat on meillä vaipassa lähes joka kerta vaihdettaessa syönnin yhteydessä, tuntuu, että suora putki on suusta vaippaan.

Kurja sadekeli täällä eteläsuomessa. Aamu oltiin sisällä, joten nyt iltapäivällä on pakko yrittää ulkoilemaan jos ei ihan kaatamalla vettä tule.

Jondeliini ja poju 2vk6pv

Vierailija
10/45 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti nukkuu, sitä se tuntuu harrastavan ahkeraan. Siis toistaiseksi ollut sellainen pieni unipossu ettei paremmasta väliä. Tänään aamulla piti oikein herätellä puoli kahdeksalta että ehdittiin viemään miesväki töihin ja eskariin ja kerhoilemaan jotta saatiin auto käyttöön.

Imetyksestä: eipä ole onnistunut meillä ennen mutta nyt on yritys ainakin kova. Meillä ei tosiaan sairaalassa saanut lisämaitoa joten siinäkin yksi syy miksi halusin kovin äkkiä sieltä pois, torstaina syntyi tyttö ja lauantai aamuna häippästiin. Kotona onkin nyt saanut pulloa ihan ahkeraan, imi tissit niin verille että on pidetty tosi vähän rinnalla. Olen kyllä pumppaillut kun sen pumpun imu on hiema hellempi kuin neidin. Mammateetä on juotu ja eilen olikin tissit illalla kovat ja tuntui että tais maitoa vihdoin niihin nousta. Tänään hain rintakumit ja meinasin nyt seuraavalla ruokailulla niitä kokeilla.

Kestovaippoja on ehditty jo muutaman verran kokeilemaan, hyvin on sujunut. Mulla on osa vaipoista lainassa ja taidankin ne käydä hakemassa tossa iltasella niin päästään täyspäiväsesti kestoja käyttämään.

Neuvolan täti tulee huomenna käymään, sitten nähdään miten paino on lähtenyt nousuun. Syntyessään oli 3,9kg, sairaalassa alimmillaan kävi 3590g ja sunnuntaina oli aamulla 3710g joten nousussa ainakin on. Ilmavaivoja ei olla podettu vaikka tuttelia on mennytkin ihan kiitettäviä määriä. Hereillä ollessaan pimu tykkää ihmetellä isoveljien touhuja.

Ristiäiset pidetään näillä näkymin 20.10. Miehen täti on pappi ja tulee kastamaan tytön kuten on kastanut pojatkin. On todella ihana ihminen. Kummiasiat on ihan miettimättä. Mun sisko tai veli tai molemmat kävis, ovat kyllä vasta 16v ja 17v mutta haitanneeko tuo mitään. Sitten olis vaihtoehtoina mun eno tai täti ja yksi ystäväpariskunta. Tarvii varmaan vetää pitkää tikkua.

Tulipa pitkä tarina, taidan tästä lähteä katsomaan josko pimu jo heräilisi.

minttupipsa (rv 0+0, JEE) ja prinsesa ikää 4vrk

Vierailija
11/45 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaatteko, on sateinen ilma, eikä pääse ulkoilemaan, niin tunnun notkuvan netissä.. =)

Käytiin neuvolassa ja laitoin paistin uuniin.. Perunoita ja sienikastiketta lisäksi.. Nam! On ollut tuo ruokahalu itsellä viime päivinä kateissa, mutta nyt tuntuu olevan kohdillaan..

Tosiaan kävästiin neuvolassa, on kuulema jäntevä ja tyytyväinen vauva. Paino nyt 4.450 kg ja pituutta 54.5cm.. Hyvin on kasvanut.. Melkein jo kilo syntymäpainosta! Hui! On tosi huimaa tuo kasvu vauhti, en edes enää muistanut kuinka nopsasti nuo sitten kehittyvätkään.. Onneksi en ole vannonut, ettäkö tämä olisi viimeinen lapsi.. =)

Siis kyllä tämä kaikkine huolineen ja yö valvomisineen on silti niin ihanaa aikaa!! Tietysti väsyneenä ja flunssaisena tuntuu välillä kurjalta, mutta kyllä tuo meidän poika nukkuu kuitenkin suht hyvin.. Ja on tietysti niin valloittava! Niinkuin varmasti meidän kaikkien vauvat! =)

Rakkausvauva kyseli jälkivuodosta.. Itsellä ne ei ole ollut mikään kerta kovin runsaat, esikoisesta taisi olla runsaimmat, mutta nyt tosi vähäiset, muutama päivä tuli hieman enempi, muuten tosi vähäistä ja loppuikin reilu viikon kuluttua synnytyksestä.

Tuosta imetyksestä kirjoittelin aiemmin.. Oli mukavaa keskustella myös tuolla neuvolassa asiasta, kun sai tällä kertaa tukea tuohon, että lisämaito on ehkä jopa hyväksi vauvalle tapauksessani.. Ja kiitos taas haikarapolskalle kannustavista sanoista! Niinhän se on, että kukin menköön tavallaan.. =)

Mutta nyt lämmittämään mustaa viinimarjamehua.. Onneksi tuli kerättyä kesällä marjoja, kyllä nyt maistuu ja tekee hyvää!

Poistun nyt takavasemmalle! Voikaa hyvin!

Nuhanenä Piiu ja poitsu vajaa 4 viikkoa, sekä muu pesue

Vierailija
12/45 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kylläpä täällä alkaa jo olla populeissöniä, kiva kiva.

miten vauvat vokin kakata noin eri tahtiin, meidän pikkuneiti kakkapöksy sutaisee sinapit joka kestovaippaan. muisteltiin just että esikoisella meni kertiksiä varmaan 15/vrk, ku vaihdettiin aina heti ku vähän pöksyssä pörähti, nyt nti saa olla monta tuntia kakka housussa. tämä siksi, että a: ihonsa ei mee miksikään ja b: sitä on yleensä tosi vähän ja se tulee puolen tunnin sisällä vaipanvaihdosta.

suositelkaa hyviä liivejä. mulla alkaa iho (ja pari luomea jo hankautunut) olla ärtynyt, ku pidän imetysliivejä päivin öin, vain suihkus otan pois :) ei vaan voi olla ilman, ku jotenki maito alkaa herua ihme aikoihin. yhtäkkiä, vaik en ees aattele vauvaa.

meil ei oo ristiäisten eteen tehty muuta ku et eilen sain vihdoin päätettyä kummit ja pyysinkin toisia kummeja. puhelun aikana sitten hajotin ylioppilaslahjaksi aikoinani saamani aalto-maljakon. pohjasta irtos pala. on vietävä lasinkeräykseen ja näyttää varmaan hauskalta siellä pilttipurkkien joukossa :) tuli kalliiks se puhelu..

vointeja. nukkukaahanaina ku voitte, ite vetelin 2,5h ku esikko oli kerhos. suihkun ja tukanpesun kustannuksella. mut menee tää kotipäivä tällai rasvasellakin tukalla.

enni ja tyttö 3vko1vrk

Vierailija
13/45 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakkaamisesta oli puhettä. Meillä herra siis viikon ja pari pvää päälle, kakkaa 3-4 kertaa pvä. Eli tyyliin pari pissa vaippaa välis.

Sain tänään aikaseksi ristiäiset!! Eli poitsu ei ole vielä kuukaudenkaan vanha, kun nimensä saa. 6.10. olisi siis tarkotus. Oli herra niin suuri syntyessään, että jos nimee ei anneta heti, niin mekko ei mahdu päälle...

Sisko toi eilen 2 ämpärillistä puolukoita ja nyt sitten pitäisi mennä niitä perkaamaan. Ei vaan millään viittisi...

Vierailija
14/45 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelinpa pikkusen nostaa korkeemmalle.

Ihana ilma. Aurinko paistaa ja lämmintä reilu 8. Ajateltiinkin neidin kanssa, että molemmat pakataan vaunut autoon ja lähdetään kylälle kärryttelemään...

Eilen kun kävin kaupassa, niin ostin korviketta. Arvatkaas kuinka kävi... ;D Poitsu on saanut maitoa tarpeeksi sitten eilis illasta :) Taisi tissukat pelästyä tai jotain. Tuntuu vaan, että kun pullosta nyt on antanut muutaman kerran, niin jätkä on tottunut siihen, että sieltä tulee niin helposti. Nyt ei meinaa tissistä osata ottaa kiinni ollenkaan. Tuppaa siis menemään sellaseksi pelleilyksi ja minä tietysti motkotan, että oletpa tyypillinen mies... ;D

Mutta nyt tissille ja sitten kärryileen.

vm78 ja iiro 1vk3pv

Vierailija
15/45 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ah, meillä on nukuttu. Neiti nukahti puol yksitoista ja heräs syömään vasta neljältä!!!

Maitoa alkaa pikkuhiljaa tulla, tosin ei kyllä tarjonta vastaa kysyntää. Illalla kyllä tisulteltiin ahkeraan mutta silti pullosta meni vielä aika satsit. Ehkäpä se tästä.

Onkos muilla ollu lihakset kipeenä synnytyksen jälkeen? Mulla on reidet ihan hapoilla. Siis muuten mulla ei paikat oo kipeät, tikkejä ei tullut mutta nuo lihakset, selkäkin on ihan juntturassa.

minttupipsa kera pienen neidin 5vrk

Vierailija
16/45 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä eka nuo vanhat linkkinä:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=11185337&p=4&tmo…

minä en malta olla kirjoittamatta noista pukamista... eli omani ovat jo hyvin paranemassa, mutta illalla säikähdin. olin vessassa pisulla, kun huomasin että pönttö on ihan punaisena kirkkaasta verestä. säikähdin jo että se tulee kohdusta ja huhuilin miehenikin paikalle. pyyhkimisen jälkeen huomasin että se tuleekin pukamista. ihan vanana tippasemalla. soitin jorviin ja sanottiin, että jos jatkuu/lisääntyy, pitää tulla päivystykseen. no, onneks se loppui, eikä ole enää vuotanut. eli pukama oli pujennut ja se voi vuotaa tosi paljonkin.

tänään kotona rauhallista. esikko koulussa, kaksi muuta mummolassa. mies tekee töitä ja pesi mm. äsken ikkunat! ihana kirkkaus. vauva nukkuu sylissä. suunnitteilla vaunukävelyä ja pieniä kotihommia/siivoilua.

mukavaa päivää kaikille. meidän viikkopinosta tulee jo mukavan pitkä!

apinaemo

Vierailija
17/45 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika nukkuu vaunuissa ulkona, aika mukava ilma.. Olisi voinut tehdä pidemmänkin lenkin, mutta en malttanut, että saa kotonakin jotain tehtyä.. Pyykkikone pyörii ja pölyjä pitäisi hieman pyyhkäistä..

Kun lapset kotiutuu koulusta, olisi tarkoitus pakata koko porukka autoon ja ajella kirjastoon sekä käydä ostamassa meidän 8-vuotiaalle synttärilahja.. Kinusi sitä jo eilen illalla niin, että lupasin että tänään mennään ostoksille.. Onneksi neidin huone sijaitsee yläkerrassa, mikä hieman vaimentaa ääntä, sillä lupasin ostaa hänelle jotkut edulliset sähköurut.. =)

Tuosta vauvojen kakkaamisesta ollut kirjoitusta.. Meidän poitsu töräyttää tortut useasti päivässä, milloin enempi, milloin vähempi.. Ja yöllä.. Viime yönä taas silmät sikkurassa pestiin kakkapeppua.. Mutta muistaisin, että yksi lapsistani tosiaan teki tuon toimituksen vauvana noin kerran viikossa.. Eikä hänellä tuo suolen toimista nyt vanhempanakaan ole kovin vilkasta.. Sukuvika kun suksi ei luista!! =) Vatsa vaivojahan tuo vähäinen suolentoiminta saattaa tuoda.. Mutta sitten kun soseet saa aloittaa, kannattaa suosia luumua.. =)

Tulee kyllä aktiivisesti käytyä myös tuolla odotus puolella.. Osan kanssa kun ollaan menty tämä yhdeksän-kymmenen kuukautta tiiviisti yhdessä kirjoitellen, haluaa tietää kuulumiset ja olla hengessä mukana.. Enpä olisi uskonut kuinka " tärkeäksi" tuo kirjoittelu tuli.. On tuo vertaistuki tärkeää..

Mutta nyt päiväkahvin keittoon ja sitten jatkamaan touhuja..

Palailen taas! Piiu ja nimetön, ikää torstaina neljä viikkoa

Vierailija
18/45 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, neiti heräs vaan kerran eli hiukan jälkeen viiden :-O (nukkumaan laitoin n. 23.30) Sitten kyllä taas syötiin reilu tunti, mutta neiti nukkui yhdeksään...Saatiin isomman kanssa syötyä aamupuurot rauhassa, ku herättiin 7.30.

Mies lähti töihin maanantaina ja hyvin on mennyt. Mummo tosin tulee ennen yhtätoista ja vie isomman ulos ja on syömätouhuissa ym. kaverina sen aikaa, että isompi menee päikkäreille yhden aikoihin. Pauolenpäivän aikoihin meillä onkin hässäkkää kun on kaksi nälkäistä lasta..yksi roikkuis äiskän tissillä ja toinen kiipeilee syöttötuolissa ja tarvitsee vielä apua syömisen kanssa. Iltapäivällä ehtivätkin koululaiset sitten kaveriksi tänne kotiin.

Kakkaamisesta oli puhetta ja meillä kyllä sinappikone toimii kiitettävästi, lähes joka vaipanvaihdon yhteydessä on kakat.

Mutta nyt syöttämään neitiä...yön/aamupäivän unet ovat tehneet nälkäiseksi :o)

Kaylight

Vierailija
19/45 |
18.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minttupipsa kyseli onko paikat kipeenä. On. Selkä on ihan tuusan nuuskana. Tikkejä tuli 2, mutta sieltä päin ei ole mitään ongelmaa. Maha on välillä tosi kipeä. Olettaisin näin, että johtuu siitä, kun en ehtinyt epiduraalia saamaan, että paikat eivät olleet niin rentoina, kuin olisi tarvinnut...no, mutta kerrankos sitä taas... :) Päätä särkee nykysin joka päivä. Hartiat ja niska on ihan jumis. Pyysin jo mieheltä, tai siis käskin hänen hieroa tänään illalla, että pikkusen edes päätä helpottaisi.

Mutta nyt jatkamaan. Puolukkapuuro odottaa vatkaamista... :P

Vierailija
20/45 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla joissakin asennoissa vihlaisee selkää edelleen, vaikka synnytyksestä kohta se neljä viikkoa.. Selitykseksi veikkaisin sitä, että raskausaikana naisen kehon asento muuttuu " etupainotteiseksi" ja nyt sitten pienellä jumpalla kenties saisi tuota selkää kuntoon.. Muita lihas kipuja en ole huomannut..

Jaahas.. Pitäisi leipoa kakkupohja, huomenna ne lastenkutsut..

Yö meni suht mukavasti.. Mies syötti ja nukutti pojun puolen yön jälkeen ja seuraavan kerran poika heräsi tissille puoli kuusi.. Flunnsakin jo parempaan päin menossa..

Kävin vauva puolella kurkkaamassa, colatoffee päässyt lähtemään synnyttämään.. =)