Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

### Syyssissit viikolla 38 ###

17.09.2007 |

Huomenta ja mukavaa alkanutta viikkoa!

Aloittelin uuden pinon uuden viikon kunniaksi! =)

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä kaikki?

täällä eka neuvolakäynti takana. vauvan paino oli hieman laskenut. maitoa mulla on imetyspunnituksenkin mukaan mutta ilmeisesti tämä huono nukkuminen aiheuttaa kans sitä että vauva ei juo vielä tarpeeksi. tatjoan siis välillä pulloa lähipäivät ja katotaan alkuviikosta uudelleen. en ole onneksi kovin masis asiasta.

neiti taitaa heräillä kantoliinassa. Nyt onneksi nukkunut pari tuntia, mikä on hänelle hyvä pätkä.

voikaa hyvin,

apinaemo

Vierailija
22/45 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti sitä ei enää ehdi netissä paljon pyöriä, kädet on enemmän kuin täynnä hommia täällä meillä ainakin. Esikoinen on tänään mummilla hoidossa huomiseen saakka, joten ihmeen ja ihanankin hiljaista ja rauhallista on ollut meillä tänään vauvan kanssa. Päiväunetkin sain nukuttua. Nyt on vaihteeksi ihanan pirteä olo.

Vauva jatkaa vielä uniaan, kolme tuntia jo vetänyt sikeitä. Selvästi kyllä huomaa, että heti kun annan pullosta lisämaitoa niin unet on vähintään kolme tuntia, muuten torkkuu vain lyhyitä pätkiä ja herää aikaisemmin nälkään. Imuote on edelleen vähän hukassa ja nyt mulla taitaa olla joku tukos sen takia toisessa rinnassa. Rintaa kuumottaa ja on punainen ja päätä särkee ja on muutenkin kuumeinen olo. Voi tätä imetyksen ihanuutta, ja välillä kurjuuttakin. Onhan se tietty ihanaa sitten kun sen saa sujumaan, mutta aika tuskaista välillä kun muutenkin on väsynyt ja hiukka tunteet pinnassa, itku on aika herkässä kaikkien pientenkin vastoinkäymisten edessä.

Jep, nyt pyykkejä ripustamaan.

Jondeliini ja poju 3vk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikaviestiä....ajattelin vaan ilmoittaa että hengissä ollaan, on vaan tytöllä ja pojulla 8 ikää nyt 1 vko ja 1 pvä) kamala räkätauti ja yskä, joten levottomia öitä ja päiviä tässä takana. Meillä jätkä niin rimpula ettei yksinkertaisesti jaksa imeä rinnoista tarpeeksi ja joudun aina välillä antamaan lisämaitoa....tiedän että tulee huutoa huomenna kun neuvolan kotka tulee käymään, mutta verensokerit laski pojulla sairaalassa tosi paljon kun yritin pelkällä rintamaidolla....sairaalassa lohduttivat, että kunhan voimistuu ja paino alkaa olla kolmen kilon maissa, pitäisi jaksaa jo imeä paremminkin....saahan nähdä.

Muuten menny suht hyvin, paitsi että vieraat ei meinaa tajuta kun pyydän tulemaan myöhemmin kunhan taudit ois sairastettu pois, räkäsinä on miehen sukulaisia tullu kiellosta huolimatta, vaikka olen yrittänyt selittää että heidän flunssa voi olla eri tautia ja näin tartuttaa uuden taudin lapsille.....saat.....nan idiootit!!!!!

mutta palailen paremmalla ajalla, täytyy varmaan vähän imuroida ettei siitäkin tule sanomista, ihan kun ei ois muutakin tekemistä!!!!!

Vierailija
24/45 |
19.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti jää nää kirjoittelut vähiin vaikka mies on kotona vielä ja isot siskotkin osallistuvat ahkerasti vauvan hoitoon.Odotus puolella ja täällä käyn kyllä vähintään kerran tai pari kurkkimassa mutta en vaan saa aikaiseksi kirjoittaa.

Selkäkivuista on ollut puhetta.Mulla on selkä kipeä myös.Aluksi oli tosi kipeet ne epiduraalin laitto kohdat ja luulin että ne vaan oireilee mutta nyt kyllä huomaa että ihan oikeastikkin alaselkää kolottaa.En oo vielä jaksanut jumppaillakkaan en edes " rakkauslihaksia" ,pitäis kyllä alkaa tekemään jotain kun ei oo tikkejäkään ja paikat muuten ihan ok niin vois tässä jossain välissä aloitella " sitäkin" elämää,jos jaksaisi...no ehtiihän sitä,nyt on ajatukset lähinnä vauvassa ja riittää molemmille kun on jossain välissä aikaa edes halitella ja olla vain:)

Apinaemon kanssa pukamissta kirjuutellaan.Mulla ne on onneksi vähän paremmat että kävelemään jo pääsee ja kun tulee isompi hätä niin ei tarvii " tunti tolkulla" henkisesti varautua vessa reisuun,mutta noi kyllä pitää leikata tai hirttää(mitä niille nyt tehdään)eihän ne seltä itsekseen häviä.Jos en saa aikaiseksi varata lääkäri aikaa nii viimeistään sitten jälkitarkastuksessa...

Vauva on edelleen kiltti ja helppo,mutta vaatii kyllä seuraa ja päivällä nukkuu ne sikeimmät ja pismmät unet ja yöllä sitten on tiheästi tissillä,mutta mites nyt noin pienen rytmiä muuttaisi..?

Imetyksestä vielä.On ihan kiva tietty jos imetys sujuu kaikinpuolin hyvin mutta jos siitä tulee ahdistavaa eikä ota onnistuakseen niin tuttelillakin kasvaa kyllä kelpo jälkeläisiä ja äiti on edelleenkin hyvä äiti!

Jaahas nyt on alkanut neitosen aamu ja seurustelut ....

Palataan taas..

rakkausvauva täyttää yöllä 01.43 jo 2 viikkoa,hui kun aika rientää

Vierailija
25/45 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poju sitterissä.. On syöty ja kohta ulos nukkumaan..

Omasta syömisestä.. En muka kerkeä/ei maistu ruoka.. Eilen illalla huomasin, että olin syönyt yhden pienen lihapiirakan ja kahvia koko päivänä.. Onkos tuo sitten ihme ettei maitoa tahdo tulla ja on välillä heikko olo.. Nyt otin itseäni niskasta kiinni ja söin jopa pari palaa leipää aamupalaksi..

Täällä ei muuten kummempia.. Pikku herralta meni nyt hermo.. On mentävä..

Vierailija
26/45 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

heippa,

piiulle syömisestä. minä yritän syödä lähes koko ajan. muuten ei kyllä voimat ja maito riitä. tosin ruokahalukin on hyvä. tiedän kokemuksesta että nyt voi vetää suklaata pullaa yms. kun muuten kuihdun. se huono puoli on siitä, että raskausaikana tulee vain vähän lisäpainoa, mulle 11 kg. että alapas sinäkin tankata, samoin nestettä ihan hurjasti.=)

mulla on tosiaan maidon määrä lisääntynyt tai neiti juo paremmin. vaipat märempiä ja pulauttelee. yöllä tarjosin kerran pulloa ja 20 ml joi, eli hyvä näin. ehkäpä se paino nyt lähtee nousuun.

mutta nyt lapset kaipaavat... neiti mulla kantokassissa käsipuolessa. oltiin vaunukävelyllä mutta heräs heti kun pysähdyin kotona... mutta ihan hyvä fiilis.

voikaa hyvin kamut.

apinaemo

Vierailija
27/45 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ehtinyt kirjoittamaan, dotus puolelle kävin eilen heuittämässä muutaman lauseen, mutta sitten jo neiti vaati tissille ja tänne en enää ehtinyt. Meillä on ollut tyttösellä kovasti ilmavaivoja ja ainoastaan syli ja jumppaukset tuntuneet helpottaneen oloa. Viime yönä iltatakkauksen jälkeen hän kuitenkin nukkui peräti 5 tuntia putkeen. se on ennätys tähän mennessä ja tuntui, että itsekin sai vihdoin ja viimein " kunnon" yöunet :). Päivisin en edelleenkään oikein osaa nukkua, meilläkin kun tuota hommaa tuntuu täällä kotona riittävän ja tuolla pihalla. Viimeiset perennat, omenapuita ja marjapensaita käytiin edullisesti hakemassa eilen ja tänään istutellaan. Tyttö nukkuu nyt ulkona, joten on minunkin nyt mentävä vihdoin.

kakkaamisesta ollut puhetta, meillä on helpompaa tytön kanssa kun suoli toimii. Heti jos on " ummella" on neidillä todella vaikeata. Toiset lapset käyttävät maidon tehokkaasti hyödykseen ja kakkaavat vähemmän, jopa kerran viikossa. Meillä on suora putki, neiti kyllä syö erittäin hyvin ja on selvästi lihonut :), kaksoisleuka ja pyöreät posket on meitin " Iitalla" .

Mulla on sektiohaava edelleen ajoittain aristava, muuten ihan ok fyysinen vointi. Niska-hartia kivut hellittivät jo sairaalassa, johtui ilmeisesti jännittämisestä ja imetysasennon huonoudesta, kun en aluksi oikein voinut muuta kuin makuullaan syöttää.

hei, onko kellään kokemusta carena easy matkarattaista? Ajateltiin sellaiset hankkia ennen miehen töihin paluuta, niin on minunkin helpompi liikkua tytön kanssa esim. kaupoissa. Eiköhän naiset treffata vauvoineen jossain vaiheessa vaikka siellä Jumbossa?

Nyt vauvahenkilö itkee vaunuissaan. heippa

Vierailija
28/45 |
20.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi terkkari tänään toisen kerran. Herralla kaikki ok. Napa siisti ja muutenkin kaikki morotukset löyty. Paitsi tepastelu ei oikein tullut, kun hra suuttui, kun herätettiin kesken unien. Painoa on nyt sitten 3990g ja ikää se 1vko ja 5pvää. Tuolla hän nyt killittelee lattialla muhevan peiton päällä ja äheltää tavaraa vaippaan...voi, että mä taas nautin. :D

Tänään on ollut niin harmaa päivä, että oikein harmittaa. Meillä oli tänään toripäivät ja ajattelin, että oltaisiin koko konkkaronkka, no isukkia lukuun ottamatta, mennä torille, mutta juuri silloin sattui satamaan, kun olisi pitänyt lähteä. Sitten jo piti ruokaakin laittaa ja sitten se terkkari tuli, niin pitää kai sitten jättää taas ensi viikkoon.

Voi mahdoton tuota pyykki määrää. Vaikka hra ei vielä pyykkiä niin kauheasti tee, mutta silti jotenkin tuntuu, että pyykkivuori ei pienene millään. Toki neidiltä nyt tulee taas enemmän pyykkiä, kun kesä on ohi. Mutta kuitenkin. Tälle päivälle laitoin juuri neljännen koneellisen pyöriin. En tosin oikein tiedä minne ne ripustan kuivumaan, mutta se on sitten taas sen ajan murhe, kun kone on lopettanut. Saunan naruille, kun mahtuu 3 koneellista. Tokihan sen pyykkitelinneen voisi laittaa vaikka olkkarin nurkkaa, kun ei kuitenkaan niin haittaa, kun kerään ei kuitenkaan ole tulossa käymään. Ja jos jotakin haittaa, niin ei ole pakko kattoa, tai sitten lähtee pois... :) Voi, kyllä mä niin haaveilen siitä kuivausrummusta, veronpalautuksia siis odotellessa...

Mitäs, oletteko miettineen rotavirusrokotetta? Aiotteko ottaa? Siinä on kyllä aikas suolanen hinta, mutta parempi tietysti sekin, kuin sairalaan... Meillä se on vielä mietintämyssyssä. Todennäköisesti otetaan, pari lapsilisäähän siihen menee, melkein...

Kävin kurkkaamassa tuolla odotus puolella, ja siellä tuntui olevan aikas hiljasta tälle päivälle. Liekö naiset hakemassa niitä sissejä...

Mutta nyt herra ilmottelee olemassa olosta. Pitää siis mennä...

Vierailija
29/45 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpä on harmaa ja sateinen syyspäivä...suorastaan synkkä! Neiti nukkui hyvin...panin hänet sänkyyn n. puolen yön aikaan ja hän heräsi aamulla klo:6.08! Sitten tankattiin vielä klo:8 ja nyt neiti onkin sitten taas nukkunut. En tiedä onko sillä osuutta pitkiin yöuniin, että annoin rintamaitoa pullosta illalla. Neiti söi reilut 100 ml pullosta...evästä taisi tulla helposti :o) Halusin tarkistaa, että riittääkö rintamaito (neiti kun tankkaa illat ja en ehtisi muuta tehdä kuin istua sohvalla ja imettää) ja pumppasin yli 100 ml/ rinta. Tapanani on ollut imettää ensin toisesta rinnasta ja sitten seurustellaan ja vaihdetaan vaipat ja sitten tankataan vielä lisää toisesta rinnasta. No..maito näyttäisi siis riittävän, mutta minulla onkin koko ajan kova nälkä ja jano...Piiu suosittelen sitä, että kiinnität huomiota syömiseen ja juomiseen..niin kuin joku muukin neuvoi.

Mutta nyt pikku neiti heräsi...siis syöttämään...

Kaylight

Vierailija
30/45 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neitokainen oli kovasti kasvanut sitten viimeisen punnituksen. Nyt painoa jo 4230g ja pituus 54.5cm, pipo 37cm. Potra tyttö siis, äitiinsä tullut.

palaan hetken kuluttua.

Vierailija
31/45 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti on aivan ihana. Siis nukkuu ja syö. Rintamaidolla ei selvitä mutta tutteli on hyvä lisä. Nyt on jonkin verran enemmän maitoa tullut mutta silti en pumppaamalla saa kuin 30ml yhteensä. Tyttö syö kerralla pullosta n. 50-60ml joten ei tuo tissimaito kauas jää tavoitteestaan mutta useinmiten pimu on ensin rinnalla puolisen tuntia ja sitten syö pullosta silti vielä tuon määrän.

Nukkumisen suhteen on lahjakas. Yöt ovat menneet yleensä yhdellä syönnillä. Menee nukkumaan siinä klo 23 ja herää syömään n. 3-4 välissä ja nukkuu siitä aamuseitsemään joten äitikin on hyvin levännyt. Vielä ei ole isi joutunut öisin nousemaan ollenkaan.

Eilen oli miehen äiti katsomassa vauvaa. Heillä töissä joku MRSA-tapaus jonka vuoksi ei aiemmin ole tullut vaikkei siitä mitään vaaraa pitäisi ollakaan. No, neiti ei ollut kyllä yhtään seurallinen. Nukkui koko illan, heräsi syömään, vääns kakkat ja jatkoi uniaan. Eipä siinä sitä nukkuvaa vauvaa sitten paljon muut päässeet sylittelemään. Muutenkin pimu tuntuu parhaiten viihtyvän äidin sylissä, isikin kyllä kelpaa mutta äiti on paras.

Jaa jaa, nyt kuuluu vaunuista öhinää, josko sieltä jo herättäisiin.

minttupipsa kera tyttösen 8vrk

Vierailija
32/45 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo.. Vai että kaylightilta rintamaitoa 100ml.. Meillä poika rinnalla tunnin ja vetäisi sen jälkeen korviketta tuon 100ml pullosta.. Neuvolassa täti sitä mieltä, että poika ei saa rinnasta juuri mitään.. Nyt olen yrittänyt syödä/juoda.. En tiedä, en jaksa miettiä edes koko asiaa..

Haikarapolska kyseli carena easy rattaista.. Itse olen netistä katsellut myös kyseisiä rattaita.. Olisi suht edulliset.. Joten kokemuksia otetaan vastaan.. =)

Ja joku rotavirus rokotteesta kirjoitteli.. Neuvolan täti kertoi meille sen maksavan 70¿.. Emme ole vielä edes miettineet otammeko sen... Kokemuksia ja tietoa myös sen asian suhteen otetaan vastaan..

jaahas.. Meidän toka luokkalainen palailee kohta koulusta.. Hänellä tänään synttärit.. Yllärinä odottamassa hänen toivoma digitaalinen kosketinsoitin.. Mitenhän malttaa tänään isälleen lähteä..

Piia ja poju 4 vko ja 1 pvä

Vierailija
33/45 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piiu, otapa neuvolassa seuraavalla kerralla syöttöpunnitus, niin sitten ainakin tiedät, paljonko vauva saa tisuista. Kokeile kunnon " juominkeja" ja syöpöttelyä joku päivä ja katso vaikuttaako. Ja muista, että rintaruokinta ei ole kaikki kaikessa. (Helppohan näin on sanoa, mutta niin se vaan on...) Meillä neuvolassa sanottiin, että ainakin kaksi lämmintä ruokaa ja hyvät välipalat pitäis imettäjän syödä ja juoda ainakin pari litraa päivässä.

On muuten kumma juttu, että toiset saa pumpattua vaikka kuinka maitoa ja toisilta pumppu vaan ei heruta maitoa, vaikka sitä olisikin. Tokihan pumpuissakin on eroa, mutta minä ainakin olen todennut, että sen minkä joutuu pullosta antamaan, olkoon sitten vastiketta. En ole viitsinyt pumppailla, kun ei ole pakko. Edellisen vauvan kanssakaan en pumppaillut, kun tiesin, että se on maailman itarinta touhua.

Onpas tuolla odotuspuolella muuten pinot lyhentyneet. Kohta kaikki rysähtävät toivottavasti tänne!

Meillä mies lähti juuri kolmen lapsen kanssa mökille pariksi yöksi ja minä päätin jäädä vauvan kanssa kotiin. Mennään sitten syyslomalla koko poppoo varmaan. Nyt jäin hieman relaamaan kotiin. Haetaan ensin nyt näitä vauvan rytmejä kotosalla. Ovat yöt nyt sujuneet sen verran hyvin, että en viitsi niitä sekoitella uudessa ympäristössä. Viine yönäkin neiti nukkui 5 1/2 tuntia eka, sitten vähän pätkäisemmin ja aamuyöstä vielä useamman tunnin putken. JA KAKKAKIN TULI! Siis viikon tauon jälkeen. (Mies otti ihan kuvan...=))

No, näissä tunnelmissa... taidan tehdä jotain relaa kun vauva nukkuu. Tai sitten jotain hyödyllistä!

apinaemo ja oona kanerva 2 vkoa ja risat (apua, kohta jo kuukauden...)

Vierailija
34/45 |
21.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin..jos on rintapumppu niin voihan sitä kokeilla, minkä verran maitoa heruu. Niin saa itse jotain suuntaa maidon riittävyydestä / riittämättömyydestä. Tietysti myös merkitystä on vauvan imemisotteella ja imuhalulla. Ja omakohtaisesti voin myös sanoa, että kun viime kesänä imetin neljättä lastamme, niin jouduin koko ajan antamaan lisämaitoa enkä myöskään saanut rintapumpulla herumaan maitoa kuin yhteensä 60-80 ml. Ja aivan reipas, iloinen ja TERVE tyttö kasvoi korvikkeellakin (meillä ei kertaakaan olla sairastettu esim. korvatulehduksia hänen kanssaan). Jälkeenpäin olen ajatellut, että taisin stressata talon rempalla niin paljon, ettei maitoa kertakaikkiaan tullut. Ja nyt tilanne on aivan toinen :o)

Ja jos vm78(?) tuskailee pyykkivuoren kans niin älä huoli...meilläkin kone pyörii useamman kerran lähes joka päivä ja silti tuntuu, että kodinhoitohuoneessa on aina pyykkivuori. Kuivausrumpu on kätevä ja helpottaa kuivausrumbaa, mutta ei sinnekkään kaikkea voi tunkea (vaikka minä olen kyllä aika ronskisti tunkenut sinne kieltomerkeistä huolimatta vaatteita).

Apinaemolle mukavaa " yksinoloviikonloppua" vauvan kanssa :o) Kuulostaa ihanalta, muista enemmän relata kuin tehdä jotain hyödyllistä. Minä voisin laittaa miehen ja lapset myös mökille...

Joku kyseli vauvojen maitomääristä, minä sain vuosi sitten ohjeellisen taulukon neuvolasta. Jos löydän sen, naputtelen sen koneelle.

Mukavaa viikonloppua!

Kaylight

Vierailija
35/45 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan,

täällä on aikaa roikkua netissä, kun mulla on tää vapaaviikonloppu. Mies siis isompien lasten kanssa mökillä, minä vauvan kanssa kotona. Vauva muuten on paljon rauhallisempi ja nukkuu paremmin, kun ei ole arkihässäkkää. Hyvä, että nyt nukkuu, mutta mitäs tekis sitten normaalipäivinä, että vauva sais nukkua rauhassa. Onko muilla suurperheellisillä vinkkejä? Siis nukutatteko vauvaa olohuoneessa, vai viettekö esim. makkariin nukkumaan? Meidän neiti ei toistaiseksi nuku ulkona vaunuissa, jos en ole liikkeellä. Herää heti kun vaunut pysähtyy.

Mulla on luksusta, kun saan katsella Kirppistä telkusta, kun lapset ei vaadi lastenohjelmia. Teetä ja suklaata samalla napsin aamiaisen jälkkärinä.

Kayleight, montako lasta sulla on ja millaisilla ikäeroilla, kun kerrot viime kesänä imettäneesi edellistä?

Mukavaa päivää kaikille! Lähden tästä siistimään jotakin kaappia tai nurkkaa, onneksi siitä tulee sellainen tyytyväinen fiilis, että saa jotain aikaiseksi samalla tässä relatessa!

apinaemo ja oona kanerva 2 vkoa 1 pvä

Vierailija
36/45 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne puolelle sitten mekin...

Rotavirus rokote maksaa 70+70 euroa, annettaan 3 ja 4 kuukauden iässä. Esikoiselle otetiin, poika oli ensimmäisen rokotteen jälkeen 2 viikkoa todella kärttyinen. Muuta ei huomanut. Mutta vuoden vanhana sairastui kunnon ripulitaudin, kestoin yli viikon tätä paskamista ja oksentelua, en tiedä oliko se sitten noro-viirus??? Eli me ei annetta enää uudelle vauvalle.

Pojat siis nukkuvat ja minun pitäis myös otta päikkärit, mies kun on menossa illaksi pois kotoa. Ihana olla kotona, poika nukkui yön hyvin. Korviketta menee, oma maito ei ole vileä noussut. Huomenna mennään ensimmäistä kertaa ulos. Eipä muuta, nyt nukkumaan ja muistakaa juodaa ja syödää kunnolla!

kewa ja pojat n3päivää ja 1,5v

Vierailija
37/45 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämpimät onnittelut kewalle ja muille syyssissinsä saaneille!

Apinaemo kyseli meidän perheen lapsista (muistelen joskus aikoja sitten täytelleeni syyssissien esittäytymistä, mutta jostain syystä teksti katosi bittiavaruuteen) Meillä lapset ovat kahdessa sarjassa: Isot ovat poika s.03/93 ja tuplatytöt s.08/95, pieniä eli iltatähtisarjaa edustavat tyttö s.05/06 ja syyssissi tyttö s.23.08.07 eli viiden lapsen kanssa arkea pyöritetään. Isot ovat ihanan isoja ja monessa asiassa avuksi ja toisaalta nämä pienet ovat ihanan pieniä ja on kiva nauttia tästä vauva-ajasta uudemman kerran. Ja ehkä sitä tosiaan nauttii näistä pienistä nyt hieman eri tavalla kuin silloin aikaisemmin...tai aika-käsite ainakin on muuttunut. Aina olemme lapsista mieheni kanssa pitäneet, mutta ehkä se aika kului ennen aina uutta vaihetta odottaen. Nyt osaa ja uskaltaa nauttia joka hetkestä eikä kiiruhda eteenpäin. Ja jotenkin on sellainen tunne, että aika menee niin huimaa vauhtia. On pakko yrittää nauttia joka hetkestä, sillä eilistä ei saa takaisin. Meidänkin syyssissi täyttää huomenna 1 kk!!! Järkyttävää, miten nopeasti kuukausi on mennyt. Neuvola meillä on vasta 27.9.

Haikarapolskan tytteli on jo kasvanut " isoksi" :o) Minä selitin tuttavalleni vauvan kuulumisia ihan pokkana, että tämä tyttö on jo NIIIIN iso, että pian lähtee kouluun. Tuttava nauroi tikahtuakseen ja väitti, että siihen menee kuulemma vielä muutama vuosi :-D

Rotarokotteesta oli puhetta..annoimme viimesyksynä sen Ellalle ja n. viikon kuluttua rokotuksesta taisi olla sellainen itku/ripulikohtaus, mutta se meni nopeasti ohi. Hinta oli n. 140 euron paikkeilla (sis. kaksi suunkautta otettavaa rokotetta) Luultavasti annetaan nytkin, en kyllä ole ehtnyt asiaa vielä pohtia.

Mutta nyt " restauroimaan" ..ajattelin lähteä vauvan ja miehen kanssa katsomaan esikoisen peliä.. Leppoisaa lauantaita kaikille :o)

Kaylight

Vierailija
38/45 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, meitä on jo paljon! Ja lisää tulossa toivottavasti, kunhan nuo mattijamaija myöhäsetkin mukaan ehtinevät. Eilen taas en kerennyt uudelleen takaisin kirjoittelemaan, mutta nyt muutama sana.

Apinaemo, nautinnollista viikonloppua vauvan kanssa kahden. Kuulostaa ihanalta ja tärkeältäkin saada viettää pienokaisen kanssa aikaa myös ihan kaksin vain tutustellen. Kiva, kun vatsakin viimein toimi neitokaisella. Tiedän tuon tunteen, vaikka meillä neidon pisin kakkaamaton väli on ollut noin reilu vuorokauden. Oli kylläkin yhtä tuskaa. Neuvolan th sanoi, että Cuplatonkin voi aiheuttaa " ummetusta" . Jätin ne nyt tauolle ja tyttö on ollut ihmeen tyytyväinen ja ilmavaivojakin vähemmän. Ei käy mun logikkaan, mutta mennään nyt näin. Toisaalta maidontulokin on nyt viimein tasaantunut, joten voi olla, että neito ei niele ilmaa enää niin paljon.

Kaylight, teillä on myös mukava saraja lapsosia, isompia ja pienempiä. Meillä on nämä kaksi isompaa ja yksi iltatähti. Vieläkö pitäisi kaveri tehdä tyttöselle... apuva, puhun ihan levottomia. Kyllä nämä on nyt ihan varmasti tässä :).

Mä olen nauttinut ihan valtavasti tästä vauva-arjesta kaikista alku hässäköistä huolimatta. Tyttö on aivan ihana ja joka päivä huomaan että rakastan tuota pirpanaa vielä enemmän kuin eilen, vaikka tuntuu että se ei voi olla mahdollista, kun sydän joka kerta on halkeamaisillaan rakkaudesta ja onnesta kun lastani katson. Rakkautta riittää ihan jokaiselle, myös isommille tyttösille. Tämä kerta on vain jotenkin niin erilainen, näin kypsällä iällä kun vielä kerran kokee vauvan tulon perheeseen, tuntuu kaikki niin paljon helpommalta ja tästä äityidestä osaa nauttia aivan eri tavalla. Myös tämän vauva-ajan ja lapsuuden rajallisuuden ymmärtää toisin kun ihan ekalla kerralla ja vielä toisellakaan kerralla.

Nyt taas tulee katkos tähän runoiluun...palaan kun ehdin ja jatkan taas.

Mukavaa lauantai-iltaa kaikille!

Vierailija
39/45 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uudet tänne vauva puolella ja vielä kerran onnea!

Kylläpä nämä päivät menevät nopsasti.. Ihan jo melkein etukäteen harmittelen, kuinka nopeasti tämä vauva aika meneekään, on tämä niin nautinnollista kaikkine pikku valvomisineen jne.. Kuinka voi lapset olla IHANIA!!! =)

Istahdin vielä tähän koneelle, poika nukahti, saunassa käyty ja mies lähti hakemaan terveellistä iltapalaa, pizzaa.. =) Tuntuu, että elämä on täydellistä..

Nauttikaa läheisistänne ja voikaa hyvin.. Muistakaa levätä, jotta jaksatte!

Vierailija
40/45 |
22.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin tänään Mikkelissä ja siellä meidän pienimmäinnen sitten esittäytyi mummilleen ja tädille ja parille serkulle:)Mummeli siellä päivitteli kyllä että kun pariviikkoisen kanssa lähdettiin niin pitkää matkaa ajamaan mutta mikäs siinä kun kaikki meillä ok niin miksikäs ei ja neito veti sikeitä mennen tullen.Taittelin parit harsot pepun alle turvakaukaloon ettei joudu istuvassa asennossa matkaamaan,kun musta ne on niin jotenkin huononmallisia.Mummeli+muut olivat odotetusti aivan haltioissaan pikkuisesta ja saatiinhan me serkku-tytöstä kolmas kummikin sillä matkalla=D

Ristiäisiä alettiin tänään suunnittelemaan ja soittelinkin pappi-ystävälleni ja sovittiin että " bileet" pidetään ensikuun puolessa välissä.

Tää on muuten eka kerta kun niitä jaksaa oikeasti järjetellä.

Lasten kanssa mietittiin automatkalla nimiä aikamme kuluksi ja laitettiin kaikki ehdotukset listalle.Kyllä me ollaan nyt aika vahvasti isukin kanssa kallistuttu Aada nimeen mutta ehtiihän se vielä muuttuakkin..kyllä on nyt hankalaa

Vauva arki on edelleen leppoisaa(koputtelen puuta,huomenna aloitetaan d-tipat)Mutta nuo unoset on aika katkokaisia nyt enempi onneksi päivällä.Yö rytmiä alkaa jotenkin löytymään.23.00 tankkaus ja unille 01-02 suurinpiirtein nälkä taas ja 05.00 lisää ruokaa ja sitten joskus 07 onkin jo aika valmis nousemaan ellein ole mun vieressä ja tissillä jossa nukahtelee ja välilä syö.

Meillä on siis nyt koko poppoo kasassa viikonloppuna ja huomenna lähdetään sitten kaikki kävelylle,kivaa!:)

Isukki liikuttui tuossa iltasella ihan kyyneliin kun baby jokelteli ja hymyili kovasti ensinmäistä kertaa kommunikoi ihan kunnolla ja tätä herkkis hetkeä kestikin melkein puolituntia!Meillä on ihana vauva ja sitä rakastetaan PALJON!!Niinkuin toki muitakin lapsia jotka saavat kyllä rakkautta ja hellyyttä toki aimoannokset hekin päivittäin.

On sellainen tunne että tässä elellään nyt elämäni onnellisimpia aikoja kun on niin paljon rakkautta ympärillä=)

Haikarapolska ehdotteli aiemmin jumbo-treffejä,mukana ollaan!

Mutta nyt toivottelen teille hyvät ja palataan taas.

Coliskin varmaan liittyy seuraamme pian ja oliko se tottis joka laitokselle tänään lähti.Ihgua lisää vauveleita=)