***Sisunaiset 17.9 ***
Yhteenveto viime viikolta. Välitavoitteet on laskettu lokakuun loppuun, viikolle 44!
[size=2]
Nimi:
Lähtö kg, Tavoite (vko 44) kg, (Lopullinen tavoite, kg), Paino nyt kg, Muutos edelliseen kg, Tot pudotus kg, Matkaa välitavoitteeseen kg,
Vkoa edessä että välitavoite toteutuu, (Arvio se saavuttamisesta), BMI muutos nykyhetkeen (pituus)
[color=fuchsia][b] Aatuliina [/b]♥[/color]
TAUSTALLA
[color=green][b] Allakka [/b]♥[/color]
94.8 kg, 77.6 kg, ( 62 kg), 79.2 kg, -0.9 kg, 15.6 kg, 1.6 kg,
5 vkoa, ( Lokakuu ), BMI: 34.4 => 28.7 ..( 1.66 m )
[color=fuchsia][b] Axelara [/b]♥[/color]
66.5 kg, 61 kg, ( 59 kg), 63.2 kg, 0.0 kg, 3.3 kg, 2.2 kg,
8 vkoa, ( Marraskuu ), BMI: 24.1 => 22.9 ..( 1.66 m )
[color=green][b] Bertta07 [/b]♥[/color]
58.2 kg, 52 kg, ( 52 kg), 56.4 kg, 0.0 kg, 1.8 kg, 4.4 kg,
8 vkoa, ( Marraskuu ), BMI: 22.5 => 21.8 ..( 1.61 m )
[color=fuchsia][b] Chicky [/b]♥[/color]
93.7 kg, 92 kg, ( 75 kg), 93.3 kg, -0.3 kg, 0.4 kg, 1.3 kg,
6 vkoa, ( Lokakuu ), BMI: 30.9 => 30.8 ..( 1.74 m )
[color=green][b] Emonamoha [/b]♥[/color]
92.2 kg, 76.8 kg, ( 72 kg), 80.4 kg, -0.4 kg, 11.8 kg, 3.6 kg,
7 vkoa, ( Lokakuu ), BMI: 31.2 => 27.2 ..( 1.72 m )
[color=fuchsia][b] Enkeli [/b]♥[/color]
TAUKO
[color=green][b] göögle [/b]♥[/color]
106.3 kg, 98 kg, ( 72 kg), 102.9 kg, -0.7 kg, 3.4 kg, 4.9 kg,
7 vkoa, ( Lokakuu ), BMI: 36.8 => 35.6 ..( 1.70 m )
[color=fuchsia][b] Henniina [/b]♥[/color]
83.3 kg, 65 kg, ( 60 kg), 66.8 kg, -0.2 kg, 16.5 kg, 1.8 kg,
7 vkoa, ( Lokakuu ), BMI: 29.5 => 23.7 ..( 1.68 m )
[color=green][b] Ht.78 [/b]♥[/color]
78 kg, 74 kg, ( 63 kg), 77.1 kg, 0.1 kg, 0.9 kg, 3.1 kg,
8 vkoa, ( Marraskuu ), BMI: 29.4 => 29.0 ..( 1.63 m )
[color=fuchsia][b] Johkulainen [/b]♥[/color]
89 kg, 78 kg, ( 65 kg), 84.2 kg, 0.7 kg, 4.8 kg, 6.2 kg,
9 vkoa, ( Marraskuu ), BMI: 33.9 => 32.1 ..( 1.62 m )
[color=green][b] jokoa [/b]♥[/color]
110.9 kg, 99 kg, ( 80 kg), 107.7 kg, -0.4 kg, 3.2 kg, 8.7 kg,
8 vkoa, ( Marraskuu ), BMI: 36.6 => 35.6 ..( 1.74 m )
[color=fuchsia][b] Katti [/b]♥[/color]
90.2 kg, 76 kg, ( 68 kg), 80.5 kg, -0.4 kg, 9.7 kg, 4.5 kg,
7 vkoa, ( Lokakuu ), BMI: 32.0 => 28.5 ..( 1.68 m )
[color=green][b] Kääpäle [/b]♥[/color]
90.5 kg, 81 kg, ( 75 kg), 85.5 kg, -1.3 kg, 5 kg, 4.5 kg,
6 vkoa, ( Lokakuu ), BMI: 35.4 => 33.4 ..( 1.60 m )
[color=fuchsia][b] Körömölli [/b]♥[/color]
95 kg, 75 kg, ( 68 kg), 77.7 kg, -0.8 kg, 17.3 kg, 2.7 kg,
6 vkoa, ( Lokakuu ), BMI: 34.9 => 28.5 ..( 1.65 m )
[color=green][b] Minlee [/b]♥[/color]
95.5 kg, 75.5 kg, ( 72 kg), 77.1 kg, 0.1 kg, 18.4 kg, 1.6 kg,
8 vkoa, ( Marraskuu ), BMI: 30.1 => 24.3 ..( 1.78 m )
[color=fuchsia][b] Momentti [/b]♥[/color]
69.6 kg, 67.5 kg, ( 65 kg), 68.7 kg, 0.0 kg, 0.9 kg, 1.2 kg,
8 vkoa, ( Marraskuu ), BMI: 24.7 => 24.3 ..( 1.68 m )
[color=green][b] Nefili [/b]♥[/color]
87 kg, 65 kg, ( 65 kg), 69 kg, 0.0 kg, 18 kg, 4 kg,
8 vkoa, ( Marraskuu ), BMI: 27.5 => 21.8 ..( 1.78 m )
[color=fuchsia][b] Nolaana [/b]♥[/color]
102 kg, 94.6 kg, ( 85 kg), 97.7 kg, 0.7 kg, 4.3 kg, 3.1 kg,
10 vkoa, ( Marraskuu ), BMI: 37.0 => 35.5 ..( 1.66 m )
[color=green][b] Ororo [/b]♥[/color]
90 kg, 75.6 kg, ( 70 kg), 78.1 kg, -0.2 kg, 11.9 kg, 2.5 kg,
7 vkoa, ( Lokakuu ), BMI: 29.7 => 25.8 ..( 1.74 m )
[color=fuchsia][b] Pointzi06 [/b]♥[/color]
TAUKO
[color=green][b] ronja1982 [/b]♥[/color]
65 kg, 55 kg, ( 55 kg), 58.9 kg, 0.0 kg, 6.1 kg, 3.9 kg,
7 vkoa, ( Lokakuu ), BMI: 23.6 => 21.4 ..( 1.66 m )
[color=fuchsia][b] rosvohummeri [/b]♥[/color]
73 kg, 58.5 kg, ( 58.5 kg), 61.2 kg, -0.1 kg, 11.8 kg, 2.7 kg,
8 vkoa, ( Marraskuu ), BMI: 24.7 => 20.7 ..( 1.72 m )
[color=green][b] taaskerran [/b]♥[/color]
84.1 kg, 81.5 kg, ( 68 kg), 82.8 kg, 0.0 kg, 1.3 kg, 1.3 kg,
8 vkoa, ( Marraskuu ), BMI: 32.0 => 31.6 ..( 1.62 m )
[color=fuchsia][b] Volga [/b]♥[/color]
90 kg, 73.7 kg, ( 70 kg), 78.2 kg, 0.5 kg, 11.8 kg, 4.5 kg,
9 vkoa, ( Marraskuu ), BMI: 27.8 => 24.1 ..( 1.80 m )
[color=blue][/size][size=1]
Suurin pudotus viime kerrasta:[b]
1. sija => Kääpäle : -1.3 kg
[/b]
Ajallisesti lähinnä vko 44 tavoitetta [b]
1. sija =>¿ 5 ¿vkoa:.. Allakka
2. sija =>¿ 6 ¿vkoa:.. Körömölli
3. sija =>¿ 6 ¿vkoa:.. Kääpäle
4. sija =>¿ 6 ¿vkoa:.. Chicky
5. sija =>¿ 7 ¿vkoa:.. göögle
6. sija =>¿ 7 ¿vkoa:.. Henniina
7. sija =>¿ 7 ¿vkoa:.. Emonamoha
8. sija =>¿ 7 ¿vkoa:.. Ororo
9. sija =>¿ 7 ¿vkoa:.. ronja1982
10. sija =>¿ 7 ¿vkoa:.. Katti26
11. sija =>¿ 8 ¿vkoa:.. jokoa
12. sija =>¿ 8 ¿vkoa:.. rosvohummeri
13. sija =>¿ 8 ¿vkoa:.. Axelara
14. sija =>¿ 8 ¿vkoa:.. Bertta07
15. sija =>¿ 8 ¿vkoa:.. Nefili
16. sija =>¿ 8 ¿vkoa:.. Momentti
17. sija =>¿ 8 ¿vkoa:.. taaskerran
18. sija =>¿ 8 ¿vkoa:.. ht.78
19. sija =>¿ 8 ¿vkoa:.. Minlee
20. sija =>¿ 9 ¿vkoa:.. Johkulainen
21. sija =>¿ 9 ¿vkoa:.. Volga
22. sija =>¿ 10 ¿vkoa:.. Nolaana
[/b][/size][size=1]
Laihdutustietoja, kaikki Sisunaiset huomioiden:
mukana: (AatuLiina), Allakka, Axelare, Bertta07, Chicky, Emonamoha, (Enkeli1977), göögle, Henniina, Ht. 78, Johkulainen, jokoa, Katti26, Kääpäle, Körömölli, Minlee, Momentti, Nefili, Nolaana, Ororo, Pointzi06, ronja1982, rosvohummeri, taaskerran, Volga
Laihduttajia: 25
Painomme oli alussa: 1999 kg
Painamme nyt: 1727 kg
Tavoitepainomme (vko35/2007): 1652 kg
Paino tippunut edelliskerrasta: -3.6 kg
Paino tippunut vuonna 2007: 220 kg
Kokonaispainonpudotus: 273 kg
Matkaa tavoitteeseen: 74 kg
[/color][/size]
Kommentit (37)
Sitä vaan mietin, että hemmetin tiukka mittari, kun listan laihinkaan ei päässyt optimaaliseen rasvatasoon. Ei siis tosiaan riitä, että BMI on normaalin puolella, vaan ennemminkin BMI:n pitäisi olla lähellä normaalipainon alarajaa, että rasvaprosentti olisi ok. Huh!
Palaan huomenna punnitustulosten kera.
En noihin netistä löytämiini rajoihin juurikaan pysty puuttumaan, mutta sen verran meidän fysioterapeutit sanoi, että se viimeisin taso on luokiteltu yleensä sellaiseksi, että pitää olla nähnyt nälkää, jotta on siellä.
Siellä ne viite arvot katsottiin vain iän perusteella. Itse kuuluin päälle 30 v sarjaan, ja siellä se normaalitaso oli 24 - 30 % (muistaakseni). Seuraavaksi parempi oli 19-24 % ja sitten se paras oli alle 19 %.
Jos noita vertaa netin arvoihin, niin samaa suuruusluokkaa ne näyttää olevan.
Osaatteko arvioida, että paljonko painon tulee pudota, jos haluaa esim. rasvaprosentin pienenevät 0.5 %??? Painonahan esim. 75 kiloisella se on vajaat 400 g.
t. Minlee
Kävin kuulkaa vaa' alla aamulla ja tänään taidan laittaa teipin suun eteen. Lauantaista lähtien alkanut syöpöttely on tulossa tuomaan plussaa yli kilon ja painon takasin kasikymppiin.Olen syönyt salmiakin sijaan marianneja ja se näyttää tuovan plussaa ihan kiitettävästi. Nyt on pelastettava se mikä pelastettavissa on. Huominen päivä on vähän stressipäivä joten voi olla vaikea olla ihan täysin ilman syöpöttelyä, mut muuten nyt kyllä yritän tosissani. Kunhan nyt saisin edes alle kasikympin tuloksen maanantaina, plussatulos sieltä joka tapauksessa tulee. Laskin että mun rasvaprosentti on 38,7. Aika paljon näyttää ikäkin merkitsevän. Mä olen tämän joukon vanhus iältäni 42, mutta onneksi nuo lapset pitävät nuorena ;)
Huoh,
ostin ja ajattelin että tarjoan perheelle mutta SÖIN ITSE =0(
Hmmm... se on mun makuun se uutuus, maistelin kerran sitä
vähän ja nyt ajattelin että ihan vaan yksi tai kaksi riviä...
mutta meni kokonaan 200g eli 1100kcl... huoh...
Allakka - minä olen 40v joten kiva että löytyi joku muukin
4sella alkava. Minkä ikäiset ovat teidän lapset? Meillä nyt
2v, 5v ja 8v :D
TÄNÄÄN koetan pysyä tiukkana syömisten suhteen, eilinen
meni muuten ihan ok mutta tuo suklaa levy....
TSEMPPIÄ ja VOIMIA KIUSAUSTEN EDESSÄ =)
Ai löytyi minuakin vanhempia, [b]Volga[/b] ja [b]Allakka[/b]. Jotenkin olen luullut, että olen porukan nestori 38v iälläni :D
[b]Rasvaprosentista[/b]... kävin vuosi sitten siellä kuntoremontissa sekä rasvan pihti- että ihan kehon koostumusmittauksessa ja niiden tulokset olivat: pihtimittauksessa 33,5% ja kehon koostumusmittauksessa 30,3%!!! Ja huomattavaa on, että painoin silloin 10kg nykyistä enemmän... Se mies, joka niitä kehon koostumusmittauksia järkkäsi ja tuloksista kertoili, sanoikin, että minun ruumiinrakenteellani ei BMI:n tarvitse edes olla alle 25 jotta olisin normaalipainossa (esim. lihasmassaa oli 30% keskimääräistä enemmän) Siellä ihannepainokseni määriteltiin 78kg mitä silloin pidin ihan huuhaana - olenhan painanut kolmekymppisenä 68kg ja siinäkin oli omasta mielestäni liikaa. No, ehkei minussa tosiaankaan ole 36% rasvaa (=lähes 29kg), itse en siihen ainakaan usko hetkeäkään!
[b]Volga[/b]: Jep joo, ensi viikolla tulee miinusta, se on nyt sovittu. Suklaastakin huolimatta... söin minäkin lomareissussa sellaisen Marianne-suklaalevyn, joka oli 250g... huh!
Tämän aamun paino oli jo ihan kiva, 80,3kg eli jotain toivoa on saada miinukselle ensi viikon tulos 8-) Mutta että seiskalla alkaviin... se tuntuu taas niin kaukaiselta, haaveelta vain :-/
[b]TSEMPPIÄ Sisukkaat![/b]
Emo
Mä pidän nyt väliviikon punnitustulosten ilmottamisesta, kun viime viikko meni ihan pipariks. Mikähän siinä on että menkkojen aikaan iskee ihan hirveä mässäily päälle. Mikään ei riitä vaan täytyy ahmia niin että on ihan ähky olo. No nyt taas ruotuun paluu kun naistenvaivatki ohi. Tosin jonkinlaista motivaation puutetta ja syysmasennusta on ilmassa täälläkin. Vesisadekaan ei oikeen houkuttele lenkille lähtöön, ja pimeänä syysiltana suklaa on vaan yksinkertasesti liian hyvää...!!!
Masentaa kyl nää läskit, joskus oon sentään ollut melki 20kg hoikempi..
Nyt riittäis kun sais alkuun ees 10kg pois. Ja mun sukulaiset ei oo mitään hienotunteisia, äiteltäni saan aika useinki kommentteja tyyliin,, takapuoles on levinnyt tms. Eikä sekään mieltä piristä että siskot on pitkiä ja hoikkia...
Sorry, tulipas valitettua,
t.masentunut hellu
Anteeksi vaan, mutta mielestäni nuo viitearvot ovat aika vaarallisia! Laskin juuri, että päästäkseni viitearvoihin ja saadakseni rasvaprosentin 23,7% olisi BMI:ni oltava 16,7 ja sen mukaisesti painon alle 50kg!!! [b]Siis järkyttävää![/b]
Onnea vaan Susanna Sieviselle, taidat olla Suomen ainoa viitearvojen mukaisen rasvaprosentin omaava naisihminen...
Äh, kaikkea ne keksivät! Tämä purkaus ei ollut sinulle, Minlee, eihän tuo taulukko ja laskentakaava sinun keksimiäsi olleet ;-)
Emo
Liikuntahan kiinteyttää ja tuo läskin tilalle niitä lihaksia joten paljon liikkuvalla varmaan prosentit pienemmät kuin mitä tuo laskentakaavio antaa. Mä kävin töissä ollessa aina aamuisin kuntosalilla. Nyt toivon että pääsisin edes joskus lenkille, ehkä sitten joskus tulevaisuudessa kuntosalillekkin. Meillä on 3v ja 1v joten vipinää riittää.
tämä tätäkin vauhtia, mutta sinänsä hassua, kun keväällä vetelin reilun kilon viikopudotuksia... Lopulliseen tavoitteeseenhan minulla on enää 2-3 kiloa. Entisellä tahdilla pikku pyrähdys vaan, mutta nyt menee varmaan jouluun asti. Etenkin, jos saan urheilun käyntiin niin varmaan alkaa taas nesteet kerääntyä. Ihme taika näissä viimeisissä kiloissa.
Plääh..ei eilinenkään vielä pisteiden merkeissä kovin hyvin sujunut, mutta kävin sentään 2 kertaa reippaalla lenkillä kestoiltaan 65min ja 50min. :o)!!
Tänään en varmaan taas pääse lenkille, kun mies iltavuorossa, mutta syömiset aion pitää taas tiukasti pisteiden rajoissa..on se nyt kumma, jos eukko ei pysty pitämään itseään kurissa ;o)!!
MINLEE:Kiitos rasvaprosenteista..tosin se oli hirveetä katottavaa ;o)!!
ORORO:Kiva, että sujuu hyvin :o)..jatkahan samaan malliin siis ;o)!
ALLAKKA:Nyt tiukka linja päällensä vaan meille molemmilla..mulla mennyt alkuviikko kans enempi ja vähempi herkkupitoisesti ja vaaka näyttää ihan hirveitä :o(!!
VOLGA:Se on hyvää tuo uusi suklaa..mäkin ed.iltana sitä vetelin minkä kerkesin ;o)!!Tsemppiä tiukkana pysymiseen!!
EMO:Hyvältä näyttää..ens viikolla alle 80kg:n jo, eiks nii??Tsemppii!!!
HT.78:Oon huomannut ihan saman, että menkkojen aikaan menis alas ihan mitkä herkut vaan..tsemppiä tähän viikkoon, jotta ens viikolla tulis iva tulos :o)!!
ROSVOHUMMERI:Totta tosoiaan..alussa lähtee aina vauhdikkaammin ja helpommin nuo kilot, mutta sitten se tahti hidastuu aina vaan loppua kohden, joten ole ihmeessä tyytyväinen tuohonkin pudotukseen ja siihen, että oot jo niin liki tavoitetta..onnea :o)!!
Eipä nyt taas muuta..tsemppiä joka iikalle :o)!!
t.Köris
Ja kun mietin, että mites sitä tänään liikkuis niin ratkaisin sen sitten sillä, että mentiin muksujen kanssa pihalle ja keräsin polttopuut suojaan johon aikaa kului 1h 20min eli tulihan sitä liikuntaakin ja vieläpä hyödyllistä, sillä noi on pitänyt jo kauan saada suojaan, mutta aina se on vaan jäänyt :o)!!
Ja pisteitä kului 16.5 eli vajaaks jäi, mutta jääköön vaan, sillä on mennyt reippaasti yli nuo alkupäivät eli kaikin puolin kiva päivä ;o)!!
Huomenna kiirus aamu, kun pitää viedä esikko kouluun kasiksi, 2 nuorimmaista hoitoon ja olla vielä 8.00 20km:n päässä työhaastattelussa ihan suht järjissäänkin vielä ;o), mutta eiköhän se onnistu, kun pistää kellon vaan tarpeeks ajoissa soittamaan ;o)!!
Eipä mulla taas muuta..
köris
Kirjoitin tiistaina koko sivun mittaisen viestin ja sain sen hävitettyä!!! Niin ja nyt ollut semmoinen kiire päällä töiden, harrastusten ja kaiken kanssa, että luin äsken koko viikon viestit kerralla.
Eli minun tulos oli +-0 eli vaaka näytti maanantaina 80,5 edelleen. Syytä en osaa selittää. Söin kiltisti kalorit, mitä nyt lauantaina 200 ylittyi...liikuntaa en juurikaan ehtinyt harrastaa (kerran aerobik ja kerran hölkkä).
Tämä viikko mennyt nälkäisissä merkeissä...himoitsen niin paljon sitä 80 alitusta!!! Haaste onkin viikonloppu! Mitä kirjoittelin muka aiemmin niin ONNEA KÖRIS 30-VUOTTA! Naisen ikä : )
Minlee...Kiinnostavia nuo rasvaprosentti jutut...Perehdyn asiaan paremmalla aikaa...
Tsemppiä nyt kaikille! Tämä on nyt joku syysjumitus ja plussa vaihe, mutta kyllä me siitä selvitään yhdessä!
nyt bb:lle...
Katti
Ikäni on 34, joten enpä tiedä lähestynkö sitten 50% rasvaosuutta tällä iällä... Hupaisan karmiva ajatus että puolet minusta on läskiä. Kääk!
Minäkin tulin vaan ilmoittamaan, etten pyllähtänyt puntarille lainkaan maanantaina, se jotenkin vain " unohtui" ... parempi niin, mitäs sitä turhaa itseään masentamaan!
Vai lähempänä neljääkympppiä meikäläisen rasvaprosssa tuon mukaan...hui! No, jos siitä jotain positiivista hakemalla hakee, niin uidessa kelluu paremmin! Eikä muuten tule talvella niin kylmä, kun on paksu rasvakerros eristämässä!
Nyt pois! T. Chicky
Masentavat kelit ainakin täällä päin, harmaata ja sateista :( Ompahan aikaa ollut miettiä tätä omaa laihdutustaan ja päämääriä.. Varoitus niistä löpinää tiedossa sit tuolla alempana. Ja valitustakin luvassa, ottaa niin paljon pattiin eräs asia..
Joo, niinkuin chicky totesi, niin taitaa tosiaan olla suurella osasta porukkaa vähän samanlaiset, alakuloiset fiilikset, itseni tietysti mukaan lukien. Mutta kyllä tästä noustaan, se on varma!
ONNEA KÖRIKSELLE KOLMEKYMPPISTEN JOHDOSTA :) Multa aiemmin unohtuikin laittaa onnittelut, onneksi Katti muistutit! Miltäs nyt tuntuu Köris? :)
Muuten, minun mielestä mun 62-vuotias äiti on tosi nuorekas ja voi kun voisin olla hänen kaltainen sitten 6-kymppisenä. Hän on niin elinvoimainen ja reipas ja fyysisesti tosi hyvässä kunnossa, että kadehdin ihan. Mutta tällä menolla kun me kaikki eletään terveellisesti ja liikutaan niin samalla me myös luodaan parempaa tulevaisuutta itsellemme ihan vanhuusikään saakka. HYVÄ ME!
Minlee: Minulla on vissiin ollut kuvitelmat omasta rasvaprosentista vähän turhan korkealla... Ajattelin, että oisin jo 25-26%, mutta ääh, ei :( En edes tiedä missä sellaisen voi käydä mittauttamassa, kuntosalilla vai? Kiinnostaisi kyllä nyt mittauttaa ja sitten vaikka vuoden päästä uudelleen. Koska aion jatkaa liikkumista yhtä usein, kun se on nyt tullut elämäntavaksi niin varmasti ensi kesän alussa olis jo eri lukemat.
Kysymys: Onko teillä muuten kunto kohonnut tän laihdutuksen aikana?
Minä olen paremmassa kunnossa nyt kuin koskaan aiemmin aikuisiällä. (En laske sitä, että 16.v olin urheiluseurassa ja kunto tosi hyvä, mut siitä se laski ku lehmän häntä kun jäi urheilut pois.) Aerobinen kestävyys on kyllä kohonnut " huikeasti" , jaksan juosta sen 6-8km muitta mutkitta (no okei, kai peruskuntoisenihmisen se pitäisikin jaksaa juosta, vai?), kun taas alussa sain juostua vain sen 200metriä ja sit jo pisti kylkeen!! Mulla kunto laski nollaan raskausaikana ja siksi tuntuu niin ihmeelliseltä, että olen saanut " kuntoutettua" itseni. Myös sykemittarin own index (se kuntotasotesti) on noussut välttävästä hyvään! Lihaskunto on vielä hakusessa ja siksi olenkin aloittanut käymään salilla nyt. Sali on kivaa vaihtelua ainaiseen kadun mittaamiseen ja ihan hyvin on lähtenyt käyntiin minun salikokeiluni.
Täytyy se uskoa, että mitä rankempi liikunta, sen enemmän kertyy nestettä lihaksiin: tässä " tutkimustuloksia"
Tämän viikon liikunnat:
Ma: sali 1,5 (raskas) ja paino seuraavana aamuna +400g
Ti: Juoksulenkki 1h (keskiraskas) ja seur. aamuna +300g
Ke: Lepo ja seur. aamu -500g
To: Rasvanpolttosykkeellä 1h (kevyt) ja seur. aamu -700g
Eli pitää nyt tuota kevyttä liikuntaa suosia loppuviikko, kun kerrankin tuo paino lähti liikkeelle eikä jumita enää!!Ei enää grammaakaan ylöspäin kiitos! :) :)
Sit valitusta: Tää nyt ei kuulu tänne liikunta osioon, kun nää on henk.koht, murheita mut purnaampa aikani kuluksi. Minua ei ole koskaan ennen LOUKATTU yhtä syvästi kuin nyt. Olen varmaan ohimennen maininnut, että mulla on kuukautisten kanssa ollut ongelmia, kun minipillerit ei sovi (jouduin ne imetyksen takia ottamaan) kun koko ajan tiputtelee ja turvottaa. Apteekissa sanoivat, että tiputtelu on minipillereillä todella yleistä. Imetys on aikoja sitten jo loppunut ja halusin vaihtaa e-pillereihin, joten soitin täkäläiseen ehkäisyneuvolaan, jonne esitin asiani: " Meidän perheeseen on syntynyt helmikuussa vauva ja minipillerit imetyksen takia blaa blaa ja .... haluaisin vaihtaa.. blaa blaa" Asiani kuultuaan tämä nainen, jonka kanssa olin puhelimessa kysyy ikääni ja sitten vasta sotua. Kerron ne ja sitten hän sanoo, että " VARATAAN SULLE AIKA KLAMYDIATESTEIHIN" Haloo!!! Olen saanut vauvan juuri ja kiinteässä parisuhteessa jo vuosikausia, eikä kumpikaan meistä käy vieraissa, mutta tämä eukko olettaa että niin on. ETTÄ TULI PAHA MIELI!! Eikä siinä kaikki: Sanoin, että " ei ole tarvetta sellaisille testeille, ei ole mahdollista että minulla olisi mitään tautia." Niin tämä akka vaan ilkeää sanoa, että " oletko varma?" Vastasin " tietenkin olen" . " No varataan nyt kuitenkin sulle se aika testeihin" . " Ei missään nimessä tarvitse" . " Suosittelisin kyllä" se sanoo. Ja jankutti varmaan kymmenisen kertaa samaa asiaa. MITÄ PANETTELUA! Uskon, että minua kohdeltiin näin vain sen takia että olen verrattain nuori äiti. Kuvitellaan kaikenlaista pahaa, ei uskota, että jotkut tekevät tarkoituksella lapset nuorina. Teen asiasta valituksen, koska minua on loukattu. Jos olisi kerran kysynyt niin olisin voinut antaa asian olla, mutta tuo jankkaaminen oli jo liikaa. Ei tässä kyllä miehen kanssa oltas yhdessä jos tollaisia tarvitsisi edes epäillä. En saanut reseptiä vaihdetuksi, vaan minun pitää ensi kuussa mennä keskustelemaan asioista. Mitä tämä tämmöinen on? Ystävättärenikin sai oman reseptinsä vaihdettua pelkästään soittamalla. En ole kuullut että kellekkään muulle olisi moisia testejä ehdoteltu. Itku multa tuli, kun noin kohdeltiin ja aina kun ajattelen asiaa tulee pala kurkkuun. Haluaisin anteeksipyynnön. Oliko tämä teistä normaalia, vai olenko syystä suuttunut?
Anteeksi, mutta oli pakko purkaa pahaa mieltä jonnekin, en vain voi olla ajattelematta asiaa. Mutta nyt menen suihkuun, kun vauvakin kävi nukkumaan.
~Loukattu Henniina
Mä ymmärrän sen että täti tarjosi yhden kerran klamydiatestiä koska eihän hän tiedä kenenkään elämäntilanteesta ja jos olen käsittänyt oikein niin klamydia on aika yleinen nykyään ja se voi olla oireetonkin. Mutta sitä en ymmärrä että jäi jankkaamaan asiasta!
Mun kunto ei kyllä ole noussut mihinkään. Pitäis päästä lenkille. Vois kyllä kaivaa edes vanhat jumppavideot esille.
Myöhästyneet onnittelut Körikselle synttäreiden johdosta.
Allakka, Göögle ja Kääpäle!
Teidät rasva-% on vääriä. Minulla ei ole teidät ikäänne tiedossa, joten sitä ei ole huomioitu laskennassa. Todellisuudessa rasvaprosentit ovat suurempia. Jos olette 30 v, olisi luvut noin 7 % suurempia.
Minlee