Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tämä tavallista tyttöjen synttäreillä?

Vierailija
16.09.2007 |

eskari-ikäinen tyttöni vietti synttäreitä ja kutsui kaikki eskariryhmän tytöt. Muutama tyttö soitti äitinsä kehoituksesta, ja kysyi, voivatko heidän pikkusiskonsakin (2-4v) tulla. Sanoin sitten, että valitettavasti meille ei mahdu, ja kutsut ovat isommille tytöille. Synttäreillä sitten sanoivat, että pitää viedä kotiin karkkia ja sipsiä siskollekin, ettei tule paha mieli. Mielestäni on hieno asia ottaa sisarukset huomioon, mutta eihän kaikki aina voi mennä, eikä minusta edes pidä mennä tasan.

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vuorollaan. Kotona voisi vaikka vanhemmat huomioida sisaruksia, jos nyt ylipäänsä on pakko olla tasan kaikki. Pettymyksetkin kuuluvat lapsen kehitykseen ja aina ei vanhempien tarvitse silotella pienokaisten tietä.

Vierailija
2/38 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vois niille pikkusisaruksille opettaa, että ihan kaikkee samaa ei voi saada kuin isommat. Synttärikutsut on, ja varsinkin kaverisynttärit, henkilökohtaisia, ei sinne lähdetä vanavedessä mukaan.

Pöhköä äideiltä tuollainen, laittaa lapsi soittamaan.. grr....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän logiikan mukaisesti nykyisin annetaan lasten synttäreillä pienet lahjat myös vieraille mikä on mielestäni aika ihmeellistä. Jokaisella on synttärit kerran vuodessa ja silloin pitäisi saada lahjoja eikä aina silloin kun jollain muulla on.

Vierailija
4/38 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos isompi sisaruksista pääsee synttäreille ja hän ei. Mutta kyllä meillä on ainakin joten kuten lapset ymmärtäneet jos toinen pääsee synttäreille ja toinen ei. Ainahan siitä on nurinaa että: Minä en koskaan pääse ja xx pääsee aina...

Vierailija
5/38 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin vaan piti viedä isosiskolle (7- vuotias). Äiti oikein soitti ja sanoi, että Nico-Petteri saa tulla vain jos siskollekin tuo sitten lahjapussin ja karkkia... Kuulemma muuten menee koko loppu päivä uhmaamiseen ja kyllähän muin äitinä ymmärrän, että ei sitä kukaan jaksa.

No Nico-Petteri ei sitten tullut kun sanoin, että sori lahjapusseja on vaan kutsutuille.

Vierailija
6/38 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tämä nyt sattui tyttöjen kutsujen ollessa kyseessä ja pikkusisaruksetkin tyttöjä, joten siksi kysyin. ap

Vierailija
7/38 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan tytöt voivat itse keksiä synttäreillä, että pikkusisaruksillekin pitää saada jotain ja haluavat viedä synttärikarkkia tms. tarjottavaa kotiin. Usein taitaa olla sivuajatuksena, että saa itse syödä synttäriherkkuja vielä kotonakin..

Itse olen tällöin sanonut, että syödäänherkut täällä juhlilla ja että kaikille ei kuitenkaan riitä kotiin vietäväksi niin parempi ettei kukaan ota.

-Kolmen tytön äiti

Vierailija
8/38 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä itse kutsun myös ne sisarukset, koska ovat tuttuja ja meidän kuopus on sitten heidän kanssaan paljonkin tekemisissä. Mutta mikään yleinen käytäntö se ei ainakaan meillä ole, eikä kukaan erikseen pyydä viemisiä.

Vierailija
9/38 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eivät pysty osallistumaan niihin kilpailuihin ja leikkeihin, joita on suunniteltu vanhemmille lapsille.

Vierailija
10/38 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällä periaatteella jos eletään niin muistakaa

*kysyä etukäteen montako sissarusta siellä kotona on

* varata myös heille pikkupussukat

* vaatia synttärisankarinne sisaruksillekin lahjat kaikilta ettei vaan teillä tule kenellekään paha mieli

* ostaa jouluisin kaikkien kummilastenne sisaruksillekin lahjat...

joopa joo

elämä on, valitettavasti

Vierailija
11/38 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi suostunut minäkään, olisin saattanut pitää vitsinä koko kysymystä ja nauranut makeasti päälle...

Meillä on kolme lasta enkä olisi ikinä itse keksinyt ehdotella moisia. Eikä meidän muksut ole ikinä edes protestoineet toistensa menoista.

Voin hyvin kuvitella, että jotkut äidit kyllä yrittävät saada lapsensa joka paikkaan saadakseen olla itse rauhassa. Myös sellaisia vanhempia on, jotka eivät kestä sitä, ettei heidän kullanmurut ole aina erityisasemassa.

Vierailija
12/38 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän sitä voi kieltäytyäkään antamasta, mutta vähän olen ihmetellyt... Mutta se on aina siis tämä yksi ja sama tyttö joka näin tekee, muiden en ole huomannut tätä harrastavan.

Vierailija
13/38 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kummallista että jotkut antavat joka vieraalle lahjapussukan mukaan kotiin. Sankarinhan ne lahjat kuuluu saada. Vieraat tulevat juhlimaan synttärisankaria, ei saamaan lahjoja.

Ja ne jotka pyytävät herkkuja mukaan pikkusisaruksillekin, voi sanoa että nyt sinun kaverilla on synttärit ja sinä saat kakkua ja herkkuja, että pikkuveli/sisko saa sitten herkkuja vuorostaan kun hänen kaverillaan on synttärit.

Ja todella erikoinen tuo Nico-Petterin tapaus ettei toista päästetä kaverin synttäreille jos ei isosisko saa myös karkkeja ja lahjoja. :D

Vierailija
14/38 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kuuluu kuvioon. Itse annan yleensä myös aina tuliaisia kotiin ja myös useimmiten sisarukselle lahjan, kun annan jollekin lapsista. Kahvitan myös vanhemmat, jos heitä juhliin tulee.

Kyse on muutamista euroista - ei olla niin köyhiä, että se tuntuisi yhtään missään!

Vierailija
15/38 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta että pitäisi pikkusisaruksille herkkuja viedä... outoa.

Vierailija
16/38 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lahja annetaan päivänsankarille, ei vieraille. Vieraille on jotain ohjelmaa ja herkkuja, se riittää. Näin on meillä ollut ja tulee olemaan. Eikä ole kyse siitä etteikö rahat riittäisi. Lahjapussukat vieraille on täysin idiootti tapa. Mitä sillä yritetään osoittaa? Onko Pikku-Jessican synttärit sitten paremmat kuin pikku-Maijan, kun Jessican synttäreillä lahjotaan vieraatkin ja Maijan synttäreillä vain sankari?

Vierailija
17/38 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tuttava perheemme äiti oli hirvittävässä kankkusessa siellä eikä pystynyt syömään mitään. Olin varannut lapsivieraille irtokarkkeja ja poppareita, niin lähtiessään perheen äiti kysyi, että olisiko kertakäyttömukia tai pussia, että hän voisi ottaa edellä mainittuja evääksi!! Mä olin vähän hoomoilasena, että hä? Mutta annoin pussin ja hän sitten sinne keräsi " eväät" ja vei mukanaan. Että voisin kuvitella hänen käskevän tyttärensä tuoda pikkuveikallekin synttäreiltä tuliaisia.

Vierailija
18/38 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli kutsunut eskarikavereitaan, yksi tuli sitten ovelle äitinsä ja pikkusiskonsa kanssa ja äiti maireasti kysyi että kai " Millakin" saa tulla. Paha siinä sitten oli sanoa että kylläkin vaan isompi on kutsuttu. Tiedän näistä sisaruksista että muutenkin kulkevat aina kahdestaan, ei anneta isomman ollenkaan itsenäistyä vaan pitää haalata pikkusiskoa aina völjyssä. Joten tänä vuonna jäävät kutsumatta...

Vierailija
19/38 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkkuja kotona oleville sisaruksille niin ei tuu paha mieli.

Vierailija
20/38 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjapussukat lähtee ja pikkusisarukset ovat aina tervetulleita.

Yllättäen sitten meidän lapsilla on paljon kavereita, heille tulee paljon kauniita lahjoja, kortteja ja muistamisia, saadaan paljon vaatteita lahjaksi ja kyläkutsuja esim. kesämökeille, ilmaisia sirkuslippuja, linnanmäki-reissuja...

Ja jos meillä jompikumpi lapsista on kipeänä tai tulee jokin muu ongelma, aina löytyy naapurustosta joku, joka ottaa esikoisen harrastuskyytiin tai leikkimään. Tai tulee apuun, kun muuten tarvitaan.

Tosi yllättävää, että kun itse ei laske joka irtokarkkia, saa samanlaista anteliasta kohtelua itsekin - syntyy suorastaan tukiverkkoa!