Sukupuolen tietamisen etuja?
Ensimmainen vauva tulossa, ja ekaksi kumpikin oli sita mielta etta halutaan pitaa sukupuoli yllatyksena, mutta nyt ollaan harkitsemassa uudelleen.
Jos halusitte tietaa sukupuolen ennalta, niin mitka olivat teidan syynne?
Olisiko jollakulla muitakin syita kuin etta voi ostaa selkeasti tyttojen/poikien vaatteita?
Kommentit (10)
Toista odottaessa haluttiin tietää nimen miettimisen takia ja että annetaanko esikoisen vaatteita pois vai voiko ne pinkitkin uudelleenkäyttää jne.
Meillä ei varsinaista syytä ole. Vaatteita en ole hankkinut arvion mukaan. Enemmänkin mielenkiinnosta vain ja sepähän nähdään sitten osuiko.
Meillä esikoisesta kerrottiin että poika tulossa, mutten silti laittanut pois lahjoituksena saatuja vauvanvaatteita jos niissä oli pinkkiä.
Pitsiä en sentään pojalleni laittanut, mutta ihan surutta meillä pidettiin perhos- ja sydänkuvioisia potkuhousuja, punaisia siinä missä sinisiäkin.
Usein kävi niin että vastaantulijat ihastelivat että onko tyttö vai poika kun oli tummansininen paita ja vaaleanpunaiset potkuhousut.
Siis haluaisin myös tietää muunlaisia faktoja vauvastani, vaikkapa että sillä on punainen tukka tai iso nenä mutta näitä on vähän vaikeampi selvittää :)
Tokan ja kolmannen lapsen kohdalla sillä on myös iso merkitys että tietää mitä tehdä vaatteille, voiko niitä antaa pois jne. Ja nimeä on helpompi miettiä etukäteen kun ei tarvi miettiä kuin toisen sukupuolen nimiä.
Me olemme kysyneet molemmilla kerroilla ja kysyn tälläkin kerralla.
Jos aikoo jotain hankkia valmiiksi, niin on pakko tietää sukupuoli. Ja vastasyntyneen kanssa ei välttämättä ole mitenkään vaivatonta lähteä kauppaan.
ja halusin molemmilla kerroilla rakenneultrassa rv 20 tietää sukupuolen.
Mä haluan pukea lapseni sukupuolen mukaisiin vaatteisiin, niin malleiltaan kuin väreiltään. En mihinkään kananpojankeltaisiin peruspotkareihin.
Oli tosi kiva, kun sai hyvissä ajoin hankkia vaatteet ja tarvikkeet juuri " oikean" värisinä. Lisäksi se vauva myös jotenkin kokretisoitui, kun sai tietää sukupuolen. Se ei ollut enää vain vauva vaan meidän poika. Ja sitten oli hyvä miettiä nimi samantien valmiiksi. Oli kiva tietää että " Matti" potkii mahassa:)
Odotusaika on niin pitkä, että mikä hyvänsä mitä tulevasta perheenjäsenestä olisi voinnut tietää etukäteen olisi saanut mun aikani kulumaan nopeammin.
Eivät Kättärillä kuitenkaan kertoneet.
kuopuksesta tietää, koska loppuaikoina kävimme monta kertaa viikossa ultrassa ja koska lapsi oli /on vakavasti sairas ajattelimme, että jos hän menehtyy synnyttyään niin olemme saaneet hetken kulkea yhteistä matkaa ajatellen häntä jo ihan omalla nimellään /persoonana.
Esikoisesta en halunnut sukupuolta tietää.
Mulla on ollut aavistus sukupuolesta ja aina se on pitänyt paikkaansa. Koska mun aavistus on niin voimakasta, mä halusin varmistaa sen, että näin myös on, koska olisi ollut hankalaa muuttaa käsitystään kun mielikuvat olivat niin vahvoja. Jos olisi ollut tarvetta muuttaa käsitystä, olisin tehnyt sen mieluummin jo raskausaikana kuin vasta lapsen synnyttyä.