!!! SYYSsissien sateinen sunnuntai !!!
Kommentit (19)
Enpä ole pahemmin kerinnyt käymään, mutta hiljaselta tosiaan tuntuu, kun ottaa huomioon, että kello on jo noinkin paljon.
Meillä siis on 4 henkisen arkea nyt sitten opeteltu viikko. Ja toistaseksi ei ole mitään isompaa tullut vastaan. Poitsusta nautin täysillä. Esikoisesta en muista mitään näistä ajoista, niin nyt sitten pitää ottaa kaikki irti. Me herätään yöllä 2 kertaa, eli olen itekkin nauttinut siinä mielessä, että en muistä koska olisin nukkunut näin...
Fiia kyseli synnytyksen kestosta... Mulla oli esikoinen 6´45 ja tämä toinen 7´10.
Mutta vointeja kaikille ja koittakaahan jakautua, niin pääsette tekin tuonne vauva puolelle. Itse en ole siellä vielä kerinnyt kirjottelemaan, mutta tarkoitus olisi tänään...
vm78 ja iiro 1vko 1pvä
Tuntuu tosiaan porukka vähenevän täällä.. Kukahan sen sissin tänään saa lunastettua? ;)
Kiva kuulla sinustakin Vm78 :) Ja et kaikki sujuu hyvin!!
Synnytyksen kestoista. Mulla eka kesti reilu 10 tuntia ja toinen sitten vähän päälle 4 tuntia! Nyt sanoivat että tulee varmasti nopeaa ettei kannata jäädä kovin kauaksi ihmettelemään =)
Ei täälläkään mitään synnytykseen viittaavaa, enkä usko ihan heti tulevankaan!! Kyllä mä Fiiu ainakin täällä vielä lokakuussa kirjoittelen ;)
Tytöt heränny ajoissa, 7.15. Olen siis ehtinyt luututa lattiat, toinen koneellinen pyykkiä pyörimässä ja ruoka kohta valmis. Siis päivä hyvällä mallilla =) Saas nähdä mennäänkö sit piipahtamaan ulkona. Tekisi se kyllä terää.
Nukuin taas ihan hyvän yön. Muutaman kerran heräsin ja aina kuului jotain känniläisten örinää!! :/ Äsrsyttää.. Meillä kun on makkarin ikkunat tielle päin, jossa suht kova liikenne..
Siittä anopista vielä. Tosiaan miettinyt tuossa että jos synnytys käynnistyy viikonloppuna niin en kyl välttämättä uskalla tyttöjä sinne hoitoon viedä, tuntuu se kuuluisa " vinetto" maistuvan ikävä kyllä... Eilenkin sanoin miehelle että soittaa äidilleen ja pyytää siksi aikaa katsomaan tyttöjä että oltais leffassa käyty. No, oli jäänyt kysymättä, kuulosti sen verran sekavalta puhelimessa.. Mua kyllä harmittaa tollainen, oma äitini asuu yli 700km päässä ja häneen kyllä voi luottaa, ei alkoholiongelmia!! Mut välimatka pikkuisen suuri..
Onneksi tyttöjen hoitaja on kanssa lupautunut katsomaan jos ei muita ole saatavilla. Hän on kyllä luotettava ja ihana :))
Eipä sillä, kyllä anoppikin selvänä on ihana ihminen.
Mutta se siitä, nyt syömään.
Mukavaa pyhäpäivää kaikille!! :)
outs@ ja masu rv 38!!!! Jee :))
Täällä ollaan vasta noustu sängystä :P Oli niiiin rikkonainen yö, levottomuuden, flunssan ja pahoinvoinninkin takia. Sit vielä heräilin tuttuun tyyliin 7, heti perään tyttökin nous ylös ja tuli höpöttelemään viekkuun. Miehen hoputin ylös tyttöä viihdyttämään ja sainkin nukkua vielä 10 :)
Mies teki vielä ihanan aamupalan, hedelmistä ja herkku-voileivistä SÄNKYYN KANNETTUNA ♥ Nautin siis pitkään ja hartaasti aamustani :D
Ja mies tosiaan kuuras koko kämpän lattiasta kattoon eilen, kun oltiin tytön kanssa humputtelemassa. Joten ihan tyytyväinen nainen saan olla :)
Kyl aika hurjalta alkaa tuntumaan kun laskettuaika vaan lähenee lähenemistään..! Ja eilen tuntui hassulta laittaa kummityttöä (6kk) meidän Emmaljungiin ja parvekkeelle nukkumaan.. Kohta se omakin vauva siellä uinuu *iiik* :)
Joo, mutta koitetaan pitää pinoa yllä, vaikka porukka väheneekin :)
Dumle rv 39+3
...valitettavasti...:(
Eilen otettiin kaikki ässät hihasta (siivous, sauna, suklaa, seksi), ja olin ihan varma, että tänä yönä lapsi syntyy, mutta vielä mitä. Eilen päivällä ja illalla supisteli jo aika lupaavasti, ei mitenkään kipeästi vielä, mutta selvästi jo tiukemmin kuin aikaisemmin, ja olin jo aika toiveikas. Nukuin kuitenkin harvinaisen hyvin, yhtään ei supistellut., ja aikamoinen pettymys se oli jälleen herätä aamulla omassa sängyssä.
Nyt alan olla jo aika huolestunut ja masentunut, koska se käynnistys on loppuviikosta edessä, ellei sitä ennen tapahdu. Tiistaina täytyy pyytää oikein kunnollista käsittelyä ylikaikaiskontrollissa, jos siitä olisi apua. Paitsi että ei viimeeksikään ollut. Kun nämä minut babyt ovat niin ylhäällä, että melkein luonnollisempi reitti olisi niille tulla suun kautta ulos...:/
Hitsi kun olisi jotain tosi tehokkaita luomukäynnistysmenetelmiä, ne cytotec-supistukset aiheuttavat minulle vieläkin kylmän hien, kun niitä muistelen...
En tiedä olisiko parempi yrittää unohtaa koko synnytys vai ajatella sitä tosi tiiviisti - kumpihan saisi enemmän supistuksia aikaan? Oliskohan jotain akupisteitä, joita voisi yrittää painella... tai jotain?
Että tämmöisiä täältä meiltä. Pinnankiristyksiä ja itkunpuuskia.
t. pikkuvarpunen rv 41+3 (enää 5 vrk " häätöön" )
kirjoitan lyhyesti, kun taas vain yksi käsi vapaa. neitiä yritän nukuttaa kantokassissa. on vaikea nukutettava, ei meinaa nukahtaa millään... unet jää sekä hänellä että mulla suht vähiin, vaikka vaunojen pitäis nukkua aina. mutta tämmösiäkin on. oppii sitten joskus. välillä tää tuntuu rankalta ja stressaavalta, mutta on meillä muutkin nukkunu huonosti pienenä.
mutta voimia ja jaksamista teille vika päiviin ja viikkoihin. masukas olo tuntuu nyt jo tosi kaukaiselta, vaikka neiti vasta reulin viikon.
jaksuja ja suppareita erityisesti pikkuvarpuselle. yritä olla miettimättä loppuviikkoa. ja se synnytys on vaan pieni osa koko hommaa. sen muistaa sitten kun pääsee vauvan kaa touhuamaan.
terkuin apinaemo ja oona kanerva 1 vko 2 pvää
Täällä on taas vauva uutisia!! Ihanaa!
Jaksamista vielä masussa vauvaa kasvattaville, olen hengessä mukana! =)
pienestä tytöstä! Saatiinhan tällekin päivälle vauva uutisia. Ü
Onnea paljon.
Olen kanssa miettinyt sitä että mitä jos käy niin ettei mies ehdi mukaan synnytykseen.. Meillä kun isompien lastenvahti suunnitelmat voi mennä myttyyn viime hetkellä, jos todella huonosti käy.
Eihän siinä mitään jos on jo etukäteen henkisesti valmistautunut menemään yksin synnyttään, niin sit se eri asia luulisin. Mutta kun on ajatellut että mies on tukena siellä ja sit jos ei ehtisikään mukaan synnytykseen. Voisi tuntua tosi kurjalta siinä tilanteessa.. Vaikka mies ei ' paljoa' voi tehdä synnytyksen aikana, niin ainakin itse olen kokenut hänen mukana olon jo korvaamattomaksi. Tulipa taas sekavaa tekstiä.. Ü ajatus kulkee pätkittäin..
Mutta, nyt taas muihin hommiin.
Fiia
Mäkin jo ehdin ihmetteleen että missäs kaikki viikonlopun vauvauutiset on.. Laajasalon suunnalta niitä ei taida tulla pariin viikkoon vielä.. Alkuviikosta taidetaankin saada niitä uutisia enemmänkin ellei muutkin ole yhtä laiskoja kuin minä.. Melko hiljaista linjoilla..
Kauheeta kun mua hävetti se eilinen vuodatus anopista, ei siis missään tapauksessa muuten, totta joka sana ja kieltämättä aika koomistakin, mutta hyvänen aika mitä kielenkäyttöä!! Mähän kiroilin siinä tekstissä pahemmin kun 7 turkkilaista merimiestä yhteensä.. *punastuu*
Nyt on vaunut koottu eikä tietenkään ilman voimasanoja ja siskolle soittoa, mutta kasassa ovat. Ja siivoamaan pitäs alkaa. Voi miksi miksi jätettiin siivous sunnuntaille, plääh!!
Jäi leffassa käyminenkin taas tältä viikonlopulta, jotenkaan ei jaksettu lähteä ja tänään sit kaikki ne ees vähän hyviltä vaikuttavat olis olleet vasta ysin näytöksissä ja se on vähän myöhään kun miehelläkin on työpäivä. Ja tietty se BB talkshowkin tulee. Mä en kestä, oon taas niin koukussa siihen että käyn pari kertaa päivässä tosiaan siel BB sivuilla lukeen uutisetkin. Voi hyvä tavaton , yli 30 vuotias nainen, pateettista =). Tässä syy miksi se 24/7 ei IKINÄ tule meille!!
Olotila alkaa muistuttaan täyteen pumpattua vesi-ilmapalloa joka vaan odottaa poksahtamista. Siis mahassa, tällä kertaa unohtaen turvotukset. Eilenkin olin varma että kohta poksahtaa ja lapsivedet tulee.. Ei vaan tulleet mikä suorastaan yllätti aamulla kun heräsin!! On kyl niin pinkeä mahakin että aivan huvittaa. Vaan eipä sitä lapsivesien menoakaan taida itse tuntea etukäteen, siis ennenkuin se tapahtuu, mikäli ees tapahtuu ilman kalvojen puhkaisua?
Kihlis kyl liikkuu mutta aika lailla vähemmän taas kun muutamana päivänä. Onneks sen verran silti ettei tarvi liikkeitä alkaa laskea erikseen!
Nyt mä menen kiskomaan tuon kitaravirtuoosin sohvalta imurin varteen niin pääsen sit lattioita pesemään!
Supistuksia sunnuntaille!
Colis ja Kihlis
eli nyt vasta paasin koneelle, miehen toista! Oma kone kun ei oo toiminnassa muuttopaikassa, ja mieen veljenkin kone toistaiseksi epatoiminnassa...
Eli meilla synnytys kaynnistyi vesien menolla klo 4.30 kotosalla ja viiden jalkeen lahdin sairaalaan pain hiukan vastoin tahtoani, miehne pelastessa synnytyksen alkavan autossa, heh. Ei kuitenkaan supistuksen supistusta viela tuolloin. Kirjauduttiin ja kun oli hiljaista kavelin seitsemaan asti pihalla ja pikkurapuissa. Sitten kayrille, eika mitaan kummallista vielakaan. Mutta vetta sitten tulikin monen pyyhkeellisen verran!!! Toisen kayran oton jalkeen alkoikin pikkuhiljaa supistella, olisko kello ollut kahdeksan. Siita ainakin synnytys laskettiin alkaneen. Supistukset koveni ja kaskettiin saliin sankyyn. Mutta katilot oli tosi kiireisia ja monen huudon jalkeen vasta alkoivat kiinnittaa meikalaiseen huomiota kun viimein jo huusin etta taa on tulossa ja ponnistan! Veti viela hanskoja kasiinsa ja kaski ODOTTAA! Ja pihlajanmarjat- odota siina sitten viela kun paa on jo esilla! 5 ponnistusta ja tytto maailmassa! Terve tytto ja oma ja lapsen vointi oikein hyvia 9/10 pisteen tytteli.
Veivat puhdistettavaksi ja sain sitten siina makoilla pari tuntia tylsasti kun se siina sairaalassa oli tapana! 3150g sanoivat painoksi, pituutta sun muuta eivat kuulemma mittaa! Plaah, mika sairaala. Kolme edellista kaikki sain poliklinikkamaisesti 6-11 tunnin jalkeen kotiin, MUTTA tassa sairaalassa oltiinkin niin pilkun tarkkoja etta yota piti olla, vaikka synnytin jo 9.20. Mika yo- ei unesta puhuttavankaan ja odotin van aamua ja kotiin paasya. ' Kiva' yllari oli etta sanoivat kotiutumisen olevan vasta klo 15 vierailuajan jalkeen: meinas itku paasta! Onneks oma rakas ukko kulta otti ohjat kasiinsa ja meni tarpeeks korkeelle lekurille puhuun etta paasin kotiin jo klo 11!
Yolla pari kriisia- huusi kuin syotava aattelin ilmavaivoja ja onneks oli cuplatonit valmiina. Muuten kiltti tytto ja nukkuu hyvin tosin pikkupatkia kun koko ajan on tissilla. Maito nousi hiljakselleen, onhan mulla jo 8v edellisesta imetyksesta; edellista kun en imettany!
Mutta nyt huutaa tytto, voikaa hyvin ja nain taalla ulkomailla!
t. -levinia ja tytto 6pv-
eli 10.9.07 klo 9.20 3150g / 51.5cm / 34.5cm nuppi ; kesto vesista 5.5h. tunti kaksikymmenta min suppareista.
Täällä aika hiljaista. Yö meni pipariksi, valvoin jopa kolme tuntia ja kun olin uudestaan nukahtamassa, niin isäntä palailii (kello 05:20)...Onneksi meni alakertaan nukkumaan ja sain itse vielä 0800 asti sängyssä pötkötellä (esikoinen oli ihan itsekseen hyvällä tuulella omassa sängyssä?!)
Olivat kyllä hirveät hajut alakerrassa kun kävin hakemassa vaunut, olis minulta laatta lentänyt jos olis mun viereen aamulla tullut! No eipä käy kateeksi hänen oloa tänän. Olin sentään kirpparilla (taas) ja hain sen jälkeen Hesesta meille mega-ateriat!!! Nyte molemalla mahaa murisee, olisko ollut hampurilaisessa jotain???
Ensi viikolla miehen työpaikasta kaikki Saksassa messuilla, joten vauva sais pysyä mahassa, kun esikoiselle ei ole hoitaja. Mun anopille myös maistu se viini liian hyvin, ei uskaltaa jättä lasta hänelle. Koira oli kerran siellä hoidossa ja sen jälkeen ei mennyt anopin likikään, että jotain kummaa oli tapahtunut! Viikonloppu olis hyvä aika syntyä, mutta uskon että vasta kahden viikon päästä ehkä, lokakuun puolelle mennään!
Terkkuja, vessa kutsuu
kewa 39+6
Onnea Levinia!!
Pikkuvarpunen on kyl sellanen sissi, että saat taputella itseäsi olalle!! Varmasti masentaa ja vihastuttaa ja vaikka mitä. Mutta kun ei nämä asiat ole useinkaan itsestä kiinni, ei voi mitään... Koita laittaa synnytys taka-alalle, silittele masua vielä kerran ja nauti kaikesta mistä voit :) (helppo sanoa, tiedän, mutta yritä ystävä hyvä)
Meillä on mennyt koko päivä ihan sohvan perukoilla!! Mies on pessyt kyllä pyykkiä ja laittanut ruuat, hoitanut tiskitkin. Multa taas ei löydy yhtään energiaa, flunssa vienyt voimat kai.. No sallin tämän itselleni ihan hyvillä mielin :) Ei laiskottelu tapa sentään.
Kewalle piti kommentoida tuosta Hesestä, kun me myös syötiin eilen siellä ja saatiin masut kipeäksi loppu päiväksi..! Että jännä yhteen sattuma.. Tyttö etenkin oli ihan masuvaivainen, eikä ollenkaan oma itsensä.
Taas ihania vauva uutisia!
Pikkuvarpuselle paljon jaksuja ja tsemppiä! Myös muille Syysmassuille!
Jokaisen vuoro tulee aikanaan. Tiedän, että kuulostaa typerältä, mutta ykskään vauva ei ole vatsaan jäänyt.
Teitä odottelemme siis vauva puolelle, mutta kukin aikanaan.
Jaksuja jaksuja ja jaksuja!
Siis olenkin jo ehtinyt kaivata Levinian kuulumisia ja tuonne vauvapuolen pinoon sua kovasti odotellaan=)
Onnea myös muille syyskuisille vauvautuneille ja tsemppiä vielä kärvisteleville!
Leanna ja kuuden katras
Tulihan niitä vauvauutisia tällekin päivälle :)
Hurjasti onnea!!
Käveltiin tyttöjen kanssa tänään 6km lenkki ja välillä kyllä tuntui että ei pysty, mahaan ja selkään sattui. Ehkä ne oli niitä suppareita!? Olishan se vauva jo täysiaikainen että voisi jo syntyäkkin :)
Just syötiin ja nyt pitäis vielä hetkeksi mennä ulkoilemaan.
Illan jatkoja!!
outs@ :)
Hienosti menee Levinia ja Joululahja!! Onnea!
terv peikkoäet
Sunnuntai illan viimeinen kurkistus ja taas ihania uutisia =D
Colis ja Kihlis
Kylläpä täällä on hiljaista. Kuinkahan moni on vauvaa hakemassa.. No loppukuuta kohti täällä hiljenee vielä ja taidan olla viimeinen sissi joka täällä edelleen lokakuussa kirjoittelee. Ü
Omassa voinnissa ei mitään muutosta normaaliin. Vaikka teen mitä, en saa aikaiseksi kipeitä supistuksia.. Haluaisin edes muutaman niin muistuisi synnytyskivut mieleen.. Ü
Ikkunat on pesemättä, ehkä se auttaisi.. Vaikka totesin edellisessä raskaudessa että synnytystä on mahdoton omin konstein käynnistää..
Synnytyksen kestosta.. Onko teillä aina ' puolittunut' synnytyksen kesto? Itsellä lyhentynyt, ei puolittunut..
Mutta, nauttikaamme taas tästä päivästä, yksi päivä lähempänä vauvaa..
Fiia 38+1