Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälainen hyvä tyyli? Mitä ovat laadukkaat vaatteet? Oma tyylinne?

Vierailija
16.09.2007 |

Olisi kiva kuulla mielipiteitä siitä, millainen pukeutuminen on tyylikästä ja mitkä vaatemerkit on oikeasti laadukkaita, esim. neulepusero ei nukkaannu muutaman pesun jälkeen ja suorathousut pysyvät kuosissaan, eikä pikkuhiljaa muutu kokoa suuremmiksi.

Itselläni on se ongelma, että ostan vaatteita hirmuiset määrät ja tuntuu, että ne on aina " sinnepäin" , vaikka kuinka yritän ostaan kivoja vaatteita. Ja aina tuntuu, ettei kaapissa ole MITÄÄN päälle pantavaa, vaikka oikeasti kaapit tursuilee.

Välillä olen tullut jopa siihen tulokseen, että kun mulla on vaaleat pitkät hiukset, jotka ovat usein auki, että tyylikkyys tuleekin siitä, kun on lyhyet kauniiseen muotoon leikatut ja kauniisti värjätyt hiukset. Jotenkin heidän päällään vaaatteetkin näyttää tyylikkäiltä. Mutta hiuksia en sentään ala leikkaamaan! :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

töissä tekemään näitä valintoja puolestasi. Muistaakseni Stockallakin alle tunnin tyylikonsultaatiot ovat ilmaisia (?). Eli anna heidän katsoa mikä on sinulle sopiva tyyli.

Itse ostan sekaisin ns. laatumerkkejä ja halpista, toisinaan laatua käytettynäkin (esim. jakut). Mulla on muotoonleikatut, tummat suht lyhyet hiukset (korvat peittyvät kuitenkin). Käytän yleensä tummia suoria housuja, hyviä merkkejä ovat mm. Finnkarelia ja vaikkapa Sokoksen House Collection.

Housuihin yhdistän erilaisia yläosia riippuen tilanteesta. Se voi olla jakku, mutta useammin se on jokin tunika tai toppi+neule(takki), myös pelkkää kangaspaitaa voi käyttää, jos sopii tilanteeseen.

Hiukset kasvavat takaisinkin... Itsellänikin on ollut takamukseen asti ulottuva pehko ja nyt taas lyhyempi malli. Sitä näyttää aivan erilaiselta uusissa hiuksissa.

Vierailija
2/9 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ne ovat Trajoustalosta/jostain halpahallista, en yhtäään ihmettele, ettet tunne oloasi tyylikkääksi/vaatteet menettävät tatsinsa heti.

Jos olet tavallinen perustallaaja, kannattaa satsata semilaatuun eli ostaa hyvää, mutta ei_mitään_superkallista. Tälläisiä merkkejä voisi olla Mexx, Esprit, GAP, Sand, Marks&Spencer, B-young jne. Näitä myydään isoissa tavarataloissa ja ostoskeskuksissa. ne maksavat hiukan enemmän kuin perus-seppälän kuteet, mutta ovat hyviä.

Hiukset ja meikki tekee tosiaan aika paljon. Pidä hiuksia kiinni jotenkin nätisti rennolla nutturalla tms, tulee heti huolitellumpi ilme ja kasvot pääsevtä esiin. Meikki neutraali, ei liikaa.

Mun tyyli on just tällänen aika ' tavallinen' mutta sporttinen. Mä tykkään pitää urheiluliikkeistä ostettuja vaatteita, käytän myäs mm. ONLYn farkkuja ja muuta tavallisen nuorekasta. Mä en olekaan vielä työelämässä, joten sillon tyyli ehkä vähän muuttuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ovat kaiken lisäksi suomalaisia, joten sopivat suomalaiseen makuun. Myös ruotsalainen Filippa K on kiva vaatemerkki. Kengistä Billi Bi, Gabor.

Vierailija
4/9 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu vaihtelee erittäin paljon tämän merkin sisällä, toiset ovat ihan roskiskamaa.

Vierailija
5/9 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä tykännyt pitää hiuksiani kiinni, joten kevyet nutturat yms. ei ehkä tule kuuloon. Ehkä pitäisi opetella... Olen 27-vuotias ja käytän töissä asiallisia vaatteita eli juuri enemmän suoria housuja kuin farkkuja, mutta jakkuja ei tarvitse käyttää eli paitapuserot, neuleet yms. ovat käytössä. Ehkä voisi joskus miettiä noita pukeutumisneuvojia, mutta jotenkin tuntuu, ettei ne ole tarkoitettu tällaisille taviksille (vaikka onhan ne).

No kiitti vastanneille. ap

Vierailija
6/9 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehottaisin kokeilemaan jotain muutakin välillä. Jonkun olisi pitänyt puuttua Titi-nallenkin luojan hiustyyliin jo aikoja sitten. Erilainen kampaus on todella väliaikainen kokeilu, ensimmäinen askel ennen kuin aloitat hiuksia leikkaamaan tms. Itselläsi voi kestää aikaa tottua, mutta luultavasti toiset huomaavat heti muutoksen ja voit saada paljon kehuja.

Vierailija
7/9 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli käytän töissä esim. valkoista paitapuseroa, päällä on tumma slipoveri tai avokaulainen neule ja tummat, suorat housut tai polvipituinen tumma hame. Jalassa housujen kanssa mustat kävelykengät tai hameen kanssa mustat saappaat. Kokeile vaikka poninhäntää, jos nuttura tuntuu liian oudolta.

Vierailija
8/9 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä joku burberry esim. kertoo nimenomaan siitä, että sen kantajalla ei ole omaa tyyliä jolloin hän valitsee merkin joka viestii varakkuutta. ja se taas ei ole mikään oma tyyli vaan halu samaistua johonkin ulkoiseen brändiin. Jonka jotkut muut on luonu ja kuka tahansa voi hankkia. Eli siinä ei ole mitään persioonallista.

Siks miettisin ensin mikä sulle on tärkeitä arvoja. Mitä haluta viestittää. Sitten katsoisin peiliin, mikä sussa on mielestäsi kaunista ja millä muodoilla, väreillä jne saat korostettua parhaita puoliasi. ja vielä niin että itse viihdyt; luota omaan silmääsi. Tyylin on mun mielestä tuotava esiin kantajansa sisintä.

En tiedä susta muuta, mutta jos on pitkät vaaleet hiuksen jotka haluat pitää,niin voiko tyylinhaku lähteä siitä, että opettelet kampauksia jotka sopii sulle? Kauniisti ylösnostetut hiukset on upeat ja naiselliset, ja koska suuri osa naisista leikkaa " tyylikkäät" hiukset, ne olis myös paljo persoonallisemmat. ja sitten katsot millaiset vaatteet sopii...?

Luota itseesi!

Vierailija
9/9 |
16.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja luulen, että tässä se monella tökkää - niin minullakin :(. Vaikka ostaisi laadukkaita vaatteita ja vaikka ne olisi vielä hyvännäköisiäkin, niin se ei ole tae siitä, että ne sopivat itselle ja toisiinsa. Tämä on se, missä se pukeutumisneuvoja osaa varmaan parhaiten auttaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi