Teenkö väärin, kun en suostu tapailemaan miehiä, joilla on alempi koulutus kuin itselläni?
Kommentit (27)
Minä en tapailisi esim. tupakoivaa ja juopottelevaa miestä. Enkä myöskään sellaista jolla on useita suhteita takanaan. Me kaikki arvostamme eri asioita ja hyvä niin.
Mulla ei oikeastaan ole mitään ulkonäkökriteerejä tai muita sellasia juttuja. Olen minä joskus käynyt ulkona ammattikoulun käyneen kanssakin, mutta tuntui siltä heti ensi hetkestä, että olemme aivan eri aaltopituuksilla.
Se on minulle kaikkein tärkeintä, että mies ymmärtää mistä puhun ja on itse kiinnostunut samoista asioista. Se ei ole statuskysymys. Uskon, että ammattikoululaisissakin on pohdiskelevia ihmisiä, joilla laaja tietämys erinäisistä asioista, mutta mielestäni se on kuin neulan etsimistä heinäsuovasta.
ap
Ainoastaan metallimusiikin sietäminen oli sellainen minimi-kriteeri.
Pointtina siis se, että älä ETSI neulaa heinäsuovasta. Saatat löytää sen sattumalta :)
rakastan kirjallisuutta ja musiikkia, ylipäätään kulttuuria ja taidetta. Pidän myös historiasta, antropologiasta, filologiasta sekä taloudesta. Ei ole helppoa löytää miestä, joka intohimoisesti tahtoisi käydä museoissa ja taidenäyttelyissä sekä Orionissa.
ap
niin koulutuksella ei ole juuri mitään väliä! Toisaalta olen huomannut, että reippaasti alemman koulutustason tyyppien kanssa on turha yrittää keskustella syvällisesti eri asioista. Eihän se suhteen alussa hirveästi haittaa, mutta pitemmän päälle se rupeaa tympimään...
Minulla on akateeminen jatkotutkinto (KTL) ja minun mielestäni se riittää, että mies on maisteri. En kuitenkaan ole pitänyt edes sitä minkäänlaisena rajana treffeille lähtemisessä tms.
Vierailija:
rakastan kirjallisuutta ja musiikkia, ylipäätään kulttuuria ja taidetta. Pidän myös historiasta, antropologiasta, filologiasta sekä taloudesta. Ei ole helppoa löytää miestä, joka intohimoisesti tahtoisi käydä museoissa ja taidenäyttelyissä sekä Orionissa.ap
Mulla on ystävinä humanistimiehiä, jotka ovat samalla myös feministejä ja rakastavat kulttuuria. EIVÄTKÄ ole homoja. Joten toivoa on. ;)
ap
Muista, että kumppanin kanssa ei tarvitse tehdä ihan KAIKKEA. Sinulla voi olla erilaisia ystävä joiden kanssa voit tehdä monenlaisia asioita. Miehen ei tarvitse olla sinun kopiosi. Etsi sellainen mies, jonka kanssa kemiat toimii ja teillä on vaikka yksi yhteinen mielenkiinnon kohde. Meillä ainakin on niin yksinkertaista elämää kotona; vaipanvaihtoa, siivoamista ja pyykinpesua, ettei mihinkään syvälliseen keskustelemiseen ole edes aikaa. Syvälliset keskustelen keskustelen naispuolisten ystävieni kanssa. Miehen kanssa harrastetaan seksiä, jos meillä on ylimääräistä aikaa. :)
Vierailija:
rakastan kirjallisuutta ja musiikkia, ylipäätään kulttuuria ja taidetta. Pidän myös historiasta, antropologiasta, filologiasta sekä taloudesta. Ei ole helppoa löytää miestä, joka intohimoisesti tahtoisi käydä museoissa ja taidenäyttelyissä sekä Orionissa.ap
Mieheni on minua huomattavasti koulutetumpi mutta minä ole sen joka rakastaa kultuuria, historiaa, taiteita ja kirjallisuutta.
Minulla on myös ystävinä sellaisia joilla on parempi koulutus kuin minulla, mutta eipä heistä ole kukaan niin kiinnostunut esim. historiasta niin kuin minä. Heitä ei tahdo saada museoihin millään.
Arvaa kuinka se kenkuttaa!
Oma kokemus: Nämä asiat ei korreloi peruskoulutuksen kanssa.
minulla on jo lapset tehtynä. Nämä kaksi riittävät ja lisää en tahdo. Vaippojen vaihtamiseen en tahdo tehdä paluuta. Haluan aikuisen suhteen, jossa nimenomaan voin jakaa tärkeimmät kiinnostuksen kohteeni kypsän, aikuisen miehen kanssa. Yleensä pyrin tapailemaan itseäni 10-20 vuotta vanhempia miehiä voidakseni olla varma tuosta kypsyydestä.
ap
Meitä on hitusen erilaisia. En voisi kuvitellakaan, ettenkö keskustelisi syvällisiä juttuja miehen kanssa. Se on meidän suhteelle yhtä välttämätöntä kuin seksi.
Meillä mies on kiinnostunut kirjallisuudesta, kuten minäkin. Hiukan teatteristakin (minua kiinnostaa enemmän) ja oopperaa ei halua edes ajatella (toisin kuin minä).
Miestä kiinnostaa tietokoneella koodaaminen (nukahdan) ja kaikki siihen liittyvät jutut.
Eli tosiaan ihan kaikkea ei tarvitse yhdessä se tehdä. Minusta se olisi jopa hiukan rasittavaa.
Oma tappiosi, jos kuljet laput silmillä.
Vierailija:
Vierailija:
Haluan aikuisen suhteen, jossa nimenomaan voin jakaa tärkeimmät kiinnostuksen kohteeni kypsän, aikuisen miehen kanssa. Yleensä pyrin tapailemaan itseäni 10-20 vuotta vanhempia miehiä voidakseni olla varma tuosta kypsyydestä.ap
Sinulla voi olla kova urakka edessäsi etsiessäsi sitä oikeaa.
Mutta minäkin löysin oman rakkaani ihan sattumalta, kun olin lopettanut jo etsimisen.
laajennetaan sitten horisontteja. Kiitoksia tästä, av. Ties vaikka se oma hani sitten löytyisi jostain, mistä en ole ennen katsonutkaan.
ap
Minulla ei-akateeminen mies ja itse akateeminen. Mieheni on kiinnostunut historiasta, politiikasta, taiteista ja yleensäkin laajalti vähän kaikesta. Voidaan jutella syvällisesti melkein mistä vaan.... Ja kaiken ei tarvitse natsata. On hyvä olla erojakin mielenkiinnonkohteissa.
Minunkin tuttavapiirissäni on muutamia fiksuja, koulutettuja, hyvin toimeentulevia, kivan näköisiä naisia, jotka ovat vuosia eläneet yksin.
Kaikki he tahtoisivat ap:n kuvaileman parisuhteen fiksun miehen kanssa, mutta kun ei löydy niin ei löydy...
Joskus sitten ottavat yksinäisyyttään lievittämään jonkun vähemmän tasokkaan tyypin, mutta eihän sellainen pitkälle kanna.
On harhaa kuvitella, että jokaiselle olisi joku jossain.
Moni elää elämänsä yksin. Tai sitten tyytyy huonoon suhteeseen.
Korkeintaan itseäsi, sillä niistä alemmin koulutetuista miehistä voisi löytyä se helmi juuri sinulle.