Gallup: Karmeimpia ihmisiä, joille olette olleet vieraina!
Rupesin miettimään tätä, kun luin " Karmeimmat vieraat teillä ikinä!" -ketjua...
Itse olin joku vuosi sitten yökylässä vanhan opiskelukaverini luona, kun meillä oli luokkakokous. Illalla ennen kokoukseen lähtöä kylään tuli myös yksi toinenkin vanha opiskelukaveri. Puhuttiin sitten siitä, ketä kaikkia kokoukseen oli tulossa. Kerroin, ettei yksi pääse taloudellisten ongelmien takia ravintolaan syömään, mutta liittyy joukkoon sitten sen jälkeen. Tästä alkoi majoittajani ja sen toisen kaverin kesken hirveä panettelutuokio, " Onpa tyypillistä E:tä, ei muka koskaan ole rahaa mihinkään ja aina pitää olla niin vaikea..." . Minkäs teet, kun ei ole rikkaat vanhemmat ja suhteilla töitä... Sitten nämä neidot jutteli keskenään omista asioistaan ja jättivät minut aika ulkopuoliseksi. Koko illan sitten siellä luokkakokouksessakin piti olla jotenkin niin oudon nihkeää. Alunperin tämä yksi kaveri oli kyllä ihan innosta hihkuen ottanut minut yökylään, mutta eipä sitten ollutkaan enää niin hauskaa.
Toinen kerta oli yhden kaveripariskunnan luona. Olin pitänyt heihin hieman etäisyyttä hieman aiemmin, kun en jaksanut kuunnella, kun nainen morkkasi miestään kaikkien ja tämän itsensäkin kuullen ja vertasi tätä kaveriensa miehiin. Koko kyläilymme ajan nainen motkotti miehelleen ja miehestään pahemmin kuin koskaan. Lähdettiin pois heti kun kehdattiin, jäi tosi paha maku suuhun. Muutaman päivän kuluttua oltiin tekstiviestiyhteyksissä ja kauniisti mainitsin, että toivottavasti heilläkin menee kesäloman alettua paremmin, ettei niin tarvisi stressata opiskelusta ja riidellä, niin neiti veti sitten herneet nenään ja käski olla puuttumatta heidän suhteeseensa. Välit oli sitten sillä poikki. Pakkoko on kutsua vieraita silloin, kun riidellään tai pakkoko viritellä riitaa juuri silloin, kun tietää, että on vieraita tulossa?
Kommentit (8)
olin luvannut olla seuraavaan iltaan kylässä. Ja kyydit kulki harvoin (noin 4 vuoroa päivässä.
Klo 15 rupesin mietimään mitä olen tänään syönyt. 2 palaa leipää ja jugurtin. Olin moneen kertaan kysynyt mitä viedä. sanoi, että kaikki on suunniteltu, että riittää kun tuot itsesi ja vauvan. vein kuitenkin korillisen herkkuja iltaa varten. Söin yhen vauvan ruuan pahimpaan nälkään.
Klo 16 porukka tekii ruokaa itselleen, en saanut minä mitään. Pyydettiin istumaan sohvaan, siksi aikaa kun perhe syö.
Klo 19.30 talo hiljeni ja mulle keitettiin kahvit, mitään en saanut kahvin kanssa.
Klo 20.00 mulle sanottiin hyvää yötä ja talon " emäntä" kampes samaan sänkyyn mun kanssa. Yöllä kuuntelin " emännän" kuorsausta. nukahdin siihen kun mua potkaistiin täysiä sääreen. Ja yritti kivuta päälle. Työnsin 100 kg painavaa naista päältäni.
Klo 6 lapset tulivat meidän väliin. Nukuttiin sitten neljästään sängyssä (vauvallani oli nukkuma paikkana onneksi matkasänky).
Klo 8 koitti herätys. Ja huomasin, että minulle ei taaskaan tarjottu aamupalaa. Vähän vihjailin ja mulle sanottiin, että kohta meidän vuoro. Nainen veti itse " salaa" aamupalaa. En saanut mitään aamupalaksi.
Kyselin lähimpää kauppaa sinne oli matkaa kuulemma kuusi kilometriä. Ja tänään ei ollut kauppa päivä. JUST
Kyselin linja-autovuoroja, ensimmäinen klo 15.30. Minut ohjattiin väärälle pysäkille. Ja myöhästyin näin ollen siitä. Ei kun takasin kävelin sen 2km kun perheen kumpikaan autollinen ei voinut kuljettaa meitä.
Kun pääsin sinne katsottiin uudelleen monelta menee seuraava linja-auto. No onnekseni se tuli 16.45 ja ei kun takasin.
Voitte uskoa, että olin vihainen, kun kotia pääsin. Ja nälissäni.
Enkä ikinä mene heille kylään
ja haluat syödä tai haluat kyydin kauppaan ostamaan ruokaa jos kyläpaikassa ei ole sitä tarjolla?
Varmaan meidänkin viikon houstaama emäntä kirjoittaa tänne huonosta palvelusta. Pidin varmaan liikaa meteliä tehdessäni ruokaa porukalle, hänen ottaessaan päivälepoja, kun kuuli että ruokaa tunnin päästä.
Ei tuu nyt mitään mieleen. Mutta tosta sun tarinasta tuli sellanen aatos, että jos meillä riitelytyttää, niin me riidellään, oli vieraita tai ei. Eli ei voi mitään, jos vieraat tuntee olonsa vaikeaksi. Toisaalta ehkä meidän vieraat tietääkin meidän temperamentit, niin osaavat jopa huumorimielessä ottaa osaa meidän argumentointiin. ;)
Vieraiden edessä nielen harmitukseni, ja hymyilen kauniisti.
Sitten kun vieraat ovat lähteneet, niin sitten on oikea aika selvittää asiat, ihan kahden kesken.
jossain vaiheessa olin menossa sinne päin muissa asioissa käymään niin hän tarjoutui majoittamaan minut asuntoonsa yön yli. Muistelin hänen olevan erikoinen siisteystasoltaan, mutta ilmeisesti yliopisto-opinnot ja viikonlopputyö olivat sekoittaneet hänet täysin:
kaveri nykäisi kaapista retkipatjan, jolla sain nukkua (olin ottanut kaikelta varalta makuupussin ja liinavaatteet mukaan, joten sen suhteen asiat ok), majoitti minut samaan huoneeseen kanssaan (kaksio jossa makuuhuone ja tupakeittiö), jonka lattia oli kuin kaatopaikka eli lattialla oli tyhjiä limpparipulloja, vesipulloja, alusvaatteita ja muita likaisia vaatteita, karkkipapereita, avattu tamppoonipakkaus ja tamppoonien pakkausmuoveja, kuivunut voileipä jne. Potkin lattialta suurimmat rojut nurkkiin kun levitin retkipatjan lattialle. Alku yö meni miettiessä, että mitähän eliöitä siellä lattialla vilisee, mutta jossain vaiheessa nukahdin...
Aamulla kaveri meni vessaan ja oikeasti paskoi niin kovalla äänellä, että ruokahalut meni. Sitten hän jätti vessan oven auki niin, että paskanhaju levisi koko asuntoon. Eipä sillä, jossain vaiheessa yötä hän oli käynyt syömässä jääkaapista kaikki evääni (tai siirtänyt ne jonnekin myöhempää syömistä varten kun en niitä löytänyt).
Että sellainen reissu... Terveisiä vaan Jyväskylään!
Ihmiset eivät enää osaa suomea.
Tänään ihastelin nettikirpparilla raitaisia potkareita ja eilen joku tiesi, että raskaana ollessa ei saa syödä kaalta.