Arttu löydettiin menehtyneenä romahtaneesta lumiluolasta kotikatunsa läheisyydessä :(
Kommentit (106)
Traaginen ja lohduttoman surullinen tapaus. Pientä lohtua tunnen kuitenkin siitä, että kyseessä oli onnettomuus, ei rikos. Uskon läheistenkin selviävän tästä edes hiukan pienemmällä tuskalla, kun kestettävänä on "vain" suru, ei vihaa.
Kauhealta tuntuu vanhempien puolesta kuitenkin.
Lisäksi suuri arvostus kaikille, jotka etsivät poikaa.
Ja, pakko sanoa, kerrankin IL:n nettisivuilla asiallisesti mutotoiltu uutinen. Eihän tuosta asiasta voi enempää sanoa.
Koiria aina kehutaan mutta aika turhia ne on jos ei edes noin helposta paikasta löydä
Koirahan tuon löysi loppujen lopuksi.
Minulla on useampi sisarus ja kyllä meiläkin oli lapsuudessa muutama läheltä liippas juttu, että melkein kuoltiin. Minä ja sisko melkein hukuttiin, kaivettiin myös lumiluolia pimeässä, olisi voinut nekin romahtaa. Varmaan on useassa perheessä noitä läheltä liippasi juttuja.
Syvät osanottoni Artun perheelle. :(
kuusijuhlaesitykseen vain tyttöpoikaparit luokalta, yksi ylimääräinen poika.... ARttu ilmoittaa ettei hänen tarvitse osallistua... ylipainoinen, vähän kasvoista vammainen poika.. tietää, että kukaan ei halua periksi... opettaja hyväksyy pojan jättäytymisen, koska niin on helpompaa... vaikka pojalla paha olo omasta klpaamattomuudestaan... ajattelee, että luolassa voi leikkiä yksin...
Olen satavarma että tätä ei olisi tapahtunut, jos ARtulle olisi laitettu esitykseen rooli. Harranjumala, miksi jättää yksi pois esityksestä jos kaikki muut ovat mukana. Opettajan sairas emaptiakyvyttömyys!!!!!
Voimia vanhemmille ja omaisille..
kuusijuhlaesitykseen vain tyttöpoikaparit luokalta, yksi ylimääräinen poika.... ARttu ilmoittaa ettei hänen tarvitse osallistua... ylipainoinen, vähän kasvoista vammainen poika.. tietää, että kukaan ei halua periksi... opettaja hyväksyy pojan jättäytymisen, koska niin on helpompaa... vaikka pojalla paha olo omasta klpaamattomuudestaan... ajattelee, että luolassa voi leikkiä yksin...
Olen satavarma että tätä ei olisi tapahtunut, jos ARtulle olisi laitettu esitykseen rooli. Harranjumala, miksi jättää yksi pois esityksestä jos kaikki muut ovat mukana. Opettajan sairas emaptiakyvyttömyys!!!!!
eihän tuo nyt millään tavalla ollut opettajan vika. Sadat lapset leikkivät lumikasoissa, onko sekin opettajien vika?
Pientä rajaa nyt tuohon syyttelyyn.
opettajan syy, se on onnettomuus. Kuolema tapahtui joulujuhlan jälkeen.
Häpesi, pieni raukka :(
Onko tuo totta :(
täällä aiemmin keskusteluissa eilen siteerattiin sanomalehteä, jonka mukaan kuusijuhlassa luokan kaikki muut esiintyvät, paitsi Arttu, jolle ei löytynyt paria.
Onko ihme jos lähtee sitten yksin luolaan suremaan?
Vaikka mitään ei olisi tapahtunut, osoittaa kyllä idioottimaisuutta opettajalta, että luokan erilainen poika jätetään "vapaaehotoisena" esityksestä pois. IDIOOTTI.
Koiria aina kehutaan mutta aika turhia ne on jos ei edes noin helposta paikasta löydä
Koirahan tuon löysi loppujen lopuksi.
Koirat koulutetaan eri tavoilla. Jotkut koirat on koulutettu seuraamaan jälkeä, jotkut etsimään raunioista ja lumivyöryistä, jne.
Ja tietysti koirat eivät ole tasavertaisia - joillakin on esim. parempi keskittymiskyky kuin toisilla, ja koulutuksessa on todella suuria eroja. Siksihän palveluskoirille kokeitakin järjestetään. Eivät kaikki osallistujat saa täysiä pisteitä.
Mutta tosiaan sillä koulutustasolla ja koiran luonneominaisuuksilla on valtava merkitys. Kyllä mikä tahansa koira halutessaan löytäisi nenällään ihmisen lumipenkasta, mutta kun koira ymmärtää etsiä vain juuri niin tarkasti ja määrätietoisesti kuin se on opetettu etsimään. Se pitää myös opettaa tajuamaan, mitä se etsii. Helpommin sanottu kuin tehty.
Nuo kuvissa vilahtavat koirathan eivät olleet mitään poliisin virkakoiria vaan harrastajien kouluttamia. Tekevät tärkeää työtä ja kiitos heille, mutta ei heiltä voi ihmeitä odottaa.
Halusiko tuon vuoksi olla yksin?
Tuo kyllä selittäisi miksei opettaja tiennyt oliko poika paikalla vai ei.
niin ihmettelen todella. Ei tuollaisia ohjelmanumeroita pitäisi edes laittaa, jos ne ovat ongelmallisia oppilasmäärän suhteen!
Mutta siitä huolimatta opettajaa on turha syyttää kuolemasta. Ikävien sattumien summa.
Mutta (itsekin olen ope) kyllä pidän huonona valintana tuollaista "ohjelmapolitiikkaa".
Koko muu luokka yhtä aikaa esiintymässä ja yksi yksin juhlasalin puolella. Jos nyt sinne edes tuli. Varmasti esitystä harjoiteltu syksyn aikana monta kertaa ja mitä se Arttu silloinkaan teki? Keksi yksinäisiä luolaleikkejä? Toivottavasti edes vanhemmat olivat joskus huomanneet häntä varoittaa lumitunneleista, ettei se jää kolkuttamaan heidän omaatuntoaan. Nyt kaikki mammat kertomaan omille lapsillenne, että yksin eikä kaverinkaan kanssa ei kaivauduta koskaan lumen alle.
Ainahan yhdelle parittomalle löytyy joku rooli, joko on yksi kolmen lapsen ryhmä tai sitten osa lapsista vaikka soittaa soittimia tms.
opettajan syy, se on onnettomuus. Kuolema tapahtui joulujuhlan jälkeen.
Emme voi tietää onko kertomus totta jos on niin osatekijänä voi olla hommassa.
Surullista jos lapsi ei voinut osallistua ohjelmaan.
Sekin on outoa ettei sovita että kuljetaan juhliin ja pois vanhempien kanssa yhdessä. Luulen että suurin osa tulee juhlista pois yhdessä lastensa kanssa varsinkin kun ilta kyseessä.
Kaikki spekulaatio on tietty turhaa ja ei pelasta Arttua.
Jos tuo kerrottu on totta niin opettajalla ei liene helppoa tällä hetkellä.
Minä uskon, että Arttu on nyt hyvässä paikassa!