Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä kukaan joka meditoi?

Vierailija
15.09.2007 |

Olen vasta aloittanut tämän ihanan uuden ' harrastuksen' ja haluaisin kuulla oman tarinasi miten olet aloittanut meditoinnin ja kuinka olet siinä edistynyt. Millaista meditointia harrastat ja kuinka usein? Millainen maailmankatsomus sinulla on noin muuten? Uskotko Jumalaan yms? Jos et niin mihin sitten?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uskon jumalaan ja maailmankaikkeuteen

Aloin meditoimaan kriisin keskellä jo vuosia sitten ja on auttanut sisäisen rauhan ja itsensä löytämisessä :)

Vierailija
2/3 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä opin tekniikan. keskityn aina siihen mitä teen, en siis pidä erikseen mietiskely-sessioita(paitsi nukkumaan mennessä). mutta harjoitan toimintaa tietoisesti joka päivä.

nykyään pystyn suhtautumaan tapahtuviin asioihin 50%:sti niin, että katson niitä itseni ulkopuolelta. tunnekuohut ovat vähentyneet siis merkittävästi.

tosin nyt kun palasin kotonaolon jälkeen töihin, olen kärsinyt paljon stressistä. havahdun nykyään usein siihen, että en näe maailmassa mitään muuta kun omat ongelmani. mutta uskon että tunnekuohut tästä tasoittuvat, olen ollut töissä vasta 2 viikkoa.

olen buddhalainen.

ja kaikkia askarruttavaan kysymykseen, mitä teen av:lla vastaan että koen velvollisuudekseni etsiä jokaisesta maailman paikasta jotakin hyvää. ja levittää sitä myös.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tosin lausumalla " om" , tai istumalla jalat ristissä tai kontrolloimalla hengitystä, vaan esimerkiksi käymällä yksin saunassa (oma henkilökohtainen puhdistumis-/keskittymisrituaalini) tai istumalla/kulkemalla luonnossa.

Suoraan sanoen varsinaiset meditaatioharjoitukset ovat mielestäni hieman idioottimaisia. Buddhalaisessa uskonnossa ne onkin varattu papistolle, tavalliset uskovaiset eivät meditoi vaan keräävät hyvää esimerkiksi kiertämällä kirkkoa tai kirjastoa tai tekemällä hyviä tekoja, esimerkiksi ostamalla eläviä kaloja ja vapauttamalla ne.