Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyyspäiväraha ja kotihoidontuki yhtäaikaa ?

Vierailija
14.09.2007 |

Onko moinen yhtälö mahdollinen?

Tilanne seuraava : mies kotona työttömyyspäivärahalla, lapset kotihoidossa (kotihoidontuki tullut tähän asti minun nimelläni) ja vaimo eli minä lähtisin kokopäivätöihin?

Neuvokeepa, viisaammat! :)

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttavat toisiinsa, mutta kannattaa hakea molempia.

Vierailija
2/9 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysykää työkkäristä ja liitosta. Aivan varmasti onnistuu.

3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ollut tähän asti töissä, minä kotona hoitamassa lapsia kotihoidontuella. Kävin yhden talven iltatöissä ja sain kotihoidontuen, koska lapset olivat kotihoidossa. Hoitolisä vain pieneni. Nyt mies jäisi työttömäksi ja minä töihin ja lapset edelleen kotona. Onnistuuko, jos miehelle tulee työttömyyspäiväraha, minulle kotihoidontuki (miinustettuna hoitolisä tai osa siitä) ja tietysti palkka.

Ap

Vierailija
4/9 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien hakemisesta on kuitenkin se hyöty, että esim. karenssin iskiessä kotihoidontuki juoksee, eikä joudu ihan nollille.

Vierailija
5/9 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin sain molempia yhtäaikaa.

Tosin lakkautin sitten kotihoidontuen, kun eipä sillä tosiaan käytännön merkitystä ole, kun kuitenkin vähennetään sitten työttömyysrahoista. Ärsyttää vaan jos tulee eri maksupäivinä.

Vierailija
6/9 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten kaikki äidit ei hae työttömyyskorvausta yhtäaikaa..?? jos kerran molemmat saa?

Vierailija
7/9 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelle työttömyyspäiväraha, minulle kotihoidontuki ja mahdollinen hoitolisä, jonka laskentaan huomioidaan tuloni.

Ap

Vierailija
8/9 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaisesta vähennetään kotihoidon tuen perusosa mutta ei kuntalisää, jonka verran siis jään " voitolle" . Hoitolisää en myöskään saa.

Eli vastaus on kyllä, näitä maksetaan päällekkäin, ja jopa ihan samalle ihmiselle.

Vierailija
9/9 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi kanssa samassa taloudessa niin kyllä työttömyyskorvaus vähenee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi