Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Monessako päiväkodissa on käytössä vielä nykyään tavalliset käsipyyhkeet?

Vierailija
14.09.2007 |

Lapsemme aloittivat päiväkodissa pari viikkoa sitten ja yhtä seikkaa lukuunottamatta olemme tyytyväisiä päiväkodin toimintaan. Lapsilla on nimittäin yhteinen kankainen käsipyyhe, jota vaihdetaan kuulemma usein. Kuitenkin siihen saattaa parikymmentä lasta kertaalleen kuivata kätensä. Tätä käytäntöä perustellaan kustannussyillä. Olen ajatellut, että kaikissa päiväkodeissa oltaisiin niin valveutuneita, että käytettäisiin kertakäyttöisiä paperipyyhkeitä tai edes jokaisella lapsella omaa pyyhettä. luulin jopa, että käsidesi on yleisesti käytössä. Mitenkäs muualla?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusien bakteerien syntyyn, siitä ei vielä tiedetä. Mielestäni huono juttu käyttää käsidesiä lapsilla päivittäin. T:Hoitaja

Vierailija
22/27 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:ko sanoi, että vanhempain illassa vasta selvisi pyyhe asia. Minä vien joka aamu oman lapseni käsipesulle heti ulkovaatteiden riisumisen jälkeen. Näin tekevät muutkin vanhemmat. Ja samoin toimittiin viime vuonna ryhmiksessä. Tosin silloin vielä naperomme oli niin pieni, että hoitaja usein otti muksumme syliinsä ja vei heti pesulle.

Käsipesuainetta on päiväkodissa. Hammasharjoista olivat luopuneet, kun ne meni helposti väärään suuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta kauhean järkevältä. Sekä vastustuskyvyn vuoksi että ihan sitäkin syytä, että tuohan päättyy kyllä verenkiertoonkin jossain määrin (sekä sormia suuhun laittamalla että hengittämällä höyrystyvää etanolia).

Vierailija
24/27 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsidesin käytöstä en tiedä, kotona me vanhemmat käytämme sitä (myös minä paljon työssäni), mutta lapsen käsiin tulee harvemmin laitettua. Onko sen käyttö ihan ok alle 2v lapselle?

Myöskään päiväkodin pyllynpesukäytännöstä minulla ei ole tietoa.

Tästä minulle tuli mieleeni, että käyttääkö kukaan kotona oman lapsen pyllynpesuun kertakäyttöhanskoja? Itselle se tuntuu aika vieraalta ajatukselta, enkä aio niitä alkaa käyttää, mutta mietin vain, että käyttääköhän joku?

Vierailija
25/27 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kantojen muuttumista vielä pahemmiksi ja kohta ei enää antibiootit tehoa. Ja mihinkään kihomatoihin esim. se ei edes auta. Ainoastaan pesu poistaa madon munat käsistä. Flunssat leviävät kuitenkin, koska aivastetaan ja niistetään ja yskitään. Tulevaisuudessa voi olla odotettavissa esim. maksakirroosin lisääntyminen. Maksa joutuu rasitukseen jo lapsilla, kun etanoli imeytyy verenkiertoon päivittäin. Tämä tulevaisuus siis vain arvailua, mutta tuntuu hurjalta.

Vierailija
26/27 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä keskisuuressa kaupungissa on valmistunut 5 v sitten hygieniaohjeet, joissa ohje: kaikilla oma pyyhe, joka pestään 60 asteessa päivittäin.

Jos päiväkodissa ei ole hygieniaohjetta, ei heillä tuollaista sääntöä ole... Ota yhteys mieluummin päivähoidon johtajaan ja kysy, eikö heillä noudateta yleisiä hygieniasuosituksia.

Vierailija
27/27 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Meidän lasten päiväkodissa on jokaisella lapsella omat froteepyyhkeet.

Lapset myös tietävät oman pyyhkeensä paikan, ja tietävät muidenkin pyyhkeistä, mikä on kenenkin. Pyyhenaulakoissa on lasten nimet ja samat pienet kuvat kuin jokaisen naulakossakin. "

Siis pyyhkeet ovat päiväkodin mutta jokainen käyttää sitä itselle omaan naulaan laitettua. pk pesee pyyhkeet.