Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Annatko teini-ikäisesi lukea kirjaa (romaania), jossa on kirosanoja, seksiviittauksia ja muutenkin alatyyliä?

Vierailija
14.09.2007 |

Tarkistatko ja sensuroitko, mitä lapsesi lukee?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mitään niin kamalaa ole vielä tullut vastaan ettei lapsi olisi saanut lukea

Vierailija
2/12 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tietoinen siitä, mitä teini lukee. Mutta en sensuroisi koskaan. Meillä piti lukiossa ihan lukeakin 15-16-vuotiaana Kravun kääntöpiiriä ja vastaavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

teininä, enkä ole mennyt pilalle. Yhdeksän vuotiaan en ole vielä antanut lukea neljättä potteria, koska se on minusta liian pelottava hänelle.

Vierailija
4/12 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielenkäytön imitoinnista.

Vierailija
5/12 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei vielä senikäisiä lapsia, mutta eihän nyt yksittäiset kirosanat tai seksiviittaukset pahasta ole. Mä olisin paljon enemmän huolissani, jos lapsi ei lukisi ollenkaan tai lukisi vain jotain kioskikirjallisuutta tai muuta roskaa.

Vierailija
6/12 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä vielä ole lukenut romaania jossa ei jotain noista olisi tai kaikkia.

Vierailija
7/12 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhin on lukenut ihan samoja opuksia kun mäkin, ihan koulussakin ja keskimmäinen (13v.) nappas tosta hyllystä Häräntappoaseen tässä yks ilta. Ei saa sensuroida! Me kyllä jutellaan paljon lukemistamme kirjoista, tykätään kaikki lukea paljon. Eiköhän me tosta Häräntappoaseestakin jutella, jahka lapsi pääsee siinä kunnolla alkuun.

Vierailija
8/12 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastaanottamisen janoa. Taide ei määrittele itseään.

Vierailija
9/12 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan keskustella lasten kanssa niistä kirjoista. Tuo Häräntappoase on hyvä esimerkki. Siinä on paljon kipeitä asioita, mutta varmaan myös sellaisia että useita teini-ikäisiä kiinnostaa ja mietityttää.

Ja edelleen: seksistä on ihan luontevaa lukea kirjoista, koska se kuitenkin teinejä kiinnostaa. Ja kuten aiemmin kirjoitin, niin kannattaa varmaan ohjata kunnon kirjallisuuden pariin.

kutonen

Vierailija
10/12 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita lukiessaan lukija itse luo omat mielikuvansa esim. seksikohtauksista.

Vierailija
11/12 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä kukaan ollut puhumassa kanssani. Olen lukenut (ihan omasta mielenkiinnosta) mm. syömishäiriöistä ja seksuaalisesta väkivallasta. Ja kun ei voi keskustella kenenkään kanssa, niin siitä syntyy todella rankka ahdistus.

Tänäpäivänä veikkaan esim. iltapäivälehtien pedofiilijuttujen olevan liian rankkoja teineille saatika lapsille. Jos huomaatte lapsenne lukevan moisesta, niin keskustelkaa ja hakekaa vaikka yhdessä lisää tietoa.

Vierailija
12/12 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma teinini 14v lukee viikossa ainakin neljä romaania enkä mitenkään pysyisi vauhdissa mukana jos minun pitäisi koelukea kaikki.

Kyllä teinit kuulevat niitä kirosanoja ikätovereiltaan, telkkarista ja muilta ihmisiltä, ja jotkut teinit jopa harrastavat seksiä!