Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te " lapsen sukupuoli-fanaatikot" , oletteko koskaan

Vierailija
14.09.2007 |

pohtineet mistä suhtautumisenne voisi johtua?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse on vähän kuin rasismista. Jos ei tunneta poika- tai tyttölapsia, niitä ajatellaan sitten negatiivisten stereotypioiden kautta. Fiksu ihminen ei ole rasisti, ja fiksu ihminen ymmärtää, että pikkupojat eivät ole rajuja, meluavia tunteettomia pyssynheiluttajia, ja pikkutytöt ilkeitä nirppanokkaisia nenäpystyssäprinsessoja. Fiksu ihminen suhtautuu ihmisiin (tummaihoisiin, poikiin, tyttöihin jne) YKSILÖINÄ.

Vierailija
2/16 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko sellaiseksi jos toivoo lapsen olevan mielummin toista suykupuolta, on vaikka aina haaveillut tyttölapsesta? Tai jos vaikka pelkää omia kykyjään toisen sukupuolen kanssa?

Minusta nuo on ihan ymmärrettäviä ajatuksia. Itsekin toivoin tiettyä sukupuolta ja ensimmäisellä kertaa sain sen toisen. Lapsi oli kuitenkin rakkainta ja kalleinta maailmassa heti enkä ollut hetkeäkään pettynyt eli en pidä noita omia ajatuksiani väärinä tai pahoina.

Erijuttu tietty jos toinen sukupuoli tuntuu mahdottomalta, tyyliin mielummin ilman lasta kuin väärä sukupuoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lasketaanko sellaiseksi jos toivoo lapsen olevan mielummin toista suykupuolta, on vaikka aina haaveillut tyttölapsesta? Tai jos vaikka pelkää omia kykyjään toisen sukupuolen kanssa?

Minusta nuo on ihan ymmärrettäviä ajatuksia. Itsekin toivoin tiettyä sukupuolta ja ensimmäisellä kertaa sain sen toisen. Lapsi oli kuitenkin rakkainta ja kalleinta maailmassa heti enkä ollut hetkeäkään pettynyt eli en pidä noita omia ajatuksiani väärinä tai pahoina.

Erijuttu tietty jos toinen sukupuoli tuntuu mahdottomalta, tyyliin mielummin ilman lasta kuin väärä sukupuoli.

Mutta täällä av:lla tuntuu olevan sellainen trendi, että jos äidin lapset ovat samaa sukupuolta, hänellä on kummallinen pakottava tarve mollata toista sukupuolta olevia lapsia.

Vierailija
4/16 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse toivon aivan kamalan kovasti, että saisin tytön.

Minulla ei siis ole mitään negatiivisia tunteita poikia kohtaan, mutta tyttö olisi haavena. Odotan siis esikoista.

Olen kovasti pohtinut, mistä nämä ajatukset juontavat juurensa. Luulen, että haluan niin kovasti oman tyttären, koska minulla on omaan äitiini todella läheiset välit. Olemme nyt aikuisiällä toistemme parhaat ystävät. Meillä on samanlaiset kiinnostuksen kohteet. Olen myös läheinen siskoni kanssa. Olemme sellainen kolmikko=). Toivoisin, jos toisenkin lapsen saisin, että hänkin olisi tyttö. Eli ilmeisesti toivon vain kovasti, että minulla ja tyttärilläni tulisi yhtä läheinen suhde, kun äidillä, siskolla ja minulla.

Toki tajuan, että vaikka sen tytön saisin, voisi olla, ettei hän olisikaan yhtään minun oloiseni, ehkä hän ei haluaisi viettää aikaa kanssani.

En kuitenkaan pysty tajuamaan aikuisia äitiihmisiä, jotka kirjoittavat, että vihaavat poikia tai tytöt ovat ärsyttäviä räkänokkia.

Vierailija
5/16 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen sitä siis haasteellisempana, etenkin murrosiässä.

Todellisuudessahan se on yksilöllistä.

Opettajahommissakin koen hankalimmaksi nimenomaan teinitytöt kuin -pojat. En väitä, että tytöt absoluuttisesti ovat hankalampia, vaan että minä KOEN niin.

Vierailija
6/16 |
15.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei sitä saa, elämäni ei ole pilalla! :) Rakastan poikiani yli kaiken. He eivät ole mitään ylivilkkaita tai kovaäänisiä, mutta silti vielä toivoisin, että saisin yhden tytönkin!

Vierailija
7/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole ihan tervepäistä hommaa. Minä itkisin ilosta jos saisin ihan kumman vaan.

Vierailija
8/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta sittemmin lapsia hoidoilla saanut. Mutta silti oisin toivonut sitä toistakin sukupuolta. Hassu juttu.

Vierailija
9/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensinnäkin näitä ihmisiä on pieni vähemmistö, ja toiseksi koska asia on tabu eikä sitä siis saa puhua ääneen, tämä pieni vähemmistö sitten kuuluttaa poika- tai tyttövihaansa anonyymisti netissä.

Vierailija
10/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en sentään puhu vihasta, mutta syy miksen osaa kuvitella itseäni pojan äidiksi (ainakaan ennen pojan syntymää) johtuu takuulla siitä etten ole elämässäni " yhtään" poikalasta tuntenut! Minulla ei siis ole minkäänlaista käsitystä poikien sielunelämästä, leikeistä ja jutuista!

Eli ei kai ole ihme etten osaa itseäni siihen maailmaan sovittaa?!

Vierailija
11/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa nyt herranjumala ihmisten toitottaa, että kyllä se tyttö/poika olis kiva. Eri asia on jos avoimesti " vihataan" toista sukupuolta

Vierailija
12/16 |
14.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotenkin vaan kaikki ne pikkupoikien leikit ja jutut ärsyttää, tiedä sit mistä johtuu

Vierailija
13/16 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oletko ajatellut, että tytöt ja pojat mahdollisesti suhtautuvat eri tavalla eri sukupuolta oleviin opettajiin? Oma opemieheni nimittäin pitää niitä teinipoikia hankalampina, alkavat helposti kukkoilla ja nimitellä yms., mitä tytöt ei niinkään tee.

Morre:

Opettajahommissakin koen hankalimmaksi nimenomaan teinitytöt kuin -pojat. En väitä, että tytöt absoluuttisesti ovat hankalampia, vaan että minä KOEN niin.

Vierailija
14/16 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis kokee kai jonkinlaista vihaa kun kirjoittelee täällä ettei ikinä tahtoisi " räkänokkapoikaa" tai " hienohelmatyttöä" , vaan pelkästään sitä toista sukupuolta. Ei kai tällainen onneksi kauhean yleistä ole mutta jonkin verran noita näkee, siinä on kai kyse melkeinpä jostain mielenhäiriöstä.

Vierailija
15/16 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat ongelmasi näet ovat taatusti mitättömiä sen rinnalla...

Vierailija
16/16 |
17.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että a) siitä kannattaa keskustella

b) omassa päässä ei ole mitään vikaa ja elämä on muka opettanut jotakin

c) kutsuu itseään aikuiseksi, on vielä lasta hankkimassa tai hankkinut

Menkää Kiinaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä