Kiva leikki illan ratoksi. Kerro lääkityksesi, me arvaamme mitä sairastat!
Kommentit (250)
Tyttärelleni myös määrätty Candesartan 8 mg migreeniin.
Vierailija kirjoitti:
Tyttärelleni myös määrätty Candesartan 8 mg migreeniin.
Siis migreenin estolääkkeeksi nimenomaan. Hänellä on alhainen verenpaine, joten ensin syötettiin 4 mg ja nostettiin, kun elimistö on tottunut.
Annan kanssa kokkelia ja hieman lyrikaa
Pajarit darraan
Allonol
Zanidip
Diuramin Mite
Citalopram
Metforem
Burana 800
Panadol
😔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olantsapiini, Mirtatsapiini, Opamox, Imovane, Rybelsus, Forxiga, Rosuvastatin.
Hyperkolesterolemia, tyypin 2 diabetes, univaikeus, ahdistuneisuus.
Bingo! Joskin mulla on lisäksi keskivaikea masennus ja paniikkihäiriö, johon kai ahdistuneisuuskin lasketaan.
Thyroxin
Flixotide
Lamotrigin
Aripripratsol
Hirveää miten paljon ihmiset syö psykoosilääkkeitä! Tuskinpa kaikilla skitsofrenia. Ei todellakaan kannattaisi ahdistukseen tai univaikeuksiin syödä neuroleptejä. Ottakaa selvää asioista ja näiden lääkkeiden vaikutusmekanismeista + haitoista!
Terveisin psykiatrian alan työntekijä jolla lääketietoutta.
Vierailija kirjoitti:
Hirveää miten paljon ihmiset syö psykoosilääkkeitä! Tuskinpa kaikilla skitsofrenia. Ei todellakaan kannattaisi ahdistukseen tai univaikeuksiin syödä neuroleptejä. Ottakaa selvää asioista ja näiden lääkkeiden vaikutusmekanismeista + haitoista!
Ei multa kysytty haluanko neuroleptejä, kun olin sairaalassa tahdonvastaisessa. Ja mulla ei ole skitsofreniaa. Mua ei haitat kiinnosta, koska pystyn lääkkeiden avulla elämään normaalia elämää, muuten sekoilisin ja olisin osastolla toistuvasti. Mieluummin elän elämisen arvoista elämää tänään, vaikka kuolisin huomenna.
Samaa mieltä kyllä olen siitä, että neuroleptejä käytetään väärin ja liikaa tilanteissa, joissa niitä ei tarvitsisi. Mutta siitä kannattaa syyllistää lääkäreitä, ei potilaita, jotka eivät lääkitystään voi valita, on otettava mitä lääkäri määrää.
Vierailija kirjoitti:
Cypretyl
Akne
Vierailija kirjoitti:
Terolut
thyroxin
Kilpirauhasen vajaatoiminta ja esivaihdevuodet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terolut
thyroxin
Kilpirauhasen vajaatoiminta ja esivaihdevuodet.
thyroxin osalta meni oikein
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei multa kysytty haluanko neuroleptejä, kun olin sairaalassa tahdonvastaisessa. Ja mulla ei ole skitsofreniaa. Mua ei haitat kiinnosta, koska pystyn lääkkeiden avulla elämään normaalia elämää, muuten sekoilisin ja olisin osastolla toistuvasti. Mieluummin elän elämisen arvoista elämää tänään, vaikka kuolisin huomenna.
Samaa mieltä kyllä olen siitä, että neuroleptejä käytetään väärin ja liikaa tilanteissa, joissa niitä ei tarvitsisi. Mutta siitä kannattaa syyllistää lääkäreitä, ei potilaita, jotka eivät lääkitystään voi valita, o
Ei todellakaan tarvitse ottaa mitä lääkäri määrää paitsi tietenkin pakkohoidon aikana. Sen jälkeen ihminen ihan itse tekee lääkityspäätökset. Ja sehän on todettu tutkimuksissa täysin selvästi että psykoosilääkkeet lopettaneet (ihan itse lopettaneet vastoin lääkärin ohjetta) toipuvat selvästi paremmin kuin näitä lääkkeitä käyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Terolut
thyroxin
Terolut joko vuodat vidun paljon tai sulla on endometrioosi?
Vierailija kirjoitti:
Prednisolon
Azamun
Panacod
Somac
Librax
Klotriptyl
Cipralex
MS-tauti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terolut
thyroxin
Terolut joko vuodat vidun paljon tai sulla on endometrioosi?
ajoitetaan kuukautiskiertoa hysteroskopiaa varten (polyypin poisto)
Vierailija kirjoitti:
Mitä haittoja? Eikö lääkärin tulisi tiedostaa mitä määrää pitkällä koulutuksellaan? Siitähän lääkärille maksetaan.
Onko itsellesi määrätty vai mistä tiedät?