Paatos tehty! Tanaan sanon itseni irti kaupungin sairaalan vakituisesta tyosta ja alan tekemaan samaan sairaalaan keikkafirman kautta
samaa työtä, mutta paremmalla palkalla. UUtta ihmistä tuskin saadaan tilalle, koska nykyisiä avoimia paikkoja ei ole hakenut kukaan =)
Kommentit (21)
Tämä on ainakin minun kostoni kuntatyönantajalle ja hallitukselle joka petti lupauksensa korjata palkat.
toivotavasti useammat hoitajat päätyvät samaan. Ehkä sitten herätään tilanteeseen. Nyt viimeistään pitäisi ainakin se uhrautuminen tekemään lisätöitä (esim. tuplavuoroja) kun sijaisia ei saada. Kylmästi vuoron loputtua vaan kotiin niin saa ylihoitajat keskenään ihmetellä mistä saadaan työvoimaa. Nykyisellä uhrautumismentaliteetilla ei palkankorotusta tule- hoituuhan ne hommat muutenkin :(
Jämäkät teot on paikallaan jos ei meno miellytä! Valittaminen ei auta mitään!
Palkatkoon sairaalat nyt lisää näitä shortsi-ja insuliinihoitajia; niitä varmaan riittää.
muakin ärsyttää uhrautuvainen narisija sairaanhoitajakaveri, varmaan jo vuosikymmenen vaan narisee ja valittaa mutta uhrautuu ja joustaa ja joustaa työnantajan piikkiin, kunnan töissä.
Aina hokee ja uhoaa että hakee muualle töihin , vaikka sairaanoitopiirille muttei sitten uskallakaan!
Narisemalla ei sa kuin pahan mielen ja kiukkua kanssaihmisissä, TOIMINTAA hyvät sairaanhoitajat!
Mitä muuten miehesi sanoi?
Itse olen ajatellut vaihtaa kokonaan alaa...
nythän ne on keksinyt tuoda Aasiasta hoitajia jotka eivät valita palkoista ja tarjoavat heille kaksion työsuhde-etuna ja varsinkin kun hoitajia saa sijoittaa jopa 4 samaan asuntoon.
hoitajien työtä arvostan ja he tarvitsevat lisää liksaa mutta tulevaisuus näyttää olevan tämä. Metallimiehet venäjältä ja hoitajat aasiasta. KUmpikaan ei valita palkkaansa. Olisihan niitä suomalaisia hoitajia ja metallimiehiä pilvin pimein jos heille maksettaisiin kunnolla
Luin eilen jonkin lehden mielipidepalstaa, jossa hoitaja kertoi tilanteesta. Kumpa voisin auttaa. Lakkoon vain kaikki !
a) sikäläinen koulutus ei ole Suomessa hyväksytty- tarvitaan muuntokoulutus
b) eivät osaa kieltä
Arvatkaa kuinka kauan tuohon menee? Ensimmäistä 20 filipinoa Esperi on tuomassa ensi keväänä. Ennen kuin edes nuo 20 ovat töissä (lähihoitajina muuten- ei sh:jina) on pitkä aika mennyt.
Itse olen vasta kouluttautumassa alalle, mutta toivon että olosuhteet paranisivat valmistumiseeni mennessä. Muuten en tule vaihtamaan työpaikkaa.
Eikä ne pysty ulkomaalaisvoimin pyörittämään koko sektoria.
Luulisin, että halvemmaksi tulisi nostaa meidän palkkoja kuin menettää hoitajat muille aloille tai maksaa keikkailijalle suurempaa palkkaa.
Samaa työtä keikkafirmojen kautta-siinäpä hyvä kosto työnantajapuolelle. Samasta työstä joutuvat sitten maksamaan huomattavasti enemmän.
Juu, elämä on, työnantajallekin :)
Toisella alalla jossa on paljon keikkahommia tekeviä, joutuvat he aina olemaan työttöminä loman ajan, tiedätkö miten ne hoitajilla menee?
Jatkoja olis varmaan tarjolla mutta ajattelin tehdä tuon saman eli ruveta keikkalaiseksi. Eikös sairaanhoitajan tuntiliksa keikkalaisella ole jotain 14 euroa? Siinä olis se oma vapaus valita työpaikkansa- ja aikansa ja sitten jos osuukin vaikka johonkin tosi kivaan paikkaan niin voi hakea sieltä sitten töitä suoraan.
nousee keikkapalkatkin.
Nykyisin keikkafirmatkin palkkaa ihan kuukausi palkkalaisia, joten lomat pyörii sielläkin.
lomarahat maksetaan tuntipalkan yhteydessä. Lomia voi sitten pitää itse suunnittelemassaan aikataulussa, toki ne ovat silloin palkatonta. En kokenut tätä ongelmaksi kun aikanaan keikkailin.
oma keikkailu sijoittuu 6 vuoden taakse.
26
Harmittaa kun omalla paikkakunnallani sama ei ole mahdollista.