Vituttaa tienata enemmän kuin laiska mieheni
Mulla on hermot mennyt totaalisesti kun ulosotossa on pari laskua. Olen ollut " perheeni" = mieheni ja minä pääasiallinen elättäjä n. kolme vuotta.
Minä en tahdo pysyä mukana laskuissa, kun ylimääräisiä kuluja ollut viimeaikoina liikaa.
Mieheni on muusikko, joka on lahjakas ja ns. piireissä hyvin menestynyt mutta palkka on surkea ja työ kausittaista ja yleensä keikkaa on viikonloppuisin. Mieheni tulot ovat olleet pari viimeistä vuotta n. 8500¿ BRUTTO!!!
Mieheni on taiteilija joo, mutta rajansa kaikella. Ollaan asiasta riidelty tuhat kertaa. Minä huudan miehelleni että mene töihin ja hän huutaa takaisin, että minä olen muusikko eikä tällä hetkellä ole enempää töitä.
Minä olen kustantanut matkat, auton, ruoat, puhelimet jne jne. lista on loputon ja mulla loppuu kärsivällisyys. Kommentoikaa jotain.
Pitäisikö rakkauden voittaa jos mies on minun silmissäni laiska ja vaastuuta pelkäävä köyhä urpo.
Kyllä homman nimi on se, että molempien pitää osallistua perheen elättämiseen, ellei toisin yhteisesti sovita. Ei myöskään ole reilua, että koko perhe kärsii ja vain yksi ' toteuttaa itseään' muusikkona.
Voisitteko löytää joko kompromissin, jossa mies tekisi jotain hanttihommia (keikkasiivousta, sijaisuuksia, mainosten jakamista, Eilakaislaa), jotka eivät estäisi muusikonhommien tekemistä? Niinhän sitä on tehty maailman sivu, kuinkakohan moni rokkistara tai elokuvatähti on siivonnut ja tarjoillut ennen läpimurtoaan? Tämähän tietysti on USA:ssa, jossa ei voi toteuttaa itseään sosiaaliturvalla.
Entä olisiko mahdollista, että miehesi voisi yhdistää muusikon työt ja jonkin homman jossa olisi tasaisempi tulovirta? Onko hänellä koulutusta vaikkapa musiikinopettajaksi (edes jollain aikavälillä)?