Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska tarjosit viimeksi lapsellesi pakasteranskalaisia tai eineslihapullia?

Vierailija
13.09.2007 |

Ja sitten vielä TOOODELLA hyvät perustelut päälle!!!

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-Myyn myrkkykorin lapsi soi kesällä ravintolassa. Söin pari pullaa ja ne kiersi mun mahassa päiviä.

Vierailija
22/36 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ne ovat elintarvikeviranomaisten hyväksymiä ihmisille kelpaavaa ruokaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onhan noita ihmeellisyyksiä ja yökötyksiä muissakin tuotteissa ja hyvin maistuu.

Vierailija
24/36 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostathan sitten luomulihaa, luomu sipulia, luomua ovat mausteetkin joitalaitat lihapulliin? Luomu perunaa?

Jos tietäisit mitä myrkkyjä sinne peltoon kylvetään niin et valittaisi jostain eineksistä ollenkaan.

Vierailija
25/36 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä olivat..pitäis muuten ostaa taas kun käyn kaupassa!

Vierailija
26/36 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mieluummin vähärasvaiset (alle 5%) pakasteranskalaiset kuin pussimuusi. Sekä maun että suolapitoisuuden/terveellisyyden näkökulmasta.

Ravitsemusterapeutti

Vierailija
27/36 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan sen takia, että tykätään niiden roskaruuasta. Kaikki ollaan hoikkia. Lapset jo 10v ja 12v.

Vierailija
28/36 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään eineksiä joka ilta.

Vierailija
29/36 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi suurimpiin menekkituotteisiin kuuluvaa einestä ja KUKAAN ei muka syö niitä MILLOINKAAN, kuka ihmeessä niitä sitten ostaa??

Vierailija
30/36 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en syö juuri koskaan itsetehtyjä lihapullia, maistuvat kamalilta (siis muutkin kuin minun tekemät). Minä teen aina naudanpaistijauhelihasta, joskus käyttäen ns. sipulikeittopussia ja joskus maustan taikinan itse, mutta silti en tykkää. Muiden tekemistä vielä vähemmän, etenkin jos ovat jostain sika-naudasta. Mutta valmislihapullissa on lisäaineena niin voimakkaat aromivahventeet, että ne maistuvat omaan suuhuni hyviltä, kuten myös ovat koostumukseltaan riittävän pieniä ja silti pehmeitä. Näinollen valmislihapullia meillä kyllä joskus tarjotaan (ja lapsillekin kelpaavat).

Muuten meillä ei kyllä eineksiä kovin paljoa mielestäni ole, 2-4 kertaa kuussa. Johtuu siitä, että muuten koitan vältellä turhia lisäaineita, joten tuo määrä ei vielä venettä kaada. Päivittäisistä elintarvikkeista syynään aina tuoteselosteet tarkkaan, joten tiedän aika hyvin mitä meillä syödään.

Mites te, jotka haukutte valmislihapullat ja ranskikset epäterveellisiksi (mitä en missään nimessä kiellä minäkään!), niin syöttekö muuten kuinka terveellisesti? Ajattelin vain, että kokonaisuushan ratkaisee, ei jotkut harvinaiset herkut tai " herkut" ruokavaliota pilaa. ;) Meillä esim. ei syödä ns. sokerijugurtteja ollenkaan (aina maustamatonta, jota lapsille ja miehelle sitten marjoilla tms. jatketaan, itse tykkään sellaisenaan), kuten ei myöskään mitään muroja eikä mehuja. Toki kylässä yms. saavat muksut ottaa halutessaan, jos tarjotaan, ei me mitään nipoja olla.

Tuli mieleeni, että käyn paljon lasten kanssa kerhoissa ja kylässä, ja monesti näkemäni syömiset on kyllä paljon epäterveellisempää tavaraa kuin valmislihapullat joskus ja jouluna. Siis ihan viikottaisina syöttämisinä tai useammin (tiedän, kun monet ovat tulleet sen verran tutuksi ja näemme usein).

Vierailija
31/36 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli migreeni enkä jaksanut kokata.

Vierailija
32/36 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskiksia lähinnä vaihtelun tähden. Eivät ole minusta erityisen hyviä eivätkä tosiaan nopeaa ruokaa, muusinkin tekee aasta ööhön nopeammin. Lihapullia siksi, että lapsi rakastaa niitä enkä useinkaan ehdi/jaksa tehdä itse. Hyvää arkiruokaa.

Meillä syödään muutenkin kohtalaisen paljon eineksiä, mm. pinaattilättyjä, verilättyjä, makkararuokia (kai nekin lasketaan eineksiksi?), maksalaatikkoa, valmiita tomaattikastikkeita, marinoituja lihasuikaleita... Missä oikeastaan kulkee eineksen ja puolivalmisteen raja? Ja mikä niissä eineksissä on niin tolkuttoman pahaa? Kokemuksesta tiedän, että kyllä kotiruoastakin saa rasvaista ja suolaista, kysehän on ainesosien valinnasta.

Vierailija
33/36 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti en ole tarjonnut ranskiksia vaan lohkoperunoita, joita meillä käytetään paljon.

Vierailija
34/36 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeasti pitäisi ostaa kokonaan marinoimatonta lihaa, unohtaa lihaliemet ja makkarat, puhumattakaan valmiskastikkeista yms. Jos siis on nimenomaan kyse siitä, että lisäaineita pitäisi välttää.

Vierailija:

Meillä syödään muutenkin kohtalaisen paljon eineksiä, mm. pinaattilättyjä, verilättyjä, makkararuokia (kai nekin lasketaan eineksiksi?), maksalaatikkoa, valmiita tomaattikastikkeita, marinoituja lihasuikaleita... Missä oikeastaan kulkee eineksen ja puolivalmisteen raja? Ja mikä niissä eineksissä on niin tolkuttoman pahaa? Kokemuksesta tiedän, että kyllä kotiruoastakin saa rasvaista ja suolaista, kysehän on ainesosien valinnasta.

Vierailija
35/36 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on 3vee. En kyllä usko että koskaan tarjoankaan.

Vierailija
36/36 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja syödään eineksiä noin joka toinen päivä. Minä inhoan ruuanlaittoa! Joudun pakottamaan itseni jopa lämmittämään niitä eineksiä, saati sitten sen enempää laittamaan. Mieskään ei ole mikään himokokki...

Te, jotka teette aina ruuan alusta asti, kai teilläkin on joku inhokkihomma, jota välttelette viimeiseen asti? Kai vaatteet ostatte valmiina kaupasta, samoin lelut, vaikka niissä voi olla ties mitä myrkkyjä? Minä voisin tehdä vaikka kaikki vaatteet itse, mutta ruokaa en jaksaisi yhtään laittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kaksi