***SYYS-04 Loppuviikko***
Joku viisaampi Linkkiliisa saa linkittää alkuviikon :))
Hilu
Kommentit (30)
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=67&m=11230564&p=2&tmo…
Hilu, meidän lääkäri oli taas sellanen joka ei kommentoinut mitään mihinkään. Kasvua ainoastaan katto papereista, että tasaisesti on kasvanut. Meidän neitihän ei myöskään suostunut tekemään mitään. Yritin sitten sanoa, että osaa piirtää ympyrän jne. Esikoisen aikana ulkomusmailla oli käytäntö, että ennen tarkastuksia täytettiin aina kyselylomake, eli siihen merkittiin kaikki taidot. Jotain tietty lääkärikin kokeili itse. En tiedä miten tän ikäisillä, kun esikoinen oli vasta 1,5v kun muutettiin takasin Suomeen, mutta silloin pienenä oli noin.
Muutin töissä juuri toiseen kerrokseen, sinne minne kuulunkin. Ei tarvi enää yksin istua eri joukkojen keskellä. Mukavasti kului aika tavaroita siirrellessä:) Nyt pitäis taas motivoitua työntekoon...
T: Ynis
Ilman mitään kummempaa asiaa.
Meillä kolmevuotis neuvola on vasta ens viikolla. Saapa nähdä, miten äijän siellä käy. Se pidetään siis meidän päiväkodissa, ja paikalla ovat terv.hoitaja, T:n vastuuhoitaja päiväkodista ja sitten vanhemmat. + lapsi itse tietysti. Täällä päin on tapana, että mikäli lapsi on päiväkodissa, niin tarkastus tehdään siellä.
Töihin pitäis taas lähteä iltavuoroon. Pois pääsee vasta kello 23. Ja aamulla on sitten kivaa, kun kersat nousee jo kuuden jälkeen...
Harmaa on ilma. Ja väsyttäis jo valmiiksi....
Voikaahan hyvin!
Mimmu ja lapset x3
Siivous päivää olen viettänyt,kävipä sukkelaan kun yksin siivosin.Kohta lähen typyn hakemaan,vielä pikainenpiipahdus tänne kun tarhas on välipala nyt.
Eilen meni typyllä hyvin tarhassa,oli 2tuntia.Oli ulkoillut ja syönyt reippaasti!Eilen oli myös vanhampain ilta tarhalla,se oliki oikein valaiseva kun näki tuttuja vanhempia.Tänään typy on ollut puol10 alkaen.Mul oli eka typyn hoitokeskustelu,siinä meni yli tunti.Sit kävin töissä..tökkii,jutut ei mee niinku piti!
Meillä ei muute ollu lääkäria nyt,vaan terkkari et kovin vaihtelee.Ja jos 3v on tarhassa ni hoitajat täyttää lapun lapsesta mut nlaa menee vaa lapsi ja vanhempi.
Nyt typykkä kotiin :-)
jatu
Kiire ollut. Oon raivonnut autokoulun teoriakokeen harjoittelun parissa, 5 krt on pitänyt autokoulun oma testi mennä läpi, ennen kuin pääsen edes koululle harjottelemaan esikirjallista. Eli kaikki liikenevä aika mennyt sen parissa, sekä teoria- ja ajotuntien kanssa. Tänään sit neljän ruuhkaan ajelemaan Pasilan asemalta. Siinäpä jonossa körötetään..
Hilu, kun alotin amk:ssa, melkein itkin ekat pvät kun oli niin paljon tehtäviä ja kaikkea uutta sekavaa. Ahdistus oli kamala. Sitä helpotti, kun muutkin oli yhtä stressaantuneita. Mut kyllä se siitä lähti, kun vaan tarttui hommiin. Mutta onhan se ihan eri tilanne lapsen kanssa opiskella. Mut kyllä selviät, tehtävä kerrallaan eikä liian korkeita tavoitteita! :)
Neuvola G: Nea oli tosi reipas, viime vuonnahan vaan kirkui. Teki kaikki tehtävät, paitsi ei pomppimaan suostunut ja ympyrän piirsi, ihmistä ei, vaikka osaisikin. Lääkäriä ei meilläkään. Pituus 98,5 ja paino 15 jotain en muista. Th sanoi, että Nea reipastunut kovasti ja tottahan se onkin!
Kerhossa on Nekku ollut nyt tän vkon ja on tosi innoissaan! Sai uudesta tytöstä uuden kaverinkin ja ens vkolla tulevat kerhokaverit synttäreille. Mini on pieni äiti-takiainen ja viihtyy huonommin, kun ei sisko ole leikittämässä. Mut tänään olin toisen kerholaisen äidin+lapsen kanssa kaupungilla ja aika meni mukavasti. Talvitakki pitäs löytää PIAN, ku vanhat heitin kirpparille ja ilmat vaan kylmenee..
Minin ruokajutut ei tunnu vaan etenevän, viime yönäkin heräili melkein koko yön tunnin välein. Eilen sai risinuudelia, sekö lienee syyllinen. Rasitus. Mut nyt syömistä, et ehdin ennen ajotunnille lähtöä. Koitan aktivoitua taas palstailemaan..
Enkeli1 ja Nea+Mini
näin kotimatkalla, kun Pasilan aseman vieressä paloi seiskan ratikka. Liekit leimusi katossa ja musta savu nousi ilmaan. Hurjaa.
Pakko lähteä pian nukkumaan. Eilen tehtiin valvomisennätys tässä televisiottomassa elämässä, vuokrattiin leffa ja valvottiin siis 22.10 asti:) Ja koska Onni meni nukkumaan jo klo 20 oli odotettavissa että a) se herää kuuden pintaan tai b) herää yöllä kiekumaan. Tietysti aina myös mahdollista että c) nukkuu heräämättä pitkän yön. Mutta ei osunut c kohdalleen. Onni heräs 3.15 itkemään ja lopulta oli iso pissahätä. Sittenpä ei nukuttanutkaan. Tuli meidän viereen " en halua nukkua" kommenttien saattelemana ja pyöri aikansa kunnes nukahti. Tuolloin minä lähdin vierashuoneeseen, koska Onni kuorsasi ja katsoin kelloa: 4.40. Että 1,5h tuli valvottua.
No, onneksi työkaveri kysyi eilen, haluanko mennä töihin vasta klo 8, joten työkaveri meni 7.15 avaamaan puljun. Sain nukkua 45 min pidempään:)
Käytettiin Onnia tänään lääkärissä Mehiläisessä. Silmät ja nenä vuotaa vihreää räkää ja oli valitellut paineen tunnetta poskessa. Ajattelin,e ttä josko poskionteloissa olis jotain. Mutta lääkäri, joka oli korvalääkäri oikein, sanoi että luultavasti kita (?)risat on tulehtuneet. (Kummat risat ne on siellä syvemmällä jossain..)
Sanoin, että aamulla henki haisee pahalle ja sekin sitten viittasi tulehdukseen. Korvat kun olivat " kuin oppikirjasta" . Lisäksi tuli puheeksi Onnin kuorsaus, lääkäri kysyi kuorsaako se. Minähän tätä olen pohtinut itse mielessäni tovin, että kun kuorsaa tai hengittää muuten vaan äänekkäästi terveenäkin, etten tahdo saada nukuttua, jos Onni on vieressä. Käski nyt tarkkailemaan Onnin parannuttua tuota hengitystä nukkuessa. Jos siis on työlästä se hengittäminen, asiaa pitää sitten tutkailla. Ja koskapa nämä flunssat tuppaa pitkittymään aina (keväälläkin viimeksi), se viittais noihin risoihin.
Nonni. Jokohan piisaa. Mä oikeasti hyydyn tähän. En tiedä nukkuuko Onnikaan vielä. Aika ihmeellisen levoton ollut tänään. Nukkumaan meno tuottaa silloin aikamoista vastustusta.
Nytpä ei muuta kuin tätä omaa napaa, joka on kai ).( Ostin juhannuksen jälkeen tuon Torstain sadetta kestävän ulkoilupuvun, jonka houstu oli silloin just sopivat, ettei kyllä kestänyt lihoa yhtään. Nyt ne melkein tippuu jalasta. No, tuskin on kiloakaan lähtenyt, ei saiskaan lähteä kun sitä lihasta yritän kasvattaa mutta jotain kuitennii. No olishan se ihme, jos nuo pyöräilyt ei vaikuttais mihinkään. Tulee . 85km viikossa poljettua. Välillä kyllä jo hyydyttää.
Nyt Ohon pariin sänkyyn.
T-P
Tää kävi lääkäritätiä kattomassa, kun vatsa on oireillut jo kolme viikkoa. On sekaisin ja polttelee jatkuvasti. Heräsi epäily, josko sain Tallinnan työreissulta jonkun pöpön. Oireet alkoi noin viikon päästä reissusta. Nyt pitäis saada purkkiin tähtäiltyä, että saavat ottaa testejä siitä itsestään:)
Tää lähtee mökille viikonlopuksi ja arvatkaa vaan, kun siellä on pelkkä huussi pihan nurkassa. Kiva, jos yöllä pitää sinne juoksennella pimeässä palelemaan.
Töissä olen opetellut pikkuisen uusiakin hommia. Ihan kivaa vaihtelua, vaikka aavistuksen stressaavaa tietty. On käynyt mielessä, jos vatsa reagoi myös stressiin.
Miksi muuten sanat unohtuu saman tien, kun pääsee lääkäriin ja unohtaa kysyä kaiken?
Hyvää viikonloppua ystävät! Sadetta luvassa, mutta nyt on aivan ihana syyssää!
Kirjoittaminen tökkii itse kullakin, vai?
En muista tarkalleen, mitä oon viimeks kirjoitellu, mutta laitanpa jotakin.
Tiistaina olin kolmikon kanssa Seinäjoella. Hyvin meni reissu. Sain ostettua tuulipuvun itelle, esikoisella ja neitille. Ja kirppikseltäkin löytyi varakampetta :)
Keskiviikkona oli neitin kerho ja kävin asioilla pienten kanssa. Illalla oli koululla ulkoilutapahtuma. Ei sujunu kovin hyvin meidän perheeltä. Esikoinen on turhan kilpailuhenkinen eikä huomattu ajoissa puuttua asiaan. Lopulta tuli kiukkua ja itkua. Kotona vielä riideltiinkin miehen kanssa. Harmitti niin, kun kiva ilta meni ihan mönkään :(
Eilen oli perhekerho ja oli tosi paljon porukkaa :) Rupeaa jo tila käymään ahtaaksi.Iltasella oltiin miehen veljen vaimon synttäreillä. Se reissu meni oikein kivasti. Pikkupojat näki ekaa kertaa serkkunsa, kun olivat aiemmin nuhassa. Meitä on pyydetty lapsen kummeiksi :)
Tänään on ollu siivouspäivä, mutta ehdittiin silti uloskin auringonpaisteeseen. Kyllä tuli taas rumasti huudettua lapsille :( Kauan on mennytkin paremmin, mutta tänään jotenkin taas tympi. Neiti on varsin haastava tapaus. Jaksaa äkäillä ja inttää eikä viittis millään keräillä. Pihalla käytiin pikku kävelylenkki ja sitten koitin taas tsempata neitiä pyöräilyssä. En ihan ymmärrä, miksei tyttö viiti harjoitella, kun oppiminen on niin pienestä kiinni ja oon koittanu sen kyllä kertoa.
Kaverit oli kans saanu poikavauvan :) kovasti on vauvoja, isoja mahoja ja vauvakuumeisia ympärillä. Tuntuu, että jään vähän porukasta.
Sain viimein varattua Pekalle ja Iikalle neuvolat. Otin kokeeksi peräkkäiset ajat. Iikaa pitää myös käyttää verikokeessa, että saadaan hb tarkistettua. En ees muistanu kysyä, tuleeko Pekalle lääkärikäyntikin, mutta se on joka tapauksessa eri reissu, joten selvinnee ens viikolla.
Mies lähtee huomenna koiran kanssa kokeisiin. Arvottiin, et lädettäiskö samalla miehen tyhjään mummolaan. Jäädään kuitenki kotiin, kun on luvattu epävakaista ja esikoinen halus niin + on nyt oltu aika paljon menossa.
T@hti
Mies on opettanu mulle sellasta systeemiä, että kirjaa ylös asiat, mi' ä haluaa lääkäriltä kysyä eikä lähde pois, ennen kuin on saanu selvät vastaukset.
T@hti
mutta tyhmänä sitä aina kuvittelee muistavansa ilmankin. Tai sitten ei viitsikään kysyä jotain, kun pitää sitä liian vähäpätöisenä asiana. Tilanne kuitenkin ok siltä osin, että jos ei näytteistä löydy mitään, niin sitten mietitään jotain muuta. Täytyy yrittää heti maanantaina saada näytteet vietyä.
En olisi uskonut, että joskus kirjoitteluni vähenee näin harvakselleen. Harmillista, mutta kun ei ehdi.
Nöösä on ollut tosi kipeänä viime viikkoina. Hoitoon en ole edes joka päivä vienyt, kun on ollut niin kipeä masusta. Allergialääkärille on saanut ajan vasta 24.9. Tuskaa! Lastenlääkärillä kävin Pikkujätissä Nöösän kanssa, kun nuo alavatsakivut oli niin kovat, mutta ei ollut pissatulehdusta ja meinasi, ettei sovi oireet kyllä mihinkään elimelliseenkään tilanteeseen. Kait nuo allergiat altistuksineen ja kuiduttomuus on ongelmina. :(
Tässä olen jo tuuminut, että typistäisimme Nöösän synttärit kummien ja parin kaverin kutsumiseen. On pieni niin tuskainen ja sukukin niin raivostuttava tällä hetkellä, etten jaksaisi. Pitäisi oikein avautua tästä asiasta kunnolla teille, mutta kun ei tunnu löytyvän sopivaa rakoa¿
Hilulle tsempitys opintoihin. toivottavasti ankean alun jälkeen lähtee sujumaan. Rohkeutta ja voimia!
Voi harmitus, nyt loppuu aika, kun tapaaminen odottaa. Yritän palailla ahkerammin.
Smuik ja jaksua kaikille! =)
-Mimmuli
s-postissa on tilaa. Se se vasta aikaa ja energiaa viekin, jos liikaa patoaa sisäänsä.
T@hti
Taas mennään pää kolmantena jälkana. Viikot töitä ja viikonloput remonttia.
Mukavasti etenee meidän osuus remontista. Kylppäri ei ehdi valmistua ennen kuin muutetaan. Harmi. Oltiin tänään lasten kanssa maalikaupassa, kun annoin miehelle vapaaillaan. Huomenna mukulat mummolaan ja me hommiin. Yläkerran työhuoneen seinät mietityttää. Nyt yksi seinä on kirkkaan punainen ja muut maltillisen beigeä. Ajattelin, että tapetoisin sen punaisen seinän päälle jotain kuviollista tapettilla ja muut seinät vaaleaksi. On vain tosi vaikea valita millaista tapettia, tahtoisin jotain retrohenkistä. Muualla kämpässä onkin niin hillittyä. Eteisestä päätettiin ottaa pois puoliväliin seinää ulottuvat tapetit ja listat ja maalata päätyseinä murretulla vihreällä ja loput samalla vaalealla kuin kaikki muutkin seinät ;-). Lattia on sellaista kirsikkalaminaattia. Hitto kun en sittenkään tykkää siitä, mutta ei ole kyllä varaa vaihtaa parkettiin, ehkä sitten joskus. Onneksi olkkarissa on parketti. Tiedättekö, että remonti miettiminen on ihanaa vastapainoa työlle ja pääsee tosiaan irti työjutuista.
Käytiin Valma kanssa neuvolassa vähän ennakkoon, että päästiin vielä kerran tutulle ja mukavalle terkkarille. Valma oli superreipas, näytti taitonsa ja puhua lörpötteli. Pituutta on vain 93.5 cm (tai nyt tuntuu että vain kun luin muiden pituuksia) ja paino 13.2 kg.
Tekis niin kovasti meili siideriä, muttei ole yhtään ja mieskään ei ole kotona, että vois kipasita kaupassa. Niin himo ei ole että uskaltaisin jättää lapset yksin.
Omanapaisesti Pile
Suokaa anteeksi, en muista mitä olen pinosta lukenut. Hassua, että voikin elää teidän jutuissa kun niitä lukee, mutta tosi vähän jää mieleen kuitenkin. Ja erityisen vähän muistan siitä, että mitkä asiat olen lukenut sähköpostista ja mitkä täältä, joten en uskalla pinossa sanoa mistään mitään :)
Päikkäreistä kyselin taannoin, selkeää hajontaa näkyy olevan. Väkkärä (ja Pyörsky) nukkuvat satunnaisesti päivällä, tuntuu että molemmat kyllä tarvitsisivat nokoset. Pitkät päiväunet vaikeuttaa iltanukahtamista varsinkin Pyörskyllä.
Työjutut painavat päälle aika tavalla. Viime ja tällä viikolla on ollut vähän vielä tavallisesta poikkeavaa stressintynkää, mutta ihan töitten takiakin rankkoja viikkoja, onneksi ensi viikon jälkeen pitäisi vähän - hetkeksi - hellittää. Ehkä ainakin.
Katsooko muut kuin minä BB:tä? Erinomaisen nokkelaa lisätä väsymystä valvomalla töllön takia myöhään...
Mimmulille halaus - anna tulla vaan, T@htönen sanoi (taas) kovin viisaasti harmien kerryttämisestä. Voi sitä teidän tyttöstä :( Väkkärän pelastus allergiarintamalla on ollut kaura, puuroa on mennyt reipas satsi aamuin illoin, saa nähdä mitä nyt tapahtuu kun isojen ryhmässä ei olekaan aina puuroaamiaista...
Mersu, huhuu? Mitä teillen kuuluu?
Lila myös - tule esiin!
Väsyille kaikille jaksuhalit ;) *kuullostaa Tahdon asia -materiaalilta*
Juu ei väsytä. Kuusi työaamua putkeen, joista ensimmäinen kuudeksi meno. Ja kaikki yöt rikkonaisia, viime yönä heräsin vain kerran kello 1 aikaan kun Onni huuteli jotain. Sitten olen pari yötä nähnyt unia työasioista. On ollut ihan hillitön hulina viikko töissä nimittäin. Mutta kai se helpottaa unien osalta kunhan oppii kunnolla nää hommat. Joku voi ihmetellä, että miten muka vieläkin opettelen hommia kun olen jo yli 3kk ollut tuolla. Mutta kesä oli " vain" hotellitoimintaa, nyt on paljon muutakin.
Ehkä tämä väsy on tehnyt taas oman tehtävänsä tähän meidän parisuhteeseen. Eilen huudettiin taas peräsuoli pitkällä melkein toisillemme kun oltiin Onnia viemässä lääkäriin kiireessä. Tänäänkään ei ole sen mallikkaammin päivä mennyt. Poljin töistä Onnin kans kohti mummulaa ja soitin miehelle, että tulee sitten sinne kun mä haluan katoa kauniit ja rohkeat:) Se haluskin mennä kotiin lepäämään ja " olemaan rauhassa" . What the fuck ajattelin kyllä heti. Mulla kuus aamua takana ja ihan samalla tavalla sitä " rauhassa olemista" kaipasin minäkin. Sitten poikkesin matkalla miehen työpaikalle ja soitin ulkoa että alahan tulla jo sieltä, mennään sitten kotiin. Minä kun en olis jaksanut polkea enää mummulasta kotiin, kun jo yli 80km tälle viikkoa polkenut ja matka mummula-koti on 10km.
Mentiin kyllä sitten mummulaan ja luulenpa että paras rarkaisu se oli. Valmis ruoka eikä Onnikaan ole niin meidän kimpussa vaan isän ja äidin kissanpennun:)
Iltakin sitten täällä kotona oli vähän niin ja näin. Nyt otti oikeasti aivoon kun ei se telkku näy. Mitä -ittua me täällä tehdään sitten? Keskustellaan ja hoidetaan parisuhdetta? Ehkä seuraavassa elämässä:) Eikä Onnikaan meinannut millään nukahtaa. Hokee iltaisin, ettei halua mennä nukkumaan vaikka silmät melkein väkisin menee kii. Sitten ajattelin murjottaa vaan ja litkiä siideriä sohvalla mutta pyysin ukko-parkaa pelaamaan edes Trivialia. Nyt se pelin hävinneenä sitten meni nukkumaan.
Olishan se toisaalta ihan järkevää kun aamu koittaa kuitennii aika aikaisin mutta ku arkisin mennään nukkumaan 21.30 niin vois kai sitä ottaa sitä yhteistä aikaa edes viikonloppuna?!?!? Vai mitä mieltä olette?
--
Minäkin huhuilen edelleen Lilaa ja Kukkuu, Tiivi, Tuttis, Maija ja Ampi ynnä muutkin taustailijat ja kadonneet - tulkaahan koloistanne!
Voi vidalis kun olis vaan omaa napaa käsittelevää asiaa. Mutta ehkä jätän jotain myös huomiseen.
Pitäs laitella tuo pihakin lopulliseen talvikuntoon. Mutta toisaalta seinällä ja yhdessä isossa purkissa olevat kesäkukat on vielä ihan voimissaan vaikka pakkasaamuja on jo ollutkin. Pari pensasta ajattelin käydä ostaas tuohon etupihalle, hanhikki olis mun mieleen. Mutta tää on jo sitten PUPI asiaa.
T-P
Pitäs mennä nukkumaan mutta ei vaan osaa...
Typy on tarhaillu hienosti,eilen ja tänää oli aamu-ulkolun,ruokailun,päikit ja välipalan.Aamulla hyvä että malttaa vilkuttaa,syö hyvin ja nukkuu-tuttia ei ole kysellyt!Eli ihan on tarhapersoona käytössä..Tänään oli jo yhdelle hoitajalle höpöttellyt ja oli aivan onnessaan kun hänen synttäreitä juhlittiin :-) Alku on hyvä!Tietty se takapakki varmaan tulee kun arki iskee neidillekin,nyt nauttii kun on kavereita.Illallaoli kyllä tosi väsy kun tehtiin kauppareissu.
Typy oli aamulla lähtiessä niin neiti.Hänei voinut laittaa samoja sormikkaita mitkä on ollu jo kahtena päivänä..sanoi ettei hän aina voi samoja laittaa ;-))Siinä sitten pähkäili että mitkä ois hyvät ;-))
Flunssa painaa päälle,ärsyttää!En voi olla ensvkolla pois!!toivottavast typylle ei tuu,pojat on jo olluki..
Jep,Aippa..täällä BB-koukkuuntunut ;-) Mietin et kannattaako alkaa kattoo kun työt alkamassa ja sitä unta kai tarttis,mutta nythän siinä vast alkaa tapahtua...
Remppailoa Pilelle :-)
Miten pian se Allin suuripäivä on? :-) Voi kun ihanaa....
Voi pientä Nöösää :-( kovin usein olette mielessä ja rukouksissa!
TiPille voimia perhe-eloon!Mun piti luopua Brookelandiasta...ajattelin et ei kiinnostus ja aika riitä kun työt alkaa...Tunnustan,olen alusta asti kattonu...nolona :-/
Tulkaahan koloistanne..Jaksua kaikille!Olette mielessä vaikka tässä ei aina kaikki jutut tule mieleen!
jatu,joka 3vuotta sitten ihasteli melkein 3tunnin ikäistä tylleröistä :-)
En siis ole äreänä teille, vaan tälle jatkuvalle rumballe, joka uuvuttaa ja väsyyttää. Eilen illalla oli töissä ihan oikeasti toimintaa ja huonokuntoista sakkia - kiirettä. Ei sitten meinannut tulla uni silmään illalla. Niinpä katkonaisen yön jälkeen kello 7 herätys tuntui ihan epäinhimilliseltä. Nyt särkee päätä ja tympii... Lapsetkin vain tappelee koko ajan samasta lego-palikasta ja huutavat. Huoh! Kohta pitää lähteä viemään taasen lapset tarhaan, kun mies läksi töihin aamuvuoroon ja itse olen menossa iltavuoroon. Voi tätä vuorotyön surkeutta, kun ei edes viikonloppuja saa rauhoitettua tältä työ-päiväkoti -rumbalta.
Voi Nöösä-pientä! Kumpa teillä(kin) jo helpottaisi! Lila, mitens teillä Rosa? Joko valoa tunnelin päässä näkyvissä?
Minä en ole seurannut BB:tä. Ei yksinkertaisesti jaksa. Eikä kerkiä. Joskus vielä töissä siihen aikaan...
T-P:lle jaksamista parisuhdekiemuroissa. Ei täälläkään päin oikein tule parisuhdetta hoidettua. Kysyn vaan mistä siihen aikaa ja energiaa löytäisi. Ja sen lapsenvahdin, joka ottaisi meidän toiminta-trion edes yhdeksi päiväksi hoitoon...
Pilelle remontointi iloa! Ai että tuli itsellekin sellainen olo, että pitäiskö alkaa maalailla seiniä...? Mitähän se mies tuohon mahtaisi tuumata, kun vasta 2½ vuotta on tässä upo-uudessa talossa asuttu :)
T@hti, meitäkin pyydettiin pienen tyttösen kummeiksi eilen :) Olen tosi otettu tästä pyynnöstä. Ihana kunniatehtävä :)
Mutta nyt aamuhommeleihin, että kerkiää vielä hankkimaan leipää perheelle. Pyykkikone ainakin kuulostaa jo linkoavan vaatesatsia, joten kait ne on laitettava kuivumaan, että saadaan taas puhdasta vaatetta päälle.
Hyvää Wiikonloppua kaikille!
Mimmu ja lapset x3
omaa napaa tulossa, sillä vaikka elänkin mukananne en jotenkin nyt osaa kommentoida mitään mihinkään...
3v: Hienosti teki kaikki temput (tosin ehkä hieman etulyönti asema kun oltiin ennen tarkastusta TH:n kanssa kahvihuoneessa ja Ee on käynyt TH:n mökilläkin). Pitkä poika edelleen on eli 107cm ja painoa oli jotain 18kg. Täällä ei lääkärin tarkastusta.
Molemmat lapset olleet kipeinä, viime yönä yskivät yhteensä 4 tuntia, eli toinen aloitti klo 23 ja toinen jatkoi klo 3 asti. Ja äitiä vähän väsytti. Siis itkivät ja yskivät niin että piti rauhoitella, juottaa jne.
Rakas mieheni on pistänyt lapun luukulle ja aloittanut työt ulkopuolisella, tämä päätös ja toteutus on hieman rauhoittanut elämäämme.
Anteeksi jos mennyt keskustelu ohi, mutta alle 3-vuotiaiden äidit: Miten influenssa rokote? Ajattelen ettei pistetä, mutta olen vielä suostuteltavissa toiseen suuntaan...
Mutta tämä meidän perheen navoista :)
Mari ja tyhjä odotus aula
Päikkärit: Ee nukkuu hoidossa, noin tunnin jonka jälkeen hoitaja herättää. Kotona ei nuku, paitsi ehkä autossa tms.
Fleece-haalari, löydettiin Reiman tehtaan myymälästä on kait kokoa 120cm.
Akkukäyttöinen traktori: Tuttavan lapsella on sellainen (on kyllä vähän vanhempi oisko 5v) ja on jo pitkään ajellut sillä. Ee kokeili sitä keväällä mutta ei oikein uskaltanut sillä ajaa, kun meni liian lujaa.
Polkupyöräily: Ee ajaa apupyörillä hyvin, tosin ei jaksa ylämäki tms.
Mari taas ja odotusaula vieläkin tyhjä (tyyntä myrskyn edellä?)
Kiitos kaikille koulutsempeistä. Mä olen ehkä liian laiska käymään koulua, tai siis en ole valmis uhraamaan tarpeeksi vapaa-aikaani oppimistehtäville. Ne tökkii eniten.
Neuvolassa oltiin eilen: Pit. 99.3 cm ja paino 16 kg. Typy ei suostunut tekemään MITÄÄN, näkö saatiin katottua niin että typy aina nyökkäs tai puisteli päätään, että näin. Sama juttu oli 2v neuvolassakin. Lääkäri meinas että meidän pitäisi tulla uudestaan, kun typy ei nyt suostunut näyttämään taitojaan. Sanoin ettei se hyödytä mitään, tuskin typy parissa kk rohkaistuu niin paljon että näyttää silloin kaikki taitonsa kuin vettä vaan. Siihen lekuri vähän nihkeesti, että hänen pitää sitten vaan luottaa äidin sanomisiin taidoista. Just joo, tuli sellanen olo että typy on ainoo maailmassa joka noin kovin ujostelee, pöh.
Hilu