Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos kutsussa ei lue ' avec' ..

Vierailija
12.09.2007 |

Olisin kysynyt mammojen mielipidettä tämmöiseen tilanteeseen..

Mieheni on perjantai-iltana menossa erääseen iltatilaisuuteen, jonne on tulossa suurin piirtein koko kaveripiirimme, pois lukien minä. Syy siihen, että minä en ole menossa on se, että mieheni saamassa kutsussa ei lukenut seuralaisesta mitään. Olemme asuneet yhdessä 5 vuotta, joten en ole mikään ' hetken heitukka' .. Muut mieheni ystävät ovat viemässä tilaisuuteen tyttöystävänsä ja vaimonsa, ja tiedän, että heille on tullut aivan identtinen kutsu (ei mitään puhetta seuralaisista). Mieheni on alusta pitäen puhunut, että " MINÄ menen sitten sinne.." , joten en ole viitsinyt tuputtautua mukaan.

Olenko minä törppö, kun en ymmärrä kutsun koskevan minua, vai eikö siinä kutsussa tosiaankin pitäisi lukea se AVEC? Vai pitäisikö olettaa, että koska kyse on juhlasta jonne tulee vain ystäviä, niin olettavat minun automaattisesti tulevan..? Mitenkäs itse toimisitte?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla nukkumaan mennessä kun juteltiin viikonlopun suunnitelmista, niin sanoin, että " Niin, perjantaina Masi ja Annikin ovat menossa sinne juhliin" . Masi on siis mieheni ystävä, Anni hänen puolisonsa. Mies sanoi vaan että " Jaa, no kiva" . Ei siis nähtävästi tosiaan tajua, että minua korpeaa tämä tilanne.. (Niin no eipä miehet yleensäkään vihjailuja ymmärrä, että sikäli tuttua)

Kannattaisko mun kysyä mieheltä tänään ihan suoraan, että miksei hän halua minua mukaan? Vituttaa moinen alistelu, mutta kun tässä ei enää muutakaan voine tehdä.. Siinäpähän tuo selviäisi sekin, että onko mies ajatellut kutsun koskevan vain häntä, eikä siksi ole pyytänyt minua. Jotenkin ärsyttää, koska lapset on menossa vklopuksi mummolaan, ja nyt ois kerrankin tilaisuus päästä itsekin vähän juhlimaan. Viimeksi käynyt ulkona juhlamielellä varmaan joskus helmikuussa, oishan tuo ihan kivaa vaihtelua.

Vai onko parempia toimintaideoita?

ap

Vierailija
2/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet ei TODELLAKAAN tajua vihjailua. Kaiken lisäksi niitä ärsyttää semmoinen arvuuttelu ja ihmettely, että mikä tuota akkaa riepoo. Meillä on ollut just samanlainen avec-epäselvyystilanne ja selvisi kertapuhumalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näin ollen jättäisi nimeäsi pois!

Summa summarum, kyllä miehesi on se ongelma ja jarru tässä asiassa. Jos olette jo seurustelleet vuosia, niin KYSY HEMMETTI SUORAAN: miksi et halua minua mukaasi, vaikka muilla on avecit mukana???

Vierailija:

jos kutsussa lukee:

Matti Meikäläinen = kutsu tarkoitettu vain tälle Matti Meikäläiselle

Matti ja Maija Meikäläinen = kutsu tarkoitettu molemmille, mutta ei lapsille

Matti Meikäläinen perheineen = kutsu tarkoitettu koko perheelle, käsittäin puolison ja lapset

Matti Meikäläinen + Avec = Matti Meikäläiselle Aveceineen (käytetään, jos ei elä vakisuhteessa tai aloittanut seurustelun vasta tai ei tiedä avecin nimeä esim virallisissa tilauuksissa!)

Korjatkaa jos meni väärin

Vierailija
4/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ihan yleensäkin ottaen... kuulostaa ettei teillä oikein kommunikaatio toimi?

Vierailija
5/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, kyllä meillä puhutaan yleensä asioista. Ei meillä ole muita luurankoja kaapissa, itse en kestä pitkää epävarmuutta (kuten näkyy). Olen vain sen luontoinen, että en osaa oikein tuputtaa itseäni minnekään.. Jotenkin noloa lähteä kerjäämään mukaanpääsyä jonnekin juhliin. Ja yleensä jos miehellä on jätkien saunailtaa tms, niin hän kyllä ihan selkeästi sitten siitä kertoo etukäteen, että kyseessä on MIESTEN juttu, eikä kävisi mielessänikään ängetä mukaan. Tämä tapaus vain syö naista, kun tiedän, että sinne on menossa kaikki kivat tyypit, mutta minä en pääse (?), eikä mieskään ole mitenkään pitänyt sitä omituisena, että muiden puolisot menee mutta minä en. Juttelin siis tuossa tyttöjen kanssa, ja kaikki tuntuvat olevan menossa sinne juhlaan; ja kuten sanottua, heitäkään ei ole nimeltä kutsuttu -tai edes avecina.

Vaikutan varmaan aika epätoivoiselta (av-mamman sinnikäs yritys päästä viettämään hauskaa iltaa edes joskus ;), mutta en kovin usein käy juhlimassa. Ja minua häiritsee sekin seikka, ettei mieheni nähtävästi tajua, että minustakin olisi joskus kiva päästä vähän vaihtamaan vapaalle..

ap

Vierailija
6/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta mä olenkin aina suoran toiminnan ihminen ollut :)

Vierailija
7/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ilman pitkällistä pohdintaa, vaan mieluummin pahoittaa mielensä moneksi päiväksi. Tuo on iso ongelma liiton kestävyyden kannalta ja mielestäni ap on aivan yhtä syyllinen tässä kuin mieskin, ellei enemmän.

Jos syntyy mieheksi niin ei se tarkoita että samalla syntyy ajatustenlukijaksi. Mutta monet naiset on kasvatettu niin vaatimattomiksi, että miehen pitäisi aavistaa mitä he haluavat, itse he eivät voi muka haluta mitään. Ap ennustaa jo itselleen marttyyrikohtausta - ota hyvä ap jo vastuu parisuhteestasi. Toimitko rakkautesi puolesta vai sitä vastaan?

Oikeasti ennen jokaista tekoa pitäisi ajatella, toimiiko se rakkauden puolesta vai sitä vastaan. Ja sellaiset jutut pitäisi jättää tekemättä, jotka eivät ole rakkaudesta.

Vierailija
8/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle, että sinua ihmetyttää, että muut ovat menossa pariskuntana juhliin ja te ette. Kysyt suoraan että eikö mies halua sinua tai voisiko tarkistaa ystävältään, että onko tarkoitus ottaapuolisot mukaan. Jotkut kutsun lähettäjät eivät noista etiketeistä aina välitä. Sano, että et ole väkisin änkeämässä juhliin, mutta olisi kiva pitkästä aikaa vähän juhlia.

Kyllä meidän parisuhteessa tällaisesta tällaisesta asiasta voidaan keskustella ja kysellä puolin ja toisin ilman mitään aasinsiltoja aiheeseen. Jos ukko ei halua ottaa sinua mukaan, vaikka olisit tervetullutkin, niin olis kyllä mun ukko siinä vaiheessa tervemennyt yksin muutenkin koko loppu elämän. Toki yksinkin pitää päästä juhlimaan, mutta jos muutkin ystävät ottaa vaimot ja tyttöystävät mukaan, niin sillon vähän eriasia.

Vierailija
9/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai hän kieltäytyi. Oli sitä mieltä, että jos aviovaimo ei kelpaa kaveriksi niin ei mene itsekään.

Jälkeen päin kuulimme, että esim. miehen veli oli mennyt tyttöystävän kanssa, kuten moni muukin.

Eli erilaisia käytäntöjä näkyy olevan. Etikettinsä tunteva, perinteisiä häitä haluava morsian ei ollut osannut laittaa kutsuja oikein kun oli vain toiselle puolisolle tai sitten vieraat oli moukkia. Kaikki kutsut olivat olleet vain perheen toiselle puolisolle.

Ehkä he halusivat kahmia mahdollisimman paljon vierata eri perheistä, että saisivat mahdollisimman paljon lahjoja. Tai sitten vieraiden olisi vain pitänyt olettaa, että puolisot ja tyttökaverit ja perheet kuuluvat kutsuun, vaikka heitä ei oltu nimetty.

Eli teet oikein jos et mene. Mutta tiedän, että harmittaa jos muut menevät. Kysy suoraan mieheltäs, äläkä kiertele.

Vierailija
10/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä miten juhlien suhteen menetellään. Jos sinua ei ole kutsuttu eikä kutsussa lue avec, et tietenkään mene. Jokainenhan saa onneksi vielä valita itse kutsumansa henkilöt ja jokainen kutsuttu saa myös itse valita meneekö vai ei jos joku asia juhlissa ei satu miellyttämään. Minusta on outoa että tuppaudutaan väkisin ja vielä pahempia on ne jotka ottaa lapsensakin mukaan aikuisten juhliin, vaikkei ole kutsuttu. Näkisin että tämä on enemmän sinun ja miehesi välinen asia, minun mieheni tuskin menisi itsekään jos mua ei kutsuttais...

Vierailija
11/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis mihin sitä tarvitaan? kyllä minä pamautan tällaiset asiat miehelle ihan SUORAAN ja kiertelemättä, enkä vatvo niitä yksinäni päiväkausia. kuulostaa että ap jotenkin jännittää miehensä reaktioita asioihin eikä uskalla keskustella tavallisista jutuista.

Vierailija
12/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä pointtisi, eipä kai niitä asioita kannattaisi pihdata sisällään ja pyöritellä yksikseen. Kuitenkin tämä on loppujen lopuksi niiiiin pieni asia, että en haluaisi moisen takia päätyä kinaamaan. Meillä ei tapella usein, vaan yleensä asiat lutviutuvat keskustelutuokiolla tai sitten käydään lenkillä ja samalla puidaan asioita. Minua ärsyttää oma pikkumaisuuteni (haluni päästä juhlimaan), ja sen vuoksi en ole ottanut tätä asiaa esille. Mies ei ole mitään hirvittävän analyyttista ja keskusteluintoista tyyppiä, ja luultavasti kun huomautan tästä juhla-asiasta illalla, niin keskustelu sujuu näin:

Minä: " Hei, miksi sä oot lähdössä yksin huomenna sinne bileisiin?"

Mies: " Mitenniin?"

Minä: " Niin, että miksen minä ole lähdössä?"

Mies: " Minä luulin että et halua lähteä, kun et ole sanonut mitään"

Minä: " No ei minua ole edes pyydetty sinne"

Mies: " Niin, kun kutsussa ei ollut kun mun nimi"

Minä: " Kaikki muut tytöt on lähdössä"

Mies: " Aijaa. No kai säkin voit sitten lähteä"

Minä: " En lähde, jos et halua mua mukaan"

Mies: " No ei sun pakko oo lähtee, mutta lähde jos huvittaa"

Ja tuon jälkeen sitten en kuitenkaan lähde, koska mulle jää se mielikuva, että mies ei oikeasti halua mua sinne. Huh, itsekin vasta kirjoitettuani tajusin, että noinhan se muuten on mennyt ennenkin. Ja koska tuo keskustelu on käyty ennen juhlia, niin juhlien jälkeen mulla ei enää pitäisi olla mitään syytä mököttää, koska " sain luvan lähteä" . Ja sitten mies ei taas voi tajuta, että jos kerran halusin, niin miksen lähtenyt..

ap

Vierailija
13/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta ongelma on nyt ihan muuta kun nämä juhlat. Ongelma on, että et halua riidellä ja sen takia et kerro tunteistasi miehellesi SUORAAN.

Ei tuossa ole mitään järkeä, että sanot, että me emme riitele ja et voi tällaista pientä asiaa kysyä häneltä suoraan (koska pelkäät riitaa ja haluat esittää asian kautta rantain).

Silti olet nyt jo vähintään toista päivää tätä miettinyt, pahoittanut mielesi.

Oikeasti, nyt opettelet sanomaan miehellesi asioita suoraan. Niitä on varmasti muitakin, vaikka miten sanot, että te ette riitele. En tarkoita, että alat huutamaan ja riehumaan, vaan että sanot miltä sinusta tuntuu oikeasti ja mitä haluat.

Vierailija
14/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja tuon jälkeen sitten en kuitenkaan lähde, koska mulle jää se mielikuva, että mies ei oikeasti halua mua sinne.

ap

Vierailija
15/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi kokeiles hieman löysyttää nyöriä ja ala ajatella, että sullakin on oikeus tehdä asioita ilman, että tarvitsee aina miettiä etukäteen, " onko mulla nyt kaikin puolin oikeus tähän" tai " mitä joku muu ajattelee, jos teen niin ja niin" ... Räjäytä se " liian kiltin tytön lukko" sieltä päästä pois. Siis relax! ;)

Vierailija
16/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis siten, että " oispa kiva jos tulisit" . Kai minua voi sitten sanoa ylpeäksikin, mutta en minä halua, että minut otetaan jonnekin mukaan vain siksi, että olen itse sitä kinunnut. Ei ystäväpiiriinikään kuulu ihmisiä, joiden läsnäoloa joudun kerjäämään, vaan ainoastaan heitä, jotka oikeasti viihtyvät seurassani. Jotenkin tuntuu alentavalta moinen.

ap

Vierailija
17/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kyllä tuosta rivien välistä on luettavissa ettei halua sua mukaan.

Ei vaan saa asiaa suoraan sanottua. Jos haluaisi sut mukaan niin varmaan sen myös sanoisi.

Todennäköisesti haluaa bilettää yksin.

Vierailija
18/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehen kaverit ottavat vaimonsa silti mukaan, he ovat moukkia. Jos kutsuja on tarkoittanut kutsun molemmille, hän on moukka.

Yksi vaihtoehto on myös se, ettei muidenkaan vaimot ole tulossa mukaan.

Vierailija
19/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa siltä, että muut kutsutut menevät parina (huolimatta kutsun muodosta).

Ei mun mies halua mennä ilman mua kutsuille, johon tietää muiden tulevan puolison kanssa. Outoa.

Sikstoiseen jos sinusta tuntuu, että et voi puhua miehesi kanssa mukaantulostasi ilman, että koet sen aneluna, niin ehkä vuorovaikutussuhteissa on jotain häikkää.

Asia esille reippaasti.

Vierailija
20/37 |
13.09.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaudut ja menet mukaan ja jos tosiaan tuntuu, ettei sua siellä kaivata, niin lähde kaupungille pitämään omaa hauskaa! Etenkin, jos muilla miehillä on siellä avecit, mutta oma mies vain murjottaa sinusta, niin baanalle vaan ja kotiin vasta valomerkin jälkeen. :)